dochter word 15

05-12-2012 08:38 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij als ouders zitten met een dilemma.Onze dochter word binnenkort 15 jaar,nu wil ze (logisch)een feestje geven voor haar vrienden en vriendinnen.Nu zijn wij aan het twijfelen of we een paar uurtjes weg moeten gaan,of thuis moeten blijven en zo een oogje in het zeil kunnen houden.Er zijn ook pubers bij die al alcohol drinken,waar wij helemaal geen voorstander van zijn,op die leeftijd,Mijn dochter overigens heeft nog nooit alcohol gedronken.Dus wij zitten daar ook nog over te twijfelen,of we wat bier en wijn moeten halen,maar dan alleen voor haar vrienden.Wat vinden jullie?En thuisblijven of weggaan voor een paar uurtjes??
ik zou wel thuis blijven, maar inderdaad uit het zicht .

toen ik 15 was en een feestje had kregen we een briefje van die vriendin/ vriend zijn of haar ouders , waarop gevraagd werdt of ouders toestemming gaven voor 1of 2 breezers .
Onze dochter gaf 1,5 week geleden ook een feest omdat ze 15 werd. Mijn man, ik én haar 2 broers bleven thuis. Haar broers en vader hebben boven gezeten, ik liep wat meer heen en weer onder het mom van even wat in de frituur gooien voor de feestgangers en het drinken aanvullen. Er was géén alcohol aanwezig, wel veel frisdrank en géén energiedrankjes. En dan werden ze ook nog eens allemaal door hun eigen ouders opgehaald. Mijn dochter heeft geregeld feesten van klasgenoten, maar nog nooit is daar alcohol geschonken of waren er geen ouders aanwezig. Overigens gaf de buurjongen een week ervoor zijn feest. Buren waren ook thuis. Die zelfde groep heeft de dag erna voor 2000 euro vernield bij een ander feestje waar de ouders wel van weggegaan waren.
quote:sandt schreef op 05 december 2012 @ 08:57:

Over alcohol zou ik niet na hoeven denken. Geen 16, geen druppel. Ik zou zelfs in de gaten houden of ze het niet bij zich hebben. En ook ik zou 'weg' gaan uit de kamer, maar wel thuis blijven. Wij hebben daar dan ook een geschikt huis voor en anders zou ik gewoon op mijn bed gaan zitten de hele avond.Tja, dat je het thuis niet toestaat kan, maar buitenshuis weten ze er wel aan te komen. Ik ging op mijn. 14e ook al uit en dronk ook gewoon alcohol. In het begin niet veel maar na een jaar kon ik er ook wat van. Dus tegenhouden doe je het toch niet. Het enige dat je kunt doen is je kinderen er goed mee om leren gaan.
Je kunt misschien wel wat alcohol schenken, maar dan gewoon 1 drankje pp ofzo? Breezers, worden die nog verkocht?
Topic is al 2 mnd oud hoor..
ooh sorry!!! hoe is het afgelopen? ;)
Geen idee, heb het niet echt gevolgd
quote:casiokid schreef op 30 januari 2013 @ 22:54:

ooh sorry!!! hoe is het afgelopen? ;)Ha daaar ben ik weer,Het feestje van mijn dochter was heel erg gezellig verlopen.Man en ik zijn thuis gebleven.We zaten er gewoon bij in de woonkamer,we hadden zelf wat drank gehaald,breezer etc,Uiteindelijk is het geeneens opgegaan.Dochter mocht van ons 1 breezer,en dat heeft ze ook gedaan,Haar vrienden hadden er 2 of 3 op.Conclusie,mijn dochter moet er nog niet veel van hebben(alcohol) gelukkig,hopelijk blijf dat zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven