Designradiator horizontaal plaatsen

19-09-2010 15:50 26 berichten
Alle reacties Link kopieren

Voor de klussers in ons midden;

Wij willen einde dit jaar/begin volgend jaar onze badkamer (laten) verbouwen. We willen graag een designradiator, maar hebben geen plek over om deze op de gebruikelijke, verticale manier te plaatsen. Wel hebben we een horizontaal stuk muur vrij, onder een schuine wand.

Nu kwamen we op het idee om een designradiator horizontaal te plaatsen. Als ik Google op deze term, krijg ik wel een enkele site die ze heeft, maar die vind ik niet mooi.

Kan je niet gewoon een verticale radiator, op een horizontale manier plaatsen? Ik snap wel dat de aansluiting dan anders is, maar ik zou denken dat er dan toch iets van tussenstukjes voor moeten bestaan?

Iemand die dit heeft, of weet of het kan?
Wij hebben het niet, maar ik vraag me af of het handig is. Zit je dan niet met de doorstroming van de warmte? Ik weet nog toen wij onze radiator plaatsten, had de installateur een heel verhaal over de afstand van de grond en het plafond en het doorstromen van de warmte. Dit schijnt wel redelijk precies te komen...
ps heb je een voorbeeld van een verticale designradiator die je mooi vindt?
@Kwinky; Zoiets dachten wij ook, of dat de doorstroom van water misschien op een bepaalde manier moet lopen. Maar ik kan er niet echt een duidelijk antwoord op vinden.

Zoiets vinden we wel mooi, het komt niet heel precies, maar we houden van strak en recht, dus liever geen ronde vormen.

Ik zag deze. Is meer vierkant.... Of is deze te klein?

Zie net dat ze in verschillende maten zijn:

design radiator
anoniem_108834 wijzigde dit bericht op 19-09-2010 16:34
Reden: Nog even wat toegevoegd
% gewijzigd
Die vind ik mooi, maar dan lees ik dat er staat 'uitermate geschikt voor in huiskamer of kantoor'. Dan vraag ik me weer af of dat dan wel in een badkamer kan. (Je hoort het, ik ben echt een nitwit op badkamer gebied).

Wel vind ik 'm te duur, als ik kijk naar de maten zouden we al gauw 1000 euro kwijt zijn. Daarom vroeg ik het me ook af, omdat de 'gewone' designradiatoren goedkoper zijn dan degene waar expliciet 'horizontaal' bij staat vermeld.
Ooh dat had ik dan even niet gelezen... Ik weet dat onze design radiatoren ook erg duur waren, maar dan hebben we ook wel twee vrij grote. En wat ik nog weet is dat je als snel een grotere nodig hebt, omdat een design radiator minder warm wordt geloof ik...

Ik kijk nog even verder, want ik zag nog wel iets. Welke maat heb je nodig?
Op deze site vond ik ook nog wel een mooie staan, maar daar staan dan weer geen prijzen bij:
Dat zei de aannemer ook, dat ze minder warmte afgeven dan een gewone radiator. Ik heb al wel gelezen dat we voor onze ruimte minimaal 1050 watt nodig hebben.

Als ik de afmetingen zo bekijk, zou hij ongeveer 60 cm hoog moeten zijn, en 1.20 breed. Maar daar zit wat speling in.

Wel lief dat je meedenkt/kijkt trouwens
Dank je, ik vind het wel leuk werk. Ik moet er alleen zo weer vandoor.

Heb je trouwens vaak de verwarming aan in de badkamer? Wij hebben niet eens een radiator in de badkamer en mis hem eigenlijk ook niet. Alleen voor het drogen van mijn handdoeken misschien.
Kijk eerst een hoeveel vermogen (heet dat zo voor zo'n ding) dat ding moet hebben. Wellicht heb je aan een kleine voldoende en heb je daar wel genoeg keus in. En verder, gewoon even informeren bij de radiatorboer?
Mosterd dus..... Maar degene die jij als plaatje plakt hbben wij zelf. Prima ding maar hangt zoals het hoort dus aan mij heb je niet veel.
quote:Kwinky schreef op 19 september 2010 @ 16:52:

Dank je, ik vind het wel leuk werk. Ik moet er alleen zo weer vandoor.

Heb je trouwens vaak de verwarming aan in de badkamer? Wij hebben niet eens een radiator in de badkamer en mis hem eigenlijk ook niet. Alleen voor het drogen van mijn handdoeken misschien.We hadden hem vaker niet dan wel aan, wat in de winter soms best fris is. Waarom we nu zeker wel een willen, is omdat we een baby hebben, en de verwarming nu toch vaak aan staat.
Misschien elektrische vloerverwarming onder de tegelvloer? Ik neem tenminste aan dat je de vloer ook gaat vervangen bij de verbouwing. Is ook lekker voor de voetjes
Electrische vloerverwarming kan wellicht, maar reguliere vloerverwaming kan misschien ook? Wij hebben het in de douchekamer aangevuld met wandverwarming. In de badkamer hebben we wel een designradiator voor de handdoeken, maar als ik er geen ruimte voor zou hebben, zou ik die niet echt missen. (Ja, wij hebben het sanitair verdeeld over twee ruimten )
@Kakelvers; Hebben we uiteraard ook naar gekeken, maar dat is een stuk duurder dan een radiator zagen we meteen. Het budget is beperkt, of je moet een goedkoop adres weten? :-)
-
anoniem_59438 wijzigde dit bericht op 19-09-2010 18:18
Reden: dubbel
% gewijzigd
Volgens mij is de normale vloer/wandverwarming goedkoper dan een designradiator. Dan hoef je toch alleen een kastje te kopen en verwarmingsslangen? Ik ga er even vanuit dat je een handigerd in de buurt hebt die sleuven kan fresen.
quote:Ann Liv schreef op 19 september 2010 @ 19:14:

Volgens mij is de normale vloer/wandverwarming goedkoper dan een designradiator. Dan hoef je toch alleen een kastje te kopen en verwarmingsslangen? Ik ga er even vanuit dat je een handigerd in de buurt hebt die sleuven kan fresen.

Bedoelen we nou allemaal wel hetzelfde? Ik ben misschien niet thuis in de termen, maar voor de duidelijkheid;

Designradiator lijkt me duidelijk, gewone radiator vinden we niet mooi, vloerverwarming (geen idee wat het verschil is tussen elektrisch of niet-elektrisch) is volgens internet duurder dan een designradiator.

Ik lees dat sleuven graven om vloerverwarming in te frezen bijna niet te doen is, omdat we een betonvloer hebben. Maar zo'n 'mat' kan wel.

Handigerd huren we in, onze ervaringen met niet professionele handigers zijn niet zo goed.
Hm, misschien is vloerverwarming toch een optie, ik zie dat de prijs die ik bekeek incl. montage is, maar die regelen we zelf.
Wij hebben dus reguliere vloer- en wandverwarming en dat was een stuk goedkoper dan de designradiator (die wij hebben gekozen). Sleuven in vloer is misschien niet handig, maar in de muur is niet lastig. Tenminste, dat vond mijn vriend niet. Misschien wordt het totaalplaatje duurder wanneer je dit door een professional laat doen, mijn vriend heeft dit zelf gedaan. Hoe duur electrische verwarming is weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat dat duurder is.

Maar om op je vraag terug te komen, ik weet niet of je de door jou gekozen radiator anders zou kunnen plaatsen. Het lijkt mij lastig, omdat de zwaartekracht dan anders is, maar misschien maakt dit niet uit. Wat zei je aannemer ervan?
Het is nog niet zeker dat het onze aannemer wel wordt, we zijn nog aan het 'shoppen'.

Hij wist het niet, hij wist wel dat er óók speciale designradiatoren worden verkocht om horizontaal te plaatsen. Maar toen ik zelf eens ging zoeken, zag ik dat er bij sommige verticale modellen staat dat ze ook horizontaal kunnen worden geplaatst. Maar toen vroeg ik me dus af waarom dat niet bij alle modellen kan.

Maar dit was wel een van de redenen dat we onze twijfels bij de aannemer hadden, ik vind eigenlijk dat hij dit soort dingen moet weten.
Lijkt mij ook dat een aannemer dit moet weten. Waar je ook informatie zou kunnen krijgen over koppelstukken en wellicht ook over de positie van je radiator, is de Warmteservice. Volgens mij is dit een landelijk bedrijf.
Let er even op hoe je ontluchtingspunt zit...! Dit moet bovenin zitten ivm de doorstroming, en dát kan je volgens mij niet kantelen. Hier ook 2 van die designgevallen, maar met ronde horizontale buizen en bij ons zit het ontluchtingspunt dus op zo'n manier dat de radiator niet draaibaar zou zijn.
Aha, dat klinkt wel logisch Sarah, had ik nog niet aan gedacht Misschien dat er daarom bij sommige expliciet staat vermeld dat ze draaibaar zijn, en dat er bij andere modellen niets staat.

@Ann; Zal eens even kijken op de site, dank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven