Een hangjongere..?

17-06-2016 21:15 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is nu 13 jaar. En ik vind dat het echt niet goed gaat.. Ze gaat nu al een paar maanden om met de verkeerde vrienden, raakt daardoor helemaal op het verkeerde pad.. Ik kwam er laatst achter dat ze al gerookt had, en al 2 maanden een 'vriendje' had waar ik ook niks van af wist.. Wou hem dan ontmoeten, en ook hij kwam bij mij heel erg grof en brutaal over.. Ze is bijna nooit meer thuis, zit nu op een internaat waarvan ik dacht dat het mischien wel wat zou helpen met haar gedrag, maar wat dus niet waar was. Hangt constant met haar vrienden bij het station en aan bushalte's, zonder dat ik weet waar ze écht is. Ze liegt ook heel vaak tegen me, en dan moet ik er later maar achterkomen wat er echt gebeurd is en waar ze echt was. Heel brutaal de laatste tijd, steeds weer boos worden en altijd maar roepen en tieren.. Al heel vaak gesprekken met haar gehad, met jeugdzorg, begeleiding van school, thuisbegeleiding, noem maar op.. Maar niks helpt en ik doe ook niks goed. Kan iemand me helpen / raad geven?????
Jezus christus. Ik krijg kippevel van dit topic. Wat een onverantwoordelijkheid en wat een lakse houding. Je zou je moeten schamen.

Gedraag je als een moeder en onderneem actie. Per direct, nu. Wat kan jou het in godsnaam schelen dat ze haar 'vriendinnen' niet ziet in het weekend? Echt, ik word hier zo boos van. Stel je grenzen en wees een moeder waar je kind duidelijk naar hunkert. Ze snakt gewoon naar ritme en regelmaat, dat blijkt uit haar gedrag. Hangen op straat met gozers en vage figuren? Ik had mijn dochter aan haar haren naar huis gesleurd. Sodemieter toch gauw op.

En investeer in leuke dingen doen met je dochter. Misschien gaat ze je dan een keer waarderen, want dat kind walst over jou heen. Totaal geen respect, geen greintje ontzag, NIETS! En het erge is nog dat je dit zelf hebt gecreëerd en er gewoon voor wegloopt. Stop dat kind maar in een internaat ja, omdat je zelf niet de ballen hebt om voor jezelf op te komen en dienst uit te maken. Bang voor eigen kind, ongelofelijk.
Wow..

TO, ook ik heb een dochter (14 jaar) die hele strakke lijnen (duidelijkheid) nodig heeft want anders zou ze zomaar prooi zijn voor loverboys en met de verkeerde vrienden omgaan vanuit haar grote beïnvloedbaarheid. Mijn dochter heeft 2 jaar in een kliniek doorgebracht waar ze veel heeft geleerd maar wij als ouders ook! Grote gedragsproblemen zoals jouw dochter heeft, die gaan niet vanzelf over.

Je wil je dochter toch niet de goot in helpen?

Jou lukt het duidelijk niet om haar te bieden wat zij dringend nodig heeft. En dat is pijnlijk, voor haar maar ook voor jou, dat snap ik heus wel. Maar erken dit en neem contact op met het internaat, neem weer contact op met jeugdzorg, hang aan iedere bel die je maar kunt bedenken! Zoek hulp en laat je dochter in de weekenden ook in het internaat totdat er ambulante begeleiding is.

Doe je dat niet dan ben je ongeschikt als haar moeder.

(Wat schrijf je overigens ontzettend luchtig over het feit dat ze doordeweeks in een internaat zit en je haar alleen in het weekend ziet.. ik vond het werkelijk vreselijk dat ik mijn dochter zo weinig zag en telde iedere week af tot ze weer thuis was! En dan is jouw dochter nu thuis en gaat ze weer weg? En jouw tijd met haar samen dan? Mis je haar niet? Is het je allemaal zoveel geworden dat je bent afgestompt ofzo??)
Ja Bambi en het dan prima vinden als ze zelf bepaald tot eind van het weekend elders verblijft.

Bedenk eens hoe dit voelt voor een dertienjarige.
quote:LieverAnoniem101 schreef op 17 juni 2016 @ 22:30:

[...]

Ze zit nu in nederland, moet ik haar gaan ophalen ofzo?? Ze weet heus wel wat er haar zondagavond te wachten staat.

Wat staat haar zondagavond dan te wachten?

Dit klinkt eng.

Ik las in 1 van je berichten dat het ook kon zijn dat ze zondagavond een sms naar je stuurt dat ze maandagochtend direct vanuit vriendin naar school gaat. Maar die vriendin woont in NL en haar school is in België?

Ze is 13.. nog een klein meisje. Geen puber van minstens 16, ze is pas 13!

Ik vind dit zo verdrietig allemaal. Waar is de liefde voor je kind gebleven, vrouw?
Het is jammer dat dit soort berichten anoniem zijn op zo'n forum want anders had ik zelf wat belletjes gepleegd.
Ik snap m niet: het gaat niet goed met je kind en dan stuur je haar WEG? Waar je haar helemaal niet in de gaten kunt houden?
Sommige mensen moeten gewoon geen kinderen krijgen.

Wat een slappe houding heb jij TO
Om eerlijk te zijn vind ik alles wat er over dochter gezegd wordt volkomen normaal puber gedrag.

Weg willen, op straat willen hangen, zeggen dat anderen wel mogen, stiekem een vriendje hebben etc.

Zo was ik ook. Op straat rondhangen, stiekem roken en drinken, altijd had ik wel een vriendje waarvan ik het niet nodig vond dat mijn ouders ervan af wisten en ja seks had ik ook op die leeftijd.

Ik moest verplicht aan de pil, moest om maximaal 22.00 thuis zijn, en als ik werd betrapt met roken of drinken mocht ik nergens meer heen. Deuren gingen op slot en mijn vader heeft zelfs met een matras op de vloer op mijn kamer geslapen zodat ik niet stiekem weg kon ( kon via mijn raam zo het dak op en de hort op gaan), en eigenlijk ging het bij iedereen thuis wel zo en is niemand naar een internaat gedaan. Vind het overkomen alsof je haar wegdoen omdat ze normaal puber gedrag heeft. Kan ze niet bij haar vader wonen?

En grote monden tegen mijn ouders heb ik nooit gehad, dat hoefde ik echt niet te flikken maar dat had ik toen ik 6 was al geleerd.

En consequent zijn is heel belangrijk. Kamer niet opruimen betekende bij ons thuis dat onze moeder de kamer ging " opruimen" dat stond garant aan savonds je spullen uit de container halen want ze gooide het gewoon weg, stelen in een winkel was opbiechten bij de winkel en daar vegen oid.

Wij waren met 7 pubers in huis dus moet je nagaan....
En TO waarom vind jij je dochter zo moeilijk? En waarom vind je ruzies zo erg?

Bij ons thuis was het elke zaterdagavond wel bonje. Ik wou met broer mee naar de disco maar ik mocht niet, andere broer wou sleutelen aan brommers maar mocht niet omdat hij zoveel rotzooi maakt, andere broer wou mij wel meenemen naar de disco maar alleen als we om 4 uur snachts terug mochten komen, ik en een andere broer hadden dan weer woorden omdat ik met een vriend van hem had gezoend en ga zo maar door.

En weet je wat mijn moeder deed? Compromissen maken of gewoon keihard nee zeggen en volhouden, hoe erg we ook aan het zeuren waren. Bijvoorbeeld broer mocht wel sleutelen maar zelf de rotzooi opruimen anders ging de brommer weg ( en geloof mij maar dat die dan ook echt wegging), ik mocht met een andere broer mee naar de disco als we om 1 uur thuis waren ( en te laat komen betekende een maand nergens meer heen), oudste broer mocht wel gewoon naar de disco toe ( want hij was ook in vergelijking met de rest van ons echt een verantwoordelijk type).

En wilden wij iets wat echt niet mocht dan gingen we nergens meer heen, zeurden we te erg dan ook nergens meer heen.

Wij mochten erg veel maar hadden wel duidelijke grenzen.
Internaat? Instelling? Je dochter is een heftige puber en jij weet niet hoe je daar mee om moet gaan. Dat is heel wat ander dan ernstige gedragsproblemen. Jullie communiceren niet en daar gaat het helemaal mis. Heb je weleens een goed gesprek met haar gehad? Een écht gesprek, gewoon jullie tweetjes, zonder geschreeuw en zonder andere hulp en dan niet over wat ze wel of niet mag.
En.....is ze al thuis? Of hoeft ze zich ook niet aan die "regel" te houden?
quote:itsme1973 schreef op 18 juni 2016 @ 14:44:

Sommige mensen moeten gewoon geen kinderen krijgen.

Wat een slappe houding heb jij TOTo 33, oudste kind 16.
Ik ben ook benieuwd of dochter met het eten is thuisgekomen.
Zo... dus door de week moet het internaat je dochter maar in de gaten houden. En in het weekend laat je jet liever over aan de vader van een vriendin dan je kind ophalen.

Ik vind het intriest allemaal voor een13 jarig meisje, dat voor haar gevoel geen thuis (meer) heeft...

Jullie hebben snel goede hulp nodig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven