Douche in bad, of alleen douche (B&B)

28-02-2024 20:45 167 berichten
Wij hebben een tuinhuis dat dient als gastenverblijf. Dat was al zo toen we het kochten. Maar nu willen we het verbouwen om te pimpen voor verhuur, als B&B, voornamelijk voor natuurliefhebbers/wandelaars. Een van de onderdelen is de badkamer en nu lopen we tegen het volgende aan:

Er is geen ruimte voor aparte douche en ligbad, maar we zouden wel een bad/douche-combi kunnen doen. Dus douchen in bad. In mijn omgeving zijn de meningen verdeeld. Aan de ene kant mensen die zeggen dat ze nooit een huisje zouden huren waar ze in bad moeten douchen, en aan de andere kant mensen die een bad juist een enorme pré vinden. Ik ben trouwens zelf van die groep, ik zoek altijd op huisjes/kamers met bad.

Opties als hoekbaden of verkleinde baden zijn voorbij gekomen, maar dat past ook niet.

Dus ik dacht: wat vindt het Viva Forum? Badkamer met alleen douche, of met een bad, maar dan ook douchen in bad.

Wat zou jij boeken?

Totaal aantal stemmen: 237

Badkamer met alleen een ruime douche (78%)
Badkamer met douche in bad (22%)
Andere goede oplossing (in reacties) (1%)
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
29-02-2024 14:23
Ik vind met zijn tweeën in bad niet ontspannen en ik vind het jammer een enorm bad te moeten vullen voor mij alleen. Heb overigens nog nooit een relatie gehad met een man die van in bad zitten hield. Maar ze bestaan.
Zo'n man heb ik, gaat ie lekker film of een serie kijken in bad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Samen in bad zitten vind ik ook niks. Zit nooit echt lekker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou zelf voor een ruime douche gaan.

Ik heb zelf een bad/douche combinatie.
Nadelen:
- meer schoonmaken
- de ruimte wordt veel natter dan met een dichte cabine
- de hoge instap én het kan glad zijn in de bak of als je eruit stapt.

Met name dat laatste lijkt mij iets om over na te denken. Ik ben nog jong, maar ik moest er echt aan wennen. Maar het is echt wel een valrisico.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
29-02-2024 14:23
Ik vind met zijn tweeën in bad niet ontspannen en ik vind het jammer een enorm bad te moeten vullen voor mij alleen. Heb overigens nog nooit een relatie gehad met een man die van in bad zitten hield. Maar ze bestaan.
Ja, ik besta. Ik kan een bad wel waarderen, zij het sporadisch en zeker niet met z'n tweeën!
Een warme douche daarentegen is de beste uitvinding van de Romeinen, na pizza. Of waren het de Grieken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man gaat thuis altijd in bad maar op vakantie nooit! En ik hoor dat vaak van mensen.
Ik ben een doucher.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind zeker met een weekendje weg een bad heerlijk. Maar hier wint de doelmatigheid het waarschijnlijk. En dan vooral de doelmatigheid voor de verhuurder.

Nadeel bad voor de verhuurder
Neemt extra ruimte in.
Veel meer werk om schoon te houden.
Minder hufterproof. Grotere kans op waterballet en lekkages en schade. Schade verhalen is natuurlijk altijd gezeik. Ik denk dat je liever iets hebt dat hufterproof is zodat je geen gezeik krijgt met domme verhuurders.
Extra aanvoerwatercapaciteit nodig. Een bad heeft al snel 120-150 liter water nodig. Dat moet je installatie wel kunnen leveren.
Risico op valpartijen door huurders.

Voor de huurder zal het nadeel vooral zijn dat een bad minder praktisch is.
Lastiger in en uitstappen en je ziet altijd met een estetisch gezien niet al te fraai douchegordijn (dat de verhuurder ook weer moet onderhouden) OF een logge flexibele douchewand die je kan intrekken of omklappen en ook weer ruimte kost en schoongehouden moet worden. Dat is niet het probleem van der huurder natuurlijk, maar dat onpraktische wellicht wel.
Of je dat als verhuurder terug gaat zien in de reviews?

In Engeland kon je ook nog wel eens een bad tegenkomen zonder douche. En ook zonder mengkraan, maar alleen met een losse hete en een losse koude kraan. En dan met tapijt op de vloer, dus dan is een waterballet ook gelijk een ramp. Dat is wel heel onpraktisch. Moet je met sponzen en washandjes in de gaten om jezelf af te spoelen na het inzepen.

Kortom: ik zou een bad nog wel kunnen waarderen, maar als je iets wilt verhuren, denk ik da het gewoon niet handig is. Eerst douche en dan bad als extra luxe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik haat het om in bad te zitten. Tenzij een groot bubbelbad in bijv een zwembad. Doe mij maar een goede douche.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
ClumsyNinja schreef:
29-02-2024 11:39
Joh ik zwem hier ‘s zomers in de gracht 😂

Koppie onder geen probleem. En die bikini houdt ook echt geen vuiligheid tegen hoor.
Haha dat vind ik echt mentaal een stuk minder goor dan in een bad in een huisje zitten. Verder vinden op t forum veel mensen mij goor omdat ik schoenen aan heb ik huis.
Naja, voor mij dus geen bad ergens anders
Alle reacties Link kopieren Quote
Bad met douchegordijn vind ik al helemaal superonhandig, wordt altijd een waterballet. Als je het douchegordijn in het bad hangt, wordt het douchegordijn steeds heel nat, waar je schimmel van krijgt.
Geen motto
Alle reacties Link kopieren Quote
kastella schreef:
29-02-2024 16:26
Ik vind zeker met een weekendje weg een bad heerlijk. Maar hier wint de doelmatigheid het waarschijnlijk. En dan vooral de doelmatigheid voor de verhuurder.

Nadeel bad voor de verhuurder
Neemt extra ruimte in.
Veel meer werk om schoon te houden.
Minder hufterproof. Grotere kans op waterballet en lekkages en schade. Schade verhalen is natuurlijk altijd gezeik. Ik denk dat je liever iets hebt dat hufterproof is zodat je geen gezeik krijgt met domme verhuurders.
Extra aanvoerwatercapaciteit nodig. Een bad heeft al snel 120-150 liter water nodig. Dat moet je installatie wel kunnen leveren.
Risico op valpartijen door huurders.

Voor de huurder zal het nadeel vooral zijn dat een bad minder praktisch is.
Lastiger in en uitstappen en je ziet altijd met een estetisch gezien niet al te fraai douchegordijn (dat de verhuurder ook weer moet onderhouden) OF een logge flexibele douchewand die je kan intrekken of omklappen en ook weer ruimte kost en schoongehouden moet worden. Dat is niet het probleem van der huurder natuurlijk, maar dat onpraktische wellicht wel.
Of je dat als verhuurder terug gaat zien in de reviews?

In Engeland kon je ook nog wel eens een bad tegenkomen zonder douche. En ook zonder mengkraan, maar alleen met een losse hete en een losse koude kraan. En dan met tapijt op de vloer, dus dan is een waterballet ook gelijk een ramp. Dat is wel heel onpraktisch. Moet je met sponzen en washandjes in de gaten om jezelf af te spoelen na het inzepen.

Kortom: ik zou een bad nog wel kunnen waarderen, maar als je iets wilt verhuren, denk ik da het gewoon niet handig is. Eerst douche en dan bad als extra luxe.
Ik heb ooit in Engeland in een studentenhuis gewoond met een bad zonder douchekraan of mengkraan, was een ramp met haren wassen.
Alle reacties Link kopieren Quote
katkaatje schreef:
28-02-2024 22:53
En zonder bad is er ruimte voor zo’n betegeld bankje/zitje, dus kan men daar de benen op scheren. Plus dat er een nis komt om spullen in te zetten, hoog genoeg voor een Rituals bus. Het kan daardoor wel echt mooi worden.
Ik zou echt hiervoor gaan, een betegeld bankje en een nis om spullen in te zetten vind ik echt mooi klinken. Goede luxe inloopdouche die mooi betegeld is en klaar. Een hottub in de tuin (bij een chalet) zou voor mij een extra reden zijn om te boeken, dat lijkt me zo gaaf!

Als je extra ruimte hebt doordat er geen bad komt is een dubbele wasbak misschien ook handig voor de gasten? Die zullen er ook wel in een beetje stijlvolle editie zijn denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
En TO: wat je ook doet aan sanitair: zorg ervoor dat alles 'zwevend' is: in het geval van wastafels met kastje eronder en vooral de toiletten: dat is echt heel veel makkelijker met schoonmaken, dan schrob en dweil je er gewoon onderdoor in plaats van omheen en die randen kunnen toch wat viezig worden.

Maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al bedacht ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
En zo min mogelijk voegen waar urine tussen kan blijven zitten.
Geen motto
Alle reacties Link kopieren Quote
whatever, de to is op pagina 3 al afgehaakt
No one ever made a difference by being like everyone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
intothewild schreef:
01-03-2024 22:27
whatever, de to is op pagina 3 al afgehaakt
Bijstand voor de mensen die ook huisjes selecteren op de aanwezigheid van een bad was minimaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
prutsemie schreef:
29-02-2024 15:47
Mijn man gaat thuis altijd in bad maar op vakantie nooit! En ik hoor dat vaak van mensen.
Ik ben een doucher.
Hier dan weer een man die thuis geen bad wil, maar op vakantie wel graag in bad ligt.
En vroeger bij zijn ouders ook.

We hebben er de plaats en de aansluiting voor, al 10 keer voorgesteld om er één te (laten) plaatsen, maar hij wil niet thuis :-).
Totdat hij dus een bad opmerkt in een hotelkamer ...

Ik kies echter de hotelkamers en ik selecteer / zoek er niet op.
Als het er toevallig is so be it, maar doe mij maar liever een douche.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Lorem_Ipsum schreef:
01-03-2024 22:31
Bijstand voor de mensen die ook huisjes selecteren op de aanwezigheid van een bad was minimaal.

Haha, valt wel mee toch. Ik dacht dat ik nog best had gereageerd. Er zijn goede tips gegeven en volgens mij had ik al gezegd dat alleen douche duidelijk de winnaar was. Men was nogal eensgezind en dat gaat het ook worden.

Verder is voor mijn vraag niet zo relevant wiens man in welk bad graag ligt. ;-)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven