Designradiator horizontaal plaatsen
zondag 19 september 2010 om 15:50
Voor de klussers in ons midden;
Wij willen einde dit jaar/begin volgend jaar onze badkamer (laten) verbouwen. We willen graag een designradiator, maar hebben geen plek over om deze op de gebruikelijke, verticale manier te plaatsen. Wel hebben we een horizontaal stuk muur vrij, onder een schuine wand.
Nu kwamen we op het idee om een designradiator horizontaal te plaatsen. Als ik Google op deze term, krijg ik wel een enkele site die ze heeft, maar die vind ik niet mooi.
Kan je niet gewoon een verticale radiator, op een horizontale manier plaatsen? Ik snap wel dat de aansluiting dan anders is, maar ik zou denken dat er dan toch iets van tussenstukjes voor moeten bestaan?
Iemand die dit heeft, of weet of het kan?
zondag 19 september 2010 om 16:15
Wij hebben het niet, maar ik vraag me af of het handig is. Zit je dan niet met de doorstroming van de warmte? Ik weet nog toen wij onze radiator plaatsten, had de installateur een heel verhaal over de afstand van de grond en het plafond en het doorstromen van de warmte. Dit schijnt wel redelijk precies te komen...
zondag 19 september 2010 om 16:24
zondag 19 september 2010 om 16:37
Die vind ik mooi, maar dan lees ik dat er staat 'uitermate geschikt voor in huiskamer of kantoor'. Dan vraag ik me weer af of dat dan wel in een badkamer kan. (Je hoort het, ik ben echt een nitwit op badkamer gebied).
Wel vind ik 'm te duur, als ik kijk naar de maten zouden we al gauw 1000 euro kwijt zijn. Daarom vroeg ik het me ook af, omdat de 'gewone' designradiatoren goedkoper zijn dan degene waar expliciet 'horizontaal' bij staat vermeld.
Wel vind ik 'm te duur, als ik kijk naar de maten zouden we al gauw 1000 euro kwijt zijn. Daarom vroeg ik het me ook af, omdat de 'gewone' designradiatoren goedkoper zijn dan degene waar expliciet 'horizontaal' bij staat vermeld.
zondag 19 september 2010 om 16:40
Ooh dat had ik dan even niet gelezen... Ik weet dat onze design radiatoren ook erg duur waren, maar dan hebben we ook wel twee vrij grote. En wat ik nog weet is dat je als snel een grotere nodig hebt, omdat een design radiator minder warm wordt geloof ik...
Ik kijk nog even verder, want ik zag nog wel iets. Welke maat heb je nodig?
Ik kijk nog even verder, want ik zag nog wel iets. Welke maat heb je nodig?
zondag 19 september 2010 om 16:43
Dat zei de aannemer ook, dat ze minder warmte afgeven dan een gewone radiator. Ik heb al wel gelezen dat we voor onze ruimte minimaal 1050 watt nodig hebben.
Als ik de afmetingen zo bekijk, zou hij ongeveer 60 cm hoog moeten zijn, en 1.20 breed. Maar daar zit wat speling in.
Wel lief dat je meedenkt/kijkt trouwens
Als ik de afmetingen zo bekijk, zou hij ongeveer 60 cm hoog moeten zijn, en 1.20 breed. Maar daar zit wat speling in.
Wel lief dat je meedenkt/kijkt trouwens
zondag 19 september 2010 om 16:52
zondag 19 september 2010 om 17:41
quote:Kwinky schreef op 19 september 2010 @ 16:52:
Dank je, ik vind het wel leuk werk. Ik moet er alleen zo weer vandoor.
Heb je trouwens vaak de verwarming aan in de badkamer? Wij hebben niet eens een radiator in de badkamer en mis hem eigenlijk ook niet. Alleen voor het drogen van mijn handdoeken misschien.We hadden hem vaker niet dan wel aan, wat in de winter soms best fris is. Waarom we nu zeker wel een willen, is omdat we een baby hebben, en de verwarming nu toch vaak aan staat.
Dank je, ik vind het wel leuk werk. Ik moet er alleen zo weer vandoor.
Heb je trouwens vaak de verwarming aan in de badkamer? Wij hebben niet eens een radiator in de badkamer en mis hem eigenlijk ook niet. Alleen voor het drogen van mijn handdoeken misschien.We hadden hem vaker niet dan wel aan, wat in de winter soms best fris is. Waarom we nu zeker wel een willen, is omdat we een baby hebben, en de verwarming nu toch vaak aan staat.

zondag 19 september 2010 om 18:16
Electrische vloerverwarming kan wellicht, maar reguliere vloerverwaming kan misschien ook? Wij hebben het in de douchekamer aangevuld met wandverwarming. In de badkamer hebben we wel een designradiator voor de handdoeken, maar als ik er geen ruimte voor zou hebben, zou ik die niet echt missen. (Ja, wij hebben het sanitair verdeeld over twee ruimten )
zondag 19 september 2010 om 19:19
quote:Ann Liv schreef op 19 september 2010 @ 19:14:
Volgens mij is de normale vloer/wandverwarming goedkoper dan een designradiator. Dan hoef je toch alleen een kastje te kopen en verwarmingsslangen? Ik ga er even vanuit dat je een handigerd in de buurt hebt die sleuven kan fresen.
Bedoelen we nou allemaal wel hetzelfde? Ik ben misschien niet thuis in de termen, maar voor de duidelijkheid;
Designradiator lijkt me duidelijk, gewone radiator vinden we niet mooi, vloerverwarming (geen idee wat het verschil is tussen elektrisch of niet-elektrisch) is volgens internet duurder dan een designradiator.
Ik lees dat sleuven graven om vloerverwarming in te frezen bijna niet te doen is, omdat we een betonvloer hebben. Maar zo'n 'mat' kan wel.
Handigerd huren we in, onze ervaringen met niet professionele handigers zijn niet zo goed.
Volgens mij is de normale vloer/wandverwarming goedkoper dan een designradiator. Dan hoef je toch alleen een kastje te kopen en verwarmingsslangen? Ik ga er even vanuit dat je een handigerd in de buurt hebt die sleuven kan fresen.
Bedoelen we nou allemaal wel hetzelfde? Ik ben misschien niet thuis in de termen, maar voor de duidelijkheid;
Designradiator lijkt me duidelijk, gewone radiator vinden we niet mooi, vloerverwarming (geen idee wat het verschil is tussen elektrisch of niet-elektrisch) is volgens internet duurder dan een designradiator.
Ik lees dat sleuven graven om vloerverwarming in te frezen bijna niet te doen is, omdat we een betonvloer hebben. Maar zo'n 'mat' kan wel.
Handigerd huren we in, onze ervaringen met niet professionele handigers zijn niet zo goed.
zondag 19 september 2010 om 19:26
Wij hebben dus reguliere vloer- en wandverwarming en dat was een stuk goedkoper dan de designradiator (die wij hebben gekozen). Sleuven in vloer is misschien niet handig, maar in de muur is niet lastig. Tenminste, dat vond mijn vriend niet. Misschien wordt het totaalplaatje duurder wanneer je dit door een professional laat doen, mijn vriend heeft dit zelf gedaan. Hoe duur electrische verwarming is weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat dat duurder is.
Maar om op je vraag terug te komen, ik weet niet of je de door jou gekozen radiator anders zou kunnen plaatsen. Het lijkt mij lastig, omdat de zwaartekracht dan anders is, maar misschien maakt dit niet uit. Wat zei je aannemer ervan?
Maar om op je vraag terug te komen, ik weet niet of je de door jou gekozen radiator anders zou kunnen plaatsen. Het lijkt mij lastig, omdat de zwaartekracht dan anders is, maar misschien maakt dit niet uit. Wat zei je aannemer ervan?
zondag 19 september 2010 om 20:24
Het is nog niet zeker dat het onze aannemer wel wordt, we zijn nog aan het 'shoppen'.
Hij wist het niet, hij wist wel dat er óók speciale designradiatoren worden verkocht om horizontaal te plaatsen. Maar toen ik zelf eens ging zoeken, zag ik dat er bij sommige verticale modellen staat dat ze ook horizontaal kunnen worden geplaatst. Maar toen vroeg ik me dus af waarom dat niet bij alle modellen kan.
Maar dit was wel een van de redenen dat we onze twijfels bij de aannemer hadden, ik vind eigenlijk dat hij dit soort dingen moet weten.
Hij wist het niet, hij wist wel dat er óók speciale designradiatoren worden verkocht om horizontaal te plaatsen. Maar toen ik zelf eens ging zoeken, zag ik dat er bij sommige verticale modellen staat dat ze ook horizontaal kunnen worden geplaatst. Maar toen vroeg ik me dus af waarom dat niet bij alle modellen kan.
Maar dit was wel een van de redenen dat we onze twijfels bij de aannemer hadden, ik vind eigenlijk dat hij dit soort dingen moet weten.

zondag 19 september 2010 om 20:44