Dweil FRM of Philips oneup

19-03-2026 17:33 35 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Zijn er mensen hier bekend met de Philips oneup dweil en het dweilsysteem van FRM + hun schoonmaakmiddelen? Ik zit echt enorm in twijfel... en omdat FRM tot vandaag korting heeft dacht ik misschien weet het viva forum advies voor welke ik het beste kan gaan 😁.

Ik heb een dreumes en een kat in huis.
Ditishet25 schreef:
20-03-2026 14:51
Ik heb mijne per ongeluk op 60gr gewassen en er is niks mee aan de hand. Verder wel mee eens dat ze duur zijn de nieuwe dweil.
Oké nou wellicht heb ik dan pech maar na een paar x wassen houdt de dweil er bij mij dus mee op. Alles lijkt het wel te doen maar vuil water komt niet in het reservoir.
Ik vind de producten, incl dweilsysteem, van FRM geweldig!
Live Life to the fullest
Riva123 schreef:
20-03-2026 09:15

....Hij zuigt heel weinig water op. Als ik al 2x het schoonwater reservoir heb bijgevuld zit er net een klein laagje in het vuilwaterreservoir.
Dat is bij mijn OneUp niet zo. Ik moet het vuilwaterreservoir al legen voordat het schone water op is.
Heb je zoiets : https://www.bona.com/nl/producten/consu ... naatvloer/

Ik heb deze en ik heb er 1 van de action (al jaren, weet niet of ze deze nog hebben) en vind ze heel fijn. Ze werken beiden hetzelfde.
Enig verschil is dat de doeken van de bona duurder zijn. Van de action 2 voor nog geen 2 euro. Er zijn meer merken die deze verkopen, vileda oa.

Vroeger had ik zo een emmer waar de dweil met van die slierten in moest, wringen en dweilen. Dat was goor :-( en niet alleen het water was halverwege vies maar er zat ook van alles tussen de slierten, bah. Maar toen bestonden die met die spuitflessen nog niet.
Jules schreef:
21-03-2026 08:34
Heb je zoiets : https://www.bona.com/nl/producten/consu ... naatvloer/

Ik heb deze en ik heb er 1 van de action (al jaren, weet niet of ze deze nog hebben) en vind ze heel fijn. Ze werken beiden hetzelfde.
Enig verschil is dat de doeken van de bona duurder zijn. Van de action 2 voor nog geen 2 euro. Er zijn meer merken die deze verkopen, vileda oa.

Vroeger had ik zo een emmer waar de dweil met van die slierten in moest, wringen en dweilen. Dat was goor :-( en niet alleen het water was halverwege vies maar er zat ook van alles tussen de slierten, bah. Maar toen bestonden die met die spuitflessen nog niet.
Ik had ook een bovenstaande van de Action en die was na 1x gebruik al stuk.

Ik ben nog steeds blij met mijn Swiffer jetset. Neemt ook makkelijk de kattenharen mee.

Voor het schoonmaakmiddel heb ik het flesje opengebroken en gebruik mijn eigen schoonmaakspul.
MEFunny schreef:
28-03-2026 08:01
Ik had ook een bovenstaande van de Action en die was na 1x gebruik al stuk.

Ik ben nog steeds blij met mijn Swiffer jetset. Neemt ook makkelijk de kattenharen mee.

Voor het schoonmaakmiddel heb ik het flesje opengebroken en gebruik mijn eigen schoonmaakspul.
Dan heb je pech gehad, ik heb het al jaren.

Ik heb gegoogled en Swiffer is hetzelfde principe zie ik op google. Echt een fijn dweilsysteem en goedkoop.
jules wijzigde dit bericht op 04-04-2026 17:10
Reden: deelsysteem = dweilsysteem
12.57% gewijzigd
Jules schreef:
28-03-2026 17:53

Ik heb gegoogled en Swiffer is hetzelfde principe zie ik op google. Echt een fijn deelsysteem en goedkoop.
Het is bijna helemaal vergelijkbaar. Deze swiffer heeft een batterijtje (die je amper hoeft te vervangen) en de doekjes zijn een soort van luiers, neemt direct een hoop vocht op en je gooit ze weg na gebruik (maakt het niet duurzaam, er zijn nu ook wasbare doekjes geloof ik)

Maar iig goedkoper dan de one-up (waar ik ook benieuwd naar was)

En is (nog) niet stuk gegaan na meer dan een jaar gebruik
Jules schreef:
28-03-2026 17:53

Ik heb gegoogled en Swiffer is hetzelfde principe zie ik op google. Echt een fijn deelsysteem en goedkoop.
Het is bijna helemaal vergelijkbaar. Deze swiffer heeft een batterijtje (die je amper hoeft te vervangen) en de doekjes zijn een soort van luiers, neemt direct een hoop vocht op en je gooit ze weg na gebruik (maakt het niet duurzaam, er zijn nu ook wasbare doekjes geloof ik)

Maar iig goedkoper dan de one-up (waar ik ook benieuwd naar was)

En is (nog) niet stuk gegaan na meer dan een jaar gebruik
Ik vind het verschil met een one up wel dat je echt nat dweilt als wanneer je het met een emmer water zou doen en met een spray is dat wel echt anders. Je sprayt het en dan ga je daarna met een droge doek poetsen.
Ik heb wat wisselende schoonmaaksters en allemaal zijn ze enthousiast over de one up en gaan ze m ook kopen. Ik denk dat ik aandelen ga vragen bij Philips.
.
Ditishet25 schreef:
28-03-2026 23:46
Ik vind het verschil met een one up wel dat je echt nat dweilt als wanneer je het met een emmer water zou doen en met een spray is dat wel echt anders. Je sprayt het en dan ga je daarna met een droge doek poetsen.
Ik heb wat wisselende schoonmaaksters en allemaal zijn ze enthousiast over de one up en gaan ze m ook kopen. Ik denk dat ik aandelen ga vragen bij Philips.

Doek wat natmaken. Desnoods bij groter oppervlak van doek wisselen.
De mijne is eigenlijk nooit echt vies. Maar ik heb geen huisdieren meer dat scheelt.
Doeken van Bona gooi ik in een emmer met kokend heet water en zijn schoon. De doeken van de action of zeeman die dus op de andere dweil gaan, gaan mee in de wasmachine met de gele doeken die ik gebruik voor mijn trap, ramen zemen en dat soort dingen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven