Douchen in bad, is dat echt zo vreselijk?
vrijdag 9 april 2010 om 23:00
Wij zijn bezig met het indelen van onze nieuwe badkamer. Wij hebben nu geen bad, maar het lijkt me heel fijn om die straks wel te hebben (lijkt me heel makkelijk met twee kleine kinderen). Na veel geschuif, kunnen we echter niet anders concluderen dat er echt niet een bad én een douchecabine in de badkamer passen.
Een optie zou dus kunnen zijn; douchen in bad.
Mijn man zegt alleen dat dit vreselijk is en daarom geen optie voor hem, dan maar geen bad.
Volgens hem is het over de badrand stappen voordat je kunt douchen erg onhandig en storend en kun je nooit 'lekker staan', omdat de ruimte waar je in moet staan relatief klein is.
Nu heb ik zelf geen ervaring met douchen in bad en kan me eigenlijk niet voorstellen dat het echt zo vreselijk is.
Ik zou dus graag willen dat jullie mijn man overtuigen wat ervaringen horen van mensen die douchen in bad.
Andere creatieve ideeën en opties waar we misschien nog niet aan gedacht hebben, zijn ook van harte welkom.
Een optie zou dus kunnen zijn; douchen in bad.
Mijn man zegt alleen dat dit vreselijk is en daarom geen optie voor hem, dan maar geen bad.
Volgens hem is het over de badrand stappen voordat je kunt douchen erg onhandig en storend en kun je nooit 'lekker staan', omdat de ruimte waar je in moet staan relatief klein is.
Nu heb ik zelf geen ervaring met douchen in bad en kan me eigenlijk niet voorstellen dat het echt zo vreselijk is.
Ik zou dus graag willen dat jullie mijn man overtuigen wat ervaringen horen van mensen die douchen in bad.
Andere creatieve ideeën en opties waar we misschien nog niet aan gedacht hebben, zijn ook van harte welkom.
The time is now
zondag 11 april 2010 om 11:18
Ik had ook de keuze uit Of een douche OF een bad in mijn nieuwbouw appartement. Wij hadden vroeger altijd beide en toen ik op kamers ging hadden we ook een bad (maakte ik als enige gebruik van gelukkig) maar nu hebben we alleen een douche en wat mis ik het badderen. In de winter een bad om lekker warm te worden en in de zomer een lauw bad om af te koelen. geweldig.
Dus ik heb maar gekozen voor een bad en daar wil ik dan zo'n glazen deur voor doen zoals in de link van Noa. En ja dan na elke douche badder beurt maar even afdoen. Doen we nu ook in onze huidige douche en dat is een kwestie van 1 minuutje (deuren rondom) en het scheelt echt in de kalkaanslag!
Maar ervaringen kan ik je nog niet vertellen want het is allemaal nog (steeds) niet klaar!
groetjes lotte
Dus ik heb maar gekozen voor een bad en daar wil ik dan zo'n glazen deur voor doen zoals in de link van Noa. En ja dan na elke douche badder beurt maar even afdoen. Doen we nu ook in onze huidige douche en dat is een kwestie van 1 minuutje (deuren rondom) en het scheelt echt in de kalkaanslag!
Maar ervaringen kan ik je nog niet vertellen want het is allemaal nog (steeds) niet klaar!
groetjes lotte
zondag 11 april 2010 om 11:37
zondag 11 april 2010 om 11:46
Wij hebben eerst een bad gehad waarin je kon douchen en ik vond het vreselijk! Als ik in bad ging zat ik tegen de glazen douchewand aan te kijken die aan het bad vast zat. En tijdens het douchen vond ik sta gedeelte te smal...
Nu hebben we de dubbele wastafel weggedaan en hebben we gekozen voor een bad en een douche. Maar nu mis ik de dubbele wastafel....
Nu hebben we de dubbele wastafel weggedaan en hebben we gekozen voor een bad en een douche. Maar nu mis ik de dubbele wastafel....
zondag 11 april 2010 om 11:54
weet iemand een list voor het douchegordijn? Als ik hem buiten het bad hang wordt de vloer drijfnat, als ik hem in het bad hangt komt-ie steeds tegen me aan plakken... Aan de zijkant blijft-ie wel aan de tegels geplakt zitten, maar van de badrand komt-ie snel los.
Wand is voorlopig geen optie financieel.
Wand is voorlopig geen optie financieel.
zondag 11 april 2010 om 12:40
quote:Laura289 schreef op 11 april 2010 @ 11:54:
weet iemand een list voor het douchegordijn? Als ik hem buiten het bad hang wordt de vloer drijfnat, als ik hem in het bad hangt komt-ie steeds tegen me aan plakken... Aan de zijkant blijft-ie wel aan de tegels geplakt zitten, maar van de badrand komt-ie snel los.
Wand is voorlopig geen optie financieel.Misschien gewichtjes eraan hangen?
Wand is voorlopig geen optie financieel.Misschien gewichtjes eraan hangen?
zondag 11 april 2010 om 12:42
Wij hebben een bad van 2x1 meter, alle wanden zijn rechttoe rechtaan. Geen rondingen, geen staruimte-verlies.
Dat doucht echt prima.
We hebben er een glazen wegklapbaar scherm bij (gewoon 1 deel) en dat houdt de douchespetters prima tegen.
Het kan dus prima, douchen in bad, als je bad maar groot genoeg is en de vorm goed is.
Dat doucht echt prima.
We hebben er een glazen wegklapbaar scherm bij (gewoon 1 deel) en dat houdt de douchespetters prima tegen.
Het kan dus prima, douchen in bad, als je bad maar groot genoeg is en de vorm goed is.
zondag 11 april 2010 om 12:45
quote:Laura289 schreef op 11 april 2010 @ 11:54:
Wand is voorlopig geen optie financieel.Knikkers onderin de zoom, als het past...
Wand is voorlopig geen optie financieel.Knikkers onderin de zoom, als het past...
zondag 11 april 2010 om 12:52
Mijn badkamer is nog geen 2x2, namelijk 1.92 bij 1.86 en ik heb een bad (80x180) en ruime douche. Plus nog een wastafel.
Eerlijkheid gebiedt me te vermelden dat ik alleen woon, dus dat ik geen ruimte nodig heb om langs elkaar te manoeuvreren. Want die is er niet
Maar ik heb dit huis gekocht vanwege de badkamer. Ik wilde heel graag een bad, maar niet douchen in de badkuip. Dat had ik namelijk in mijn vorige huis en naast dat het vervelend staat, ben ik ook een paar keer gevallen bij de uitstap (vanwege glad door zeepresten en zo). Voor iemand met mijn lichaamscontrole is douchen in bad dus levensgevaarlijk
Eerlijkheid gebiedt me te vermelden dat ik alleen woon, dus dat ik geen ruimte nodig heb om langs elkaar te manoeuvreren. Want die is er niet
Maar ik heb dit huis gekocht vanwege de badkamer. Ik wilde heel graag een bad, maar niet douchen in de badkuip. Dat had ik namelijk in mijn vorige huis en naast dat het vervelend staat, ben ik ook een paar keer gevallen bij de uitstap (vanwege glad door zeepresten en zo). Voor iemand met mijn lichaamscontrole is douchen in bad dus levensgevaarlijk
zondag 11 april 2010 om 13:09
Wij hebben net onze douchecabine gesloopt en een bad geplaatst waar we nu ook in douchen. Zelfde idee als wat noa heeft, met een glaswand uit 1 stuk aan de kant waar de douche zit. Wij hebben wel een speciaal bad genomen waar het douchegedeelte wat ruimer is en vlak, zodat je makkelijk kan staan onder de douche. Bevalt prima!
zondag 11 april 2010 om 18:00
Misschien past een kleiner bad wel en dan nog een douche? Als je een dieper bad neemt kun je vaak een korter bad nemen omdat je dan voldoende onder water kunt liggen. Dus op het diepste punt 60cm diep ipv de standaard 45 cm. Of een bad met een smaller voeteneinde?
Geef de maten van je badkamer eens op en waar de afvoer zit. Misschien kunnen we meedenken .
Geef de maten van je badkamer eens op en waar de afvoer zit. Misschien kunnen we meedenken .
zondag 11 april 2010 om 19:18

zondag 11 april 2010 om 19:22
quote:beautyfly schreef op 09 april 2010 @ 23:33:
Ik heb thuis alleen een douche dus in een hotel of op vakantie vind ik het heerlijk als er een bad is. Maar douchen in bad vind ik 3 x niks. Je staat niet lekker en de rest van de badkamer wordt zeiknat.Er wordt helemaal niets zeiknat als je 'n mooie douchewand op je bad hebt staan. Om je douche maak je toch ook 'n cabine, dus waarom zou je dat om je bad niet doen?
Ik heb thuis alleen een douche dus in een hotel of op vakantie vind ik het heerlijk als er een bad is. Maar douchen in bad vind ik 3 x niks. Je staat niet lekker en de rest van de badkamer wordt zeiknat.Er wordt helemaal niets zeiknat als je 'n mooie douchewand op je bad hebt staan. Om je douche maak je toch ook 'n cabine, dus waarom zou je dat om je bad niet doen?
zondag 11 april 2010 om 19:28
zondag 11 april 2010 om 19:28