dochter word 15
woensdag 5 december 2012 om 08:38
Wij als ouders zitten met een dilemma.Onze dochter word binnenkort 15 jaar,nu wil ze (logisch)een feestje geven voor haar vrienden en vriendinnen.Nu zijn wij aan het twijfelen of we een paar uurtjes weg moeten gaan,of thuis moeten blijven en zo een oogje in het zeil kunnen houden.Er zijn ook pubers bij die al alcohol drinken,waar wij helemaal geen voorstander van zijn,op die leeftijd,Mijn dochter overigens heeft nog nooit alcohol gedronken.Dus wij zitten daar ook nog over te twijfelen,of we wat bier en wijn moeten halen,maar dan alleen voor haar vrienden.Wat vinden jullie?En thuisblijven of weggaan voor een paar uurtjes??
zondag 9 december 2012 om 12:06
quote:tamra1 schreef op 09 december 2012 @ 12:01:
[...]
Alles is slecht maar er zijn ook voordelen aan alcohol.
Het hoort gewoon bij het leven als je tenminste een beetje wilt genieten.
Het grote gevaar zit hem in overconsumptie, incidenteel wat drinken is echt niet zo schadelijk. Er word alleen direct paniekerig erover gedaan net als over een laagje asbest in een woning of kinderen die doktertje spelen :').Wat een rare bewering dat het bij het leven hoort als je wilt genieten. Ken genoeg mensen die genieten zonder drank en met 15 jaar zou ik zeker geen drank in huis halen. Ik vind de beslissing van Dirtsa een goeie beslissing.
[...]
Het grote gevaar zit hem in overconsumptie, incidenteel wat drinken is echt niet zo schadelijk. Er word alleen direct paniekerig erover gedaan net als over een laagje asbest in een woning of kinderen die doktertje spelen :').Wat een rare bewering dat het bij het leven hoort als je wilt genieten. Ken genoeg mensen die genieten zonder drank en met 15 jaar zou ik zeker geen drank in huis halen. Ik vind de beslissing van Dirtsa een goeie beslissing.
zondag 9 december 2012 om 12:16
quote:hgjb schreef op 09 december 2012 @ 12:06:
[...]
Wat een rare bewering dat het bij het leven hoort als je wilt genieten. Ken genoeg mensen die genieten zonder drank en met 15 jaar zou ik zeker geen drank in huis halen. Ik vind de beslissing van Dirtsa een goeie beslissing.Je kunt idd ook prima van het leven genieten zonder drank.
[...]
Wat een rare bewering dat het bij het leven hoort als je wilt genieten. Ken genoeg mensen die genieten zonder drank en met 15 jaar zou ik zeker geen drank in huis halen. Ik vind de beslissing van Dirtsa een goeie beslissing.Je kunt idd ook prima van het leven genieten zonder drank.
zondag 9 december 2012 om 12:21
quote:tamra1 schreef op 09 december 2012 @ 12:01:
[...]
Het grote gevaar zit hem in overconsumptie, incidenteel wat drinken is echt niet zo schadelijk. Er word alleen direct paniekerig erover gedaan net als over een laagje asbest in een woning of kinderen die doktertje spelen :').Wat een onzin.
[...]
Het grote gevaar zit hem in overconsumptie, incidenteel wat drinken is echt niet zo schadelijk. Er word alleen direct paniekerig erover gedaan net als over een laagje asbest in een woning of kinderen die doktertje spelen :').Wat een onzin.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
zondag 9 december 2012 om 12:37
quote:saaaaar81 schreef op 09 december 2012 @ 12:33:
Niks flauw.
Alcohol wordt ontzettend onderschat. Het is ontzettend schadelijk en de verwachting is ook dat de minimum leeftijd omhoog zal gaan naar 18 jaar.Wel flauw om iets uit haar andere topic erbij te halen. Heb het helemaal niet over alcohol, maar dat jij ff lekker op de vrouw gaat spelen.
Niks flauw.
Alcohol wordt ontzettend onderschat. Het is ontzettend schadelijk en de verwachting is ook dat de minimum leeftijd omhoog zal gaan naar 18 jaar.Wel flauw om iets uit haar andere topic erbij te halen. Heb het helemaal niet over alcohol, maar dat jij ff lekker op de vrouw gaat spelen.
zondag 9 december 2012 om 12:41
Echt idioot dat sommigen hier het oké vinden dat kinderen van net 15 alcohol drinken. Ik ben echt niet roomser dan de paus en de hedendaagse hysterie dat alles zo ongeveer slecht is, is niet aan mij besteed, maar alcohol voor 14/15-jarigen op een feestje toestaan? Dan ben je echt van het padje af. Als je het als 14/15-jarige niet naar je zin kunt hebben zonder alcohol dan zit er echt iets fout.
zondag 9 december 2012 om 12:44
quote:VotesforLeo schreef op 09 december 2012 @ 12:37:
[...]
Wel flauw om iets uit haar andere topic erbij te halen. Heb het helemaal niet over alcohol, maar dat jij ff lekker op de vrouw gaat spelen.
Ik heb het over 1 bepaalde posting van haar.
Dat er eerst maar eens flink moet worden gezopen voordat je (ze) over je (haar) grenzen heen gaat.
Kinderen van 15 jaar thuis 'leren' drinken is een zwaar achterhaald iets. Juist deze kinderen leren vaak geen maat houden (omdat het thuis toch wel mag, vaak van ouders die zelf ook wel van een borrel houden) en juist deze kinderen komen vaker in de problemen. Oa door over hun eigen grenzen te gaan.
Misschien geen aardige posting maar wel behoorlijk relevant.
[...]
Wel flauw om iets uit haar andere topic erbij te halen. Heb het helemaal niet over alcohol, maar dat jij ff lekker op de vrouw gaat spelen.
Ik heb het over 1 bepaalde posting van haar.
Dat er eerst maar eens flink moet worden gezopen voordat je (ze) over je (haar) grenzen heen gaat.
Kinderen van 15 jaar thuis 'leren' drinken is een zwaar achterhaald iets. Juist deze kinderen leren vaak geen maat houden (omdat het thuis toch wel mag, vaak van ouders die zelf ook wel van een borrel houden) en juist deze kinderen komen vaker in de problemen. Oa door over hun eigen grenzen te gaan.
Misschien geen aardige posting maar wel behoorlijk relevant.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
maandag 10 december 2012 om 12:45
quote:gypsygirl-1 schreef op 09 december 2012 @ 12:37:
[...]
En van mij zou het omhoog mogen naar 21.
Ja, werkt ook ZO goed in de VS...
Je kunt het wel verbieden, maar dan wordt het stiekem achter je rug om gedaan. Er is geen enkele mogelijkheid iemand iets totaal te verbieden, hoe graag je ook zou willen. En verbod maakt het juist interessanter, dus is totaal niet effectief.
[...]
En van mij zou het omhoog mogen naar 21.
Ja, werkt ook ZO goed in de VS...
Je kunt het wel verbieden, maar dan wordt het stiekem achter je rug om gedaan. Er is geen enkele mogelijkheid iemand iets totaal te verbieden, hoe graag je ook zou willen. En verbod maakt het juist interessanter, dus is totaal niet effectief.
maandag 10 december 2012 om 18:33
Alcohol op een feestje met kinderen van 14/15 jaar? No way. Ze zijn nog vollop in ontwikkeling, alcohol kan zoveel schade aanrichten en dat heb ik van dichtbij meegemaakt.
Mijn vriend drinkt helemaal niet, en ik op een feestje niet meer dan twee glazen wijn. Ik mocht trouwens ook geen alcohol thuis, om dezelfde redenen waarom ik het zou verbieden op een feestje van mijn kind van 15. Vind ik ook niet meer dan normaal. Je biedt je kind van 15 toch ook geen sigaretten aan?
Mijn vriend drinkt helemaal niet, en ik op een feestje niet meer dan twee glazen wijn. Ik mocht trouwens ook geen alcohol thuis, om dezelfde redenen waarom ik het zou verbieden op een feestje van mijn kind van 15. Vind ik ook niet meer dan normaal. Je biedt je kind van 15 toch ook geen sigaretten aan?