Douche in bad, of alleen douche (B&B)

28-02-2024 20:45 167 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben een tuinhuis dat dient als gastenverblijf. Dat was al zo toen we het kochten. Maar nu willen we het verbouwen om te pimpen voor verhuur, als B&B, voornamelijk voor natuurliefhebbers/wandelaars. Een van de onderdelen is de badkamer en nu lopen we tegen het volgende aan:

Er is geen ruimte voor aparte douche en ligbad, maar we zouden wel een bad/douche-combi kunnen doen. Dus douchen in bad. In mijn omgeving zijn de meningen verdeeld. Aan de ene kant mensen die zeggen dat ze nooit een huisje zouden huren waar ze in bad moeten douchen, en aan de andere kant mensen die een bad juist een enorme pré vinden. Ik ben trouwens zelf van die groep, ik zoek altijd op huisjes/kamers met bad.

Opties als hoekbaden of verkleinde baden zijn voorbij gekomen, maar dat past ook niet.

Dus ik dacht: wat vindt het Viva Forum? Badkamer met alleen douche, of met een bad, maar dan ook douchen in bad.

Wat zou jij boeken?

Totaal aantal stemmen: 237

Badkamer met alleen een ruime douche (78%)
Badkamer met douche in bad (22%)
Andere goede oplossing (in reacties) (1%)
Inloopbad?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is er (zo) mis met douchen in bad? Heb ik nooit begrepen.
venessa schreef:
28-02-2024 20:49
Wat is er (zo) mis met douchen in bad? Heb ik nooit begrepen.
Voor (oudere) mensen kan het gevaarlijk zijn ivm vallen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie verwacht je dat je doelgroep is? Ik ben eind 30, ik zou douchen in bad geen drama vinden, maar mijn voorkeur heeft het echt niet. Mijn ouders zouden dat wegens val risico/ in-en uitstappen ws echt niet willen.

Ik heb thuis een heel groot bad. Dus voor een nachtje elders is een douche prima. Ik zou eerder weer zoeken op een natuur huisje met een hottub buiten
Alle reacties Link kopieren Quote
Team douche.
Alle reacties Link kopieren Quote
En zo'n bad met een deurtje zodat je er veilig in en uit kan, maar toch ook in bad kan liggen als je dat wilt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon een strakke inloopdouche. Makkelijker met schoonmaken.
No one ever made a difference by being like everyone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Caramelfudge schreef:
28-02-2024 20:52
Wie verwacht je dat je doelgroep is? Ik ben eind 30, ik zou douchen in bad geen drama vinden, maar mijn voorkeur heeft het echt niet. Mijn ouders zouden dat wegens val risico/ in-en uitstappen ws echt niet willen.

Ik heb thuis een heel groot bad. Dus voor een nachtje elders is een douche prima. Ik zou eerder weer zoeken op een natuur huisje met een hottub buiten

Ik verwacht voornamelijk mensen tussen de 40-65, met een enkele #cottagecore genZ-er tussen 25 en 30.
katkaatje wijzigde dit bericht op 28-02-2024 21:01
0.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Inloopdouche.
Geen motto
Alle reacties Link kopieren Quote
Celaena schreef:
28-02-2024 20:53
En zo'n bad met een deurtje zodat je er veilig in en uit kan, maar toch ook in bad kan liggen als je dat wilt?


Ja, heb ik ook wel over nagedacht. Maar die vind ik heel erg lelijk en wil ook een bad voor het mooie sfeertje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een bad op reis is fijn als je dat thuis niet hebt, bijvoorbeeld. Maar niet als het ten koste gaat van het normale douchegemak. Ik vind douchen in bad niet fijn, en als dat de enige optie is, dan wat mij betreft liever niet.

Het is er ook vaak maar eentje van een stel die graag in bad zit.
lorem_ipsum wijzigde dit bericht op 28-02-2024 21:02
13.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Celaena schreef:
28-02-2024 20:53
En zo'n bad met een deurtje zodat je er veilig in en uit kan, maar toch ook in bad kan liggen als je dat wilt?
Hier dacht ik ook meteen aan. Ik heb zelf geen bad (inloopdouche) en mis het wel. Dus als ik ergens een B&B oid regel, dan vind ik het wel leuk om dan wél eens in bad te kunnen. Maar het is geen vereiste.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb thuis een zalig bad en een aparte douche. Voordat we deze badkamer plaatsten moest er inderdaad in bad gedoucht worden. Dat vind ik echt 3 x niks. En voor ouderen inderdaad gevaarlijk.
Ik hou niet van in bad gaan. Vind het saai en wordt snel duizelig als ik in warm water zit. Heb waar ik nu woon jaren staand in bad gedoucht en vond het niks, staan op zo'n smal stukje. Doe mij maar een ruime douche..
katkaatje schreef:
28-02-2024 21:00
Ja, heb ik ook wel over nagedacht. Maar die vind ik heel erg lelijk en wil ook een bad voor het mooie sfeertje.
Dan dus alleen een douche.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een heerlijke regeninloopdouche.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als jullie een prachtige lokatie hebben, dan zullen mensen het echt niet laten schieten omdat er geen bad is. Als je dan echt een bad-beleving wil bieden, kun je beter een hottub bij je B&B zetten.
No one ever made a difference by being like everyone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook team douche, al ben ik te jong voor je doelgroep. Ik hou niet van in bad gaan en douchen in een bad vind ik niet fijn. Vooral het er uit stappen niet, ik ben een keer haast gevallen omdat ik weggleed. Plus om een of andere reden wordt alles toch erg nat van douchen in een bad, zelfs met zo'n glazen wandje. Nee doe liever een fijne ruime douche met zo'n regenkop. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
katkaatje schreef:
28-02-2024 21:00
Ja, heb ik ook wel over nagedacht. Maar die vind ik heel erg lelijk en wil ook een bad voor het mooie sfeertje.
Deze post had ik ff gemist. In dat geval zou ik gaan voor een mooie ruime douche!
Alle reacties Link kopieren Quote
Er bestaan units met bad douche en stoombad ineen. Opgeleukt met muziek en lichttherapie. Misschien is dat iets?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb veel liever een luxe ruime douche dan douchen in bad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind een bad op vakantie juist wel lekker. Dan heb je er ook de tijd voor. Vooral als je gewandeld hebt is een bad heerlijk. En douchen in bad vind ik niet erg.
Maar misschien is zo’n een bad met een deurtje een idee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Inloopdouche. Veiligheid is het allerbelangrijkste. Je krijgt slechte recensies na een gebroken bekken en zo ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind (als bijna-veertiger) douchen in bad nooit écht comfortabel. Je moet altijd uitkijken dat je niet wegglijdt bij in- en uitstappen en je hebt weinig bewegingsruimte.

Wat mij betreft is een mooie inloopdouche met regendouche echt 100x fijner.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven