Douche in bad, of alleen douche (B&B)

28-02-2024 20:45 167 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben een tuinhuis dat dient als gastenverblijf. Dat was al zo toen we het kochten. Maar nu willen we het verbouwen om te pimpen voor verhuur, als B&B, voornamelijk voor natuurliefhebbers/wandelaars. Een van de onderdelen is de badkamer en nu lopen we tegen het volgende aan:

Er is geen ruimte voor aparte douche en ligbad, maar we zouden wel een bad/douche-combi kunnen doen. Dus douchen in bad. In mijn omgeving zijn de meningen verdeeld. Aan de ene kant mensen die zeggen dat ze nooit een huisje zouden huren waar ze in bad moeten douchen, en aan de andere kant mensen die een bad juist een enorme pré vinden. Ik ben trouwens zelf van die groep, ik zoek altijd op huisjes/kamers met bad.

Opties als hoekbaden of verkleinde baden zijn voorbij gekomen, maar dat past ook niet.

Dus ik dacht: wat vindt het Viva Forum? Badkamer met alleen douche, of met een bad, maar dan ook douchen in bad.

Wat zou jij boeken?

Totaal aantal stemmen: 237

Badkamer met alleen een ruime douche (78%)
Badkamer met douche in bad (22%)
Andere goede oplossing (in reacties) (1%)
Alle reacties Link kopieren Quote
emanina schreef:
29-02-2024 06:53
Maar wat is dan nog het voordeel van de deur, als je de deur niet gebruikt? Met uitstappen moet je ook wachten tot het bad helemaal leeg is, lijkt mij vervelend.

emanina schreef:
29-02-2024 06:53
Maar wat is dan nog het voordeel van de deur, als je de deur niet gebruikt? Met uitstappen moet je ook wachten tot het bad helemaal leeg is, lijkt mij vervelend.

Bij alleen douchen hoef je dus niet over de hoge badrand te stappen. En het douche-gedeelte is breder dan bij een normaal bad en heeft dus ook een groter stuk met vlakke vloer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook team douche. Ik vind een bad fijn, maar alleen als het extra is naast een lekkere douche.
Bij douchen in bad moet je vaak iets achterover leunen om goed onder de straal te staan, of op het oplopende stuk staan. Beiden irritant.
Vooral als ik een hele dag gewandeld zou hebben wil ik graag relaxed douchen en niet hoeven klooien in een bad.

En tip voor douche: een royaal rekje/plankje voor doucheproducten. Hoe vaak ik niet mn spullen op de vloer moet zetten in een hotel/b&b..
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
28-02-2024 20:50
Voor (oudere) mensen kan het gevaarlijk zijn ivm vallen.
Een anti-slip mat en een stoeltje aan de muur
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie niet vaak dat reacties zo eensgezind zijn.

Team mooie douche, maar niet een 'moeilijke' die volledig uitgelegd moet worden.

En zorgen voor flink wat waterdruk, dan krijg je van mij bonuspunten. Ik houd niet van ielige pisstraaltjes.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
29-02-2024 07:50
Een anti-slip mat en een stoeltje aan de muur
Plus een lekke muur.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Tenzij het een breed bad is sta je gewoon niet zo lekker op zo'n smal stukje, ook niet op een anti-slipmat (wat rotdingen zijn om goed schoon te maken).
M'n vader is wel eens uitgegleden en op de kraan gevallen, toen was ie nog een jonge man.
Zelf ben ik niet zo groot en vind ik vooral het uit het bad klimmen terwijl alles nat is best spannend.

Hier ook team douche dus, met een goede waterdruk inderdaad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
29-02-2024 07:13
Dat ligt er natuurlijk maar net aan hoe lang mensen douchen. Een bad is op een gegeven moment vol en dat was het qua water- en gasverbruik. Maar de douche blijft lopen en mensen kunnen er zo lang onder blijven staan als ze willen.
Sommige mensen douchen alsnog na het bad!
Ik heb overigens veel liever een goede douche dan een bad. Ik ga eigenlijk nooit in bad in een vakantiehuis/hotel, vind zo'n bad vaak een beetje viezig, al helemaal als het zo'n douche-bad-combinatie is, met een plakkerig douchegordijn naast je hoofd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat wordt je doelgroep?

Wanneer dit vooral fietsers, wandelaars, mensen die erop uit gaan, dan zou ik zeker voor een douche kiezen. Senioren ook, in en uit een bad klimmen kan een uitdaging zijn.

Mik je op mensen die een romantisch nachtje weg willen, dan zou ik kijken of dat er een tweepersoonsbad ergens past.

Zorg in ieder geval voor een handdouche en een douchekop op een stang. Niet iedereen wil zijn hoofd/haren onder water. Eventueel ook nog een regendouche of stortdouche.

Geen idee waar je woon. Jaren geleden had een buurvrouw in de straat ook een B&B in de achtertuin. En zij verhuurde deze vaak voor langere tijd (week tot een paar maanden) aan mensen die tijdelijk bij ons in de buurt moesten zijn. Scheelde haar voor schoonmaakwerk en bedden verschonen. Misschien iets minder inkomen, maar zeker ook veel minder werk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou absoluut alleen kiezen voor een douche. Als je wandelaars wil aantrekken, zullen daar ook relatief veel mensen bij zitten die 60 plus zijn, of 70 plus.

Mijn ouders zijn boven de 70, wandelen graag maar zouden nooit kiezen voor een onderkomen waarbij je moet douchen in een bad.

Het is glad, meer kans op valgevaar bij bijvoorbeeld in- en uitstappen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Inmiddels mosterd, maar absoluut een mooie inloopdouche, zeker voor jouw doelgroep.

Ik zit zelf ook in de verhuur en een goede douche wordt vandaag de dag meer gewaardeerd dan een bad.

Bovendien is een douche over t algemeen makkelijker/sneller schoon te maken, dat is ook een groot pluspunt bij verhuur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is heel persoonlijk natuurlijk, ik zelf geef weinig om een bad en heb een hekel aan douchen in een bad. Maar als ik naar jouw doelgroep kijk (dus veelal wandelaars/natuurliefhebbers) kan ik me zo voorstellen dat dat praktisch ingestelde mensen zijn die gewoon ff snel willen douchen en geen uren in bad gaan doorbrengen. Vroeg naar bed want de volgende dag weer wandelen :-D
Ik zou dus nooit voor een douche in het bad kiezen (en dan heb ik het nog niet gehad over het veiligheidsaspect). Team douche dus.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren Quote
Blckcffee schreef:
29-02-2024 08:04
Plus een lekke muur.
Dan een losse stoel die je kan inklappen erbij zetten. En wegzetten mocht het niet nodig zijn.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou ook een douche nemen. Zelf heb ik mijn hele jeugd gedoucht in een bad dus ik heb er nul moeite mee en ging ook af en toe in bad als kind maar ik mis een bad helemaal niet. Als ik nu op vakantie ergens verblijf met een bad ga ik er ook niet in zitten. Ik vind het saai. Lekker even douchen en klaar.
Een inloopdouche zou ik prima vinden. Als je wel een bad hebt met douche erboven zou ik ook zo bij je boeken. Mij maakt het niet zoveel uit. Ik ben niet zo kieskeurig.
Maar ik denk dat de meeste mensen voor een normale douche zouden gaan.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit doet me aan iets denken. Toen ik een jaar of 14 was ging ik bij een vriendin logeren. We zouden gaan douchen (om en om) en toen ik in de badkamer kwam dacht ik: waar is de douche dan? Toen moest ze me uitleggen dat je dan in bad kon staan en zo douchen. Ik had dit dus echt nog nooit bedacht dat dat ook een optie was
Alle reacties Link kopieren Quote
Met een douche zou ik tevreden zijn en met een douche in bad zou ik dat logeeradres overslaan en verder zoeken. Ten eerste vind ik het niet fijn om een bad in te moeten klimmen om te douchen en ten tweede vind ik het altijd een goor idee dat daar iemand met een blote....in dat bad heeft gezeten en dat ik daar met mijn voeten in moet staan. Onder een vreemde douche hoef ik niets aan te raken en kan ik mijn badslippers aan doen
Alle reacties Link kopieren Quote
Theeleutje schreef:
29-02-2024 08:58
Met een douche zou ik tevreden zijn en met een douche in bad zou ik dat logeeradres overslaan en verder zoeken. Ten eerste vind ik het niet fijn om een bad in te moeten klimmen om te douchen en ten tweede vind ik het altijd een goor idee dat daar iemand met een blote....in dat bad heeft gezeten en dat ik daar met mijn voeten in moet staan. Onder een vreemde douche hoef ik niets aan te raken en kan ik mijn badslippers aan doen
Ik heb het omgekeerde. Ik wil niet zitten in een bad waar mensen de hele tijd met hun schimmelvoeten in staan. Er wordt toch niet na elke douchebeurt geschrobd.
lorem_ipsum wijzigde dit bericht op 29-02-2024 09:22
3.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
28-02-2024 21:53
Team douche. Ik heb zelf een aparte douche en bad en ik denk dat ik 2x in dat bad gezeten heb. Hij is echt mega groot en diep. Zonde van al die ruimte. Ik gebruik em als wasmand.
Hier zou dat ook gebeuren. Wij hebben daarom geen bad in de badkamer.

Ik vind douchen in een bad niets. Liever een ruime inloopdouche dan douchen in bad. Een bad is glad, het is veel sneller een waterballet voor het bad, de hoge rand om overheen te stappen vind ik zelf onhandig (met een beperking in het bewegen van de heup).
Alle reacties Link kopieren Quote
Een bad met douche is ook lastiger schoonmaken dan een losse douche. Voor het lichaam en de wendbaarheid van de schoonmaker zou ik dus voor alleen een inloopdouche kiezen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren Quote
nootboek schreef:
29-02-2024 08:38

Bovendien is een douche over t algemeen makkelijker/sneller schoon te maken, dat is ook een groot pluspunt bij verhuur.
Dit herken ik dan weer echt niet. Ik heb thuis een bad en een aparte douche. Het bad is even insprayen met een reiniger. Spons natmaken, beetje water op de bodem van het bad en even poetsen. Daarna afspoelen en klaar. De douche is toch echt een ander verhaal. Die heeft sowieso voegen tussen de tegels die je moet schrobben. Dan het doucheputje 🤢 en dan de glazen deuren, pfff. Eerst met allesreiniger de vlekken er af poetsen, afspoelen en daarna droog maken, dan met glasspray en met een doek helemaal poetsen aan de binnenkant. En dan de buitenkant poetsen met glasspray. Om er dan achter te komen dat er in het zonlicht gezien alsnog overal strepen en vlekken op zitten. Krijg dat nooit streeploos en glanzend schoon. De vloer nog schrobben van de douche. De kraan en douchekoppen schoonmaken. Geef mij maar het bad om te poetsen. Binnen 5 minuten klaar. De douche duurt toch zeker wel 20 minuten om alsnog een lelijk resultaat te hebben.
irregular_choice wijzigde dit bericht op 29-02-2024 09:28
0.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
29-02-2024 09:01
Ik heb het omgekeerde. Ik wil niet zitten in een bad waar mensen de hele tijd met hun schimmelvoeten in staan. Er wordt toch niet na elke douchebeurt geschrobd.
Dit dus.

En de afvoerputjes van zo'n douche-bad-combo zijn zelden schoon. Zeker niet wanneer er ook nog jacuzzi-achtige nopjes en sproeiertjes verwerkt zijn in het bad. Hoe goed dat ook wordt schoongemaakt, je ziet die zwarte prut zitten. Ik ga me daar niet in onderdompelen, ik vind dat gewoon geen fris idee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
29-02-2024 09:25
Dit dus.

En de afvoerputjes van zo'n douche-bad-combo zijn zelden schoon. Zeker niet wanneer er ook nog jacuzzi-achtige nopjes en sproeiertjes verwerkt zijn in het bad. Hoe goed dat ook wordt schoongemaakt, je ziet die zwarte prut zitten. Ik ga me daar niet in onderdompelen, ik vind dat gewoon geen fris idee.
Ik heb minder moeite met een bad dat alleen als bad wordt gebruikt. Het gaat me om die vieze voeten die in het bad staan.

Jacuzzi’s vind ik sowieso niets. Bovendien heeft een kennis van me in vakantiehuisje legionella opgelopen na in een jacuzzi gezeten te hebben. Twee weken in een coma geraakt!!

Altijd eerst goed de kranen laten lopen in huisjes mensen!
lorem_ipsum wijzigde dit bericht op 29-02-2024 09:39
0.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
29-02-2024 09:24
Dit herken ik dan weer echt niet. Ik heb thuis een bad en een aparte douche. Het bad is even insprayen met een reiniger. Spons natmaken, beetje water op de bodem van het bad en even poetsen. Daarna afspoelen en klaar. De douche is toch echt een ander verhaal. Die heeft sowieso voegen tussen de tegels die je moet schrobben. Dan het doucheputje 🤢 en dan de glazen deuren, pfff. Eerst met allesreiniger de vlekken er af poetsen, afspoelen en daarna droog maken, dan met glasspray en met een doek helemaal poetsen aan de binnenkant. En dan de buitenkant poetsen met glasspray. Om er dan achter te komen dat er in het zonlicht gezien alsnog overal strepen en vlekken op zitten. Krijg dat nooit streeploos en glanzend schoon. De vloer nog schrobben van de douche. De kraan en douchekoppen schoonmaken. Geef mij maar het bad om te poetsen. Binnen 5 minuten klaar. De douche duurt toch zeker wel 20 minuten om alsnog een lelijk resultaat te hebben.
Moderne douche met grote tegels/weinig voegen en gecoat glas, geen onnodige randjes. Beetje sprayen, afspoelen, snel doekje erover. Is echt heel snel schoon zonder je in allerlei bochten te wurmen, zeker als het in de eerste plaats niet erg vies was, na een weekendverblijf ofzo.

Met een douche in bad ben je niet klaar door alleen even de badkuip zelf te poetsen.
nootboek wijzigde dit bericht op 29-02-2024 09:35
1.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
29-02-2024 09:01
Ik heb het omgekeerde. Ik wil niet zitten in een bad waar mensen de hele tijd met hun schimmelvoeten in staan. Er wordt toch niet na elke douchebeurt geschrobd.
Tja zou ook kunnen maar alle mensen hebben een kont die niet altijd goed afgeveegd wordt en niet alle mensen hebben schimmelvoeten dus heb jij minder kans om met je kont op een oppervlak te zitten waar schimmelvoeten hebben gestaan dan ik met mijn niet schimmelvoeten op een plek te moeten staan waar een kont heeft gezeten
Alle reacties Link kopieren Quote
Theeleutje schreef:
29-02-2024 09:35
Tja zou ook kunnen maar alle mensen hebben een kont die niet altijd goed afgeveegd wordt en niet alle mensen hebben schimmelvoeten dus heb jij minder kans om met je kont op een oppervlak te zitten waar schimmelvoeten hebben gestaan dan ik met mijn niet schimmelvoeten op een plek te moeten staan waar een kont heeft gezeten
Het is sowieso allemaal vooral gevoelsmatig. Ik bedoelde ook niet letterlijk schimmelvoeten. Eigenlijk meer voeten in het algemeen.
Alle reacties Link kopieren Quote
En ik snap wat je zegt, ik zou ook minder moeite hebben met een bad dat puur en alleen als bad wordt gebruikt. En zelfs dan sla ik het bad meestal over.
fairway wijzigde dit bericht op 29-02-2024 09:41
16.03% gewijzigd

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven