Douchekophouder zonder boren
zondag 27 januari 2019 om 17:30
De doucheglijstang hier in de badkamer zit veel te hoog voor kind (5) om zelf de douche eraf te kunnen pakken en terughangen. Ik zou graag een tijdelijke houder maken die wat lager is. En dan zonder boren, omdat over een paar jaar dat ding niet meer nodig is.
Ik heb gladde tegels, dus zuignappen houden hier prima. Maar als ik google vind ik of dingen van meer dan 70 euro, of aliexpress oplossingen voor 2 euro. De eerste vind ik veel te duur, en de tweede vertrouw ik niet, zo goedkoop.
Dus: heeft iemand hier ervaring mee? En welke kun je aanraden?
Ik heb gladde tegels, dus zuignappen houden hier prima. Maar als ik google vind ik of dingen van meer dan 70 euro, of aliexpress oplossingen voor 2 euro. De eerste vind ik veel te duur, en de tweede vertrouw ik niet, zo goedkoop.
Dus: heeft iemand hier ervaring mee? En welke kun je aanraden?
zondag 27 januari 2019 om 17:46
zondag 27 januari 2019 om 18:12
Misschien een domme vraag, maar waarom moet je kind van 5 zélf de douchekop van de stang kunnen pakken en terughangen? Hij kan toch gewoon onder de douche gaan staan om zich te wassen? Daarvoor hoeft hij toch niet zélf eigenhandig die douchekop te kunnen pakken en weer terughangen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 27 januari 2019 om 18:47
Haceka heeft HangOn lijm waarmee je dingen zonder te boren kan bevestigen. Ze hebben ook een lijn aan badkamer accessoires speciaal voor met die lijm. Mijn ouders hebben zo alle badkamer accessoires opgehangen en het zit na ruim 2 jaar nog steeds muurvast en het is ook erg stevig. Schijnt ook makkelijk te verwijderen te zijn maar daar hebben mijn ouders geen ervaring mee.
zondag 27 januari 2019 om 19:01
Het is wel handig om erbij te kunnen als je je kind helpt met douchen. Dan kun je de douchekop draaien voor je hem aanzet, anders word je zelf zeiknat.Blijdoener schreef: ↑27-01-2019 18:50Met mijn 1.58m kan ik ook niet bij de douchekop (tenzij ik ga springen). Maar tijdens het douchen is dit ook niet nodig toch? Ik haal hem er eigenlijk alleen af als ik hem schoonmaak.
zondag 27 januari 2019 om 19:06
Ja TO.pejeka schreef: ↑27-01-2019 18:12Misschien een domme vraag, maar waarom moet je kind van 5 zélf de douchekop van de stang kunnen pakken en terughangen? Hij kan toch gewoon onder de douche gaan staan om zich te wassen? Daarvoor hoeft hij toch niet zélf eigenhandig die douchekop te kunnen pakken en weer terughangen?
Waarom heb je van te voren geen advies aan pejeka gevraagd? Die weet alles immers beter.
zondag 27 januari 2019 om 19:18
Ik vraag het me anders ook af, ik haal de douchekop er nooit af tijdens het douchen?-Darkside- schreef: ↑27-01-2019 19:06Ja TO.
Waarom heb je van te voren geen advies aan pejeka gevraagd? Die weet alles immers beter.
zondag 27 januari 2019 om 19:57
Nee. Voorstellen om de douchekop gewoon laten hangen, is ook een advies.-Darkside- schreef: ↑27-01-2019 19:37Ik wel.
Maar is de reden nodig om gewoon advies te kunnen geven?
zondag 27 januari 2019 om 20:36
Dank voor de tip! Ik heb meteen gekeken en dat is toch net niet wat ik zoek, het is een hele stang, ipv alleen een houder. Heb het wel even overwogen, maar dat lijkt me niet mooi staan.
zondag 27 januari 2019 om 20:38
Hij wil dat graag. En ik zie geen reden waarom ik het niet zou proberen voor elkaar te krijgen. (Gelukkig weet jij me vast wel een reden of twee aan de hand te doen, dus ik wacht geduldig af)pejeka schreef: ↑27-01-2019 18:12Misschien een domme vraag, maar waarom moet je kind van 5 zélf de douchekop van de stang kunnen pakken en terughangen? Hij kan toch gewoon onder de douche gaan staan om zich te wassen? Daarvoor hoeft hij toch niet zélf eigenhandig die douchekop te kunnen pakken en weer terughangen?
zondag 27 januari 2019 om 20:45
Dank voor de tip. Ik wil echt iets dat nog makkelijk te verstellen is, en met lijm is dat toch lastig (of het moet een hele stang worden en dat vind ik weer niet zo mooi).TsumTsum schreef: ↑27-01-2019 18:47Haceka heeft HangOn lijm waarmee je dingen zonder te boren kan bevestigen. Ze hebben ook een lijn aan badkamer accessoires speciaal voor met die lijm. Mijn ouders hebben zo alle badkamer accessoires opgehangen en het zit na ruim 2 jaar nog steeds muurvast en het is ook erg stevig. Schijnt ook makkelijk te verwijderen te zijn maar daar hebben mijn ouders geen ervaring mee.
zondag 27 januari 2019 om 20:48
Dan ga ik toch gewoon ali proberen. Tenzij iemand nog een goedkope (zeker onder de 20 euro) zuignap-oplossing binnen Nederland weet
zondag 27 januari 2019 om 21:28
Zo zit ik ook bij mijn zoon van 2,5. Lees mee, wat anders doen terwijl zoon onder de douche staat is ook heel wat waard
zondag 27 januari 2019 om 22:07
70 euro?
https://www.beslist.nl/products/main_sa ... t_zuignap/
https://www.beslist.nl/products/main_sa ... t_zuignap/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 27 januari 2019 om 22:45
Dat is volgens mij allemaal Ali Express of vergelijkbaar. Als ik op de links klik zie ik steeds levertijden van 10-30 dagen.
Ik vind daar twee dingen die in een NL webshop te krijgen zijn, en die kosten meer dan 70 euro.