Een extra vriesvak

05-09-2019 12:44 85 berichten
Ik ben even benieuwd naar ervaringen.

We hebben onder onze koelkast een klein vriesvak met 2 grotere lade en 1 smalle, kleine. Er passen 2 broden in, wat ingevroren fruit, groenten. Zodra ik wat extra wil invriezen zoals pastasaus of ijs, dan is het vaak al een probleem.

We zouden het ook prettiger vinden het dubbele aan brood kwijt te kunnen en ik zou graag vaker sauzen en soepen in bulk willen maken en deze invriezen. Zelf bouillon maken staat ook op het lijstje.

Maar goed, keus te over op het internet. Wordt het een vrieskast of een tafelmodel? Wie heeft er ook een extra vriezer en voor welke keuze ben jij gegaan?

Bij ons zit de kleine vriezer altijd wel vol, maar ik weet niet of we zo'n grote gevuld krijgen. Maar misschien dat ik me vergis. Wie tips heeft, deel ze vooral! :)
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
05-09-2019 13:15
Inderdaad is het misschien efficienter om te kijken naar de literinhoud dan naar het aantal lades.
Dat vooral. De koelvriescombinatie in de keuken is een inbouwgeval van de keukenboer, daar hadden we niet echt invloed op het aantal liters en die is kleiner dan het vriesgedeelte van de koelkast in de garage, die we hebben uitgezocht op de grootte van het vriesgedeelte.
Alle reacties Link kopieren
Zenzeo schreef:
05-09-2019 13:16
Ik heb twee vriezers in tafelmodel. Eentje met 3 grote lades en de andere heeft 4 kleinere lades.
Vind ik ook erg gemakkelijk met ontdooien. Dan kunnen de overgebleven producten van de ene in de andere vriezer.
Met No frost hoef je niet meer te ontdooien. Alleen af en toe een doekje erdoor en daarvoor hoef je niet te schuiven.
PoesinBoots schreef:
05-09-2019 13:36
deze denk ik
Afbeelding

Ik sla die nl zelf altijd in als ze 1+1 gratis zijn en die zijn heel goed in te vriezen.
Goede tip!
Alle reacties Link kopieren
Zeker een NoFrost nemen, idd!
PoesinBoots schreef:
05-09-2019 12:55
Wij hebben een tafelmodel vriezertje in de schuur staan die bij ruimtegebrek aankan.
Maar over het algemeen kan er in onze 2 koelvriescombinaties zat. Toen we samen gingen wonen hadden we veel dubbel maar de koelkasten zijn gebleven.
1 voor dagelijks gebruik in de keuken (met 3 vrieslades)
en de andere staat in de bijkeuken met voorraad fris/bier en ook 3 vrieslades met voorraad.

Ik heb alles wel ingedeeld op soort:
1 lade brood
1 lade ingevroren maaltijden
1 lade snacks en patat
1 lade vlees
1 lade vega vlees
1 lade ijs en div.

Bij een ramp/oorlog/oid hebben wij echt voor weken genoeg eten :facepalm:
Behalve als de stroom uitvalt.... ;-)

Wij hebben een vriezer met 6 lades in de schuur en een vak bovenin. Het vak houd ik zo veel mogelijk (half) leeg voor overloop en/of heel tijdelijke dingen. Ondersta la is ijs, er is een broodla. Wij hebben boven de vriezer een whiteboard hangen waarop we schrijven wat er in gaat (en doorstrepen wat er uitgaat) zodat ik in een oogopslag kan zien wat ik kan eten.
In de keuken hebben we een vriesvakje waar een brood in zit, ijsblokjes en geraspte kaas.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
05-09-2019 13:18
Vinden jullie niet dat 2 vriezers veel energie gebruiken?
Of ben ik nu te zuunig?
Mijn nieuwe apparaten (lees hooguit een jaar oud) hebben energieklasse A+++, zijn dus zuinige modellen.
Sowieso doe ik alles over in ziplocs, zodat het een stuk minder ruimte in neemt (tafelmodel).
Ik lees hier overal brood, brood, brood.

Ik heb 1 brood in de vriezer zitten, en zelfs niet altijd. Brood dat ontdooid is, is toch niet meer hetzelfde als vers brood. Ik koop het bijna elke dag vers, of doe er een dag langer mee. Met de huidige bewaarmiddelen is een brood van 1,5 dag ook niet echt oud. En anders rooster ik.

Maar waar ik me hier over verwonder, stouwen jullie je diepvries echt zo vol met brood?
PoesinBoots schreef:
05-09-2019 13:36
deze denk ik
Afbeelding

Ik sla die nl zelf altijd in als ze 1+1 gratis zijn en die zijn heel goed in te vriezen.

Oooow ja! Inderdaad een goede tip. Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
05-09-2019 13:42
Sowieso doe ik alles over in ziplocs, zodat het een stuk minder ruimte in neemt (tafelmodel).
Verpakt ijs (cornetto's, magnums, waterijsjes ed) doe ik altijd los in de vriezer idd, in zo'n doos neemt het veel meer ruimte in.
mammezel schreef:
05-09-2019 13:43
Ik lees hier overal brood, brood, brood.

Ik heb 1 brood in de vriezer zitten, en zelfs niet altijd. Brood dat ontdooid is, is toch niet meer hetzelfde als vers brood. Ik koop het bijna elke dag vers, of doe er een dag langer mee. Met de huidige bewaarmiddelen is een brood van 1,5 dag ook niet echt oud. En anders rooster ik.

Maar waar ik me hier over verwonder, stouwen jullie je diepvries echt zo vol met brood?

Ik koop brood bij de bakker en zelfs het korstje is vaak nog knapperig na het ontdooien. Fijn volkoren. Ik koop er 3 per week. (2 personen)
En 1x per week de gang naar de bakker vind ik genoeg :-D
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 05-09-2019 13:46
4.39% gewijzigd
Kastanjez schreef:
05-09-2019 13:42
Behalve als de stroom uitvalt.... ;-)

Kak :proud:

Wij hebben boven de vriezer een whiteboard hangen waarop we schrijven wat er in gaat (en doorstrepen wat er uitgaat) zodat ik in een oogopslag kan zien wat ik kan eten.

Oh dat is een goede tip!
anoniem_387962 wijzigde dit bericht op 05-09-2019 13:46
0.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb, naast mijn inbouw koel/vriescombinatie, een extra tafelmodel vriezer in de berging staan, maar die was gratis dus nergens 'op gelet'. Voorheen had ik alleen die (gescoord via het weggeeftopic op 't forum trouwens!) maar nu met een eigen huis heb ik ook een combi. Ze zitten beide altijd vol, terwijl we maar met z'n tweeën zijn.
herfstappeltaart schreef:
05-09-2019 13:45
Ik koop brood bij de bakker en zelfs het korstje is vaak nog knapperig na het ontdooien. Fijn volkoren. Ik koop er 3 per week. (2 personen)
En 1x per week de gang naar de bakker vind ik genoeg :-D
Brood koop ik al ingevroren en verdeel ik in porties van 4. Alles gaat uit de doos in een zakje. Alles vries ik plat in, scheelt veel ruimte en geeft een beter overzicht in wat er nog is.
Scheelt wel dat ik elke week boodschappen doe en we maar met zijn 2en zijn. Een hoge kast lijkt me ideaal maar heb ik geen ruimte voor. In de schuur werkt niet.
Alle reacties Link kopieren
Su: Waar koop jij al ingevroren brood? Ik heb het nog nooit gezien?!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
05-09-2019 13:51
Su: Waar koop jij al ingevroren brood? Ik heb het nog nooit gezien?!
AH.nl. Is vrij nieuw.
Suðri schreef:
05-09-2019 13:50
Brood koop ik al ingevroren en verdeel ik in porties van 4. Alles gaat uit de doos in een zakje. Alles vries ik plat in, scheelt veel ruimte en geeft een beter overzicht in wat er nog is.
Scheelt wel dat ik elke week boodschappen doe en we maar met zijn 2en zijn. Een hoge kast lijkt me ideaal maar heb ik geen ruimte voor. In de schuur werkt niet.
Plat invriezen (van pastasaus bv) ontdooid ook veel sneller!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in de schuur een grote staande vriezer staan, echt de beste investering ooit. Ik geloof 6 lades. Die heb je sneller vol dan je zou verwachten :hihi:
rosings schreef:
05-09-2019 13:54
Plat invriezen (van pastasaus bv) ontdooid ook veel sneller!

Doe ik ook altijd bij gehakt. Plat meppen tot vingerdikte.
Wij hebben 2,5 lade in de keuken en een vriezer met 2,5 lade in de schuur (een oud krijgertje). Maar deze zitten beiden standaard vol. We zijn aan het nadenken om de vriezer uit de schuur te vervangen voor een groter exemplaar met minimaal 100 liter inhoud, dan kan ik vlees en groenten gaan bestellen die los zijn ingevroren, ideaal om per portie te kunnen pakken wat ik nodig heb en snel eten te kunnen maken. En wat extra ruimte voor bijvoorbeeld een paar pizza's zou ook top zijn, nu moet ik ze halen en direct opeten, voorraad past gewoon niet in de vriezer(s).
herfstappeltaart schreef:
05-09-2019 14:02
Doe ik ook altijd bij gehakt. Plat meppen tot vingerdikte.
Ik maak alles plat.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
05-09-2019 13:43
Ik lees hier overal brood, brood, brood.

Ik heb 1 brood in de vriezer zitten, en zelfs niet altijd. Brood dat ontdooid is, is toch niet meer hetzelfde als vers brood. Ik koop het bijna elke dag vers, of doe er een dag langer mee. Met de huidige bewaarmiddelen is een brood van 1,5 dag ook niet echt oud. En anders rooster ik.

Maar waar ik me hier over verwonder, stouwen jullie je diepvries echt zo vol met brood?
Ik koop brood voor een hele week, 2 volwassenen en 2 kinderen. Man smeert zijn brood voor het werk het liefst bevroren, dan is het dooi als hij het gaat eten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een extra vriezer, formaat koel-vriescombinatie. Per keer halen we 10 broden bij de bakker,ideaal met verschillende gezinsleden die brood meenemen. Ik wilde graag een vriezer met laden,is overzichtelijker dan zo'n grabbelton. Met een tafelmodel zouden we het ook prima redden, maar in de kolfperiodes is extra ruimte fijn en vriend houdt van een goede voorraad ijs en diepvriespizza
Ik heb normaalgesproken helemaal geen tijd, en zin, om dagelijks brood te halen.
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
05-09-2019 14:24
Ik koop brood voor een hele week, 2 volwassenen en 2 kinderen. Man smeert zijn brood voor het werk het liefst bevroren, dan is het dooi als hij het gaat eten
Er zijn ook mensen die hun brood eerst beleggen (kaas, ham etc ) en dan invriezen. En dan hup zo mee nemen. haha

Als ik brood eet het liefst verse brood, en anders geroosterd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven