Dramaqueen cavia met dikke stress

18-03-2010 13:02 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar heb ik een cavia gekocht voor mijn jongste zoon. Begin dit jaar heeft mijn oudste zoon ook een cavia gekregen. Twee mannetjes, en na wat strijd ging het wonderwel tussen beide heren. Zo goed dat de oudste cavia nu als eerste mannelijke cavia ter wereld een heel nest pluizige baby's de wereld op heeft geschopt.

Omdat we één eervolle vermelding in het Guinness Book of Records wel genoeg vinden zitten de cavia's nu in aparte kooien (nou ja, het mannetje met het nest moet de eerste weken natuurlijk sowieso even apart kunnen vaderen ). Over twee weken wordt de verwekkende vader gecastreerd, en moet dan nog zes weken apart in een kooi blijven. Maar, hij trekt de afgelopen drie dagen al nauwelijks . In eerste instante schreeuwde hij de hele boel bij elkaar, later werd hij rustig tòt hij één van de andere cavia's hoorde. Nu heb ik de kooien naast elkaar gezet zodat Geer Goor gewoon kan zien so to speak, en hoewel dat in eerste instantie tot gróte blijdschap leidde, is het nu één grote stress toestand omdat hij vastbesloten is de stalen tralies aan gort te knagen.

Cavia's kunnen helemaal niet tegen stress. En ik kan niet tegen het niet hebben van een oplossing. Dus wie oh wie helpt ons uit de brand?
Wat grappig, sorry hoor is niet grappig voor jullie maar toch.
Vader caaf in een andere kamer zetten?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Haha, Zusenzo, ik vind het zelf prachtig hoor! Vind alleen niet dat de wereld op nog heel veel meer cavia's zit te wachten, dus was het niet de bedoeling. Maar nu het zo ver is laat ik er gewoon mijn volledige nog niet helemaal vervulde kinderwens op los .

Mylenevalerie, eerst stond hij ergens anders, maar daar raakte hij dus helemaal in paniek. Hij zat echt te roepen om de andere cavia. Tot hij zich helemaal hees had geschreeuwd, arm beest. In een ideale wereld had ik hem ook véél eerder en minder abrupt in een andere kooi moeten zetten zodat hij kon wennen. Maar ja, in een ideale wereld hadden Geer en Goor me ook even trots hun eerste echofoto laten zien.
O twinkeling, wat schrijf je grappig!!!

Zo grappig dat ik denk dat ik er eigenlijk niet het probleem van in zie ....

Maar ja; er is natuurlijk wel een probleem. Ik heb zelf ook een cavia, maar weet niets van caviababy's en overspannen caviavaders.

Mijn tip; probeer het eens via een cavia-forum oid. Er moet vast op internet (misschien via cavia-hyves!!!, daar ben ik lid van), wel iemand te vinden zijn die vaker met dit probleem te maken heeft gehad.
oh twinkeling, de tranen biggelen over mijn wangen. Ik heb geen oplossing voor het probleem maar wel voor de kosten die Geer en Goor je absoluut gaan veroorzaken: wordt schrijver (en verkoop je verhaal aan de story, die smullen van Geergoor )
Je schrijft ge-wel-dig!!!

Zit helemaal te schuddebuiken hier hihi!

Helaas heb ik geen oplossing voor je ;)
Ja hij blijft nog even schreeuwen omdat hij horny is. Maar dat blijft natuurlijk zolang je hem naast het vrouwtje laat staan. In een andere kamer zal het toch wel met een paar dagen over zijn.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Goed verhaal!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik ben het met MV eens, want ook ik denk dat het mannetje eerder geil dan verdrietig is. Uit elkaar zetten dus en daarna wel weer even voorzichtig zijn bij het herintroduceren (ze kunnen elkaar namelijk ontwend zijn na een flinke tijd).
Geweldig verhaal, alleen geen oplossing voor je!
echt een goed verhaal!! Helaas niks aan te doen...echt niet. Geer zal geduld moeten hebben. Hij is gewoon botergeil, daar komt zijn stress vandaan...hij ruikt zijn heer dame en wil erop!! Cavia`s laten zich niet afleiden....
quote:mylenevalerie schreef op 18 maart 2010 @ 13:32:

Ja hij blijft nog even schreeuwen omdat hij horny is. Oh men... hoe dom ben ik! Nooit aan gedacht. Ben ook meteen heel verontwaardigd merk ik . Hoe haalt hij het in zijn hóófd om nu een beetje horny te gaan lopen zijn. Geer is nèt bevallen. Maar goed, verhuizen naar buiten gehoorsafstand dan maar (kelderbox is zeker wreed )

Wellicht kan je de verwekker eerder laten ontmannen?
Bedankt voor de leuke reacties trouwens. Is heel lang geleden dat ik grappig was (maar da's een heel ander topic ). Gaaf dat het nu kennelijk weer werkt .
Tja de wonderen van de natuur!! Wat ik me dan weer afvraag is; worden vaders ongeacht beest of een man geil van net bevallen partners? Zoja dan ga ik gelijk op zoek geluidsdichte box oid voor Papalijntje want ik heb toch geen zin om na mijn bevalling gelijk een polonaise aan mijn lijf te hebben zoals in de nieuwste remia-reclame met Geer.....
heee, wij hadden ook zo een bevallende vader en toen hebben we otje maar omgedoopt tot ottelientje

Die geluiden is gewoon pure geilheid, die cavia mannen krijgen er nooit genoeg van.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:Pilous schreef op 18 maart 2010 @ 13:46:

Wellicht kan je de verwekker eerder laten ontmannen?

Nou, inmiddels heb ik iets uitvoeriger research gedaan (inclusief op het diepste punt van mijn wanhoop google: guinnea+pig+recipe) en na de ontmanning moet je de vaders dus nog zes weken apart houden, want zo lang blijft het zaad in de zaadleiders nog een weapon of mass production.

Sowieso kom ik kooien tekort en zit ik er zowat met een stopwatch naast. Want over vier weken zijn ook de pluisjes vruchtbaar. En ik wil niet weten wat er gebeurt als die ook op Geer duiken .
Zouden de zaadleiders eerder "leeg" zijn als je allemaal plaatjes van geil Cavia's of geer/Goor voor z'n kooi zet?
quote:Mamalijntje schreef op 18 maart 2010 @ 13:55:

Zouden de zaadleiders eerder "leeg" zijn als je allemaal plaatjes van geil Cavia's of geer/Goor voor z'n kooi zet?
Ik kom niet meer bij

Sorry geen ervaring met geile cavia's.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
http://www.pinkbullets.nl/files/guineapigsports03.jpg

Misschien ook een optie, kijken wie het overleeft...
quote:twinkeling schreef op 18 maart 2010 @ 13:53:

[...]

Nou, inmiddels heb ik iets uitvoeriger research gedaan (inclusief op het diepste punt van mijn wanhoop google: guinnea+pig+recipe) en na de ontmanning moet je de vaders dus nog zes weken apart houden, want zo lang blijft het zaad in de zaadleiders nog een weapon of mass production.
Ik vind het trouwens wel knap om je bij volwassen cavia`s te verklutsen in het geslacht... mannetjes hebben echt eeenorme ballen..en als je even duwt... ook een eeeenorme piemel!!
Misschien kun je de gok nemen? De ene pappie is immers net bevrucht geweest, dus misschien duurt het nog even voordat hij weer in staat is te ontvangen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven