Diamond painting, wie ook?

10-12-2016 23:01 700 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een maandje geleden heb ik via aliexpress diamond painting ontdekt en man wat is dat verslavend (en lekker suf )



Nog meer mensen? Misschien leuk om hier wat te laten zien, of tips uit te wisselen.



Voor als je het niet kent, dit is het principe:







Alle reacties Link kopieren
Ja, dat vind ik dus zo gek
Alle reacties Link kopieren
quote:Azarole schreef op 26 april 2017 @ 12:00:

Ja, dat vind ik dus zo gek Wat vind je gek?
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik weet zitten er rechten op die schilderijen. Als ze hem bij de douane openmaken, is het geen grapje.

Is in het begin voor gewaarschuwd, maar misschien dat ze nu milder zijn ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Heb je hem al binnen Aragog?
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand toevallig wat de invoerkosten zijn als ik een diamond painting van ong 35 a 40 euro aanschaf?
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk alleen 21% btw over het aanschafbedrag.

https://www.belastingdien ... j_invoer_internetaankopen
Alle reacties Link kopieren
Zag dit topic voorbij komen en dacht dat het over een techniek van verfen van je huis was maar een rondje googelen veranderde dit.



Wat een grappige hobby!



Zag op Ali heel veel verschillende afbeeldingen staan, is het gewoon een kwestie van mooie afbeelding uitkiezen, kopen ( wachten) en starten of moet je nog meer aanschaffen? Zit zo een soort van pincet erbij?
Alle reacties Link kopieren
quote:Frietmetmayo schreef op 02 mei 2017 @ 07:59:

Zag op Ali heel veel verschillende afbeeldingen staan, is het gewoon een kwestie van mooie afbeelding uitkiezen, kopen ( wachten) en starten of moet je nog meer aanschaffen? Zit zo een soort van pincet erbij?



Alles wat je nodig hebt, zit erbij. He kan gelijk beginnen!

Wel een tip: details vallen snel weg, dus kies een afbeelding met weinig details of een grotere afbeelding voor een mooi resultaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phopho schreef op 02 mei 2017 @ 07:52:

Weet iemand toevallig wat de invoerkosten zijn als ik een diamond painting van ong 35 a 40 euro aanschaf?Volgens mij 21% van het aankoopbedrag + 13 euro. Als je er tussenuit gepikt wordt, dat gebeurt niet altijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blueitis schreef op 02 mei 2017 @ 09:53:

[...]





Alles wat je nodig hebt, zit erbij. He kan gelijk beginnen!

Wel een tip: details vallen snel weg, dus kies een afbeelding met weinig details of een grotere afbeelding voor een mooi resultaat.Dit inderdaad :-).
Alle reacties Link kopieren
Vraag, is er iemand die mijn painting wil over kopen? Het is een afbeelding van een baby draakje die een flesje tabasco knuffelt. Het formaat is 60x50. Een klein deel van de linker bovenhoek is al gedaan, ik merk dat ik er te weinig tijd voor heb, nu zeker in combinatie met een nieuwe studie. Je ontvangt de set uiteraard compleet. €25,- incl verzend kosten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Geelheer schreef op 01 mei 2017 @ 15:55:

Heb je hem al binnen Aragog? Jaaa! Helemaal vergeten te melden hier;) Maar ik vind het echt superleuk om te doen! Ben wel gelijk verslaafd geloof ik. Mijn eerste is nu bijna af, nog een uurtje werk schat ik. En ik zit nu al met smart te wachten op mijn tweede. Ik was begonnen met 25x25 en mijn 2e wordt nu 30x40. Ik vind het heerlijk ontspannend om te doen!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, mijn interesse is gewekt, ik zou willen beginnen met een kleintje.

Ik had hier nog nooit eerder van gehoord maar als ik het goed heb gezien dan is er een schilderij met nummers en ieder nummer is gekoppeld aan een bepaald kleur steentje, dan pak je het steentje met die speciale pincet, en dan ??? Lijmen en plakken?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Ja, er zit een plaklaag over het schilderij waarop je de steentjes kunt plakken.

Op facebook zijn verschillende groepen waar je alvast zou kunnen kijken. Er staat vaak uitleg en ook bijvoorbeeld het verschil tussen ronde en vierkante steentjes, de verschillende maten en werken met een pincet vs. met een speciaal pennetje etc.

Succes, leuk!



@aragog

Wat leuk! Wat voor afbeelding heb je nu gekozen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Aragog schreef op 03 mei 2017 @ 20:13:

[...]



Jaaa! Helemaal vergeten te melden hier;) Maar ik vind het echt superleuk om te doen! Ben wel gelijk verslaafd geloof ik. Mijn eerste is nu bijna af, nog een uurtje werk schat ik. En ik zit nu al met smart te wachten op mijn tweede. Ik was begonnen met 25x25 en mijn 2e wordt nu 30x40. Ik vind het heerlijk ontspannend om te doen!Wat leuk! Het is ook echt ontspannend!
Alle reacties Link kopieren
Lady's ik heb zojuist een grote roze roos besteld 46x46 en hij is full, heb ik daar als beginneling goed aan gedaan? Pincet, pennetje en bakje worden bijgeleverd is het niet?

Ik heb er zin in, als de kinderen op bed liggen en mijn man naar voetbal kijkt, dan kan ik met een muziekje op aan de DP. Dank voor alle tips dames



En word vervolgd.....
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, lijkt me een prima maat. De tools krijg je er inderdaad bij, soms lees ik wel eens dat er geen pennetje bij zit maar alleen een pincet, maar dat is snel bijgekocht natuurlijk.

Succes, laat je het t.z.t weten hoe je het vindt?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt idd prima. Mocht je iets missen aan tools, pb dan even. Ik heb meerdere tools 'over', dat is sneller dan weer uit china laten komen
Alle reacties Link kopieren
quote:Geelheer schreef op 03 mei 2017 @ 21:24:



@aragog

Wat leuk! Wat voor afbeelding heb je nu gekozen?



Ik had anderhalve week geleden een painting bij Ali besteld van 3 dikke dames (gezien vanaf de achterkant). Maar nu mijn eerste al af is en ik geen idee heb hoe lang het nog gaat duren voor die uit China aankomt heb ik er 2 dagen geleden ook eentje (een dikke heks op een bezemsteel) op MP gekocht en die komt nu vanmiddag al, dan kan ik tenminste weer verder;)



Ik wil er een paar gaan maken van die dikke dames serie en die dan inlijsten en boven mijn bed hangen;)))
Alle reacties Link kopieren
[quote]Geelheer schreef op 04 mei 2017 @ 21:44:

Ja hoor, lijkt me een prima maat. De tools krijg je er inderdaad bij, soms lees ik wel eens dat er geen pennetje bij zit maar alleen een pincet, maar dat is snel bijgekocht natuurlijk.

Succes, laat je het t.z.t weten hoe je het vindt?[/quote]





Jazeker.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
quote:Aragog schreef op 05 mei 2017 @ 13:38:

[...]





Ik had anderhalve week geleden een painting bij Ali besteld van 3 dikke dames (gezien vanaf de achterkant). Maar nu mijn eerste al af is en ik geen idee heb hoe lang het nog gaat duren voor die uit China aankomt heb ik er 2 dagen geleden ook eentje (een dikke heks op een bezemsteel) op MP gekocht en die komt nu vanmiddag al, dan kan ik tenminste weer verder;)



Ik wil er een paar gaan maken van die dikke dames serie en die dan inlijsten en boven mijn bed hangen;)))



Haha heel herkenbaar! Ik vond het ook zo irritant om zonder te zitten.

Ik ben nu op ongeveer 25% van mijn 60x40 en ik wil eigenlijk zo'n hele grote hebben van 1.80x80 ofzo. Maar daar moet ik ff voor sparen dus ik heb voor in de tussentijd nog een kleinere besteld voor het geval ik die van nu afheb voor ik de grote binnen heb.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te zien dat er hier toch behoorlijk wat mensen ook diamond painten



Ik hen er weer een aantal liggen, eentje van 40x80, een drieluik en een vijfluik en ben er nog met 2 bezig.... Heb het er maar druk mee haha. Alhoewel het de laatste tijd wel een beetje blijft liggen, ook niet altijd nog de energie voor na een drukke dag.





quote:xandora schreef op 03 mei 2017 @ 19:49:

Vraag, is er iemand die mijn painting wil over kopen? Het is een afbeelding van een baby draakje die een flesje tabasco knuffelt. Het formaat is 60x50. Een klein deel van de linker bovenhoek is al gedaan, ik merk dat ik er te weinig tijd voor heb, nu zeker in combinatie met een nieuwe studie. Je ontvangt de set uiteraard compleet. €25,- incl verzend kosten.Je kunt even op facebook kijken maar de groep diamond painting koop/verkoop nl. Daar kun je paintings kopen en verkopen en hoef je geen ali verkoopbewijs te leveren (in tegenstelling tot de andere verkoop groep). Misschien is daar iemand geinteresseerd?
Alle reacties Link kopieren
Geelheer schreef:
05-05-2017 13:59
quote:Aragog schreef op 05 mei 2017 @ 13:38:

[...]

1.80x80? Dat is groot! Ik hou het voorlopig maar even bij iets kleiner hoor;)

Mijn Dikke Dames zijn nu vanaf vandaag ook af trouwens. Gelijk ingelijst en hangt nu samen met de Dikke Heks boven mijn bed. Toevallig kwamen mijn 2 nieuwe vandaag aan uit China dus ik kan weer even verder. De ene is weer eentje van de Dikke Dames maar dan op de fiets. En de tweede is een kleintje van 15x25 van een uiltje met ronde steentjes ipv vierkant, gewoon om eens te proberen als 'tussendoortje';)



Ik had anderhalve week geleden een painting bij Ali besteld van 3 dikke dames (gezien vanaf de achterkant). Maar nu mijn eerste al af is en ik geen idee heb hoe lang het nog gaat duren voor die uit China aankomt heb ik er 2 dagen geleden ook eentje (een dikke heks op een bezemsteel) op MP gekocht en die komt nu vanmiddag al, dan kan ik tenminste weer verder;)



Ik wil er een paar gaan maken van die dikke dames serie en die dan inlijsten en boven mijn bed hangen;)))



Haha heel herkenbaar! Ik vond het ook zo irritant om zonder te zitten.

Ik ben nu op ongeveer 25% van mijn 60x40 en ik wil eigenlijk zo'n hele grote hebben van 1.80x80 ofzo. Maar daar moet ik ff voor sparen dus ik heb voor in de tussentijd nog een kleinere besteld voor het geval ik die van nu afheb voor ik de grote binnen heb.
Alle reacties Link kopieren
Quoten ging niet helemaal goed geloof ik;)
Alle reacties Link kopieren
Damessssss, ik heb hem binnen, ik heb een grote roze bloem, voor de eerste keer heb ik er een genomen met grote vlakken van dezelfde kleur. Ik leg even de kids op bed en dan ga ik weer verder, ik heb tijdens het diamond painten een luisterboek op, ik vind het heerlijk rustgevend.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven