Doggie Angstig ?...?

20-03-2010 19:53 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het andere honden topic niet zo snel vinden dus maar ff een nieuw topic.

Mijn doggie een jack russeltje van inmiddels 10 maanden. En dus lekker in de puberteit..

In het begin nog wel eens problemen met het *hier* komen maar dat ging na lang oefenen aan een lange lijn en later gewoon weer los 99,9% goed.

Sinds een paar dagen gaat doggie wanneer hij los loopt buiten en ik roep *hier* komt hij heel bang naar mij toe. Staart tussen de benen , oren in de nek en in slowmotion kruipend/lopend naar mij toe komen.

In huis is er niets aan de hand , wanneer ik hem dan roep komt ie vrolijk aangedarteld en kwispelt ie er op los en likt mij overal van blijheid.

Ik heb mijn doggie nog NOOIT geslagen of ruw beet gepakt wanneer hij bv eens niet kwam en hem moest ophalen, ik heb altijd heel vrolijk hem toegesproken en beloond met stukje worst wanneer hij bij mij kwam en komt.

Ook nu hij dus zo *angstig* naar mij toe komt blijf ik hem vrolijk belonen + stukje worst.

Er is ook niets anders *raars* gebeurd in de afgelopen week waardoor hij bv zo angstig kan doen.

Is dit nu een *puberfase* van mijn doggie of is er iets anderse aan de hand ?

En trekt dit weer bij na de puberfase ?
Doggie?

Sorry, kan je verder niet helpen. Weet niets van doggies honden
Dat zeg ik....
Ik dacht dat dit ging over bang zijn voor doggy-style.
quote:Zamirah schreef op 20 maart 2010 @ 20:12:

Ik dacht dat dit ging over bang zijn voor doggy-style.

Dat dacht ik dus ook, maar wilde het niet zeggen.

Doggie klinkt net zo infantiel als hubbie
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 20 maart 2010 @ 20:14:

[...]

Dat dacht ik dus ook, maar wilde het niet zeggen.

Doggie klinkt net zo infantiel als hubbie

Dacht ik ook.

Doggie is misschien nog leuk voor een deense dog, maar voor een jack russeltje...
Mijn hond was een aantal maanden geleden ook erg angstig in een keer en dan vooral buiten. Binnen was hij vooral lui.

Bleek dat hij een gaatje in zijn hoornvlies had :(

Wel op tijd achter gekomen en door de dierenarts weer goed genezen

Misschien dat jouw hond ook ergens pijn heeft maar het thuis verdringt omdat het daar veilig is?
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
haha ik had doggie omdat mijn dog een klein hondje is .. Doggie dus

Stratego , kan je dat ook zien aan het oog ?
quote:Zespri79 schreef op 20 maart 2010 @ 20:50:

haha ik had doggie omdat mijn dog een klein hondje is .. Doggie dus

Stratego , kan je dat ook zien aan het oog ?Eerst niet, maar later wel Ik dacht dat het niet meer goed zou komen, er kwam een bult op zijn oog.
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
Misschien roep je hem buiten harder en meer gebiedend dan als hij in huis is? Misschien denk hij dat hij iets fout heeft gedaan.

In elk geval belonen als hij komt, door een aai, of belonen met je stem, af en toe met een koekje. Zo doe ik het tenminste, en mijn 'doggie' komt dan ook altijd braaf
quote:Zespri79 schreef op 20 maart 2010 @ 19:53:

Ook nu hij dus zo *angstig* naar mij toe komt blijf ik hem vrolijk belonen + stukje worst.

Je beloont hem dus met dit gedrag dus is het logisch dat hij zo doet.

Beloon hem als hij vrolijk kwispelend naar je toe komt en negeer hem verder als hij onderdanig naar je toe komt, dan zal je snel verbetering zien.
Zie QR
quote:kaasfondue schreef op 20 maart 2010 @ 21:18:

[...]

Beloon hem als hij vrolijk kwispelend naar je toe komt en negeer hem verder als hij onderdanig naar je toe komt, dan zal je snel verbetering zien.

Precies. Goed advies, kaasfondue. Probeer dat eens, TO!

Een van mijn honden zit ook wel eens "schuldig" te wezen (kopje omlaag, oren plat, door de voorpoten gezakt), maar dan weet ik dat hij weer eens in huis heeft geplast. Zucht.
quote:kaasfondue schreef op 20 maart 2010 @ 21:18:

[...]

Dat is waar. Goed gedrag belonen, en negatief gedrag negeren. Aan de andere kant komt hij wel. Als je hem dan negeert loop je dan niet het risico dat hij de volgende keer niet meer komt? Ik heb er zelf geen ervaring mee aangezien mijn hond altijd (vrolijk) komt. Het is wel zo als ik heel erg mijn stem verhef hij in elkaar duikt en het liefst wegkruipt. Kan ook echt geen ruzie maken met mijn vriend, dan duikt hij weg in het verste hoekje van het huis. Gelukkig komt het heel weinig voor, en is het een goede reden om geen ruzie te maken

Ik heb hem overigens ook vanaf puppy, en hij is ook nooit mishandeld oid. Ik denk dat sommige honden heel gevoelig op stemverheffing kunnen reageren.

Zespri, hoe reageert je hond als je hem in huis hard roept?
Eens, gewoon aanlijnen en negeren. Is een fase, gaat wel weer over als je er niet te veel aandacht aan schenkt.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Spijker ... ben er al mee bezig.. Idd negeren wanneer hij dat doet.. Hij doet t niet altijd. Ik vermoed ook dat dit gewoon een fase van hem is. Puberteit van de hond ervaar ik momenteel als zwaarder dan de puppytijd in de beginselen. Dan kan je t de hond niet kwalijk nemen omdat t nog pup is. Nu kent ie alle commando's en doet soms net alsof ie bananen in zijn oren heeft en als ie in eens de banaan uit zijn oren heeft doet ie alsof ie angstig is voor t commando.

Consequent zijn en blijven is erg belangrijk nu

(kon niet eerder reageren ivm traagheid en niet werken van deze viva site)
Ook dit kan je hem niet kwalijk nemen hoor. Het is een fase, hij doet t niet om je te pesten.

(wat niet wil zeggen dat je er niet adequaat op moet reageren, maar dat moet je op een pup ook)
I only get one shot at life - so I shoot to kill

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven