Deel hier je beste anti-hitte tips!

20-06-2019 17:43 708 berichten
Hey allemaal,

Vanaf zondag krijgen we te maken met een hittegolf. Nu heb ik een enorm slecht geisoleerd huis, dus ijskoud op zolder in de winter en bloedheet in de zomer. Een kant met enkel glas ramen op het oosten het andere op het westen, dus de hele dag bloedheet. Ik had vorig jaar dunne witte gordijnen en nu verduisterende dus dat zal wel wat schelen maar met de pasen was het ook al aardig heet.

Vorig jaar ben ik meerdere keren beneden in de huiskamer gaan slapen. Ik heb nu ook alweer een luchtbed bij mijn moeder gehaald zodat ik niet met mijn matras hoef te sjouwen. Ik ga dus in de woonkamer slapen waar het koeler is.
Ondanks dat, was het vorig jaar niet te harden beneden. Zelfs met 2 ventilators niet. Een mobiele airco zit niet in mijn budget helaas en een zwembad past niet op mijn balkon. :cry:

Maar nu zie ik die aircoolers voorbij komen, soort ventilator die koele lucht blaast. Die zijn wel betaalbaar met mijn budget maar ik betwijfel of ze werken. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik zet s'ochtends voor de zon opkomt alles open en doe het dan potdicht in huis. S'avonds als het wat afkoelt alles open. Dit jaar ga ik ook in de nacht met de ramen open slapen. Dat durfde ik vorig jaar niet vanwege mijn kat. Maar ik vermoed dat die toch buiten gaat slapen volgende week. Ik ben volgende week een week vrij en vermoed dat ik veel in de bios ga zitten ( in de airco! ). Ook raden ze aan online om je TV en andere apparaten die warmte afgeven niet te gebruiken. Ik ga dus ook maar naar de bieb om wat boeken te scoren. :proud:

Nu lijkt het me leuk ( en handig ) om in dit topic jullie best tips en tricks tegen de hitte te horen.
En ja een airco is vast de beste optie maar dus niet haalbaar ( ik woon ook in een sloophuis en dit is waarschijnlijk de laatste zomer hier ).

Nou ik ben benieuwd naar jullie ideetjes. Hoe bewapenen jullie je tegen de hitte?
Ik vind nattigheid aan mijn lijf met die hitte maar niks, tenzij ik in het water spring. Geeft mij een vies gevoel. Zo klef.
Madrid87 schreef:
20-06-2019 18:41
@ Rik, ik had in Spanje twee plafondventilaroren maar ik vond het maar matig helpen hoor. Het was alsnog heet binnen.

Daar ben ik dus ook bang voor. Dan betaal je een hoop geld voor een matig briesje.
Ja ik ben daar ook niet weg van Cateautje. Nat en heet zijn.

Er draaien wel wat leuke films volgende week dus misschien ga ik dinsdag op mijn verjaardag lekker naar de bios. Er is toch niemand thuis verder. Iedereen werkt.
Ik zit nu mijn vriezer leeg te eten om ruimte voor de ijsjes en flesjes te maken. :proud:

Rik, ja het werkte echt maar minimaal. Helaas.
anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 20-06-2019 18:51
23.81% gewijzigd
Ik zit dan heerlijk buiten in de schaduw en zet de ventilator aan op de slaapkamer. De rolluiken naar beneden en de woonkamer is lekker koel.
safrat schreef:
20-06-2019 18:43
Door een paar flessen ijswater voor de ventilator te zetten bereik je vrijwel hetzelfde als die cooler.

Dat heb ik weleens geprobeerd maar deed bij mij helemaal niks. Of je moet er echt pal vóór gaan zitten.
Coconuts12 schreef:
20-06-2019 18:51
Ik zit dan heerlijk buiten in de schaduw en zet de ventilator aan op de slaapkamer. De rolluiken naar beneden en de woonkamer is lekker koel.

Oh mag ik bij jou komen logeren? :proud:

Ja wat is dat toch met die flessen water? Waarom werkt dat bij ons niet Rik? Ik heb alles gedaan zoals het moet van google maar echt nul effect. @(
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
20-06-2019 17:47
Ik bewapen mezelf tegen de nachtelijke hitte door een rubberen kruik in te vriezen en deze in de nacht aan mijn voeten te leggen, daardoor blijf ik koel en slaap ik heerlijk.

Het kan alleen met een rubberen kruik, een stalen knapt in de vriezer.
ik gebruik koel-elementen in een handdoek. Helpt inderdaad goed.
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
Vorige zomer was het 33 graden beneden en 38 graden op de slaapkamers boven. Kan zelf niet zo goed tegen de hitte dus ik zie er ook tegenop.

Ik heb wel een aircooler, hij is echt niet geschikt voor grote ruimtes maar in de slaapkamer met ijswater erin wel lekker hoor. Het koelt maar een paar graden af en niet dat het 10 graden lager is ofzo maar ik ben er echt hartstikke blij mee! We hebben ook een normale ventilator staan en de aircooler maakt wel echt goed verschil met de ventilator hoor.

Overdag hou ik her wel uit. Ga zondag ook het zwembad opzetten dus dat komt wel goed.

Oh en ik voer met hitte geen reet uit, ik maak alleen snachts ff snel schoon, ik kook niet en we eten dan broodjes met aardbeien, pizza of een maaltijdsalade. Ik ga ook niet naar het strand ofzo daar wordt ik dan al helemaal eng. Lekker in de tuin liggen en het badje in.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
20-06-2019 18:50
Ja ik ben daar ook niet weg van Cateautje. Nat en heet zijn.

Er draaien wel wat leuke films volgende week dus misschien ga ik dinsdag op mijn verjaardag lekker naar de bios. Er is toch niemand thuis verder. Iedereen werkt.
Ik zit nu mijn vriezer leeg te eten om ruimte voor de ijsjes en flesjes te maken. :proud:

Rik, ja het werkte echt maar minimaal. Helaas.
Hangt bij mij van de omstandigheden af :proud:
...
Madrid87 schreef:
20-06-2019 18:52
Oh mag ik bij jou komen logeren? :proud:

Ja wat is dat toch met die flessen water? Waarom werkt dat bij ons niet Rik? Ik heb alles gedaan zoals het moet van google maar echt nul effect. @(
Ja hoor, kom maar ;-D
Calamitycat schreef:
20-06-2019 18:56
Hangt bij mij van de omstandigheden af :proud:
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Bij Action is een airco meen ik me te herinneren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
doornroosje9 schreef:
20-06-2019 18:30
Werkt zo'n Dyson Cool wel?
Niet tegen dit soort extreme hittes. Het helpt wel, we laten hem dan de hele nacht blazen, maar als de hitte in je huis zit, kun je er weinig tegen doen.
Coconuts12 schreef:
20-06-2019 18:56
Ja hoor, kom maar ;-D
Waar woon je? Mag de kat ook mee? :proud:
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dit voorjaar airco laten installeren; kostte even iets, maar ik ben er heel erg blij mee.

Zeker als het wat langer warm is en de warmte helemaal in je huis zit, vind ik het echt niet te doen om te slapen.
RikM schreef:
20-06-2019 18:51
Dat heb ik weleens geprobeerd maar deed bij mij helemaal niks. Of je moet er echt pal vóór gaan zitten.
Met of zonder zout?
Alle reacties Link kopieren
Wat bij mij al helemaal vervelend is dat ik altijd de zon in de tuin heb en tegen een uur of 5 recht in de huiskamer en slaapkamers. Het wordt dan echt bloedheet en koelt ook niet meer lekker af voor de nacht. Vorig jaar van ellende met man en 3 kinderen in de keuken geslapen, enige plek waar het maar 28 graden was.
Madrid87 schreef:
20-06-2019 18:59
Waar woon je? Mag de kat ook mee? :proud:
Die mag zeker mee :heart: Ik woon in het zuiden.
Alle reacties Link kopieren
Een natte handdoek in je nek leggen en dan voor de ventilator zitten met een waterijsje
Wish you were beer
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een dagje in bikini, tenminste als je thuis bent.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
safrat schreef:
20-06-2019 19:00
Met of zonder zout?

Ik heb er geen zout bijgedaan. Helpt dat?
RikM schreef:
20-06-2019 19:13
Ik heb er geen zout bijgedaan. Helpt dat?
Zout water bevriest niet in de vriezer, alleen als het zo koud is als op Antarctica.
RikM schreef:
20-06-2019 19:13
Ik heb er geen zout bijgedaan. Helpt dat?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Koudmakend_mengsel
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
20-06-2019 18:34
Werkt dat een beetje, zo'n plafondventilator? Die ben ik ook aan het overwegen maar ik vind ze behoorlijk prijzig.
Nog niet hele topic gelezen maar plafond ventilatoren werken zeker wel! Woon in een warm land (jullie temperaturen volgende week zijn hier standaard). Slaapkamer is rond de 30graden en wij slapen met alleen de plafond ventilator. Airco staat alleen aan als we naar bed gaan (op 26graden overigens).
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg ook een airco, maar de energierekening houd me tegen. Heeft iemand daar al ervaring mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven