Een hangjongere..?
vrijdag 17 juni 2016 om 21:15
Mijn dochter is nu 13 jaar. En ik vind dat het echt niet goed gaat.. Ze gaat nu al een paar maanden om met de verkeerde vrienden, raakt daardoor helemaal op het verkeerde pad.. Ik kwam er laatst achter dat ze al gerookt had, en al 2 maanden een 'vriendje' had waar ik ook niks van af wist.. Wou hem dan ontmoeten, en ook hij kwam bij mij heel erg grof en brutaal over.. Ze is bijna nooit meer thuis, zit nu op een internaat waarvan ik dacht dat het mischien wel wat zou helpen met haar gedrag, maar wat dus niet waar was. Hangt constant met haar vrienden bij het station en aan bushalte's, zonder dat ik weet waar ze écht is. Ze liegt ook heel vaak tegen me, en dan moet ik er later maar achterkomen wat er echt gebeurd is en waar ze echt was. Heel brutaal de laatste tijd, steeds weer boos worden en altijd maar roepen en tieren.. Al heel vaak gesprekken met haar gehad, met jeugdzorg, begeleiding van school, thuisbegeleiding, noem maar op.. Maar niks helpt en ik doe ook niks goed. Kan iemand me helpen / raad geven?????
vrijdag 17 juni 2016 om 22:35
quote:Enn schreef op 17 juni 2016 @ 22:32:
[...]
Dus als ik het goed begrijp:
Zij meldt dat ze weg gaat en zegt dat ze zondagavond wel weer terug is.
Jij zegt : Dag.
Daarna bel je andere om te checken of ze daar is.
Dat is toch de omgekeerde wereld? Heb je die man gezegd dat hij direct moet bellen als ze eerder dan zondagavond weg gaat?Ik zei geen 'dag'. Ik heb eerst met haar afgesproken wanneer ze thuis moest zijn, gevraagd wat ze ging doen, met wie wat waar. Hij belt me als ze vertrekken en hij brengt haar ook naar mij.
[...]
Dus als ik het goed begrijp:
Zij meldt dat ze weg gaat en zegt dat ze zondagavond wel weer terug is.
Jij zegt : Dag.
Daarna bel je andere om te checken of ze daar is.
Dat is toch de omgekeerde wereld? Heb je die man gezegd dat hij direct moet bellen als ze eerder dan zondagavond weg gaat?Ik zei geen 'dag'. Ik heb eerst met haar afgesproken wanneer ze thuis moest zijn, gevraagd wat ze ging doen, met wie wat waar. Hij belt me als ze vertrekken en hij brengt haar ook naar mij.
vrijdag 17 juni 2016 om 22:35
De volgende keer kan ze bovendien zoiets VRAGEN.
Of ze mag gaan logeren. En bij wie.
En of die ouders er wel van weten.
En eventueel wat haar plannen zijn met dat meisje. Wat ze een heel weekend gaan doen.
Er wordt van haar kant dus niet meer zoiets gewoon meegedeeld.
Al helemaal niet als het een heel weekend beslaat.
Op haar 16 à 17 snap ik dat, op haar 13 niet.
Of ze mag gaan logeren. En bij wie.
En of die ouders er wel van weten.
En eventueel wat haar plannen zijn met dat meisje. Wat ze een heel weekend gaan doen.
Er wordt van haar kant dus niet meer zoiets gewoon meegedeeld.
Al helemaal niet als het een heel weekend beslaat.
Op haar 16 à 17 snap ik dat, op haar 13 niet.
vrijdag 17 juni 2016 om 22:36
als dit mijn 13 jarige dochter zou zijn, dan was het heel eenvoudig, je komt de deur niet uit, mijn huis, mijn regels, het hele weekend weglijven, nee, absoluut niet, je mag bij vriendinnen op bezoek voor een verjaardag, maar dan haal ik je en breng ik je een paar uur later, wees consequent, en je dochter weet waar ze zich aan te houden heeft, maar als je dat niet bent, dan loopt ze over je heen, of dit nog recht te breien is, geen idee, maar waarschijnlijk niet, weer een verpest kind, dank je
vrijdag 17 juni 2016 om 22:37
quote:LieverAnoniem101 schreef op 17 juni 2016 @ 22:22:
[...]
Je hebt ook gelijk. Ik wil alleen niet dat ze wegrent, en dat het erger word. Daarom reageer ik ook niet altijd hard genoeg, maar als het de enige oplossing is heb ik er alles voor over om mijn kind wel te helpen. Gewoon zondagavond zeggen dat ze maar even na moet denken volgend weekend, en de weken daarna
Met geen geen grenzen stellen jaag je haar juist het huis uit.
Natuurlijk zal ze balen in eerste instantie, maar kom op zeg!
Ze loopt nu zo'n grote kans de mist in te gaan, foute dingen doen, met foute mensen omgaan, het moppie is 13 en zooooo kwetsbaar. Je moet haar beschermen tegen de boze buitenwereld.,
[...]
Je hebt ook gelijk. Ik wil alleen niet dat ze wegrent, en dat het erger word. Daarom reageer ik ook niet altijd hard genoeg, maar als het de enige oplossing is heb ik er alles voor over om mijn kind wel te helpen. Gewoon zondagavond zeggen dat ze maar even na moet denken volgend weekend, en de weken daarna
Met geen geen grenzen stellen jaag je haar juist het huis uit.
Natuurlijk zal ze balen in eerste instantie, maar kom op zeg!
Ze loopt nu zo'n grote kans de mist in te gaan, foute dingen doen, met foute mensen omgaan, het moppie is 13 en zooooo kwetsbaar. Je moet haar beschermen tegen de boze buitenwereld.,
Je bent zelf een theepot
vrijdag 17 juni 2016 om 22:39
quote:LieverAnoniem101 schreef op 17 juni 2016 @ 22:35:
[...]
Ik zei geen 'dag'. Ik heb eerst met haar afgesproken wanneer ze thuis moest zijn, gevraagd wat ze ging doen, met wie wat waar. Hij belt me als ze vertrekken en hij brengt haar ook naar mij.Nou, voorlopig dus thuis laten blijven. Vrienden mogen langskomen tot 22:00, mooie tijd voor 13-jarigen ( best laat eigenlijk)
[...]
Ik zei geen 'dag'. Ik heb eerst met haar afgesproken wanneer ze thuis moest zijn, gevraagd wat ze ging doen, met wie wat waar. Hij belt me als ze vertrekken en hij brengt haar ook naar mij.Nou, voorlopig dus thuis laten blijven. Vrienden mogen langskomen tot 22:00, mooie tijd voor 13-jarigen ( best laat eigenlijk)
Je bent zelf een theepot
vrijdag 17 juni 2016 om 22:40
quote:LieverAnoniem101 schreef op 17 juni 2016 @ 22:30:
[...]
Ze zit nu in nederland, moet ik haar gaan ophalen ofzo?? Ze weet heus wel wat er haar zondagavond te wachten staat.Hou je wel van haar? Want zo lijkt het niet als je haar gewoon 48 uur lang volledig haar eigen gang laat gaan. Zo zal zij er ook tegenaan kijken. Wat ontzettend verwaarlozend, ik krijg er tranen in m'n ogen van.
[...]
Ze zit nu in nederland, moet ik haar gaan ophalen ofzo?? Ze weet heus wel wat er haar zondagavond te wachten staat.Hou je wel van haar? Want zo lijkt het niet als je haar gewoon 48 uur lang volledig haar eigen gang laat gaan. Zo zal zij er ook tegenaan kijken. Wat ontzettend verwaarlozend, ik krijg er tranen in m'n ogen van.
•
vrijdag 17 juni 2016 om 22:40
vrijdag 17 juni 2016 om 22:42
Als het allemaal goed afgedekt is en je weet waar ze zit en wie de ouders zijn, zou ik haar daar laten zitten. Morgen bellen met vader hoe het gaat. Maar als ze zondag er met het eten niet zou zijn, zou ik voor de deur staan. Afspraak = afspraak. Maar vervolgens kort aan de lijn, dit soort vrijheid kan een kind op die leeftijd niet handelen.
vrijdag 17 juni 2016 om 22:44
quote:Frizz schreef op 17 juni 2016 @ 22:40:
[...]
Hou je wel van haar? Want zo lijkt het niet als je haar gewoon 48 uur lang volledig haar eigen gang laat gaan. Zo zal zij er ook tegenaan kijken. Wat ontzettend verwaarlozend, ik krijg er tranen in m'n ogen van.
Niet van haar houden lijkt mij cru als ik moeder zo lees.
Maar haar wel volledig haar eigen gang laten gaan. Te hard haar eigen gang laten gaan.
Waarbij dochter iets heeft van "mam zegt of doet er toch niets mee en als ze al iets doet, negeer ik het toch straal en loop ik toch weer buiten".
Als er al hulp is, zou ik bovendien opletten dat jeugdzorg (kinderbescherming) zich er niet mee begint te moeien en haar in een instelling plaatst.
Want dan is 't hek helemaal van de dam.
[...]
Hou je wel van haar? Want zo lijkt het niet als je haar gewoon 48 uur lang volledig haar eigen gang laat gaan. Zo zal zij er ook tegenaan kijken. Wat ontzettend verwaarlozend, ik krijg er tranen in m'n ogen van.
Maar haar wel volledig haar eigen gang laten gaan. Te hard haar eigen gang laten gaan.
Waarbij dochter iets heeft van "mam zegt of doet er toch niets mee en als ze al iets doet, negeer ik het toch straal en loop ik toch weer buiten".
Als er al hulp is, zou ik bovendien opletten dat jeugdzorg (kinderbescherming) zich er niet mee begint te moeien en haar in een instelling plaatst.
Want dan is 't hek helemaal van de dam.
vrijdag 17 juni 2016 om 22:44
quote:Frizz schreef op 17 juni 2016 @ 22:40:
[...]
Hou je wel van haar? Want zo lijkt het niet als je haar gewoon 48 uur lang volledig haar eigen gang laat gaan. Zo zal zij er ook tegenaan kijken. Wat ontzettend verwaarlozend, ik krijg er tranen in m'n ogen van.Ik hou zielsveel van haar. Ik kan er ook niet naartoe, want ik ben een alleenstaande moeder van 3 kinderen. Mijn oudste is nu 16 en die heeft dit nooit gehad dus ga alsjeblieft niet lopen zeggen dat ik mijn kinderen verwaarloos want ik heb er alles voor over om te zorgen dat het beter gaat.
[...]
Hou je wel van haar? Want zo lijkt het niet als je haar gewoon 48 uur lang volledig haar eigen gang laat gaan. Zo zal zij er ook tegenaan kijken. Wat ontzettend verwaarlozend, ik krijg er tranen in m'n ogen van.Ik hou zielsveel van haar. Ik kan er ook niet naartoe, want ik ben een alleenstaande moeder van 3 kinderen. Mijn oudste is nu 16 en die heeft dit nooit gehad dus ga alsjeblieft niet lopen zeggen dat ik mijn kinderen verwaarloos want ik heb er alles voor over om te zorgen dat het beter gaat.
vrijdag 17 juni 2016 om 22:45
Ik kan niet geloven wat ik hier lees! Jouw dochter van amper 13 jaar mag zomaar het hele weekend wegblijven zonder dat je weet waar ze is en met wie ze omgaat?
Kinderen hebben grenzen nodig. Jij verward liefde met toegeeflijkheid. Liefde is net grenzen stellen, of ze dit nu leuk vindt of niet. Ze kan de gevolgen van haar gedrag nog niet inschatten en zal je later dankbaar zijn dat je haar niet gewoon hebt laten doen. Hoogstwaarschijnlijk zal ze er nu een drama van maken maar later beseffen dat dit voor haar eigen goed was.
Begin vandaag nog met opvoeden, voor het te laat is!
Kinderen hebben grenzen nodig. Jij verward liefde met toegeeflijkheid. Liefde is net grenzen stellen, of ze dit nu leuk vindt of niet. Ze kan de gevolgen van haar gedrag nog niet inschatten en zal je later dankbaar zijn dat je haar niet gewoon hebt laten doen. Hoogstwaarschijnlijk zal ze er nu een drama van maken maar later beseffen dat dit voor haar eigen goed was.
Begin vandaag nog met opvoeden, voor het te laat is!
vrijdag 17 juni 2016 om 22:45
quote:LieverAnoniem101 schreef op 17 juni 2016 @ 22:40:
[...]
Ik kwam hier voor hulp, niet voor mensen die denken dat ik mijn dochter zwanger wil zien
Kan je wel een facepalm geven maar ze zit verdorie met 13 jaar zonder toezicht meer dan 48 uur in een ander land.
Niet onbelangrijk, zonder jouw toestemming. Want ruzie vindt je niet zo leuk.
Kom op zeg, grow Some balls.
Dan is het toch wachten op zo iets.
Wake up call noem ik dit hier.
[...]
Ik kwam hier voor hulp, niet voor mensen die denken dat ik mijn dochter zwanger wil zien
Kan je wel een facepalm geven maar ze zit verdorie met 13 jaar zonder toezicht meer dan 48 uur in een ander land.
Wake up call noem ik dit hier.
vrijdag 17 juni 2016 om 22:46
quote:Mietrot schreef op 17 juni 2016 @ 22:44:
[...]
Want dan is 't hek helemaal van de dam.Jeugdzorg hier in belgie zit er ook al tussen en komen niet met advies/hulp. Ik wil haar idd niet in een instelling maar dit moet gewoon stoppen.
[...]
Want dan is 't hek helemaal van de dam.Jeugdzorg hier in belgie zit er ook al tussen en komen niet met advies/hulp. Ik wil haar idd niet in een instelling maar dit moet gewoon stoppen.
vrijdag 17 juni 2016 om 22:46
quote:LieverAnoniem101 schreef op 17 juni 2016 @ 22:40:
[...]
Dat is helaas wel het risico dat je loopt als ze zich ouder voordoet dan ze eigenlijk is.
Straks trekt ze als 13-jarige de aandacht van 16 à 18-jarige jongens en voor je 't weet ... willen die ook verder gaan.
En wie weet wil zij ook wel wat experimenteren.
[...]
Dat is helaas wel het risico dat je loopt als ze zich ouder voordoet dan ze eigenlijk is.
Straks trekt ze als 13-jarige de aandacht van 16 à 18-jarige jongens en voor je 't weet ... willen die ook verder gaan.
En wie weet wil zij ook wel wat experimenteren.
vrijdag 17 juni 2016 om 22:48
quote:LieverAnoniem101 schreef op 17 juni 2016 @ 22:22:
[...]
Je hebt ook gelijk. Ik wil alleen niet dat ze wegrent, en dat het erger word. Daarom reageer ik ook niet altijd hard genoeg, maar als het de enige oplossing is heb ik er alles voor over om mijn kind wel te helpen. Gewoon zondagavond zeggen dat ze maar even na moet denken volgend weekend, en de weken daarnaZe rent al.... Echt TO je trekt het je veel te persoonlijk aan. Tuurlijk zegt ze dat ze naar haar vader wil. Alles gebruiken om haar zin te krijgen. Nu ophalen en laat maar schelden. Thuis gelijk vertellen wat de sanctie daarop is, ik zou zeggen weekend in internaat blijven (als dat mogelijk is) en deze volgend weekend ook gelijk uitvoeren. Weet ze gelijk hoe serieus je bent. En nu niet eerst gaan bellen hè. Echt stop met een vriendin uithangen, wees een moeder!
[...]
Je hebt ook gelijk. Ik wil alleen niet dat ze wegrent, en dat het erger word. Daarom reageer ik ook niet altijd hard genoeg, maar als het de enige oplossing is heb ik er alles voor over om mijn kind wel te helpen. Gewoon zondagavond zeggen dat ze maar even na moet denken volgend weekend, en de weken daarnaZe rent al.... Echt TO je trekt het je veel te persoonlijk aan. Tuurlijk zegt ze dat ze naar haar vader wil. Alles gebruiken om haar zin te krijgen. Nu ophalen en laat maar schelden. Thuis gelijk vertellen wat de sanctie daarop is, ik zou zeggen weekend in internaat blijven (als dat mogelijk is) en deze volgend weekend ook gelijk uitvoeren. Weet ze gelijk hoe serieus je bent. En nu niet eerst gaan bellen hè. Echt stop met een vriendin uithangen, wees een moeder!
vrijdag 17 juni 2016 om 22:49
En geen zielige alleenstaande moeder gaan spelen hier. Die pitycard hoef je niet te trekken.
Je komt hier voor advies, ook al is het hard en hopelijk doe je er wat mee.
Ze is 13.
Wat denk je dat de kinderbescherming zegt over dit soort dingen? Valt echt gewoon onder verwaarlozing dit.
Men, ben gewoon echt flabbergasted.
Natuurlijk is het niet makkelijk, maar gewoon heft in eigen handen nemen, niet bang zijn Om grenzen te stellen.
Ze schreeuwt erom.
Je komt hier voor advies, ook al is het hard en hopelijk doe je er wat mee.
Ze is 13.
Wat denk je dat de kinderbescherming zegt over dit soort dingen? Valt echt gewoon onder verwaarlozing dit.
Men, ben gewoon echt flabbergasted.
Natuurlijk is het niet makkelijk, maar gewoon heft in eigen handen nemen, niet bang zijn Om grenzen te stellen.
Ze schreeuwt erom.
vrijdag 17 juni 2016 om 22:49
quote:Zusenzoo schreef op 17 juni 2016 @ 22:45:
[...]
Wake up call noem ik dit hier.Ze zit gewoon met toezicht nu, voor alle duidelijkheid
[...]
Wake up call noem ik dit hier.Ze zit gewoon met toezicht nu, voor alle duidelijkheid
vrijdag 17 juni 2016 om 22:50
quote:blauwe_emmer schreef op 17 juni 2016 @ 22:42:
Als het allemaal goed afgedekt is en je weet waar ze zit en wie de ouders zijn, zou ik haar daar laten zitten. Morgen bellen met vader hoe het gaat. Maar als ze zondag er met het eten niet zou zijn, zou ik voor de deur staan. Afspraak = afspraak. Maar vervolgens kort aan de lijn, dit soort vrijheid kan een kind op die leeftijd niet handelen.Dit. Morgen bellen met de vader hoe het gaat en haar meteen halen als ze zich niet aan de regels heeft gehouden. Duidelijke regels stellen en je eraan houden. Dat hoeft helemaal niet door boos te worden of ruzie te maken. En als zij boos wordt, dan wordt ze maar boos. Gewoon rustig de regels uitleggen en je daaraan houden.
Als het allemaal goed afgedekt is en je weet waar ze zit en wie de ouders zijn, zou ik haar daar laten zitten. Morgen bellen met vader hoe het gaat. Maar als ze zondag er met het eten niet zou zijn, zou ik voor de deur staan. Afspraak = afspraak. Maar vervolgens kort aan de lijn, dit soort vrijheid kan een kind op die leeftijd niet handelen.Dit. Morgen bellen met de vader hoe het gaat en haar meteen halen als ze zich niet aan de regels heeft gehouden. Duidelijke regels stellen en je eraan houden. Dat hoeft helemaal niet door boos te worden of ruzie te maken. En als zij boos wordt, dan wordt ze maar boos. Gewoon rustig de regels uitleggen en je daaraan houden.
vrijdag 17 juni 2016 om 22:52
TO, niet opvoeden is ook verwaarlozing. Serieus, leer grenzen stellen. Misschien moet je zelf een cursus volgen om dit te leren. Hoezo vind jij het sneu voor je dochter als ze in het weekend niet weg mag? Zoals jij haar zelf beschrijft is ze een onbeschofte puber die niet luistert en doet wat ze zelf wil. Tijd om je rol te pakken TO, jij bent de ouder en moet ervoor zorgen dat zij fatsoenlijk groot wordt.
vrijdag 17 juni 2016 om 22:53
quote:LieverAnoniem101 schreef op 17 juni 2016 @ 22:13:
[...]
Ik denk ook gewoon dat ik het zo ga aanpakken. Gewoon een steen van m'n hart maken en haar de komende weken thuis laten in het weekend. Mischien dat ze daar wel wat van leert...Hoezo een steen van je hart maken? Wat is er zielig aan om tegen een kind van 13 te zeggen dat ze niet op straat mag rondzwerven? Ze komt over als een dreinende peuter die alles uit de kast haalt om haar zin te krijgen. Nogmaals je maakt er teveel drama van.
[...]
Ik denk ook gewoon dat ik het zo ga aanpakken. Gewoon een steen van m'n hart maken en haar de komende weken thuis laten in het weekend. Mischien dat ze daar wel wat van leert...Hoezo een steen van je hart maken? Wat is er zielig aan om tegen een kind van 13 te zeggen dat ze niet op straat mag rondzwerven? Ze komt over als een dreinende peuter die alles uit de kast haalt om haar zin te krijgen. Nogmaals je maakt er teveel drama van.