Douche in bad, of alleen douche (B&B)

28-02-2024 20:45 167 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben een tuinhuis dat dient als gastenverblijf. Dat was al zo toen we het kochten. Maar nu willen we het verbouwen om te pimpen voor verhuur, als B&B, voornamelijk voor natuurliefhebbers/wandelaars. Een van de onderdelen is de badkamer en nu lopen we tegen het volgende aan:

Er is geen ruimte voor aparte douche en ligbad, maar we zouden wel een bad/douche-combi kunnen doen. Dus douchen in bad. In mijn omgeving zijn de meningen verdeeld. Aan de ene kant mensen die zeggen dat ze nooit een huisje zouden huren waar ze in bad moeten douchen, en aan de andere kant mensen die een bad juist een enorme pré vinden. Ik ben trouwens zelf van die groep, ik zoek altijd op huisjes/kamers met bad.

Opties als hoekbaden of verkleinde baden zijn voorbij gekomen, maar dat past ook niet.

Dus ik dacht: wat vindt het Viva Forum? Badkamer met alleen douche, of met een bad, maar dan ook douchen in bad.

Wat zou jij boeken?

Totaal aantal stemmen: 237

Badkamer met alleen een ruime douche (78%)
Badkamer met douche in bad (22%)
Andere goede oplossing (in reacties) (1%)
Alle reacties Link kopieren Quote
Coniglio schreef:
28-02-2024 21:51
Ik vind het heel raar als je in een bad moet douchen. Maar ik ken dit ook niet van huis uit…
Verder ben ik regelmatig in hotels en ga ik nooit in bad. Psychisch mankement van mij, maar ik vind het idee vies dat iemand die ik niet ken met zn blote kont in datzelfde bad heeft gezeten haha (ik weeeet dat je schoon kan maken en het bed en de douche enzo ook vies zijn. Maar toch…) douche gestemd dus.
Herkenbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hadden pas een locatie met douche in bad.

Staat er een wandje op het bad bij het douche-gedeelte. Je moet dus instappen bij het liggedeelte. Bad was niet heel lang, wandje wel. Voorzichtigheid geboden!

Verder lag ik toen ik in het bad ging, te kijken naar de douchekop op zo'n haakje aan een stang met een slang. Heel rommelig gezicht. En toen ik net lekker lag, drupte er steeds wat water uit de douchekop.

Verder was er weinig ruimte om je spullen neer te zetten bij de wasbak, dus nog meer troep om naar te kijken. Is heel vaak in accommodaties.

Dus nog een tip: neem een wasbak met daaronder een kast(je) met lade waar gasten hun spullen kwijt kunnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind douchen in bad niet fijn en voor mijn bejaarde ouders is het sowieso geen optie. Om uitglijden te voorkomen moet er eigenlijk ook een lelijke antislipmat in, of je hebt een stroef gedeelte dat er altijd al snel viezig uitziet.
Afgezien daarvan is het schoonmaken van een bad rotwerk, vooral als er badolie is gebruikt. En als mensen in bad gaan, kost het jou meer energie en water. Dus voor jouzelf heeft een douche alleen maar voordelen.
impala wijzigde dit bericht op 28-02-2024 22:43
19.57% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb liever een echt lekkere (regen)douche met een goede warme straal en fatsoenlijke hoogte van de douchekop waaronder ik mn haar goed kan wassen dan een bad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb jaren in bad gedouched, van huis uit, dus ik zie het probleem niet. Nu heb ik beide apart maar gebruik het bad zelden. Mis soms bij het scheren onder de douche wel de badrand waar ik m'n voet op kan zetten :hihi:

Ik zou dus douche in bad doen zodat gasten kunnen kiezen. Zou alleen geen douche gordijn gebruiken, vind dat altijd minder bij hotels.
graze wijzigde dit bericht op 28-02-2024 22:46
2.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je een regendouche neemt, dan ook graag een op hoogte verstelbare gewone douchekop. Ik maak mijn haar meestal niet nat als ik douche, en dat is lastig met een regendouche. Of je moet douchemutsen verstrekken.
Voor een regendouche moet je trouwens wel een extra sterke waterdruk en grotere waterstraal hebben. Kost jou ook weer meer.

Nog een dingetje: zorg voor een plankje of rekje in de douche waar je je douchegel of shampoo kwijt kan. Zo irritant als dat er niet is.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat wilde ik inderdaad sowieso doen. Ik twijfel nog over de regendouche. We hebben dat nu zelf, ook wel met genoeg druk, maar ik vind het ook altijd wel heerlijk als je gewoon echt een stevige douche hebt. Die mis ik nu wel. Misschien is een combi wel mogelijk.

En zonder bad is er ruimte voor zo’n betegeld bankje/zitje, dus kan men daar de benen op scheren. Plus dat er een nis komt om spullen in te zetten, hoog genoeg voor een Rituals bus. Het kan daardoor wel echt mooi worden.
Ik ga nooit in bad en ik wordt heel blij van een lekkere (regen)douche.
Vergeet svp niet iets van plankjes oid voor je shampoo en zeep etc
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou gaan voor een ruime douche.
Evt met 2 douchekoppen.
Kunnen mensen samen onder de douche. Heb je toch iets anders dan een standaard douche
Alle reacties Link kopieren Quote
Andre schreef:
28-02-2024 21:35
Zo lelijk zijn ze ook niet.

https://badexo.imgbolt.de/media/image/2 ... 312D_1.png
Dit vind ik echt ontzettend lelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
28-02-2024 22:56
Ik ga nooit in bad en ik wordt heel blij van een lekkere (regen)douche.
Vergeet svp niet iets van plankjes oid voor je shampoo en zeep etc
Maar niet alleen een regendouche! Voor de mensen die hun haar graag droog houden ;). In de meeste hotels kun je gelukkig wel switchen naar de gewone handdouchekop.
Alle reacties Link kopieren Quote
wanderlust schreef:
28-02-2024 23:00
Dit vind ik echt ontzettend lelijk.
Niet alleen lelijk, al die randjes rond die deur zijn ook lastig schoon te houden.
impala wijzigde dit bericht op 28-02-2024 23:03
3.72% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben begin 30 en vind het voor mijn eigen veiligheid al niet zo'n pretje om in bad te douchen. Je moet best wel een flinke instap maken. Je glijdt zó uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
wanderlust schreef:
28-02-2024 23:00
Dit vind ik echt ontzettend lelijk.
Erg hoog senioren-gehalte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik blijk een regendouche helemaal niet fijn te vinden, ik houd meer van een harde straal. Gelukkig namen we ook een op hoogte verstelbare gewone douchekop, net als Impala zegt. Man gebruikt wel altijd de regendouche.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
28-02-2024 23:04
Erg hoog senioren-gehalte.
Ik heb zo'n bad met een deurtje nooit begrepen, dat wordt kou lijden!
Het lekkere van een bad is dat bad vol te laten lopen en dan erin stappen.
Met zo'n deurtjesbad moet je er leeg in gaan zitten en wachten tot het vol genoeg is om aangenaam te zijn.
Als je klaar bent moet je het eerst leeg laten lopen, zit je daar met je natte lijf voordat je eruit kunt stappen. Dat is toch helemaal niet fijn ...
Alle reacties Link kopieren Quote
Douchen in bad vind ik oncomfortabel en irritant. Accommodaties met douche in bad boek ik per definitie niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Douchen in bad vind ik geen enkel probleem, liever wèl een bad dan geen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind een gewoon bad waarin je moet douchen heel armoedig/lelijk ogen en echt heel vervelend met in- en uitstappen. Als de bodem dan ook nog eens heel smal is staat het echt heel vervelend vind ik.


Joyce48 schreef:
28-02-2024 23:49
Ik heb zo'n bad met een deurtje nooit begrepen, dat wordt kou lijden!
Het lekkere van een bad is dat bad vol te laten lopen en dan erin stappen.
Met zo'n deurtjesbad moet je er leeg in gaan zitten en wachten tot het vol genoeg is om aangenaam te zijn.

Als je klaar bent moet je het eerst leeg laten lopen, zit je daar met je natte lijf voordat je eruit kunt stappen. Dat is toch helemaal niet fijn ...

Dat is bij deze toch helemaal niet aan de orde? Je kunt hier gewoon als bij een gewoon bad instappen nadat je hem gevuld hebt.

Afbeelding

Deze zou voor mijn wel een pré zijn bij het boeken. De voordelen van een bad en een gewone, fijne douchebodem/-ruimte, zonder de nadelen van een nare in-/uitstap met douchen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is een stoomcabine geen optie? Niet zo’n plastic ding maar een betegelde douchecabine met stoomunit. Soort badderen na het wandelen/fietsen, makkelijk schoon te maken en toch een luxe beleving.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik selecteer overnachtingen vaak wel of ze een bad hebben. Liever douche ik ook niet in bad maar liever dat dan geen bad.
Een bad is voor mij juist de ontspanning tijdens een weekend weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
29-02-2024 01:58
Ik vind een gewoon bad waarin je moet douchen heel armoedig/lelijk ogen en echt heel vervelend met in- en uitstappen. Als de bodem dan ook nog eens heel smal is staat het echt heel vervelend vind ik.






Dat is bij deze toch helemaal niet aan de orde? Je kunt hier gewoon als bij een gewoon bad instappen nadat je hem gevuld hebt.

Afbeelding

Deze zou voor mijn wel een pré zijn bij het boeken. De voordelen van een bad en een gewone, fijne douchebodem/-ruimte, zonder de nadelen van een nare in-/uitstap met douchen.
Maar wat is dan nog het voordeel van de deur, als je de deur niet gebruikt? Met uitstappen moet je ook wachten tot het bad helemaal leeg is, lijkt mij vervelend.
Geen motto
Alle reacties Link kopieren Quote
emanina schreef:
29-02-2024 06:53
Maar wat is dan nog het voordeel van de deur, als je de deur niet gebruikt? Met uitstappen moet je ook wachten tot het bad helemaal leeg is, lijkt mij vervelend.

Bij alleen douchen hoef je dus niet over de hoge badrand te stappen. En het douche-gedeelte is breder dan bij een normaal bad en heeft dus ook een groter stuk met vlakke vloer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
28-02-2024 22:44
Ik heb jaren in bad gedouched, van huis uit, dus ik zie het probleem niet. Nu heb ik beide apart maar gebruik het bad zelden. Mis soms bij het scheren onder de douche wel de badrand waar ik m'n voet op kan zetten :hihi:

Ik zou dus douche in bad doen zodat gasten kunnen kiezen. Zou alleen geen douche gordijn gebruiken, vind dat altijd minder bij hotels.
Daar hebben ze iets voor ;) deze heb ik laten plaatsen, ideaal!

Afbeelding

Ik zou voor alleen een douche gaan. Douchen in bad vind ik echt niet fijn en zou dat niet kiezen. Dan liever een ruime douche (wel met deur inderdaad, inloopdouche is altijd zo koud). Regendouche zou voor mij niet hoeven, ik gebruik hem thuis nooit. Maar een combi van een regendouche met een goede handdouche is prima. Zorg er dan wel voor dat je een grote handdouche hebt en niet zo’n smal staafje waar 3 stralen uit komen. Wij hebben er voor thuis echt op gelet dat de handdouche ook groot genoeg is om normaal onder te douchen. Ik hou graag mijn haar droog en ook met haar wassen is die handdouche prettig in gebruik.
Een hottub in de tuin zou ik wel lekker vinden overigens!
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
28-02-2024 22:41
Ik vind douchen in bad niet fijn en voor mijn bejaarde ouders is het sowieso geen optie. Om uitglijden te voorkomen moet er eigenlijk ook een lelijke antislipmat in, of je hebt een stroef gedeelte dat er altijd al snel viezig uitziet.
Afgezien daarvan is het schoonmaken van een bad rotwerk, vooral als er badolie is gebruikt. En als mensen in bad gaan, kost het jou meer energie en water. Dus voor jouzelf heeft een douche alleen maar voordelen.
Dat ligt er natuurlijk maar net aan hoe lang mensen douchen. Een bad is op een gegeven moment vol en dat was het qua water- en gasverbruik. Maar de douche blijft lopen en mensen kunnen er zo lang onder blijven staan als ze willen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven