Diamond painting, wie ook?

10-12-2016 23:01 700 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een maandje geleden heb ik via aliexpress diamond painting ontdekt en man wat is dat verslavend (en lekker suf )



Nog meer mensen? Misschien leuk om hier wat te laten zien, of tips uit te wisselen.



Voor als je het niet kent, dit is het principe:







Alle reacties Link kopieren
Ik paint nog veel heb net weer 1 bij Ali besteld
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben nu weer een stuk meer aan het painten nu ik veel thuis zit! Heb er weer bijna 1 van 30x40 af, en zit nu met smart te wachten op mijn bestelling die afgelopen week binnen had moeten komen (met 4 nieuwe paintings :$ )

Ik bestel alleen bij Ali
Alle reacties Link kopieren
Present!

Ik bestel bij Ali.
:hello: Wat bedoelen ze met Square en Round? Ronde en vierkante steentjes?
Alle reacties Link kopieren
Klopt Kwebbeltje! Ik werk zelf altijd met square, sluit mooi op elkaar aan, geeft naar mijn mening een mooier effect dan round..
Aaah dan weet ik genoeg.
Ik had er eentje klaar van de kat die een tijger ziet, ook met square inderdaad. Sluit mooier aan ja!

Ik heb nu deze op het oog https://nl.aliexpress.com/item/33048934 ... 7567%23948

Ben er alleen nog niet uit welke maat ik ga nemen. Square is vierkant he?
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
22-04-2020 19:31
Aaah dan weet ik genoeg.
Ik had er eentje klaar van de kat die een tijger ziet, ook met square inderdaad. Sluit mooier aan ja!

Ik heb nu deze op het oog https://nl.aliexpress.com/item/33048934 ... 7567%23948

Ben er alleen nog niet uit welke maat ik ga nemen. Square is vierkant he?
Square is vierkant ja.
Met zulke details erin, als je die mooi wilt laten uitkomen zou ik denk ik minstens voor de 45x60 gaan, anders ga je die persoon in het midden bijvoorbeeld echt niet herkennen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu met deze bezig: https://nl.aliexpress.com/item/40002069 ... 4c4ddc8rVY kleur 8 (het bankje), in 30x40 square. Heb er nu nog een in dezelfde stijl besteld waar ik dus nog op zit te wachten.
Chocoladeaardbei schreef:
22-04-2020 19:48
Square is vierkant ja.
Met zulke details erin, als je die mooi wilt laten uitkomen zou ik denk ik minstens voor de 45x60 gaan, anders ga je die persoon in het midden bijvoorbeeld echt niet herkennen.
Ja, zo'n formaat wordt het ongeveer denk ik. Die kat/tijger was 50x50.
Chocoladeaardbei schreef:
22-04-2020 19:51
Ik ben nu met deze bezig: https://nl.aliexpress.com/item/40002069 ... 4c4ddc8rVY kleur 8 (het bankje), in 30x40 square. Heb er nu nog een in dezelfde stijl besteld waar ik dus nog op zit te wachten.

Gaaf!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu deze besteld #Aliexpress € 2,32 30%OFF | Evershine 5D Diy Diamant Borduurwerk Uil Volledige Vierkante/Ronde Diamant Schilderij Cartoon Kruissteek Mozaïek Steentjes Home Decor
https://a.aliexpress.com/_B14Wlf

Die kat
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er eerder een gemaakt van een zonnebloem met een vlinder die erop zit; met ronde steentjes. Daarna eentje van een kat besteld die een vlinder ziet, met heel mooi lichteffect aan de rechterkant. Deze had ik een tijdje laten staan omdat ik intussen een echte kat heb!

Nu ben ik eraan begonnen, maar wel in het huis van mijn vriend. Deze keer met vierkante steentjes, sluit mooier op elkaar aan vind ik. Maat is 60 x 60. Weer erg leuk en rustgevend om te doen!
(Net gezocht of ik een plaatje kon vinden bij Ali Express, niet dus.)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje ben ik ineens verslaafd geraakt aan het painten, en ik ben nu op zoek naar een nieuwe. De meeste zijn jammer genoeg echt niet mijn smaak. Hebben jullie tips voor bv wat grafische afbeeldingen ipv dolfijntje/vlinder/roos?
Alle reacties Link kopieren
Een Costum laten maken. Zelf plaatje of foto zoeken en daarvan een painting laten maken?
Alle reacties Link kopieren
Airecolette1 schreef:
21-07-2020 23:11
Sinds een tijdje ben ik ineens verslaafd geraakt aan het painten, en ik ben nu op zoek naar een nieuwe. De meeste zijn jammer genoeg echt niet mijn smaak. Hebben jullie tips voor bv wat grafische afbeeldingen ipv dolfijntje/vlinder/roos?
Op Ali zoeken, daar hebben ze enorm veel. En anders idd custom.
Alle reacties Link kopieren
Ali heb ik idd wel wat besteld, en eigen afbeelding heb ik helemaal niet aan gedacht, natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, een oude topic is dit inmiddels, maar wie weet reageert er nog iemand na mij.
Ik doe aan diamond painting sinds een jaar ongeveer.
Ik vind het erg leuk om te doen en het geeft een goed gevoel als hij af is, echter heb ik er soms weinig geduld voor. Dan gaat het me eigenlijk te langzaam. Ik ben nu een tijdje begonnen met een vos. Mooi herfstachtige, maar de omgeving rondom de vos is te vaag merk ik. Dat stimuleert dan niet erg om goed door te gaan helaas. Deze is 30x40. Mijn grootste was 50x70 en enorm leuk om te doen. Wel was het naar mijn idee zo groot dat ik soms tegenhet vele werk opzag. Toen ik over de helft was ging het beter 😄 kennelijk tussen de oren zoiets hahaha.
Nu richt ik me bewust op formaat 30x40, voor mij al groot zat. Al heb ik een behoorlijke voorraad..... 🙄, veel overgekocht via mp voor weinig of via Ali. Ik word er blij van, alleen zou ik graag willen dat ik er meer tijd voor had om ook aan de andere paintings toe te komen, wat meer resultaat en afwisseling.

Mijn vraag voor nu is: ik heb 2 kinderen en hond die best veel aandacht vragen wanneer ik vrij ben. Als ik dan net langere tijd wil painten dan word ik regelmatig gestoord en kan dan niet echt goed verder. Eerst was een klein uurtje per dag prima (als ik daar al aan toe kwam, dat is al heel wat), maar nu wil ik weleens wat langer eraan. Hoop dus meer tijd daarvoor te creëeren. Herkenbaar? Tips?

Ook vind ik het ontspannend om vlogs te kijken van mensen die diamond paintings maken/unboxen/resultaat laten zien. Echter zijn de leuke inspirerende vloggers tot nu toe Engels. Als ik Nederlandse zoek dan zijn het oude video's of niet mijn stijl zeg maar. Kent iemand een leuke inspirerende Nederlandse vlogger heel misschien?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het het soms een uurtje per week meer concentratie heb ik ee niet voor.
Alle reacties Link kopieren
Hier een behoorlijke die-hard painter geworden inmiddels :P Nummer 1 een paar maanden over gedaan, ronde steentjes, beviel niet. Nr 2 vierkante steentjes, belandde in de kast, maar na 2 jaar kreeg ik de smaak te pakken en kon ik niet meer stoppen. Die was april dit jaar af, direct begonnen aan nr 3, die is al een tijdje af en vandaag heb ik nummer 4 afgemaakt. Het geeft me heel veel rust. Vierkante steentjes en een pincet werkt het fijnst voor mij. Maar ja, ik ben alleen met mijn hond en heb dus wel tijd. Op sommige dagen zit ik er 5 uur aan.

Helpt het jou om er echt tijd voor in te plannen? Wanneer je even niet de verantwoordelijkheid over de kinderen hebt (school? Kan je partner ze even entertainen 's avonds?) en hond net is uit geweest. Mijn hond krijgt vaak een kauwsnackje als ik even rust wil.
Alle reacties Link kopieren
Streepseltje, goed dat je het later alsnog toen hebt opgepakt en het nu wel lukt. Welk formaat painting vind je fijn om mee te werken? En wat voor soort afbeelding? (landschap, persoon/figuur, eigen foto, etc).
Zelf kies ik wel voor afbeeldingen die mij erg aantrekken, bijv vrolijke kleuren of dier met uitstraling. Ik begon met aardig wat tijgerafbeeldingen. Via marktplaats mijn grootste gekocht welke totaal anders was (Disney) maar zo vrolijk en glas in lood-effect.

Onze hond is erg oud en incontinent, dus die moeten we zowat om het half uur even uitlaten. Kinderen vermaken zich op zich wel, maar vragen alles aan mij (iets wat niet lukt, hun verhaal kwijt, etc). Partner werkt veel, ikzelf werk binnen schooltijden. Maar je hebt gelijk dat het vooral inplannen is hoor. Vooral voor en na het avondeten is er op zich tijd ervoor en is het een questie van doen. En in de avond is mijn partner er wel vaak, dus dan mijn ruimte meer pakken eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eerst een 30x40 gemaakt van een random plaatje met veel kleuren, omdat ik het gewoon eens wilde proberen. Daarna een tafereel uit mijn favoriete film van 70x55, een kleurige olifant van 60x80 en mijn laatste is een disneyplaatje van 40x50 geweest. Nu wacht ik op een bestelling van Ali, dat is de Towerbridge op 60x90. Ik vind grotere formaten wel fijner, de disney heb ik nu 36 dagen over gedaan en dat vind ik te kort. Voor mij is DP echt de manier om rust in mijn hoofd te krijgen (er speelt hier het eea psychisch en lichamelijk) en het feit dat ik nu zonder zit is bijzonder onaangenaam haha. Hoop dat ie over 2 weken er is...
Alle reacties Link kopieren
De grotere formaten dus.
Oei jij dus nog aan het wachten op de volgende.
Ik heb juist een te grote voorraad 😒, eerst via Ali maar later ook via mp zodra ik leuke zag voor klein prijsje. Ik word helemaal vrolijk zodra er 1 binnenkomt, maar zet nu echt de rem erop. Ook omdat het bij mij niet snel gaat. Meeste voorraad is 30x40, dus niet erg groot. Heb er 3 van 40x50. Dat zijn wel de paintings waar ik het meest benieuwd naar ben.
Wanneer ik de huidige af heb zal ik denk ik aan 1 van die beginnen. Heb ook nog wat met rhinestones voor tussendoor, maar ook die blijven wat liggen helaas.
Alle reacties Link kopieren
Klein budget :) en ik wil geen grote voorraad hebben... Ik wil ook echt geen random plaatjes, maar afbeeldingen waar ik wat mee heb en waar ik blij van word. Die eisen zijn nogal streng. En ik hoop met de volgende van 60x90 toch wel een paar maanden te doen, dan heb ik alle tijd om te bedenken wat degene daarna gaat zijn. Ik mis het nu wel heel erg, een vriendin appte gisteravond dat ze met haar eerste was begonnen en ik ben echt jaloers :p nu maar even terug naar andere hobby's...
Alle reacties Link kopieren
Oeh hij kwam ineens toch gister al binnen! :cheer2: Maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik eerst iets anders qua hobby moet afmaken en ik moet nu echt op mijn handen zitten om niet toch al te beginnen. Zo verslavend!
Alle reacties Link kopieren
Streepseltje schreef:
03-11-2021 08:54
Oeh hij kwam ineens toch gister al binnen! :cheer2: Maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik eerst iets anders qua hobby moet afmaken en ik moet nu echt op mijn handen zitten om niet toch al te beginnen. Zo verslavend!
Ooooh wat knap als dat lukt.
Is de painting mooi?
Wel flink formaat dus idd tijdje mee bezig 😉. Veel plezier ermee!!

Ik zou vanmiddag gaan painten nadat ik met de kinderen naar de bieb en winkel moest, maar langer werk dan gedacht en eenmaal thuis wat moe en kroop mijn dochter op de bank tegen me aan terwijl ze een film keek. Ik heb toen het painten maar uitgesteld. Ik ga nu alsnog starten. Sport thuis eigenlijk op woensdag, daarom wel doorgezet maar korter 😁 tja anders nooit tijd ervoor 😜

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven