Een schoon, opgeruimd huis!

20-04-2009 20:27 1902 berichten
Zoals er meerdere lijn topics bestaan, weet ik dat er ook een 'opruim' topic bestaat. Heb er in het begin een tijdje geschreven, maar geen discipline, andere zaken aan mn hoofd, dus niet vol gehouden.

Nu echter gaat de knop om!

Ik wil een opgeruimd huis!

En ik ken mezelf, dat gaat zo niet lukken, ik heb een stok achter de deur nodig. Ik moet een lijstje hebben, waarbij ik kan afstrepen, of doelen stellen voor die dag.

Zondag al heel de dag in de tuin bezig geweest, die staat er weer oppietoppie bij Alleen lag daar mn prioriteit natuurlijk niet, maar je kent het, mooi weer, lekker buiten blablabla. Het eerste excuus dus.

Ik ben momenteel elke dag thuis, zou dus elke dag heel wat kunnen doen, maar juist door het elke dag thuis zijn ben ik een kei geworden in het uitstellen, wat ik vandaag niet doe kan morgen immers wel, met als resultaat dat ik einde van de week een dag bezig ben, terwijl het elke dag een uurtje zou zijn, bij wijze van spreken.

Wie doet er mee?!

Mijn doelen voor morgen zijn alvast:

* bijkeuken uitsoppen, onbruikbare dingen weggooien, mss practisch en opnieuw indelen.

(niet een te groot doel, ben heel de ochtend al bij mn oma aan het poetsen, en zo leuk vind ik dat poetsen nou ook weer niet )
Lieve lieve Leo, wat ben je toch een schat!!! Helaas ligt Emmen vanuit mijn huis ongeveer anderhalf uur rijden verderop. En misschien ook maar gelukkig, want volgens mij ben jij al druk genoeg zonder mijn zorgen er nog eens bij te nemen :-)

Voor het een eigen leven gaat leven, ik heb dus geen dubbele hernia maar een dubbele "beginnende" hernia. Oftewel, mijn tussenwervels steken wel uit maar nog niet genoeg om daar iets aan te kunnen doen (helaas, zou ik bijna zeggen). Wel heb ik alle klachten die bij een gewone hernia horen en daarom gaan ze nu verder zoeken. Een hernia schijnt ook - in plaats van naar buiten - naar binnen toe te kunnen ontstaan en het vermoeden is dat daar sprake van is. Maar dat zal dat onderzoek dus uit moeten gaan wijzen.

Die theezeefjes... dat is lang geleden! Ik zou het eigenlijk niet weten. Ik neem aan dat je Blokker, Marskramer, etc al hebt geprobeerd? Misschien Wibra of Zeeman? Ik heb even gegoogled en kwam wel metalen tegen voor weinig, misschien dat je daar iets mee kunt?

http://www.hotsoup.nl/win ... odukten.html?keyword=zeef (bijna onderaan de pagina)
Alle reacties Link kopieren
- vloerkleed dat ik onlangs uit mn woonkamer heb gehaald naar onder mn bed verhuizen (dat betekend matrassen/ lattenbodems eruit halen, kleed eronder, matrassen terug en weer opmaken); (helaas paste t alleen niet )

- alles stofzuigen en dweilien(behalve eetkamer zo nog even dweilen....maar daar zit ik nu ;-);

- natte lap door het huis;

- badkamer/wc;

- tijdschriften uitzoeken....heb hier stapels liggen die aan het verstoffen zijn, zonde van het geld eigenlijk....;

- koelkast schoonmaken;

- en daarna kijken wat verder nog nodig is....

- kleding kast uitgezocht

- vissenbak ververst en schoongemaakt....(hihi mijn huisbeestjes, ben allergisch voor alles met haar)
Hallo,

@ phien: heb je mail gekregen. Superschema! Ga er het weekend even goed naar kijken. Heel erg bedankt. Moet het wel aanpassen. Heb namelijk een andere gezinssamenstelling. Drie kinderen (5,4,1 jaar). en twee konijnen. Maar wel meer tijd om wat te doen tussen de bedrijven door, want ik werk parttime.

@ Audrey: Welkom! Meelezen hier (en je zo nu en dan verantwoorden) helpt erg.

@ eleonora: je knuffel heeft geholpen, ben weer beter.

@ nummerzoveel: arme jij. Wat een ellende. En vooral frustratie inderdaad. Wel gemotiveerd, maar niets kunnen doen.

@ dubbelfriss: hier nog een verpleegkundige! De onregelmatigheid is soms lastig en (vooral voor je sociale leven), soms onhandig.

Nou dit was even uit mijn hoofd, hoop dat ik geen belangrijke reacties ben vergeten.

Ik ben weer helemaal beter. Heerlijk. Ben ook weer flink aan de slag.

Kamers van de kinderen zijn weer schoon en bedjes ook.

De meeste was is schoon en gevouwen. Nog wel een enorme berg strijkwerk. En voor het oog is het hier netjes. Morgen en zaterdag heb ik late dienst, dus kan ik niet veel doen. Gewoon wat bijhouden.

See you! x famke.
tsja.....
Wow Roosje, lekker bezig!!! Heeft het ook opgeruimd in je hoofd?

@Famke

Fijn dat je weer helemaal opgeknapt bent!
Ik post niet vaak hier maar lees wel mee en raak ook erg geinspireerd. Heb vandaag een groot deel van de slaapkamer uitgemest en ga morgen verder.

Resultaat tot nu toe: anderhalve vuilniszak vol kleding, handdoeken etc voor de kledingbak en een halve vuilniszak vol kapotte of spullen die het niet meer waard zijn om in de kledingbak te stoppen.

Ben heel erg blij, heb hier lang tegenop gezien en nu geeft het zoveel ruimte, laden en kasten kunnen weer dicht, in de opbergbakken onder het bed is weer ruimte.

Heb vandaag het grootste deel gedaan en hoop het morgen af te maken.

Voelt zo opgelucht, had vandaag eindelijk de moed om het aan te pakken en ook de kracht om eindelijk spullen weg te doen die ik al veel te lang bewaard had.

Ben heel blij!

En jaaaa het geeft in mijn hoofd zeker een opgeruimd gevoel!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Mij inspireert het meelezen ook, Jasmine.

Vandaag ga ik tijdschriften die op vijf plaatsen liggen opruimen.

Mijn vakblad ga ik in mappen opbergen.

Kleine beetjes helpen.
Leo, heb je een action in de buurt?? Misschien dat ze daar te koop zijn. Of een eurolandwinkel ofzo.

Wat ben je toch ook een ongelofelijk lief mens. Je staat echt altijd voor iedereen klaar. Om te motiveren, maar ook om te helpen. Echt, je hebt een hart van goud.

Nummer zoveel, pfffff, auw auw auw. En dan nog geen hulp in huis hebben. Super knap van je dat je hoe dan ook probeert alles zelf bij te houden.

Roosje, jij bent supersopster van de donderdag!!!! WOW

Enne, ook wij hebben visjes ivm allergie.

Jasmine, goed bezig! Zeker beginnen is het meest lastig. Nu je eenmaal begonnen bent, zal het wellicht makkelijker zijn om het verder op te pakken.

Lekker gevoel he!! Daar kan je dagen van genieten

Titana, ook goed bezig met de tijdschriften.

Audrey, is de slaapkamer nog afgekomen gisteren?

Famke, 3 kinderen. Pfoee, is dat niet super stressen? Ik vind het altijd zo knap en kan echt jaloers zijn op moeders van grote gezinnen die overal zo relax doorheen lopen.
koffie, zwart graag...
Sopsters, wat is dit toch een lekker actief topic!

Paar dagen niet gepost, maar wel gesopt. Ik hou het stofzuigen en opruimen goed bij, maar we wonen nu inmiddels alweer een paar weken in dit nieuwe huis, dus het is dit weekend tijd voor de 'extra' klussen:

-sopje door de koelkast

-beneden ramen zemen (moet nog een zeem en trekker kopen, die heb ik niet eens, wat erg! )

-klamvochtig reinigen van de woonkamer+hal (alleen omdat ik dat woord ook zo graag eens wil gebruiken )

-en natuurlijk gewoon stofzuigen en dweilen

Niet heel ambitieus, maar ik weet niet zo goed wat ik nog meer kan doen...weet niet waar te beginnen, want het is voor mijn gevoel nu al zo netjes. Maar heb het gevoel dat ik de viezigheid toch voor moet zijn...tegen de tijd dat ik het zie, is het natuurlijk al te laat!

MDF: ook namens mij nog gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wees een beetje lief voor jezelf terwijl je in een nieuw ritme probeert te komen, al die nieuwe indrukken/mensen/regels vergen veel van je.

Leo: voor de theezeefjes denk ik aan Xenos, Blokker, Marskramer, Action, Zeeman, Wibra. Maar misschien heb je die allemaal al gehad?!

Nummerzoveel: wat rot voor je zeg, ik hoop dat het volgende onderzoek meer duidelijkheid geeft, en dan ook kans op een passende behandeling die je pijn hopelijk kan verlichten.

Audrey: ik ben ook een verstokte meelezer van het forum, maar dit topic leek me zo nuttig ter motivatie van mezelf dat ik voor het eerst ergens meeschrijf En ik blijf mijn best doen want ik wil niet zo'n afhaker zijn.

Famke: ik heb al moeite om met 1 kind het huishouden te doen, laat staan met 3! Nog nuttige tips? Peuter kan zichzelf niet zo goed vermaken, en als ik even niet de volledige aandacht voor haar heb gaat ze zich vervelen en wordt ze ook vervelend. (Gister tot 3x toe bakjes kattenbrokjes+water door de kamer gegooid terwijl ik poetserig bezig was ) Doe dus ook vaak dingen 's avonds, maar dat vind ik best stom als ik de hele dag vrij ben geweest, en peuter moet toch leren dat ik haar niet de godganse dag kan entertainen.
Jasmine, meid, ik ben trots op je! Lekker he, als je zo'n klus gewoon geklaard hebt?

Sylvester, dank je wel, wat een lief compliment!

Famke, ik vind iedereen met meer dan één kind én een baan + een huishouden altijd een held. Ik zet jou dus ook op mijn lijst

Fijn dat je weer beter bent ook!

Cameo, hahahahaaha 'klamvochtig reinigen', je móet het een keer gezegd hebben he?

Weet je waar ik het geleerd heb? Toen ik studeerde, 22 jaar geleden en banken schoonmaakte 's avonds met mijn toenmalige verkering. De baas van het schoonmaakbedrijf waarvoor wij werkten gebruikte die term en ik heb 'm sindsdien in mijn vocabulaire zitten. Leuk dat 'ie populair aan het worden is!

Ik heb de whiskykast van mijn man schoongemaakt. Stóffig! Zo'n glazen vitrinekast met flessen whisky (speciale die hij spaart) er in en glazen en 'quaich's' (Schots woord, spreek uit als 'kwig', een zilveren whiskybeker). Samen hebben we het gedaan hoor. Ik vind het altijd lastig om de boel streeploos schoon te krijgen maar, ik heb van vroeger een oude truc weer, geleerd in de juwelierswinkel waar ik werkte: Na het ramenlappen drogen met een krant. Jawel. Gewoon het plaatselijke sufferdje lekker tot een prop verfrommelen en boenen maar. Nergens meer strepen!

Moet alleen nog die zilveren bekers poetsen met zilverpoets.

Voor de rest is het hier een komen en gaan van mensen, dus ik sop even oppervlakkig. Maandag gaan we er weer vol tegenaan!
O ja, voor die theezeefjes. Wij hebben gewoon niet al die winkels in de buurt. Wel een Blokker, die had alleen aluminium zeefjes maar dat vind ik een beetje te scherp voor kleuters.

Nah ja, ik zoek nog wel even verder....Bedankt voor het meedenken!
hoeveel heb je er nodig? Ik vertrek zo namelijk naar de winkel. Zoiezo de action en blokker. Zal ik ff spieken voor je?

Ik lees dat je er 6 nodig hebt, zal ze kopen als ze ze hebben.

Klamvochtig reinigen, zo. Geen moeite hoor. Heb ik t ook een keer gezegd.

Oke, ik ben in een vrijdagmiddag stemming. Zometeen klaar met werken, ff shoppen en zoon hopelijk zonder al te veel natte was ophalen bij het kdv.
koffie, zwart graag...
Nummerzoveel, wat naar! Beginnende of 'echte' hernia, de pijn is er begrijp ik niet minder om. Hopelijk levert het volgende onderzoek bij het ziekenhuis wat op waar ze wat mee 'kunnen'. Sterkte!

Ik ben deze week vooral druk met m'n studie, en daarnaast houden we het huishouden ook fijn aan de kant, da's wel echt een mijlpaal voor ons. Alleen heb ik vandaag echt een baaldag. Moe moe moe en het huilen staat me nader dan het lachen, weet niet eens precies waarom. Van studeren komt dan ook minder dan zou moeten. Nou ja, na regen komt altijd wel weer zonneschijn...

Zometteen heb ik een afspraak bij m'n HA, wil hem vragen of m'n bloedwaarden gecheckt kunnen worden. Ik heb sinds een half jaar geregeld zwarte vlekken voor m'n ogen bij bukken/opstaan. 't Zal vast niks zijn... maar ik wil het (op hevig aandringen van vrienden en familie) toch eens na laten pluizen.
Die theezeefjes! Ik zal er ook eens naar uitkijken, Leo. Heb je al gekeken bij de Appie? Vroeger hadden ze ze daar wel, meen ik, of zo'n beeld zweeft iig voor m'n geestesoog
Phien, verstandig om even naar de huisarts te gaan.

Hier een rustige dag qua huis houden. Moet kunnen toch.
Sylvester, wil je dat echt voor me doen?

Als niet meer kan dan niet doen hoor maar als wel dan betaal ik je + verzendkosten natuurlijk meteen even!

Kijk maar hoor, maar wat lief aangeboden!!!

Phien, lief dat jij ook even wil kijken voor me....!
Zozo jullie hebben flink geschreven....

Phien, hoe was t bij de huisarts?

Hier eindelijk weer een dagje die wat beter ging. De zon scheen, lekker op mn fiets naar het gezin gegaan waar ik werk (15km hiervandaan) daar een fijne dag gehad en op de terugweg vast wat verjaardagsboodschappen gedaan....normaal doe ik eigenlijk altijd boodschappen bij de AH hier op de hoek. Maar fiets langs de lidl...dus daar even wijn, kaasjes, sap en pizza's gehaald (bijna alle mensen die komen zondag komen van ver...en ehm aangezien mn hoofd niet heel erg naar uitgebreid eten (laat staan koken) staat....dacht ik gooi gewoon een stel pizza's in de oven en kan iedereen gewoon pakken).

Voor de planning van morgen:

- laatste boodschappen;

- taarten bakken/ halen?;

- stofzuigen;

- vuilnis wegbrengen;

- glas wegbrengen.

Fijne avond allemaal!
ik zeg ook, xenos, hollands handels huis, dille en kamille of een reform winkel. Ik wil trouwens ook een whiskey kast, wauw!

hier het huis aan kant, soep gemaakt (helaas te flauw :( en t is wel zes liter, nog maar ff kijken hoe ik hem iets kan upgraden).

Nu moe op de bank.......

Phien, kan goed dat je bijv. ijzertekort hebt. Anders misschien een vitaminepreparaat gaan slikken zoals staaltabletten ofzo als er bij de huisarts niets uit komt?
Dit topic werkt nu al voor mij! Gisteren mijn hele slaapkamer uitgezocht en gesopt! Wat kan een mens een hoop troep hebben! Ik heb de vloer heel goed gedweild (Op mijn knieen), en het sopje was behoorlijk zwart Drie wassen gedraaid en de wc een goede beurt gegeven. Daarna heb ik geprobeerd een pan soep te maken, maar die was niet te eten!! Ben nu net thuis van mijn werk en ik wil de afwas nog weg werken, want hoger kan ik het niet meer op stapelen!

Ik zal me ook even voorstellen. De meeste van jullie 'ken' ik door het meelezen, dat doe ik een jaar of 8.

Ik ben 24, single, woon in Zuid Holland. Ik ben bijna klaar met mijn HBO studie, richting marketing & commerce. Hierna wil ik nog een andere studie gaan volgen, richting werk, welzijn en onderwijs. Ik werk in een parfumerie, en daarnaast werk ik ook in een restaurant.

Ik woon bijna anderhalf jaar in dit huis, en in het begin was het schoonmaken bijna obsessie (Denk aan 3 x per dag dweilen). Gelukkig ben ik daar nu niet zo meer mee bezig en door tijdgebrek doe ik dus veeeels te weinig in huis! Mijn administratie is wel op orde, maar er staat al 6 weken een kastje in de gang die gelakt en in elkaar gezet moet worden. En zo zijn er nog meer dingen
Audrey, goed hoor meid, fijn dat je inspiratie krijgt!

Molie, vertel eens iets meer over de soep, wat voor soort het is en zo, dan kunnen we misschien helpen.....
eleonora, ik stond buiten inclusief mega parasol en dacht: neeeeee, vergeten!!!! (dat is bij mij nogal snel hoor, want ik ben soms zo dement als een deur)

Mocht ik morgen er weer langskomen, ga ik toch kijken.

Soep upgraden? Maggieblokje??
koffie, zwart graag...
kwam gewoon omdat die parasols bij de ingang stonden en er nog maar 1 ecru was, dus heb echt niets van de rest vd winkel gezien. Helaas, want ik wou echt ff voor mezelf ook rondkijken.
koffie, zwart graag...
Mollie soep upgraden kan zoals sylvester aangeeft heel goed met een bouillonblokje.

Wat zijn jullie allemaal goed bezig!!

Ik was bij een hele drukke appie en had vooraf bedacht om ook even bij de theezeefjes te gaan kijken maar ben het dus door alle drukte helemaal vergeten.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
de soep is tomatengroentensoep, ik heb hem als volgt gemaakt:

zo n vier liter water met bouillonblokjes opgezet en daar zo n twee kilo tomaten in stukken in. Plus een hand selderij uit de diepvries, vervolgens de staafmixer erop. Daarna twee zakken soepgroenten van 400 gram erin. Een stuk van mijn maggiplant erin gehakseld. Gehaktballetjes gemaakt met verse peterselie, zout en peper, die zitten er ook in. Omdat ik hem iets te flauwig vond wilde ik er wat maggi in doen, daarmee schoot ik uit, dus een beste guts zit erin. Hij is wel lekker, maar ik mis toch iets.......maar wat...

Audrey.....welkom! Leg je er bij neer, het is gewoon geen soepdag geweest gister. (zie boven haha)

Kom maar op met die tips!
Goedemorgen!

Hmmm blij dat ik er niet voor gekozen heb om soep te maken voor mn verjaardag Is het nog gelukt dames om hem wat up te graden?

Ik ga hier maar eens van start, familie komt tussen 13uur en 14 uur aan...dus ik heb nog even om alles spik en span te maken!

Koffie op...dus Let's start!
Molie, mis je een uitgesproken tomatensoepsmaak?

Welke smaak mis je? Kun je dat omschrijven?

Is 'ie niet pittig genoeg? Moet 'ie zoeter? Moet 'ie zuuder?

Voor pittig is iets als tabasco lekker. Zoet doe ik met honing of gembersiroop, zuur doe ik met citroen.

Knoflook misschien?

Ui?

Voor zout zou je bijvoorbeeld een scheutje Japanse sojasaus kunnen nemen, of Thaise vissaus. In plaats van weer een bouillonblokje bedoel ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven