Druivenstruik
zondag 13 november 2011 om 20:39
Het is al jaren mijn grote droom om een eigen druivenstruik in mijn tuin te hebben.
Ik heb echter geen idee hoe ik het moet aanpakken. Is een druif makkelijk te stekken en heeft deze plant juist veel of weinig zon nodig? Kan ik 'm tegen de schutting aan laten groeien of moet ik er een speciaal hek voor bouwen?
Wanneer moet ik 'm planten?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast hartelijk bedankt!
Ik heb echter geen idee hoe ik het moet aanpakken. Is een druif makkelijk te stekken en heeft deze plant juist veel of weinig zon nodig? Kan ik 'm tegen de schutting aan laten groeien of moet ik er een speciaal hek voor bouwen?
Wanneer moet ik 'm planten?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast hartelijk bedankt!
zondag 13 november 2011 om 21:58
quote:Hasse88 schreef op 13 november 2011 @ 21:53:
[...]
Bovenop een middeleeuwse begraafplaats dus? Tja, dan ben je gedoemd tot een tuin met petunia's en geraniums
Het scheelt dat ik hou van begonia's, petunia's en geraniums
Ik woonde in mijn vorige huis naast een begraafplaats. Heel Eng.
De katten vonden het prachtig, die struinden daar iedere nacht.
[...]
Bovenop een middeleeuwse begraafplaats dus? Tja, dan ben je gedoemd tot een tuin met petunia's en geraniums
Het scheelt dat ik hou van begonia's, petunia's en geraniums
Ik woonde in mijn vorige huis naast een begraafplaats. Heel Eng.
De katten vonden het prachtig, die struinden daar iedere nacht.
zondag 13 november 2011 om 21:59
zondag 13 november 2011 om 23:00
Wij hebben een druif en de buren ook. Ze zijn nu vriendjes, iedere zomer helemaal in elkaar gestrengeld! De arme boom die er tussen staat moeten we iedere keer bevrijden. Onze druifjes zijn wel eetbaar, we hebben zowel rode als witte. Elke zomer groeit die plant de pan uit dus moeten we snoeien als een gek! Geen dode kip aan te pas gekomen (maar wie weet helpt kipfilet ook? Of drumsticks? Haha)
maandag 14 november 2011 om 10:23
Wij hebben een heel oude druif. Geen idee hoe oud, zat bij het huis zeg maar. Is zo'n 4 m. hoog. 's zomers een paar keer snoeien zodat de trossen genoeg licht krijgen. Krenten begin ik niet aan.
We hebben er 1 x wijn van laten maken (door de buurmand), was werkelijk niet te zuipen.
Nu snoep ik er vooral van als ik langsloop. Druiven zijn klein maar wel lekker.
We hebben er 1 x wijn van laten maken (door de buurmand), was werkelijk niet te zuipen.
Nu snoep ik er vooral van als ik langsloop. Druiven zijn klein maar wel lekker.