e reader
dinsdag 17 december 2013 om 21:05
Aan het twijfelen geslagen voor het kopen van een e-reader. iemand hier die een goede informatieve site ervoor heeft? of zelf wat ervaringen wil vertellen
waar ik vooral overaan het twijfelen ben is of het niet vervelend leest? ik kan me altijd helemaal inleven in boeken..
of je echt alle boeken gratis in het nl kan downloaden?
groetjes
waar ik vooral overaan het twijfelen ben is of het niet vervelend leest? ik kan me altijd helemaal inleven in boeken..
of je echt alle boeken gratis in het nl kan downloaden?
groetjes
dinsdag 17 december 2013 om 21:21
Naast het koffiezetapparaat is mijn e-reader hier in huis het Belangrijkste, Meest Onmisbare Apparaat. Ik heb een Sony, onderhand alweer verouderd, maar nog steeds heel fijn. Voordelen vind ik dat je het lettertype aan kan passen, dus kleine letters kunnen groter en vice versa. Het leest wel anders, in vergelijking met gewone boeken. Die ruik en voel je en dat geeft toch net een andere dimensie. Maar dat weegt niet op tegen al die voordelen: altijd veel boeken bij de hand, makkelijk te lezen in bed, makkelijk switchen van boek, aantekeningen kunnen maken bij de tekst, bladzijdes met belangrijke informatie een vouwtje geven, een tekst / woord zoeken in het boek of het net.
En wat betreft de verkrijgbaarheid van boeken: wat Bergje zegt
En wat betreft de verkrijgbaarheid van boeken: wat Bergje zegt
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
dinsdag 17 december 2013 om 21:51
Absoluut een met licht kopen. Eindelijk geen zaklamp meer nodig in hotelkamers zonder behoorlijk leeslampje. Er valt veel te downloaden, maar niet alles. De bieb heeft ook ebooks trouwens. En je kan er ook een ereader lenen.
Ik gebruik m vooral op vakantie en onderweg. Maar als ik middenin een boek zit ook thuis.
ik heb ook de kobo glo.
Ik gebruik m vooral op vakantie en onderweg. Maar als ik middenin een boek zit ook thuis.
ik heb ook de kobo glo.
.
dinsdag 17 december 2013 om 21:55
Volgens mij is er veel te downloaden als je de weg weet. Als je nu geen idee hebt, lukt het niet ineens als je een e-reader hebt. Maar als je mensen kent met een e-reader zit er vast iemand bij met een hele bibliotheek op zijn/haar computer....
Ik heb een Sony e-reader, vorig model. Maar heb sinds die tijd geen gewoon boek meer gelezen.
Ik heb een Sony e-reader, vorig model. Maar heb sinds die tijd geen gewoon boek meer gelezen.
dinsdag 17 december 2013 om 21:58
dinsdag 17 december 2013 om 22:00
Heb ook de Sony, sluit me helemaal bij de mening van Akakia aan.
Lezen doe ik gewoon bij daglicht of nachtlampje: doe ik met een gewoon boek ook.
Voor de prijzen moet je gewoon de bekende sites in de gaten houden (weet niet of ik namen mag noemen), soms is een boek ineens 70% goedkoper voor een paar dagen. Ook de nieuwste boeken zijn soms in de aanbieding voor de helft van de prijs.
Het enige nadeel van een e-reader is dat ik er heel hebberig van word en achterlijk veel boeken koop....
Lezen doe ik gewoon bij daglicht of nachtlampje: doe ik met een gewoon boek ook.
Voor de prijzen moet je gewoon de bekende sites in de gaten houden (weet niet of ik namen mag noemen), soms is een boek ineens 70% goedkoper voor een paar dagen. Ook de nieuwste boeken zijn soms in de aanbieding voor de helft van de prijs.
Het enige nadeel van een e-reader is dat ik er heel hebberig van word en achterlijk veel boeken koop....
dinsdag 17 december 2013 om 22:01
Ik ben sinds deze week aan mijn tweede e-reader begonnen. 4 jaar een Sony gehad, maar werd nu slechter (beeld begon te vervagen). Afgelopen weekend een Nook gekocht. Niet te koop in Nederland, maar gekocht in Londen.
Ik vind het net zo lezen als een gewoon boek, licht in de reader heb ik niet nodig, met een echt boek moet je ook licht aan doen.
Boeken wat anderen zegt, er zijn wel echt gratis boeken op internet, maar dat zijn hele oude boeken. Nieuwe gewoon kopen.
Ik vind het net zo lezen als een gewoon boek, licht in de reader heb ik niet nodig, met een echt boek moet je ook licht aan doen.
Boeken wat anderen zegt, er zijn wel echt gratis boeken op internet, maar dat zijn hele oude boeken. Nieuwe gewoon kopen.
dinsdag 17 december 2013 om 22:02
Ik heb nooit last gehad van hotels met geen nachtlampje. En ik vind het niet prettig om in het donker met alleen licht op mijn "boek" te lezen. Had vroeger zo'n lampje voor aan mijn boek, vreselijk vond ik dat. Ik moet er echt meer licht voor hebben om fijn te lezen. Maar goed, dat is persoonlijk. Maar een hoes met lampje is dus niet per definitie nodig
dinsdag 17 december 2013 om 22:18
Desperate_Housewive, 11 minuten geleden
Ik heb nooit last gehad van hotels met geen nachtlampje. En ik vind het niet prettig om in het donker met alleen licht op mijn "boek" te lezen
het licht schijnt niet op het boek maar zit in het boek, maar dan weer anders dan bij je telefoon of tablet Het komt van de onderkant. Is moeilijk uit te leggen, maar leest erg fijn.
En in verre landen en b&b's heb ik vaak slecht licht gehad. Of maar aan 1 kant vh bed een lampje.
Ik heb nooit last gehad van hotels met geen nachtlampje. En ik vind het niet prettig om in het donker met alleen licht op mijn "boek" te lezen
het licht schijnt niet op het boek maar zit in het boek, maar dan weer anders dan bij je telefoon of tablet Het komt van de onderkant. Is moeilijk uit te leggen, maar leest erg fijn.
En in verre landen en b&b's heb ik vaak slecht licht gehad. Of maar aan 1 kant vh bed een lampje.
.
woensdag 18 december 2013 om 08:50
Een Kobo is fijn De kobo Aura HD heeft een wat groter formaat. In het donker kunnen lezen is inderdaad een pluspunt. En anders dan bij een tablet schijnt het licht er niet "uit", maar over je tekst.
Hier wat meer informatie over de Kobo Aura:
http://rsnijders.info/vak ... de-kobo-aura-de-praktijk/
Ik koop mijn boeken bij de Kobo winkel, ik koop ze dan online en mijn Kobo synchroniseerd dan automatisch mijn aanbod. Het is niet zo dat je op de Kobo alleen gekochte boeken kan lezem...
Hier wat meer informatie over de Kobo Aura:
http://rsnijders.info/vak ... de-kobo-aura-de-praktijk/
Ik koop mijn boeken bij de Kobo winkel, ik koop ze dan online en mijn Kobo synchroniseerd dan automatisch mijn aanbod. Het is niet zo dat je op de Kobo alleen gekochte boeken kan lezem...
woensdag 18 december 2013 om 09:38
Het licht in de kobo glo verlicht het scherm zelf, het straalt niet uit.
Wel gek dat mensen zeggen "dat is met een gewoon boek ook niet", juist vanwege de extra voordelen van een e-reader schaf je die toch aan ipv een gewoon boek?
Dat licht, gewicht, hoeveelheid boeken...
Vrijwel alle populaire boeken kun je online vinden, ook de nieuwste. Torrentsites zitten er vol mee. De boeken waar Bruna mee adverteerde in de laatste folder bv, allemaal online gratis te vinden.
Wel gek dat mensen zeggen "dat is met een gewoon boek ook niet", juist vanwege de extra voordelen van een e-reader schaf je die toch aan ipv een gewoon boek?
Dat licht, gewicht, hoeveelheid boeken...
Vrijwel alle populaire boeken kun je online vinden, ook de nieuwste. Torrentsites zitten er vol mee. De boeken waar Bruna mee adverteerde in de laatste folder bv, allemaal online gratis te vinden.