Douche in bad, of alleen douche (B&B)

28-02-2024 20:45 167 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben een tuinhuis dat dient als gastenverblijf. Dat was al zo toen we het kochten. Maar nu willen we het verbouwen om te pimpen voor verhuur, als B&B, voornamelijk voor natuurliefhebbers/wandelaars. Een van de onderdelen is de badkamer en nu lopen we tegen het volgende aan:

Er is geen ruimte voor aparte douche en ligbad, maar we zouden wel een bad/douche-combi kunnen doen. Dus douchen in bad. In mijn omgeving zijn de meningen verdeeld. Aan de ene kant mensen die zeggen dat ze nooit een huisje zouden huren waar ze in bad moeten douchen, en aan de andere kant mensen die een bad juist een enorme pré vinden. Ik ben trouwens zelf van die groep, ik zoek altijd op huisjes/kamers met bad.

Opties als hoekbaden of verkleinde baden zijn voorbij gekomen, maar dat past ook niet.

Dus ik dacht: wat vindt het Viva Forum? Badkamer met alleen douche, of met een bad, maar dan ook douchen in bad.

Wat zou jij boeken?

Totaal aantal stemmen: 237

Badkamer met alleen een ruime douche (78%)
Badkamer met douche in bad (22%)
Andere goede oplossing (in reacties) (1%)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind met name het instappen in zo’n bad een probleem, als je gewoon even wil douchen. Niet voor mezelf, maar dat is voor sommige mensen lastig of een risico. Ik vind het zelf ook altijd een beetje opgesloten voelen, douchen in een bad.
Alle reacties Link kopieren Quote
katkaatje schreef:
28-02-2024 21:00
Ja, heb ik ook wel over nagedacht. Maar die vind ik heel erg lelijk en wil ook een bad voor het mooie sfeertje.
Zo lelijk zijn ze ook niet.

https://badexo.imgbolt.de/media/image/2 ... 312D_1.png
Alle reacties Link kopieren Quote
Andre schreef:
28-02-2024 21:35
Zo lelijk zijn ze ook niet.

https://badexo.imgbolt.de/media/image/2 ... 312D_1.png
Ik vind dit persoonlijk echt foeilelijk :$
Alle reacties Link kopieren Quote
Andre schreef:
28-02-2024 21:35
Zo lelijk zijn ze ook niet.

https://badexo.imgbolt.de/media/image/2 ... 312D_1.png
Oh, afschuwelijk. Net zo mooi als sta-op-stoelen.
Als je in bad moet douchen sta je al gauw op het gedeelte wat schuin (omhoog) loopt.
Ik vind het altijd erg armoedig i.i.g.
Wij hebben een extra groot bad en een ruime inloopdouche.
Alle reacties Link kopieren Quote
En op een leuk tripje wil je misschien ook lekker uitgebreid samen onder de regendouche. Samen in bad kan ook leuk zijn, maar niet ‘s ochtends en ‘s avonds.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ok, jullie zijn vrij eensgezind en hebben goede punten. Toch maar een mooie douche dan. En eventueel ooit een tweedehands hot tub op de kop tikken voor in de tuin.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik een huisje zoek dan zoek ik vaak met bad. Ik heb thuis geen bad dus vind het als ik weg ben vaak wel fijn om gebruik van te maken. Met jonge kinderen is het ook fijn. Maar douchen in bad vind ik oncomfortabel en dan heb ik liever een ruime douche in mijn badkamer, ook op vakantie. Ik ga op vakantie graag in bad maar heb nog nooit een leuke plek niet geboekt omdat er geen bad was. Team ruime douche dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind moeten douchen in bad een reden om niet te boeken. Ik vind dat helemaal niks. Ik hou van badderen maar dan liever een douche. Als ik een weekendje weg ga ga ik meestal 1x in bad en voor de rest douche ik.
Natuuuuuuurlijk met bad! Volgens mij bestaat er in vele landen bijna niet anders, en wij zouden dat ineens gevaarlijk vinden.
Moderne baden hebben een platte bodem en genoeg plek om te staan, dus echt wel comfortabel ook.
Nou ja, ik kies mijn hotels en airbnbs dus altijd uit op het hebben van een bad, ik zou dus wel verder zoeken naar een eventueel net iets mindere locatie als ik dan wel een bad zou krijgen.

Zo heerlijk, inderdaad juist na wandelen of buitensport.

Eventueel buiten-de-doos alternatief: zo’n klein en diep japans bad?
Alle reacties Link kopieren Quote
venessa schreef:
28-02-2024 20:49
Wat is er (zo) mis met douchen in bad? Heb ik nooit begrepen.
Ik vind het heel raar als je in een bad moet douchen. Maar ik ken dit ook niet van huis uit…
Verder ben ik regelmatig in hotels en ga ik nooit in bad. Psychisch mankement van mij, maar ik vind het idee vies dat iemand die ik niet ken met zn blote kont in datzelfde bad heeft gezeten haha (ik weeeet dat je schoon kan maken en het bed en de douche enzo ook vies zijn. Maar toch…) douche gestemd dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Andre schreef:
28-02-2024 21:35
Zo lelijk zijn ze ook niet.

https://badexo.imgbolt.de/media/image/2 ... 312D_1.png
Oei. Dit is toch extreem lelijk?
Alle reacties Link kopieren Quote
Team douche. Ik heb zelf een aparte douche en bad en ik denk dat ik 2x in dat bad gezeten heb. Hij is echt mega groot en diep. Zonde van al die ruimte. Ik gebruik em als wasmand.
Alle reacties Link kopieren Quote
Team bad. Als een B&B/appartement/huisje/hotelkamer geen bad heeft, hoeft het voor mij niet. Dan blijf ik liever thuis bij mijn eigen bad :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
M’n moeder is op vakantie ooit eens uitgegleden in zo’n douche in bad. Gebroken pols. Dus nee, zou het bij een douche laten, stuk veiliger!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, ik zag laatst ergens zo'n Japans bad (meer om in te zitten dan te liggen maar wel diep) met een houten rooster er op zodat het een normale douche was. Lijkt me ook wel wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Met stramgewandelde spieren vind ik dan nog over een badrand klimmen om te douchen verre van ideaal. Doe mij dan maar een inloopdouche. Met douchekop die ik kan vastnemen (ik haat vaste douchekoppen).

Sinds ik op mijn 11de zowat verdronk in een bad en mijn vader me nog net op het nippertje kon redden badder ik nooit meer.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
28-02-2024 21:53
Team douche. Ik heb zelf een aparte douche en bad en ik denk dat ik 2x in dat bad gezeten heb. Hij is echt mega groot en diep. Zonde van al die ruimte. Ik gebruik em als wasmand.
Haha ja zo gebruik ik mijn bad thuis ook. Het is nog een bad met whirlpools erin ook. Ik heb er slechts een paar keer ingezeten. Het duurt me te lang voor het klaar is, kost teveel water, ik vind het saai....
Alle reacties Link kopieren Quote
Dutchgirly schreef:
28-02-2024 21:58
Haha ja zo gebruik ik mijn bad thuis ook. Het is nog een bad met whirlpools erin ook. Ik heb er slechts een paar keer ingezeten. Het duurt me te lang voor het klaar is, kost teveel water, ik vind het saai....
Ja, na 5 minuten er in liggen dan ben ik er al weer klaar mee. Dat vind ik zonde van al het gas en water. Mijn nichtje komt nog wel eens bij mij badderen en die kan er zo een uur mee bezig zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Persoonlijk heb ik ook weinig met baden maar voor de kinderen vond ik het altijd wel fijn. Als die je doelgroep niet zijn, denk ik dat de meeste mensen een luxe douche fijner vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Coniglio schreef:
28-02-2024 21:51
Ik vind het heel raar als je in een bad moet douchen. Maar ik ken dit ook niet van huis uit…
Verder ben ik regelmatig in hotels en ga ik nooit in bad. Psychisch mankement van mij, maar ik vind het idee vies dat iemand die ik niet ken met zn blote kont in datzelfde bad heeft gezeten haha (ik weeeet dat je schoon kan maken en het bed en de douche enzo ook vies zijn. Maar toch…) douche gestemd dus.
Yup, precies dit! :)
Zwetser
Alle reacties Link kopieren Quote
Het maakt mij op vakantie echt helemaal niks uit. Thuis vind ik het heerlijk om in bad te gaan, op reis doe ik dat eigenlijk nooit. Als ik een accommodatie uitzoek, boeit het mij niets of het een douche of bad is om in te douchen. Eerder of het een fijne kamer is in het algemeen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voordat we de badkamer verbouwde, douchte we ook in bad. Ik vond dat altijd erg koud want je staat in een open ruimte. Om die reden zou ik ook geen inloopdouche nemen zonder deur.
Nu hebben we een inloopdouche met glazen deur. Heerlijk die warmte die nu in het douchegedeelte blijven hangen.

Ik zou het voor een kort verblijf niet erg vinden om te douchen in bad maar voor de verhuur, waarbij de kans is dat je gast uitglijd/valt, zou ik kiezen voor een ruime douche met deur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik vind dat uitglijden en vallen ook wel een goed argument. Is vooral niet prettig voor de bezoeker, maar ook niet voor onze recensies. :whistle:

Zo’n Japans bad vind ik ook nog wel iets, kijken of dat erin past, of anders buiten. Of zo’n plastic zitbad erbij leveren in het schuurtje, dat mensen die eventueel in de douche kunnen zetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben een douche in ons bad en ik heb hier spijt van. Zodra we de badkamer gaan renoveren, gaat het bad er uit en komt er een mooie inloopdouche. Hoewel we een bad hebben die ook echt geschikt is om in te douchen, blijft het in- en uitstappen een dingetje. Er ligt ook altijd een antislipmatje in.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven