Een extra vriesvak

05-09-2019 12:44 85 berichten
Ik ben even benieuwd naar ervaringen.

We hebben onder onze koelkast een klein vriesvak met 2 grotere lade en 1 smalle, kleine. Er passen 2 broden in, wat ingevroren fruit, groenten. Zodra ik wat extra wil invriezen zoals pastasaus of ijs, dan is het vaak al een probleem.

We zouden het ook prettiger vinden het dubbele aan brood kwijt te kunnen en ik zou graag vaker sauzen en soepen in bulk willen maken en deze invriezen. Zelf bouillon maken staat ook op het lijstje.

Maar goed, keus te over op het internet. Wordt het een vrieskast of een tafelmodel? Wie heeft er ook een extra vriezer en voor welke keuze ben jij gegaan?

Bij ons zit de kleine vriezer altijd wel vol, maar ik weet niet of we zo'n grote gevuld krijgen. Maar misschien dat ik me vergis. Wie tips heeft, deel ze vooral! :)
Ik heb toen we nog een kleine inbouwkoelkast hadden er een tafelmodel vriezertje bijgehad. Zat altijd propvol. De ruimte die je hebt benut je gewoon is mijn ervaring.

Inmiddels koelkast weg en hebben nu een losstaande amerikaanse koelkast met 1 hele deur aan vriesruimte. En weer gewoon propvol hoor.
herfstappeltaart schreef:
05-09-2019 13:26
Wat moet ik me voorstellen bij verse pasta in de vriezer?
Deeg laat zich goed invriezen. Dus als ik deeg maak voor pasta of brood kan ik net zo makkelijk 2x zo veel maken en dan de helft invriezen.
Brood doe ik na de 2e rijs in de vriezer. Dan laten ontdooien en bakken en supersnel vers brood.
Ik eet niet zo veel brood dus liever 2x een klein vers broodje dan 1x een grote waarvan de helft oud wordt.

Ik heb op zolder een tafelmodel vriezer met 3 lades. Echt ideaal. Ik gebruik hem vooral voor soepen/sauzen/curry’s/lasagne. Alles wat ik vers maak en wat veel tijd kost maar wat zich net zo makkelijk in een grotere hoeveelheid laat maken. Ik woon alleen en voor één persoon koken is niet echt economisch. Dus ik kook meer en gooi het in de vriezer.
mammezel schreef:
05-09-2019 13:43
Ik lees hier overal brood, brood, brood.

Ik heb 1 brood in de vriezer zitten, en zelfs niet altijd. Brood dat ontdooid is, is toch niet meer hetzelfde als vers brood. Ik koop het bijna elke dag vers, of doe er een dag langer mee. Met de huidige bewaarmiddelen is een brood van 1,5 dag ook niet echt oud. En anders rooster ik.

Maar waar ik me hier over verwonder, stouwen jullie je diepvries echt zo vol met brood?
Jazeker! Ik proef namelijk blind het verschil tussen brood dat langer dan een dag oud is, en vind dat echt minder lekker. Wij halen er dus ook zelden een heel brood uit, maar alleen de sneetjes die we voor die maaltijd/lunchpakketjes smeren nodig hebben. Ik houd er ook nog van om brood aan het eind van de dag te kopen, dat soms al langer in de winkel ligt, maar haal het 's morgen om 9u, en dan gaat het dus zo de vriezer in.
Alle reacties Link kopieren
Hier een hoge met 6 lades, en een tafelmodel met 3 lades,
Alle 9 bomvol.
sandy1974 schreef:
05-09-2019 15:10
Hier een hoge met 6 lades, en een tafelmodel met 3 lades,
Alle 9 bomvol.

Hahaha zijn jullie met z'n tienen?
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
05-09-2019 13:11
een hoge koelkast met een tafelmodel er bovenop? dat is toch erg hoog?

Ik heb een tafelmodel met lades in de garage staan, een kist lijkt me heel erg onhandig om georganiseerd te houden. Nadeel voor mij is dat ik hem bijna niet gebruik omdat het 'gedoe' van naar de garage lopen een drempel is voor me.
Ja het is een vrij hoge setting. Vriend kan er zo bij, ik gebruik een krukje wat ernaast staat. Werkt goed voor ons!
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
05-09-2019 15:10
Hier een hoge met 6 lades, en een tafelmodel met 3 lades,
Alle 9 bomvol.
2 volwassenen 2 pubers
Alle reacties Link kopieren
Es1390 schreef:
05-09-2019 15:12
Ja het is een vrij hoge setting. Vriend kan er zo bij, ik gebruik een krukje wat ernaast staat. Werkt goed voor ons!
Hier is man lang en ik kan ook niet aan de bovenste planken. Daarom heb ik ongeveer zoiets als op het plaatje. Het bovenste gedeelte heb ik er af gelaten en dan heb je een rond tonnetje op wieltjes met een rubberen stootrand dat zich 'klem' zet als je er op gaat staan. Dit schop ik door de keuken op ;-D
Afbeelding
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
05-09-2019 13:43
Ik lees hier overal brood, brood, brood.

Ik heb 1 brood in de vriezer zitten, en zelfs niet altijd. Brood dat ontdooid is, is toch niet meer hetzelfde als vers brood. Ik koop het bijna elke dag vers, of doe er een dag langer mee. Met de huidige bewaarmiddelen is een brood van 1,5 dag ook niet echt oud. En anders rooster ik.

Maar waar ik me hier over verwonder, stouwen jullie je diepvries echt zo vol met brood?
Haha allemaal echte hollanders he!

Mijn vriend en ik kopen brood in bij de bakker, dat is toch echt het lekkerst. 4 stuks per keer en daar kunnen we dan een paar weken op vooruit. Na het kopen direct de vriezer in en op kamertemp laten ontdooien, dan is het brood net zo lekker als wanneer je het vers koopt (vinden wij).
Wij doen ook boodschappen voor een maand (Ja verklaar me maar voor gek, gebeurd vaker :hihi: ). Maar het werkt! Alles is al in huis en grotendeels ingevroren. Tussendoor hooguit 2x naar de winkel voor verse kaas/fruit bijvoorbeeld. Maar ik snap heel goed dat dit niet voor iedereen handig is. Wel is het voor ons heel handig met werken in shifts en volle agenda's. Dus ik kan het ieder aanraden die dit overweegt.
Daarom bij ons ook "Jeej grote vriezer".
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
05-09-2019 13:43
Ik lees hier overal brood, brood, brood.

Ik heb 1 brood in de vriezer zitten, en zelfs niet altijd. Brood dat ontdooid is, is toch niet meer hetzelfde als vers brood. Ik koop het bijna elke dag vers, of doe er een dag langer mee. Met de huidige bewaarmiddelen is een brood van 1,5 dag ook niet echt oud. En anders rooster ik.

Maar waar ik me hier over verwonder, stouwen jullie je diepvries echt zo vol met brood?
Niet iedereen is in de gelegenheid om elke dag boodschappen te doen he. En met 4 personen, waarvan er 2 echt heel veel brood mee naar school/werk nemen, is 1 brood zo op.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Oudblond post_id=30355107 time=1567689322 user_id=195549]
Hier is man lang en ik kan ook niet aan de bovenste planken. Daarom heb ik ongeveer zoiets als op het plaatje. Het bovenste gedeelte heb ik er af gelaten en dan heb je een rond tonnetje op wieltjes met een rubberen stootrand dat zich 'klem' zet als je er op gaat staan. Dit schop ik door de keuken op ;-D


Haha geweldig!! Heel herkenbaar! Deze "olifantenpoten" zijn top.
Ik ben ook niet zo lang dus snap je volledig! :high5:
es1390 wijzigde dit bericht op 05-09-2019 15:23
Reden: Tekst ontbrak
14.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[quote=Suðri post_id=30354787 time=1567683778 user_id=389813]
Sowieso doe ik alles over in ziplocs, zodat het een stuk minder ruimte in neemt (tafelmodel).
Doe ik ook, alles uit de kartonnen verpakkingen in zakjes,
Snacks, groentes, pizza etc etc
GroenTuintje schreef:
05-09-2019 13:37
Mijn oma heeft zo’n ding ook, vreselijk onhandig dat gegraai diep onderin.
En de kans dat er een lijk in komt is volgens mij ook veel groter als ik zo de CSI en horrorfilms naloop ;-D
En inderdaad nofrost! Zeker doen
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben voor 2 personen een grote met 7 lades gevuld met
brood, ijsjes, diepvries friet, diepvriesgroenten, afbakbroodjes, zelfgemaakte spaghetti saus, zelfgemaakt stoofvlees en veel restjes van maaltijden.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een grote no frost-diepvries met 7 lades. Ideaal! Wij hebben, zoals iemand hierboven al schreef, ook alles geordend op soort:
- brood en bolletjes
- vis
- snacks (incl. frites)
- ijs
- restjes maaltijden (ook bijv. overgebleven shoarmabroodje of wrap)
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
05-09-2019 15:11
Hahaha zijn jullie met z'n tienen?
2 volwassenen 2 puberzoons
herfstappeltaart schreef:
05-09-2019 13:26
Wat moet ik me voorstellen bij verse pasta in de vriezer?
Bij de Appie kun je verse pasta kopen. Dat ligt in de koeling. Die pasta vries ik in.

Veel gezonder dan die houdbare pasta die je buiten de koelkast kan bewaren. Alle eetwaren die je buiten de koeling kan bewaren staat stijf van zout/conserveringsmiddelen. Vandaar.
Grote diepvrieskast met No Frost met 5 laden voor 2 personen.

Dat ding steekt altijd vol.

(Lade 1: Friet, snacks, allerlei
Lade 2: Vlees
Lade 3: Vis
Lade 4: Groenten
Lade 5; IJs en dessert)


Brood invriezen krijg ik hier aan mijn wederhelft niet verkocht.
En heb ik meestal ook gewoon de plaats niet voor.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
05-09-2019 14:49
Deeg laat zich goed invriezen. Dus als ik deeg maak voor pasta of brood kan ik net zo makkelijk 2x zo veel maken en dan de helft invriezen.
Brood doe ik na de 2e rijs in de vriezer. Dan laten ontdooien en bakken en supersnel vers brood.
Ik eet niet zo veel brood dus liever 2x een klein vers broodje dan 1x een grote waarvan de helft oud wordt.

Ik heb op zolder een tafelmodel vriezer met 3 lades. Echt ideaal. Ik gebruik hem vooral voor soepen/sauzen/curry’s/lasagne. Alles wat ik vers maak en wat veel tijd kost maar wat zich net zo makkelijk in een grotere hoeveelheid laat maken. Ik woon alleen en voor één persoon koken is niet echt economisch. Dus ik kook meer en gooi het in de vriezer.
Even off topic, een paar vraagjes: Wij bakken ook zelf brood (niet met een machine maar gewoon ouderwets in de oven). Hoe groot maak jij je broden en hoe lang bak je ze als je het verse deeg bakt? En hoe vries je het deeg in? Hoe ontdooi je het en is de baktijd na ontdooien dezelfde of langer?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Is dat bij jullie echt allemaal zo strikt geordend?

Ondanks mijn 3 laden-tafelmodel, zit in elke schuif vanalles. Want als ik iets 'nieuws' in de vriezer moet steken, dan kijk ik gewoon waar er plaats is. Elke schuif ledigt toch niet evenredig?

Als jullie mij begrijpen, want mijn laatste zin lijkt maar raar!!
Ik gooi alles ook gewoon in de vriezer waar er plek is hoor
mammezel schreef:
06-09-2019 12:53
Is dat bij jullie echt allemaal zo strikt geordend?

Ondanks mijn 3 laden-tafelmodel, zit in elke schuif vanalles. Want als ik iets 'nieuws' in de vriezer moet steken, dan kijk ik gewoon waar er plaats is. Elke schuif ledigt toch niet evenredig?

Als jullie mij begrijpen, want mijn laatste zin lijkt maar raar!!

Ik doe een poging maar de praktijk is meestal net als die van jou :-D
kindrebel schreef:
05-09-2019 23:18
Bij de Appie kun je verse pasta kopen. Dat ligt in de koeling. Die pasta vries ik in.

Veel gezonder dan die houdbare pasta die je buiten de koelkast kan bewaren. Alle eetwaren die je buiten de koeling kan bewaren staat stijf van zout/conserveringsmiddelen. Vandaar.

Huh? Ik heb altijd droge biologische volkorenpenne van AH en die bevat alleen volkoren durumtarwe. Staat volgens mij niet stijf van de rotzooi.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
06-09-2019 14:29
Huh? Ik heb altijd droge biologische volkorenpenne van AH en die bevat alleen volkoren durumtarwe. Staat volgens mij niet stijf van de rotzooi.
Nou ik dacht ook al, heb nog op de verpakking van de gewone spaghetti van de jumbo gekeken en daar staat ook alleen maar Tarwegries op. Pasta die buiten de koelkast bewaard word is gedroogd. Niks conserveringsmiddelen, dus voor mij geen verse pasta in de vriezer, die ruimte gebruik ik liever anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven