Diepe bank gezocht

11-12-2013 20:08 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jawel, ook hier een eeuwige meelezer die zich eindelijk meldt! Maar hey, ik doe het al niet met een wanhopig liefdesonderwerp waarop gegarandeerd de wet van Wuiles van toepassing is. Dat is al iets, toch? ;)

Maar, binnenkort ga ik bij mijn lief wonen. Dus zijn vrijgezellenhuis moet een deftige upgrade krijgen, inclusief heerlijke bank. En daar ben ik nog steeds naar op zoek. Liefst een zachte en, vooral, een hele diepe, waarin ik gemakkelijk mijn benen kan optrekken en er vervolgens nog plaats is voor een massa mensen.

Alleen lijk ik die dus maar niet te vinden... :(

Misschien heeft iemand van jullie de verlossende tip?

Alvast een dikke merci!
Die banken zijn de verschrikkelijkste banken voor visite.. Geen idee hoe je er in moet gaan zitten en comfortabel is het ook niet, alleen voor de huiseigenaren dan misschien.

Geen idee dus waar je zo'n bank kan kopen, ik zou hem eerder sterk afraden ;)
Echt?

Ik heb een vriendin die zo een bank heeft, en, echt waar, ik zou bijna enkel op bezoek gaan daar voor zo een bank! Zalig vind ik het! Mijn bezoek mag dan ook gerust zijn schoenen uitshotten en zich lekker nestelen..

Bovendien koop ik mijn bank toch niet echt voor het bezoek..

Dus, de tips blijven welkom!
Een bank waar je zowel heeeeel relaxt als rechtop in kunt zitten: de Ektorp. Klassieker, ondertussen.. Zit heerlijk, lekkere kussens, goed schoon te houden, benen onder je trekken is geen punt maar hij is niet zo diep dat je onhandig scheef moet hangen als je rechtop denkt te gaan zitten
Ik snap eva's punt maarruhhh

ik wil ook zon bank! laat je even weten wanneer je hem vind! dan koop ik hem ook meteen..

ps. waarom zou je een bank kopen geschikt voor je visite?
quote:ellaaa20 schreef op 11 december 2013 @ 20:22:

ps. waarom zou je een bank kopen geschikt voor je visite?Omdat goed zitten voor mij een voorwaarde is om een hele avond te kunnen blijven. Ik, en met mij velen, heb last van mijn rug in verkeerde houdingen, en als ik na 3 uur op 'n bank mijn rug niet meer kan strekken dan ga ik dus wel naar huis. Terwijl ik bij een fijne bank of stoel wel - in geval van gezelligheid - tot diep in de nacht door kan
quote:pampas schreef op 11 december 2013 @ 20:29:

[...]

Omdat goed zitten voor mij een voorwaarde is om een hele avond te kunnen blijven. Ik, en met mij velen, heb last van mijn rug in verkeerde houdingen, en als ik na 3 uur op 'n bank mijn rug niet meer kan strekken dan ga ik dus wel naar huis. Terwijl ik bij een fijne bank of stoel wel - in geval van gezelligheid - tot diep in de nacht door kan ja maar je zegt het zelf al, stoel kan ook! ik zou het niet als uitgang punt nemen om een bank voor mezelf aan te schaffen nee dat moet zeker iets zijn dat ik lekker vind. die visite die het niet aankan gaat dan maar op een stoel zitten ;)
quote:ellaaa20 schreef op 11 december 2013 @ 20:22:

ps. waarom zou je een bank kopen geschikt voor je visite?

Omdat ik er in moet zitten?

Mij maakt het niet uit hoor, of je daar wel of geen rekening mee houdt. Je hebt ook banken zoals die van mij met lig gedeelte en actieve gedeelte waar je ook je beentjes omhoog kan trekken als je wilt..
Zo eentje heb ik aangeschaft vorige week bij de Trendhopper. De Lecce

quote:pampas schreef op 11 december 2013 @ 20:20:

Een bank waar je zowel heeeeel relaxt als rechtop in kunt zitten: de Ektorp. Klassieker, ondertussen.. Zit heerlijk, lekkere kussens, goed schoon te houden, benen onder je trekken is geen punt maar hij is niet zo diep dat je onhandig scheef moet hangen als je rechtop denkt te gaan zitten Echt niet, die bank is heel ondiep. Zeker niet geschikt voor de wat langere mens.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tickel schreef op 11 december 2013 @ 21:07:

[...]

Echt niet, die bank is heel ondiep. Zeker niet geschikt voor de wat langere mens.Eensch, ik zit er nu op en ik vind het niet echt een fijne bank. Niet diep genoeg om lekker in te zitten.
Op Sofa.com (ook een fysieke winkel) heb je diepe banken. Ook Rofra home verkoopt diepe banken, alleen zou ik die niet aanraden (slechte kwaliteit, na 2 jaar al doorgezakt ). Vorige bank was van Trendhopper en die was ook diep. Alleen is dat model niet meer in het assortiment, maar volgens mij hebben ze nog wel iets soortgelijks. En ik laat mijn visite op een stoel zitten. Ik ga geen bank kopen en neerzetten die voor visite comfortabel is terwijl ik zelf heel anders wil zitten/ hangen.
Ik heb zo'n loungebank gehad. Héérlijk! Je kan lekker lepeltje lepeltje liggen met je lief. Of de hond En als er visite kwam kregen die een kussen in de rug als ze 'gewoon' wilden zitten.

Ik weet alleen de naam van de winkel niet meer. Ff googlen. Haco heet het.
Ik wou hier niet een heel nieuw topic voor openen, maar weet iemand welk merk bank dit is?

http://studiomarijkeschipper.nl/projecten/Kaaspakhuis

Ik weet niet hoe en of ik plaatsjes kan plakken, dus hoop dat deze link wel lukt.
Ik heb de Tidafors van Ikea. Op de foto lijkt het niet veel en ik keek er op de site steeds ongeïnteresseerd overheen en ging naar Ikea met een heel andere bank in gedachte. En toen zag ik hem staan.

Hij zit, ligt, hangt fantastisch, hij is zo comfortabel, dat je er aardslui van wordt. Hij is groot, immens, maar ook knus en zelfs geschikt voor de visite. Ook verkrijgbaar met hoekelement en dan is het een 5 zitter.

Edit: En je kan jezelf zo heerlijk over de armleuningen draperen.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/60205225

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categ ... ies/20088/
quote:baan68 schreef op 11 december 2013 @ 21:39:

Ik wou hier niet een heel nieuw topic voor openen, maar weet iemand welk merk bank dit is?

http://studiomarijkeschipper.nl/projecten/Kaaspakhuis

Ik weet niet hoe en of ik plaatsjes kan plakken, dus hoop dat deze link wel lukt.

Hier vragen?

http://studiomarijkeschipper.nl/contact
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb de meest fantastische bank gekocht bij 'de Bommel' op de woonboulevard in Utrecht. Hij is heel diep en heeft zo'n loungegedeelte. Het beste van de bank is, is dat de achterleuning ook naar voren kan!! Dan is het een korte bank en kan mijn oma er ook op zitten!! :-)

Helaas heb ik geen idee hoe die heet.. Sorry! :-)
Hier ook eentje van Rofra en idd ook niet zo tevreden over de kwaliteit. Voor visite hebben wij fauteuils en nog een "normale" bank. Maar als rug patiënt is de bank voor mezelf juist ideaal (veel ruimte om goed plat te liggen).
hoi,

google es op Conseta Cor

bestaat in twee dieptes en verschillende breedtes, ook chaise longue.

Staat hier al jaren en zit/ligt/hangt nog steeds goed... :o)

succes met je zoektocht
not all who wander are lost
Dankjewel dames!

Jullie hebben me alleszins al goed op weg gezet!

Die van Studio Marijke vind ik trouwens ook super, dus laat me weten als je er achter komt wat het is Baan!

Ik hou jullie zeker op de hoogte van het verloop van mn zoektocht! Spannend..

Merken jullie trouwens veel verschil tussen banken van zeg maar IKEA en consoorten en de duurdere banken? Vermoedelijk wel! Maar is het het prijsverschil ook waard?
Soderhamn van Ikea is diep, laag en zo groot als je zelf wilt. Hij ligt, zit en hangt heerlijk!
Op de banken van Ikea krijg je tien jaar garantie en dat is niet voor niets. Ook bij de duurdere banken, bij andere winkels krijg je meestal maar twee jaar fabrieksgarantie omdat dat wettelijk verplicht is.

Met kwaliteit heeft het niets te maken, de banken van Ikea zijn goed en blijven goed. Ik heb twee Ikea banken gehad daar heb ik 8 jaar mee gedaan en wilde iets anders. Ik heb ze weg gegeven en daar hebben ze ook nog eens 7 jaar gestaan en ook toen was er nog niets mis mee, er was gewoon op uitgekeken.
Bij de Meubelkoning! Mooie hoekbanken waarop je zelfs kunt liggen met twee man naast elkaar.
Whatever we expect with confidence becomes our own self-fulfilling prophecy.
De bank die Cateautje hier benoemt (TIDAFORS ) van ikea .

Zit hangt ligt idd heerlijk

Een aanrader

Succes
Wij hebben onze bank van woondock(duiven) grote keuze zijn heerlijk tevreden met onze hang/lig bank

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven