Dremel nagelvijl honden

18-01-2022 12:28 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee Chihuahua’s van 3.5 kilo.
Nageltjes knippen is een drama, vind het zelf ook eng.
Laat het vaak bij dierenarts doen, maar kost me steeds bijna €20, en de stress om er heen te gaan.( Trimsalon heeft nooit plek en idem stress)
Ze lopen veel, dus daar ligt het niet aan. Vooral de duimpjes en achterpootjes.
Wie heeft er ervaring met een dremel om te vijlen?( liefst professionele)
Welke is het beste voor kleine hondjes?
Dank jullie alvast☺️
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat als ze het knippen al niet fijn vinden dat ze vijlen met een Dremel al helemaal niet op prijs gaan stellen. Ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt mij erg lastig om zelf goed te doen ook. Inschatten waar het leven begint lijkt mij ook heel moeilijk…
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Hendrikje106 schreef:
18-01-2022 12:40
Ik denk dat als ze het knippen al niet fijn vinden dat ze vijlen met een Dremel al helemaal niet op prijs gaan stellen. Ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt mij erg lastig om zelf goed te doen ook. Inschatten waar het leven begint lijkt mij ook heel moeilijk…
Ik doe het ook niet zelf om deze reden
Alle reacties Link kopieren
Je hebt speciale dremels voor huisdieren, en ik begreep juist dat je eigenlijk niet in het leven kunt komen omdat het slijpen langzaam gaat. Dremel klinkt natuurlijk ook heel zwaar, alsof je met een kilo gereedschap aan de weer gaat, hahaha!
Hebben jullie het al eens geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb er geen ervaring mee. Ik knip de nagels van 1 van mijn honden zelf, hij heeft er een paar die lastig slijten maar hij heeft praktisch doorzichtige nagels zonder veel vacht eroverheen dus ik kan goed zien waar het leven begint. Hij vindt het ook prima dat ik knip gelukkig dus ik zoek ook geen andere methode om het te doen. Ik heb er een speciale nagelknipper voor huisdieren voor.
hendrikje106 wijzigde dit bericht op 18-01-2022 12:58
0.51% gewijzigd
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Hendrikje106 schreef:
18-01-2022 12:40
Ik denk dat als ze het knippen al niet fijn vinden dat ze vijlen met een Dremel al helemaal niet op prijs gaan stellen. Ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt mij erg lastig om zelf goed te doen ook. Inschatten waar het leven begint lijkt mij ook heel moeilijk…
Ja, bij het knippen heb ik dat ook. Een vijl gaat heel langzaam en kun je desnoods elke keer een beetje eraf vijlen zonder in het leven te komen. Dus daarom ben ik zo benieuwd naar ervaringen.🐶
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond is wel een heel stuk groter, maar ik heb zo'n vijl voor honden. Inderdaad heel veilig, je kan niet in het leven komen. Ik heb het mijn hond aangeleerd door hem af te laten gaan (zitten is onhandiger omdat dan de nagels in de verkeerde houding zitten) en elk klein stapje te belonen. Te beginnen met nagelvijl in het zicht, netjes af gaan en dat belonen. Kapje van de vijl af, belonen. Nagelvijl in de buurt van de poot bewegen, belonen. Nagelvijl even aanzetten, belonen. En zo totdat ik nu gewoon zijn nagels mag vijlen (met nog steeds een hele emmer brokjes ernaast).

Als ze het echt niet oké vinden kun je ze ook een lickmat of kong geven zodat ze afgeleid zijn.

Mijn nagelvijl heeft verschillende kapjes voor grote en kleine nagels!
Alle reacties Link kopieren
Dank je! Welke vijl heb je?
Alle reacties Link kopieren
Deze:

https://www.bol.com/nl/nl/p/elektrische ... dIQAvD_BwE

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven