Doggie Angstig ?...?

20-03-2010 19:53 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het andere honden topic niet zo snel vinden dus maar ff een nieuw topic.

Mijn doggie een jack russeltje van inmiddels 10 maanden. En dus lekker in de puberteit..

In het begin nog wel eens problemen met het *hier* komen maar dat ging na lang oefenen aan een lange lijn en later gewoon weer los 99,9% goed.

Sinds een paar dagen gaat doggie wanneer hij los loopt buiten en ik roep *hier* komt hij heel bang naar mij toe. Staart tussen de benen , oren in de nek en in slowmotion kruipend/lopend naar mij toe komen.

In huis is er niets aan de hand , wanneer ik hem dan roep komt ie vrolijk aangedarteld en kwispelt ie er op los en likt mij overal van blijheid.

Ik heb mijn doggie nog NOOIT geslagen of ruw beet gepakt wanneer hij bv eens niet kwam en hem moest ophalen, ik heb altijd heel vrolijk hem toegesproken en beloond met stukje worst wanneer hij bij mij kwam en komt.

Ook nu hij dus zo *angstig* naar mij toe komt blijf ik hem vrolijk belonen + stukje worst.

Er is ook niets anders *raars* gebeurd in de afgelopen week waardoor hij bv zo angstig kan doen.

Is dit nu een *puberfase* van mijn doggie of is er iets anderse aan de hand ?

En trekt dit weer bij na de puberfase ?
Is doggie net zoiets als beeb voor een kind.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 20 maart 2010 @ 19:59:

Is doggie net zoiets als beeb voor een kind.Dat dacht ik ook... Doggie, brrrrrr, zeg dan gewoon hond.
MILF in the making ;-)
Is het wel angst Zespri? Het klinkt nl. ook alsof het onderdanig gedrag kan zijn.

Angst of onderdanig gedrag, "gewoon" negeren lijkt me het beste, dat er in ieder geval geen bevestiging komt. Zou goed kunnen dat het puberteit is, gezien de leeftijd. Veel honden vertonen buiten ander gedrag als binnen, dat is ook niet ongewoon volgens mij.
Iets anders
grr 2 topics.. stomme viva ook de laatste paar dagen.. Steeds op de hobbel.

Zie ander topic
Anders laat je de topics toch samenvoegen?
Iets anders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven