Een extra vriesvak

05-09-2019 12:44 85 berichten
Ik ben even benieuwd naar ervaringen.

We hebben onder onze koelkast een klein vriesvak met 2 grotere lade en 1 smalle, kleine. Er passen 2 broden in, wat ingevroren fruit, groenten. Zodra ik wat extra wil invriezen zoals pastasaus of ijs, dan is het vaak al een probleem.

We zouden het ook prettiger vinden het dubbele aan brood kwijt te kunnen en ik zou graag vaker sauzen en soepen in bulk willen maken en deze invriezen. Zelf bouillon maken staat ook op het lijstje.

Maar goed, keus te over op het internet. Wordt het een vrieskast of een tafelmodel? Wie heeft er ook een extra vriezer en voor welke keuze ben jij gegaan?

Bij ons zit de kleine vriezer altijd wel vol, maar ik weet niet of we zo'n grote gevuld krijgen. Maar misschien dat ik me vergis. Wie tips heeft, deel ze vooral! :)
Na de inzendingen van CO2.0 en herfstappeltaart, voel ik me weeral zoveel normaler. Dank u dames!

Dit heeft te maken met het feit dat bijvb mijn klaargemaakte soep in grotere dozen zit dan mijn kippenfileetjes. Als er dan van elk 1 uitgaat, weet je wel waardoor het meeste plaats vrijkomt. En die plaats benut ik dan weer voor een soortgelijke grootte.

Ik probeer zeker orde in de laden te houden, maar het is wel een mix van vis en vlees en soep, en lekkers.

(ik leg dit maar even uit, want ik ben bang dat jullie anders een héél slecht idee van mij gaan krigen! :rofl: )
mammezel schreef:
06-09-2019 14:58
Na de inzendingen van CO2.0 en herfstappeltaart, voel ik me weeral zoveel normaler. Dank u dames!

Dit heeft te maken met het feit dat bijvb mijn klaargemaakte soep in grotere dozen zit dan mijn kippenfileetjes. Als er dan van elk 1 uitgaat, weet je wel waardoor het meeste plaats vrijkomt. En die plaats benut ik dan weer voor een soortgelijke grootte.

Ik probeer zeker orde in de laden te houden, maar het is wel een mix van vis en vlees en soep, en lekkers.

(ik leg dit maar even uit, want ik ben bang dat jullie anders een héél slecht idee van mij gaan krigen! :rofl: )

:-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn mega diepvrieskast verkocht toen deze niet meer nodig was na de scheiding. Ik had geen drie broden, stapels pizza’s, patat en andere frituursnacks en grote bakken ijs meer om in te vriezen. Geen overgebleven maaltijden meer om in te vriezen want ik eet gerust een paar dagen hetzelfde maar dat wilde mijn ex nooit. Er zaten daardoor altijd veel maaltijden in.

Ik heb nog wel drie laden met:

Ingevroren kruiden (smalle la)

Grote la: vlees, kip, vis en nu toevallig wat massaman stoof, soms een zakje doperwtjes en meestal fruit (door de super al ingevroren voor mij)

Lege lade. Bevat soms ijsjes... maar is meestal snel leeg als de puberellas dat ontdekken.

Brood eet ik niet, de puberellas wel maar die halen dat zelf dagelijks of om de dag vers. Vier broodjes van Jumbo voor een euro is favoriet. Op weg van of naar school.

Ik vond het een fijne vriezer, met een deur en lades en vooral de no frost en de energiezuinigheid! Veel scheelde het niet eens op mijn stroomrekening toen hij uit ging. Ik vroor toen zelfs melk en boter in, gewoon omdat het kon.
Mermedina schreef:
06-09-2019 18:34
Ik heb mijn mega diepvrieskast verkocht toen deze niet meer nodig was na de scheiding. Ik had geen drie broden, stapels pizza’s, patat en andere frituursnacks en grote bakken ijs meer om in te vriezen. Geen overgebleven maaltijden meer om in te vriezen want ik eet gerust een paar dagen hetzelfde maar dat wilde mijn ex nooit. Er zaten daardoor altijd veel maaltijden in.

Ik heb nog wel drie laden met:

Ingevroren kruiden (smalle la)

Grote la: vlees, kip, vis en nu toevallig wat massaman stoof, soms een zakje doperwtjes en meestal fruit (door de super al ingevroren voor mij)

Lege lade. Bevat soms ijsjes... maar is meestal snel leeg als de puberellas dat ontdekken.

Brood eet ik niet, de puberellas wel maar die halen dat zelf dagelijks of om de dag vers. Vier broodjes van Jumbo voor een euro is favoriet. Op weg van of naar school.

Ik vond het een fijne vriezer, met een deur en lades en vooral de no frost en de energiezuinigheid! Veel scheelde het niet eens op mijn stroomrekening toen hij uit ging. Ik vroor toen zelfs melk en boter in, gewoon omdat het kon.


Ik vind boter invriezen wel een goed idee eigenlijk. Ik heb graag 1pakje roomboter in huis voor als ik een plotselinge drang tot koekjes bakken voel opkomen :biggrin: . Maar dat pakje gaat echt altijd over de datum.
mammezel schreef:
06-09-2019 12:53
Is dat bij jullie echt allemaal zo strikt geordend?

Af en toe loopt er heus wel eens iets verloren in een verkeerde lade.
Of als ik 3 pizza's koop voor de volgende dag moet ik die ook maar ergens bij-proppen waar er plaats is.

Maar ik probeer het systeem zo simpel mogelijk te houden zodat ik niet alle lades moet opentrekken en eeuwen op zoek ben als ik gewoon zo snel mogelijk 2 zalm-moten moet hebben.
En dat man er ook zijn weg in vindt.
En to? Kan je wat met de tips..?
gizzmo-returns schreef:
09-09-2019 18:18
En to? Kan je wat met de tips..?
TO is haar topic vergeten
Nee hoor, we zijn voor een tafelmodel gegaan. :) Ik kan me zeker vinden in aparte lades voor bepaalde etenswaren. Ik moet alleen nog even wachten, vrieskast is besteld, maar is niet op voorraad. Het beestje kan 90l invriezen en ik denk dat we het daar wel mee redden.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
09-09-2019 16:32
Ik vind boter invriezen wel een goed idee eigenlijk. Ik heb graag 1pakje roomboter in huis voor als ik een plotselinge drang tot koekjes bakken voel opkomen :biggrin: . Maar dat pakje gaat echt altijd over de datum.
Koekjes? O_O Geen appeltaart? ;-)
Mermedina schreef:
11-09-2019 13:19
Koekjes? O_O Geen appeltaart? ;-)

Het een sluit het ander niet uit he... ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven