een poets ?!

08-04-2010 06:14 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
sinds bentos en ik allebei nagenoeg fulltime werken, beiden een studie volgen en onze kinderen ook nog niet zo groot zijn dat ze effectief ingezet kunnen worden in het huishouden is er bij mij de gedachte gerezen om iemand aan te nemen als schoonmaakster. Zalig lijkt me dat! Nou heb ik iemand gevonden die het wel zou willen doen, ik heb echter geen idee hoeveel tijd "normaal" is. Ik stel me zo voor dat zij de grote dingen gaat doen (badkamer en keuken uitgebreid) en dan variërende klusjes (bv deuren soppen, keukenkastjes etc-> dit dus afwisselend). Stofzuigen enzo blijven we gewoon zelf doen want dat moet toch vaker gebeuren stel ik me zo voor. Wat is dan zinnig, kom ik dan met 2 keer per maand? en hoe lang dan 2 of 3 uur ofzo? Het lijkt mij dat je in die tijd best veel doen kan toch of zie ik dat verkeerd? Hebben mensen nog tips ?
3uur per week kan ze veel doen,betalen is normaal rond de 12 tot 15 euro per uur....
Hoi

misschien moet je het gewoon proberen eens in de 2 weken en dan 3 uur ofzo. Je kan dan altijd het nog ophogen als dit niet genoeg tijd/vaak genoeg lijkt.

Groetjes
Bij ons doet de schoonmaakster in drie uur per week alle kamers en trap stofzuigen, dweilen, afstoffen, keuken, wc en badkamer schoonmaken en planten water geven. De woonkamer stofzuigen doen we ook zelf tussendoor nog wel eens.

Ik vind iedere week het handigste. De structuur is dan duidelijk, het is altijd nog redelijk schoon in huis en hoef je niet alsnog zelf aan de gang.
Doen!

Echt waar, geeft zoveel rust, gewoon doen!
Komt de schoonmaakster as jullie niet thuis zijn, of wat doe jij als zij bezig is??

Kan me er niets bij voorstellen...
Bij ons komt ze eens in de 2 weken 4 uurtjes. Ze doet dan (in een eensgezinswoning met 3 slaapkamers) alle kamers stofzuigen en stoffen, in woonkamer de vloer dweilen, de badkamer en wc's soppen en afwisselend ramen zemen, keukenkastjes/koelkast, strijk o.i.d.

Ik heb het geluk dat ik een vertrouwd iemand heb, dus ze komt als ik naar mijn werk ben. Zou het wel vervelend vinden als ze zou komen als ik thuis ben, dan voel ik me toch verplicht om te gaan helpen met de schoonmaak.
Bij ons elke week 3 uur, dat is voldoende voor onze eengezinswoning. Voor koelkast/ramen zemen/strijk komt ze op afspraak een uur extra. Bij onze vorige 2 schoonmaaksters betaalden we 10 euro, bij onze huidige 12,50. Uurloon is volgens mij ook afhankelijk van welke regio je woont. Zeker als ik in een andere post lees dat 12-15 euro normaal is.

Je kunt ze vaak ook via marktplaats vinden trouwens. Je kunt ze dan een referentie vragen.
Ooh ja, wij vinden elke week het fijnst. Ook omdat je dan tussendoor alleen nog maar hoeft te stofzuigen, en niet ook hoeft te dweilen. En het is fijn om elke week een schoon huis te hebben.

Bijkomend voordeel nog: bij ons deed het onze relatie heel goed. Geen gezeur meer over wie doet wat
Onze poets komt elke week 3 uur en ze doet het hele huis. Ze doet elke week iets groots, keuken, of badkamer een goeie beurt of ramen zemen, en ze houdt de boel bij. Heer lijk, we doen zelf niks meer. Soms eens stofzuigen na een feestje, maar schoonmaken is niet meer ons pakkie-an.

Ze krijgt per uur 12 euro.

Zelf ben ik aan het werk en ze heeft een sleutel waarmee ze het huis weer afsluit.

Flatscreen: Toen ik zwanger was, was ik zelf in huis aan het rommelen, of ik ging boodschappen doen of de strijk. Niks doen terwijl zij aan het werk was, vond ik nogal lullig.
Bij ons komt ze iedere week 3 uur. Dan zuigt en dweilt ze het hele huis, doet de keuken en het sanitair. Dan is er nog ca. 3 kwartier over. Dan doet ze wat moet gebeuren aan grote dingen (keukenkastjes, alle hoekjes en gaatjes, de ramen, etc). We betalen 12 euro per uur. Ze komt op woensdag, dus we moeten voor het weekend zelf nog een keer zuigen. Maar dat is dan ook alles. Heerlijk!

Flatscreen: ik vind dat ik genoeg betaal, dus ik doe ook weleens niets als zij komt en de kinderen liggen nog op bed. Heerlijk ook wel hoor, zelf aan de computer zitten en iemand op de achtergrond hard aan het werk
Dat je het al die tijd volgehouden hebt zonder hulp zeg!

Bij ons: eenmaal per week, drie uur, en dan gaat ze als een tornado door het huis. Helaas dan nog weinig tijd voor klusjes als strijken. Wij vinden het een verademing! We betalen 10 euro per uur, en dat is in Utrecht best een koopje.
@ Eierdoppie: hoe ben je aan haar gekomen?? Wij wonen ook in Utrecht en ik vraag me af hoe je aan een betrouwbaar iemand komt....via internet?
In mijn vorige huis was 3 uur ook voldoende. In die 3 uur deed zij veel meer dan wat ik kon, omdat ze gewoon lekker kan doorwerken. Als je constant 2 kleine koters hebt rond hobbelen, schiet het gewoon niet op. (vond ik)

Meestal ging ik ff boodschappen doen of juist ook bezig met strijken of ramen wassen. Maar ik vond het fijner toen ze op een werkdag kwam, je loopt elkaar toch een beetje voor de voeten. Ook vonden mijn kinderen haar een beetje eng, ze sprak geen Nederlands, alleen gebrekkig Engels.

Ik betaalde 10 euro per uur.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Boefje, kun je geen briefje in de supermarkt ophangen? Of bij een winkel waar je vaak komt vragen aan het personeel of zij nog iemand weten? Iemand op je sportvereniging?

Dat lijkt me allemaal fijner dan via internet.
Ik denk er ook over om een schoonmaakster in te huren, maar ik twijfel toch nog een beetje.. Ik heb echt een ontzettende hekel aan schoonmaken, maar heb maar een klein appartementje van ongeveer 50m2. Ben ook pas 22 en verdien niet zo heel veel.

Ik had mezelf eigenlijk beloofd dat als ik loonsverhoging zou krijgen ik mezelf dit cadeau zou doen, maar nu het zo ver is twijfel ik toch weer.

Ik heb een klein appartement met 1 slaapkamer, woonkamer, open keukentje, hal en ruime badkamer. Dan moet ze in 2 uur toch wel de boel zo schoon kunnen houden dat ik zelf niets meer hoef te doen? (stofzuig nu ook maar 1 keer per week, dus tussendoor zelf doen vind ik dan ook niet nodig denk ik..)
dat lijkt me wel, hoe vies wordt het nou als je in je eentje bent?

Elke week vind ik iets te duur worden vrees ik, maar 3 uur is dus wel een prima periode om een hoop te kunnen doen als ik dit zo lees. Het is iemand die ik ken en mijn voorkeur heeft het dat ze komt als ik aan het werk ben, maar weet nog niet of haar planning dat toelaat. In de schoolvakanties en als haar kindertjes ziek zijn komt ze niet en dat vind ik best. Het is niet dat ik perse nooit meer iets wil doen, maar vooral die grote dingen komen we nu gewoon niet aan toe.

We zouden haar 11,50 betalen, dus dat klinkt als een goede prijs als ik het hier lees. Bedankt! Nu maar eens kijken of ze echt wil en kan, ik heb mijn keus gemaakt
Pfff, hoe heb je het zonder hulp gedaan met zo'n druk schema...

Ik heb geen hulp, maar heb al moeite om iedere week het huis aan kant te hebben (en heb geen kinderen, wel beiden fulltime baan).

2x per maand lijkt me wel weinig. Als ik zie hoe bv de douche enzo er na een paar dagen al weer uitziet, dan wil ik die echt wel iedere week schoongemaakt hebben (en wij doen geen gekke dingen hoor, gewoon beiden dagelijks douchen en beetje tandenpoetsen enzo op de douche). En dan zijn wij met zijn 2-en. Met kinderen gaat smerig maken volgens mij nog veel harder.

Ik zou zeggen iedere week een paar uurtjes (bv 3). Dan moet je de douche, wc, enzo wel helemaal kunnen doen en nog wat ruimte om afwisselend wat andere zaken op te pakken.
hoe ik het zelf heb gedaan? Gewoon, even stevig aanpakken met zijn tweetjes op vrije dagen, de extra dingen blijven wel eens lang liggen, maar de gewone dingen als stofzuigen,dweilen, sanitair enzo zijn hier gewoon schoon hoor

Mijn kinderen zijn bijna 7 en net 9 en gaan dus nu wel dingetjes zelf doen, maar nog niet zo goed dat het mij echt enorm scheelt....afgelopen maanden was manlief werkeloos en nu hij weer werk heeft en ik ook 32 uur blijf werken (werkte laatste tijd 36 uur) wordt het met die 2 studies zo dat we op de vrije dagen met het huishouden bezig moeten zijn,. Dan wil ik leuke dingen doen met elkaar en onze kinderen en uitrusten van de hele week, dus nu is de tijd rijp.
n
mmmmm, jammer, diegene die ik op het oog had heeft niet veel tijd meer vrij. Het enige wat ze kan bieden is 2 uur per week.....Het lijkt me wel wat krap, maar denk toch dat ik het ga proberen, we kunnen altijd overstappen. Vind het namelijk niet zo`n fijn plan dat je iemand die je niet kent in je huis laat terwijl je er niet bent. Hadden jullie dat niet?
Een poets....wat een benaming
Onze schoonmaakster komrt drie uur per week en zo af en toe een paar uurtjes extra om de keuken een grote beurt te geven ofzo. Ze doet alles, maar wisselt wel wat klusjes af (ramen zemen eens per twee weken bijvoorbeeld). Bij mij komt ze als ik werk. Wil niet meer zonder. Ik zie alleen wel dat we onze hulp onderbetalen (en dat terwijl ik elk jaar loonsverhoging geef ). Wij betalen 24 euro voor 3 uur.
Bij ons is de schoonmaakster eerst een paar keer geweest toen ik erbij was. Het ging prima, ik vertrouwde haar, het was de buurvrouw van mijn rijlesleraar ( ) en het was voor beide niet prettig dat ik er was (zij voelde zich op de vingers gekeken, ik had het gevoel dat ik mee moest gaan helpen) dus ik was blij dat ik er niet meer bij hoefde te zijn. Maar vertrouwen isa wel belangrijk ja .
Oei Roque, dat is wel heel erg weinig wat je betaalt. Wij zitten hier in een goedkope regio (oosten van het land) en betalen 10 euro per uur en dat is echt wel minimum-bedrag, waar ik me soms al schuldig over voel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven