e reader

17-12-2013 21:05 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan het twijfelen geslagen voor het kopen van een e-reader. iemand hier die een goede informatieve site ervoor heeft? of zelf wat ervaringen wil vertellen

waar ik vooral overaan het twijfelen ben is of het niet vervelend leest? ik kan me altijd helemaal inleven in boeken..

of je echt alle boeken gratis in het nl kan downloaden?

groetjes
Ze zijn erg klein. De grootste is de Kobo aura en zelfs die heeft het formaat van een kleine pocket. Het is wel een goede, dat dan weer wel.

Oh ja, en er zit interne verlichting in, dat is ook niet bij alle zo.

Ik weet niet of alles zomaar gratis te loaden is.
Ik heb een bebook club en ben zeer tevreden. Boeken moet je kopen. Er bestaat uiteraard een illegaal circuit, maar daar mag je hier niet over praten....;-)
Naast het koffiezetapparaat is mijn e-reader hier in huis het Belangrijkste, Meest Onmisbare Apparaat. Ik heb een Sony, onderhand alweer verouderd, maar nog steeds heel fijn. Voordelen vind ik dat je het lettertype aan kan passen, dus kleine letters kunnen groter en vice versa. Het leest wel anders, in vergelijking met gewone boeken. Die ruik en voel je en dat geeft toch net een andere dimensie. Maar dat weegt niet op tegen al die voordelen: altijd veel boeken bij de hand, makkelijk te lezen in bed, makkelijk switchen van boek, aantekeningen kunnen maken bij de tekst, bladzijdes met belangrijke informatie een vouwtje geven, een tekst / woord zoeken in het boek of het net.

En wat betreft de verkrijgbaarheid van boeken: wat Bergje zegt
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Bij de Sony moet je wel meteen een hoesje met licht kopen. Dat dan wel weer.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
en hoeveel kost zo'n boek dan?
quote:Akakia schreef op 17 december 2013 @ 21:22:

Bij de Sony moet je wel meteen een hoesje met licht kopen. Dat dan wel weer.

Nee hoor, hoeft niet.

Ik lees altijd bij lamplicht en heb zelf een hoesje gemaakt van dik vilt.
Hier ook een Sony. Bevalt goed! Geen hoesje met licht nodig, ik lees nooit in het donker. Mijn nachtlampje geeft voldoende licht.
Sony!

Boeken download én koop ik. Prijzen variëren van 5 tot 25 euro

Meeste heb ik via via
Koop dan wel een e-reader met E-Ink. Met een E-Ink scherm kun je in de zon lezen. Sommige goedkope e-readers hebben een LCD-scherm en dat kun je dus niet lezen terwijl je buiten zit (denk aan het scherm van je telefoon)
Ik heb een Kobo Glo, geweldig. Fijn om in bed te lezen, man heeft last van nachtlampje, niet van de e-reader. Sinds ik deze heb, heb ik geen normaal boek meer opengeslagen. En ik lees altijd en overal zowat.

En ja, er is heel veel te downloaden.
Absoluut een met licht kopen. Eindelijk geen zaklamp meer nodig in hotelkamers zonder behoorlijk leeslampje. Er valt veel te downloaden, maar niet alles. De bieb heeft ook ebooks trouwens. En je kan er ook een ereader lenen.

Ik gebruik m vooral op vakantie en onderweg. Maar als ik middenin een boek zit ook thuis.

ik heb ook de kobo glo.
.
Volgens mij is er veel te downloaden als je de weg weet. Als je nu geen idee hebt, lukt het niet ineens als je een e-reader hebt. Maar als je mensen kent met een e-reader zit er vast iemand bij met een hele bibliotheek op zijn/haar computer....

Ik heb een Sony e-reader, vorig model. Maar heb sinds die tijd geen gewoon boek meer gelezen.
Ik heb een hoes met lampje, was daar blij mee, maar ik vind het licht toch beperkt.

Maar ken ze niet met licht erin.

Volgens de consumentenbond is de kobo aura is een van de beste die zij ooit getest hebben, het scherm is groter, maar hij is wel zwaarder.
Heb ook de Sony, sluit me helemaal bij de mening van Akakia aan.

Lezen doe ik gewoon bij daglicht of nachtlampje: doe ik met een gewoon boek ook.

Voor de prijzen moet je gewoon de bekende sites in de gaten houden (weet niet of ik namen mag noemen), soms is een boek ineens 70% goedkoper voor een paar dagen. Ook de nieuwste boeken zijn soms in de aanbieding voor de helft van de prijs.

Het enige nadeel van een e-reader is dat ik er heel hebberig van word en achterlijk veel boeken koop....
Ik ben sinds deze week aan mijn tweede e-reader begonnen. 4 jaar een Sony gehad, maar werd nu slechter (beeld begon te vervagen). Afgelopen weekend een Nook gekocht. Niet te koop in Nederland, maar gekocht in Londen.

Ik vind het net zo lezen als een gewoon boek, licht in de reader heb ik niet nodig, met een echt boek moet je ook licht aan doen.

Boeken wat anderen zegt, er zijn wel echt gratis boeken op internet, maar dat zijn hele oude boeken. Nieuwe gewoon kopen.
Ik heb nooit last gehad van hotels met geen nachtlampje. En ik vind het niet prettig om in het donker met alleen licht op mijn "boek" te lezen. Had vroeger zo'n lampje voor aan mijn boek, vreselijk vond ik dat. Ik moet er echt meer licht voor hebben om fijn te lezen. Maar goed, dat is persoonlijk. Maar een hoes met lampje is dus niet per definitie nodig
Op Digi staan zeker drie e-reader topics.

Zelf heb ik een Kobo Touch. Geweldig! Heel licht en simpel. Je tikt tegen de bladzij en je krijgt de volgende pagina. En hij leest super in de zon.
Kobo Glo, heel fijn vooral het licht. Ideaal in bed lezen
Desperate_Housewive, 11 minuten geleden

Ik heb nooit last gehad van hotels met geen nachtlampje. En ik vind het niet prettig om in het donker met alleen licht op mijn "boek" te lezen

het licht schijnt niet op het boek maar zit in het boek, maar dan weer anders dan bij je telefoon of tablet Het komt van de onderkant. Is moeilijk uit te leggen, maar leest erg fijn.

En in verre landen en b&b's heb ik vaak slecht licht gehad. Of maar aan 1 kant vh bed een lampje.
.
Er zijn ook gratis nieuwe boeken te downloaden, maar niet legaal. En lang niet alle boeken, maar genoeg om mij zoet te houden.
.
quote:ella9 schreef op 17 december 2013 @ 21:27:

en hoeveel kost zo'n boek dan?

1 tot 30 euro. Afhankelijk van het boek.

Ik heb de kobo glo ben er heel blij mee. Heel handig, in bed lezen is makkelijke geen zwaar boek meer.
Ja dat is ook een groot voordeel ja. Geen zwaar boek. Het hoesje weegt meer dan de hele ereader. Dat ligt nu dan ook in de kast.
.
Een Kobo is fijn De kobo Aura HD heeft een wat groter formaat. In het donker kunnen lezen is inderdaad een pluspunt. En anders dan bij een tablet schijnt het licht er niet "uit", maar over je tekst.

Hier wat meer informatie over de Kobo Aura:

http://rsnijders.info/vak ... de-kobo-aura-de-praktijk/

Ik koop mijn boeken bij de Kobo winkel, ik koop ze dan online en mijn Kobo synchroniseerd dan automatisch mijn aanbod. Het is niet zo dat je op de Kobo alleen gekochte boeken kan lezem...
Het licht in de kobo glo verlicht het scherm zelf, het straalt niet uit.

Wel gek dat mensen zeggen "dat is met een gewoon boek ook niet", juist vanwege de extra voordelen van een e-reader schaf je die toch aan ipv een gewoon boek?

Dat licht, gewicht, hoeveelheid boeken...

Vrijwel alle populaire boeken kun je online vinden, ook de nieuwste. Torrentsites zitten er vol mee. De boeken waar Bruna mee adverteerde in de laatste folder bv, allemaal online gratis te vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven