Druivenstruik

13-11-2011 20:39 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is al jaren mijn grote droom om een eigen druivenstruik in mijn tuin te hebben.

Ik heb echter geen idee hoe ik het moet aanpakken. Is een druif makkelijk te stekken en heeft deze plant juist veel of weinig zon nodig? Kan ik 'm tegen de schutting aan laten groeien of moet ik er een speciaal hek voor bouwen?

Wanneer moet ik 'm planten?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast hartelijk bedankt!
quote:Hasse88 schreef op 13 november 2011 @ 21:02:

[...]

Iets te enthousiast terug gesnoeid? Je moet volgens mij alleen de nieuwste takken wegsnoeien...

Wij hebben (vanwege schilderwerkzaamheden) vorig jaar de struik tot op de stam teruggesnoeid en geen oogst gehad. Volgend jaar weer wel hoor, tenminste daar ga ik vanuit.Nee, ik heb juist helemaal niet gesnoeid! Snap er niks van.
quote:ingridvanhenk schreef op 13 november 2011 @ 21:08:

[...]

Die katten komen natuurlijk op die dooie kip af.
quote:karmapolice schreef op 13 november 2011 @ 21:15:

[...]

Nee, ik heb juist helemaal niet gesnoeid! Snap er niks van.Het was ook een but-zomer he? Maak je geen zorgen, en wacht rustig volgend jaar af.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:Hasse88 schreef op 13 november 2011 @ 21:14:

[...]

Er gaat niks fout, je moet wachten.. Druiven zijn wel snelle klimmers, maar moeten even 'aarden' in de grond. Na een paar jaar zou je toch je eerste échte oogst moeten krijgen... Volgens mijIk heb hem in mei geplant en hij was toen heel klein, nu ongeveer een meter.
quote:Hasse88 schreef op 13 november 2011 @ 21:16:

[...]

Het was ook een but-zomer he? Maak je geen zorgen, en wacht rustig volgend jaar af.Doe ik. Ben benieuwd, zou het zo leuk vinden, van die grote trossen (en daar dan wijn van maken haha)
quote:abominbel schreef op 13 november 2011 @ 21:17:

[...]

Ik heb hem in mei geplant en hij was toen heel klein, nu ongeveer een meter.Nog een jaar of drie geduld en dan zou je moeten kunnen oogsten. Verwacht niet gelijk heerlijke zoete druiven, de eerste jaren zullen ze vrij zuur zijn...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:karmapolice schreef op 13 november 2011 @ 21:22:

[...]

Doe ik. Ben benieuwd, zou het zo leuk vinden, van die grote trossen (en daar dan wijn van maken haha)Hahahaha, dat heeft een oom van mij ook 1 keer geprobeerd.. We hebben járen gebruik kunnen maken van de prachtige wijnazijn... Whahahahaha
quote:Hasse88 schreef op 13 november 2011 @ 21:23:

[...]

Hahahaha, dat heeft een oom van mij ook 1 keer geprobeerd.. We hebben járen gebruik kunnen maken van de prachtige wijnazijn... Whahahahaha Ik denk ook niet dat je van een paar druiventrosjes wat flessen wijn kan maken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Het gaat mij ook niet om de wijn, die komen hier thuis gewoon in flessen.

Het gaat mij om het mediterane gevoel.
Bij ons duurde het 4 jaar voordat de eerste druifjes zich lieten zien! Wij snoeien de takken na de druifjes terug, zodat hij al zijn voeding naar de druiven kan sturen!

En onze kat betrap ik ook af en toe op een plasje tegen de druif aan. Zal wel lekker plassen?
Ja, dat zal wel, tegen een druif is lekkerder plassen dan tegen de rozenstruik of de bruidsluier of de jasmijn
quote:Hasse88 schreef op 13 november 2011 @ 21:23:

[...]

Hahahaha, dat heeft een oom van mij ook 1 keer geprobeerd.. We hebben járen gebruik kunnen maken van de prachtige wijnazijn... WhahahahahaOh, maar dát is ook lekker!
quote:abominbel schreef op 13 november 2011 @ 21:30:

Het gaat mij ook niet om de wijn, die komen hier thuis gewoon in flessen.

Het gaat mij om het mediterane gevoel.Ja, precies. (moet het alleen nog wel even een mooie zomer worden)
quote:abominbel schreef op 13 november 2011 @ 21:33:

Ja, dat zal wel, tegen een druif is lekkerder plassen dan tegen de rozenstruik of de bruidsluier of de jasmijn

Mijn jasmijn is doodgegaan....

Ik geloof tóch dat ik iets fout doe. Of de grond is niet goed of zo?
quote:karmapolice schreef op 13 november 2011 @ 21:40:

[...]

Ik geloof tóch dat ik iets fout doe. Of de grond is niet goed of zo?Mijn jasmijn doet het dan wel weer. Denk dat de katten een hekel hebben aan jasmijn.
quote:karmapolice schreef op 13 november 2011 @ 21:40:

[...]

Ik geloof tóch dat ik iets fout doe. Of de grond is niet goed of zo?Hebben jullie vruchtbare grond? In de klei schijnt de jasmijn het niet zo goed te doen.
Klei? Klei?? Wat weet ik daar nou van? Gewoon aarde, zwarte aarde.
Als ik wil pottenbakken grijp ik wel naar de klei.
Ja leuk, een druif! Wij hadden een hele oude, zo mooi! Ik zou ook een redelijk oude stam kopen en die planten, anders duurt het zo lang.
quote:abominbel schreef op 13 november 2011 @ 21:47:

Klei? Klei?? Wat weet ik daar nou van? Gewoon aarde, zwarte aarde.Welke regio woon je? Hier kan je zien wat voor een grondsoort je hebt in je tuin (bij benadering he? Er kan enorm veel vruchtbare grond of zand gestort zijn in je wijk...
quote:Hasse88 schreef op 13 november 2011 @ 21:50:

[...]

Welke regio woon je? Hier kan je zien wat voor een grondsoort je hebt in je tuin (bij benadering he? Er kan enorm veel vruchtbare grond of zand gestort zijn in je wijk...Ik woon in het centrum, hele oude aarde denk ik.
Zie je wel, gewoon zand heb ik. Daar woon ik op. Code oranje.
Wij wonen op de klei. Is dat eigenlijk wel geschikt voor een druif?
quote:abominbel schreef op 13 november 2011 @ 21:52:

[...]

Ik woon in het centrum, hele oude aarde denk ik.Bovenop een middeleeuwse begraafplaats dus? Tja, dan ben je gedoemd tot een tuin met petunia's en geraniums
quote:Hasse88 schreef op 13 november 2011 @ 21:50:

[...]

Welke regio woon je? Hier kan je zien wat voor een grondsoort je hebt in je tuin (bij benadering he? Er kan enorm veel vruchtbare grond of zand gestort zijn in je wijk...

Ik heb geen aarde, moet je dan klei kopen?

Ik koop alleen een plantje als ze niet duur zijn hoor. Ik heb geen groene vingers en zonde om iets duurs te kopen. Maar is een klein plantje niet duur dan wil ik het wel proberen. Leuk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven