Een schoon, opgeruimd huis!

20-04-2009 20:27 1902 berichten
Zoals er meerdere lijn topics bestaan, weet ik dat er ook een 'opruim' topic bestaat. Heb er in het begin een tijdje geschreven, maar geen discipline, andere zaken aan mn hoofd, dus niet vol gehouden.

Nu echter gaat de knop om!

Ik wil een opgeruimd huis!

En ik ken mezelf, dat gaat zo niet lukken, ik heb een stok achter de deur nodig. Ik moet een lijstje hebben, waarbij ik kan afstrepen, of doelen stellen voor die dag.

Zondag al heel de dag in de tuin bezig geweest, die staat er weer oppietoppie bij Alleen lag daar mn prioriteit natuurlijk niet, maar je kent het, mooi weer, lekker buiten blablabla. Het eerste excuus dus.

Ik ben momenteel elke dag thuis, zou dus elke dag heel wat kunnen doen, maar juist door het elke dag thuis zijn ben ik een kei geworden in het uitstellen, wat ik vandaag niet doe kan morgen immers wel, met als resultaat dat ik einde van de week een dag bezig ben, terwijl het elke dag een uurtje zou zijn, bij wijze van spreken.

Wie doet er mee?!

Mijn doelen voor morgen zijn alvast:

* bijkeuken uitsoppen, onbruikbare dingen weggooien, mss practisch en opnieuw indelen.

(niet een te groot doel, ben heel de ochtend al bij mn oma aan het poetsen, en zo leuk vind ik dat poetsen nou ook weer niet )
Alle reacties Link kopieren
Piewen, thanks voor de tip!

Amygdala, vond het grappig dat je man dacht dat je soppen leuk vond omdat je nooit moppert
koffie, zwart graag...
Hoi meiden,

Wat heerlijk om te lezen dat jullie allemaal even voorbij komen fietsen. En zeker geen sop-ontwijkend gedrag te bespeuren!

@MDF

Wat fijn dat je al zo lekker opschiet in je huisje. Die kledingkasten schelen al zoveel. En ach, kamperen in je eigen huis is toch best leuk?

@Amy

Trekt die lieve man hier zijn conclusies uit en helpt hij nu ook wat vaker? Zeker met je studie er nu bij, kan ik me zo voorstellen dat jij dat in je eentje niet gaat redden meer!

@Sylv

Wat heerlijk, eindelijk je tv-kast op orde! Lekker he, als dat dan eenmaal gedaan is?!

Hier gaat het naar omstandigheden wel. Ik kreeg van het weekend visite en heb veel gekookt. Ik ben absoluut geen kookwonder, maar alles wat te eten en zelfs lekker. Een wonder! :-) En nu ben ik natuurlijk rugtechnisch weer helemaal afgedraaid dus we zijn weer even terug bij het op-de-bank-lig-programma.

Met mijn vader gaat het naar omstandigheden goed, hij is inderdaad weer thuis. Hij is erg fanatiek met oefenen, dus dat is ook positief, alhoewel het nu nog maar met hele kleine stapjes vooruit gaat. Toch is er iets "anders" aan hem en ik kan er niet echt een vinger op leggen wat dat is. Wel geeft het me een bezorgd en ongemakkelijk gevoel. Wordt vervolgd...
Hallo!

Ik lees dat jullie allemaal druk, drukker, drukst zijn. Hier is het niet anders; vandaag dagje huishouden en studie.

De was zit al in de droger, straks dus een flinke vouw- en strijksessie te gaan. Mijn hobby.

Ik probeer nu dagelijks toch wel 1 verhuisdoos weg te werken, desnoods dat ie naar de zolder gaat, want in mijn huiskamer wil ik ze niet meer zien, word er gewoon kriegelig van.

Gisteravond al wel in ins oude huis nog de laatste dingen gedaan; badkamer gesopt, koelkast een doekje doorgehaald, gestofzuigd. Moet alleen nog wat planten mee verhuizen. En dan is dat ook klaar.

@Amygdala,

Balen dat je ziek bent geweest! Hopelijk ben je nu weer de oude. En wat een grap zeg poetsen als hobby; pfff ik kan mijn tijd toch wel leuker besteden!!

@ Sylvester.

Wat goed van je dat je dat tvkastje hebt gefixt!

@ Nummerzoveel,

Weet je al iets van een operatiedatum? Hopelijk ben je snel aan de beurt en van je rugklachten af!

Wel goed om te horen dat je vader zo fanatiek is. Wat is dat "iets anders" kun je dat omschrijven? Misschien kan ik met je meedenken, met mijn medische achtergrond?

@VivaFeelFree,

Waar ben je? Ben je al bevallen? Als dat zo is, hoop ik dat je lekker aan het genieten bent van Ukkie!! Zo niet, dan heel veel sterkte met de laatste loodjes!

Liefs MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Hoi allemaal,

Even geen zin om te werken, dus ik duik t forum maar even in...

@Nummer, het is nooit mijn idee geweest om het huishouden in mijn eentje te doen hoor. Doe ik ook echt niet! We werken allebei voltijd, dus dit kunnen we ook mooi verdelen. En ja, dat doet hij gelukkig ook. Is weleens anders geweest, maar tegenwoordig gaat het prima.

Nummer, balen dat het met je rug weer niet goed gaat. Het is zo verleidelijk om door te gaan en dan kom je er toch weer achter dat je je grens weer bereikt had... bah.

Wanneer is de datum voor de operatie?

Je vader heeft natuurlijk veel meegemaakt... wel knap dat hij zich daar zo dapper doorheen slaat. Hopelijk wordt hij snel de oude, maar hou er rekening mee dat hij altijd een beetje anders kan blijven... Sterkte!

@Syl... en staat de TV ook een beetje fijn op dat kastje nu? Lekker om om je heen te kijken met een tevreden gevoel, of niet?

@VFF: hoe is t met Ukkie???

He MDF... lekker bezig zeg! Je oude huis al zo goed als klaar... een nieuw huis inrichten vind ik altijd zo heerlijk. Lekker mooi maken, over nadenken wat je waar wil hebben. Lekker opbouwend bezig zijn. Een vorig huis leeghalen vind ik altijd een beetje deprimerend...
Ik vond het niet zo deprimerend hoor, Amygdala!

Ik zit nu in een huis wat technisch veeeeeeel beter is, maar ook het onderhoud hier is beter dan in vorig huis.

Overigens hebben we weer TV, anders dan Ned 1, 2 en 3!! Maar niet dankzij die lomperd van een monteur van UPC. Het laatste woord is er nog niet over gezegd!

Ik ga nog effe (t)huiswerken, de erwtensoep staat al lekker te pruttelen!

Liefs MDF
Hoi alweer,

Wat veel geschreven opeens! Gezellig!

De operatie wordt waarschijnlijk eind jan/begin februari, maar ik weet nog geen datum.

En dat 'iets'... Ik weet het niet, ik kan het niet echt omschrijven. Zijn vrouw zegt dat hij 'kinds' is geworden en dat is op een bepaalde manier ook wel zo. Maar dat dekt voor mij niet de lading. Het is vooral een gevoel dat er iets niet klopt. Want hij maakt wel nog dezelfde grapjes, weet nog steeds wat hij vroeger ook wist, enz. Er is 'iets'... En veel verder kom ik niet.

@MDF

Alle beetjes helpen en elke doos is er 1. Voor je het weet, ben je helemaal uit de troep!
@Nummer,

Hmm, blijft idd een erg vaag iets. Ik vraag me af of het kindse gedrag een verbloeminig is voor iets. Zou je vader dieper gevoelens hebben waar hij niet over durft te praten met jou of je moeder? Is hij bang voor de toekomst? Of juist depressief en wil hij jullie er niet mee lastig vallen?

Als je deze onbezorgdheid blijft houden, zal het je geen goed doen. Kun je het bespreken met je vader? Of met je moeder? Probeer het anders eens met zijn behandelaar, die moeten dat vreemde ook zien, misschien kunnen zij het beter in een hokje plaatsen als ik.

Overigens kan ik er natuurlijk ook compleet naast zitten! Dus ga niet alleen op mijn verhaal af, maar check het zelf!

Heel veel sterkte!

Liefs MDF
Mijn schoonvader is een paar jaar geleden ook ziek geweest. Inmiddels is hij best heel goed hersteld... heeft weer een sociaal leven en onderneemt vanalles. Maar toch is hij veranderd. Hij is wat rustiger, mengt zich minder snel in gesprekken en leeft meer in zijn eigen wereld.

Niets mis met die man, maar wel anders dan eerst.

Bedoel je zoiets?

Dat is inderdaad wel even wennen... en als het je vader is blijf je natuurlijk altijd weten dat hij vroger anders was. En dat is niet leuk.

En wat MDF zegt... probeer met m te praten anders. Niet perse melden dat je m anders vindt, maar wel uitvinden hoe het met hem gaat. Een lieve, betrokken dochter is sowieso niet verkeerd natuurlijk!

@MDF: lekker, erwtensoep!!!
Nummer, wat had je vader precies?

Mn schoonpa heeft 2 hartinfarcten gehad en is ook wel iets veranderd. Ook voor ons minimaal iets hoor, maar toch iets.

Zo ziek zijn veranderd elk mens. Ik denk dat jij ook wel iets anders bent sinds je rugpijn, over dingen iets ander nadenkt?

Althans, als ik naar mezelf kijk, merk ik dat wel.

Tv kasten stonden al zo sinds de aanschaf nieuwe tv, maar de dvd recorder pastte er niet meer in. Moest dus een stuk uit de achterwand zagen. Je ziet dus vrij weinig dat ik iets gedaan heb, maar ben toch best een tijd bezig geweest.

VFF bevalt denk ik deze week. Ze zou vorige week de ks krijgen maar de gyn had dat een week doorgeschoven. Daar was ze not amused over. Ik denk dat ze eind deze week de ks krijgt. Ze was de 20e uitgerekend en ze zei dat ze met 41.1 week de ks zou krijgen nu. Maar denk niet dat t op een zaterdag is, dus denk dan toch vrijdag.
koffie, zwart graag...
Jee, wat is er veel geschreven inderdaad.

Sylvester, goed zeg dat je de tv kast hebt gezaagd. Bedankt voor de update over VFF.

Vff, als je meeleest: vervelend (understatement) dat de ks is uitgesteld. Spannend allemaal. Veel geluk!

MDF, zo te lezen lekker bezig. Geen handige actie van zo'n monteur, maar wel fijn dat je tv hebt.

Nummer, moeilijk zeg van jouw vader. Misschien dat het zoiets is wat Amygdala beschrijft; dat mensen kunnen veranderen na zoiets. Of misschien meer tijd nodig hebben om mensen en situaties te herkennen/in te schatten. Sterkte!

Amygdala, hoe is het? Zo te lezen ben je lekker actief met alles. Lukt het allemaal een beetje?

Ik heb mezelf min of meer een internet-verbod gegeven. (wat doe je dan hier, vraagt de oplettende lezer zich af... ) Omdat ik minder tijd achter de pc wil doorbrengen (doe administratief werk, zie daar al genoeg computerschermen), meer leuke dingen wil doen en meer tijd besteden om het hier in huis leefbaar te maken/houden . Af en toe forummen moet wel kunnen.
Tja... goeie beslissing. Ik baal er ook van als ik in sommige perioden eigenlijk continue achter allerlei schermpjes zit. Ik ben liever onder de mensen en lekker bezig.

Ik heb er even eenbeetje de balen van dat ik vaak zo moe en niet fit ben. Ga ik dus NU wat aan doen. NU NU NU

Zo, dat is eruit :-)

Ik ben vanmorgen eindelijk weer gaan sporten. Schemaatje gemaakt. Twee keer in de week nog 's morgens naar de sportschool. Geen drie keer meer, want ik vind het zo verschrikkelijk niet leuk, dat ik dan al helemaal niet meer ga.

Waren vanmorgen weer twee grieten over mn hoofd aan het praten over die milligram buikvet die ze hadden gesignaleerd. Echt, ik probeer er een paar kilo buikvet af te werken... laat mij mijn motivatie ff houden, ok?

Maar goed, voor de andere drie ochtenden in de werkweek staat de Wii op het programma. Ik heb de Wii Sports Active gehaald vandaag. Ben erg benieuwd!

Ik heb me in mijn hoofd gehaald een fatsoenlijk logeerbed te gaan halen. Dan moet dat ook in een andere kamer komen te staan (want anders past t net niet). Dus weer even wat ombouwen boven. Manlief had daar niet zo'n trek in, maar als ik even een dagje doorbuffel, ben ik een heel eind! Eens kijken wanneer we dat gaan doen.

Ik wist trouwens niet dat afspraken voor keizersnedes ook uitgesteld werden. Lijkt me behoorlijk balen, eigenlijk.

Nu maar hopen op een snel berichtje, want ik wil toch wel graag even horen dat alles goed is hoor!
Nou, s avonds ben ik sinds de vakantie echt zelden meer achter de laptop. Afspraak met man.

Jee Amy, dat meen je niet! Daar heb ik ook altijd zwaar de * van als van die sprieten zeuren dat ze te dik zijn.

Maar ik kan het ook anders. Ik ben niet dik maar heb wel veel buikvet. Altijd al gehad. Nu heb ik een normaal postuur. Niet dik maar ook niet dun maar die buik is echt erg. Soms lijk ik wel maanden zwanger. En als ik dan zeur over een dikke buik en er staat iemand die een stuk forser is te kijken: wat zeur je nou! Denk ik ook: jaa, maar toch vind ik het van mezelf.

Misschien zien zij zichzelf echt als koeien ha ha ha terwijl ze sprietjes zijn.

Echt knap dat je jezelf 2 x per week naar de sportschool kan sleuren en ook nog op de wii kan sporten.

Petje af hoor
koffie, zwart graag...
Jee, alweer zoveel! Ik zal morgen even uitgebreid reageren (zit nu op een mobieltje bij te lezen, en dat is zo lastig tikken!)
Zo, daar was ik weer.

Eerst maar even over mijn vader. (Hij heeft een hersenbloeding gehad, maar niet in het gedeelte van de hersenen waar gedragsveranderingen op kunnen volgen). We praten erg veel met elkaar (ik bel hem elke dag en zie hem regelmatig) en vrijwel alles is bespreekbaar. En in die gevallen dat hij vergeet mij iets te vertellen, dan hoor ik het wel van zijn vrouw. Dat vertelt ze dan gewoon waar hij bij zit, dus dat gebeurt niet achter zijn rug om ofzo. Wat dat betreft zijn we dus echt heel open naar elkaar. (Misschien is dat ook juist wel iets wat me bezorgd maakt, want hij is van nature een vrij gesloten man als het op zichzelf en zijn diepere gevoelens aankomt). Maar goed, het is nog geen 3 maanden geleden gebeurd en het is natuurlijk een behoorlijke klap, dus in die zin kan ik ook eigenlijk niet verwachten dat hij al helemaal weer de oude zou zijn. Wie weet, misschien trekt het nog bij. Of zoals jullie ook al zeggen, er zou natuurlijk ook een blijvende verandering kunnen zijn.

@VFF

Als je dit nog leest, dan wens ik je heel veel sterkte met je bevalling. Wat een teleurstelling dat het uitgesteld werd! Ik hoop dat het allemaal heel voorspoedig zal verlopen...

@Amy

Wat goed van je dat je aan de sport bent gegaan! Je moet je niet laten ontmoedigen, hoor. Gewoon lekker door blijven gaan en bedenk je maar dat jij waarschijnlijk veel sneller resultaat ziet dan die magere sprieten!

@Tsja

Een internetverbod, op zich best een goed idee. Zo'n forum is toch best verslavend, he?
Goeiemorgen!

ja, het is nog morgen in mijn wereld. Al heeft die wereld deze week best effe wat op z'n kop gestaan.

Hier vandaag geen huishoud dagje, maar een studeerochtendje. Vanmiddag weer werken tot eind van de avond. Als ik eraan toe kom, dan ga ik de was nog wel effe vouwen en strijken waar nodig (3wassen).

Zaterdag wordt een dagje Sintinkopen doen. We hebben nu bijna alle lijstjes verzameld, nog eentje niet. We vieren 4 december met mijn ouders en gezin met aanhang Sinterklaas. 5 December vieren we begin van de avond Sinterklaas met nog 2 gelovige nichtjes. Daarna ga ik nachtdienst doen.

@ Amygdala,

De erwtensoep was erg lekker (1e keer zelf gemaakt!!)

Ik vind het net als jij ook best lastig als je ziet dat je ouders anders worden of geworden zijn. Vroeger konden mijn ouders alles, wisten ze alles... Later ontdek je dat ze veel weten en kunnen, maar niet alles. En dan ontdek je dat ze dingen die ze vroeger konden en deden niet meer kunnen of weten.

@ Sylvester,

Het gaat er toch niet om wat je ervan ziet met je tvkastje, maar ook de voldoenind die je krijgt nu het af is.

En wat betreft die sprietjes, ik heb daar ook een hekel aan als ze zichzelf te dik vinden. Ben ik dan een kamerolifant vraag ik me dan af (weeg 70 kg bij een lengte van 1.75).

Tijd terug een patient gehad die vroeg of we een hijskraan hadden om haar om te draaien (woog ruim 140 kg), dan moet ik ergens ook wel lachen. Wat ben ik dan toch tevreden met mijn eigen lijf!

@ Nummerzoveel,

Fijn om te lezen dat je een goede band met je vader en (stief?)moeder hebt. Hoe is het met jou zelf??

@VivaFeelFree,

Hoe is het met je Ukkie? IK las ergens dat je ks uitgesteld werd. Dat moet enorm balen zijn! Hopelijk heb je Ukkie snel in je armen en kan je genieten!

En hoe is het met ieders huishoudelijk werk? Ligt dta op een wat lagere prioriteit? Of gaan jullie in het weekend aan de poets?

Liefs MDF
Ah, dan hebben we ongeveer hetzelfde postuur want ik zit in dezelfde lengte/gewicht.

Je wereld op zn kop? Wat dan?

Plan voor dit weekend: de was. Halve zolder hangt vol met schone was of ligt vol met vieze was. Man had t laten versloffen dus maar even samen aanpakken.

In die tijd kan ik ook gelijk eea van de spullen weer in de stellingen ruimen.

Mn post moet ik ook nog opruimen. Ondanks dat ik me steeds voorneem het maandelijks gelijk te doen, blijft het keer op keer maanden liggen.
koffie, zwart graag...
@MDF

Inderdaad, een stiefmoeder :-) Met mijzelf gaat het onveranderd. En wat was er in jouw wereldje aan de hand?

Wat leuk trouwens, Sinterklaas met gelovige kindjes. Heerlijk knus vind ik dat!

@Sylv

Toch maar weer een poging doen met je zolder? Ik wens je heel veel succes!!!

PS Ik ben 1.69 en net over de 70 kilo, ik win!
Hoi!

Vandaag heerlijk Sintinkopen gedaan!! We waren in minder dan 3 uur tijd klaar, een absoluut record!

Hierbij roep ik Nummerzoveel uit tot zwaargewicht van dit topic (lekker puhhh)

@ Sylvester,

Dat met de post is herkenbaar. We hebben nu zo'n ding met 3 postvakjes gekocht; is nu vooral een verzamelplaats van alle belangrijke post. Totdat we de betreffende mappen uitgepakt hebben en een goede opbergplek ervoor hebben.

Wereld op zijn kop door suicide van een bekende. Nooit zien aankomen, nooit verwacht en dan ineens een afscheidsbrief... bah, ik hou daar echt nie van. Maar ieder zo zijn keus, de mijne zal het niet zijn! Begin volgende week is het afscheid. Raar, onwerkelijk, maar toch ook realiteit. Overigens niet de eerste keer dat ik dit meemaak, helaas. Je wordt er een beetje soort van hard van.

Nu ga ik huishoud dingen doen!

Fijn weekend!

Groetjes MDF
@MDF

Het getver, wat ontzettend naar! Het is een keuze, maar het zou de mijne ook niet zijn. Zelfs als er al een brief is blijft de omgeving vaak met zoveel vragen achter (en schuldgevoel). Sterkte!
Man heeft alle was op zolder opgeruimd/opgevouwen en alle vuile was gewassen. Ik heb beneden alle kranten/folders en post uitgezocht en de administratie bijgewerkt/rekeningen betaald. Daarnaast nog privebestanden op werklaptop op onze nieuwe eigen laptop overgezet dus al met al een productief dagje.

Pffff, mdf. Wat heftig! Ben ff helemaal flabbergasted.

Een keer meemaken is al vrij bizar en uniek maar 2 x.
koffie, zwart graag...
Oh, wedden dat ik win?! 180 en ca 100 kg... beetje veel op het moment. Daarom ook dat sporten. Dan heb ik er zo 10 kg af. Maar dan moeten ze niet zo onaardig tegen me doen op de sport!

Ik was met de Wii Sport Active begonnen, maar die hebben als dagprogramma een langer schema dat ik op 1 ochtend heb. Even kijken hoe ik dat ga doen. In ieder geval iedere ochtend wat doen.

He jakkes MDF... dat is geen fijne situatie. Ik probeer er dan maar vrede mee te hebben onder t mom van 'die persoon wilde het en is nu waar hij/zij zijn wil'. Het is heel erg dat die persoon zo tot het uiterste is gekomen. Maar aan de andere kant, als jij het niet weet en geen hulpvraag krijgt, kun je er niets mee. Ligt aan die persoon, niet aan jou. Tis hard, maar wel zijn/haar beslissing...

Qua poetsen dit weekend niet zoveel gedaan. Vanavond nog maar even wat administratie wegwerken, huiswerk doen en de bovenverdieping opruimen.

Niet vergeten: wat spullen op MP zetten.
*moet nu toch even wat kwijt*

MDF, wat naar. Sterkte.

@Amy, erg irritant zeg, die meiden die lopen te zeuren over een millimeter vet. Goed trouwens dat je zo doorzet met sporten. Succes.

Drukke week achter de rug hier. Gelukkig ook weer wat opgeruimd afgelopen weekend. Nu weer aan het werk!
Hallo meiden,

Ik kom me melden. (zie mijn topic NU is het genoeg)

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Laila. Ik ben begin twintig en ik woon samen. Vanwege psychische problemen zit ik thuis. Daardoor vind ik het moeilijk om de boel schoon te houden. En eerlijk gezegd....... heb ik ook weinig discipline...

Vandaag ben ik begonnen met opruimen en poetsen. Ik heb net het bed verschoond en nu ga ik de kattenbakken schoonmaken en beneden opruimen.

Groetjes,

Laila
He Laila,

van harte welkom!

Zie onze voorafgaande berichten: hier lopen ook 'gewone mensen rond met gewone problemen' Iedereen heeft wat en iedereen heeft argumenten genoeg om NIET te poetsen.

Hier proberen we elkaar te motiveren om het WEL te doen. Hartstikke goed dat je de schouders eronder gaat zetten.

In je topic zag ik al dat je van plan was even flink aan de poets te gaan. Is dat een beetje gelukt?

Liep je tegen bepaalde problemen aan tijdens het schoonmaken/opruimen? Misschien hebben we hier wel tips...

Om gelijk met een paar tips te beginnen:

- zorg dat je gelegenheid hebt om nog van je nette huis te genieten. Poets dus liever niet op zondagavond. Dan zit je het hele weekend in de troep en is je huis netjes terwijl je er de hele werkweek niet bent. Poets liever op vrijdagavond of zaterdagochtend. Hoef je niet het hele weekend tegen je klus aan te hikken en kun je wel van het resultaat genieten.

- Hou het bij. Wij hebben het ritme: koken, eten, afwassen, rondje huis.

Keuken is dus na het eten direct netjes, en rondje huis houdt in dat we even bewust kijken naar waar troepjes liggen en die ruimen we dan direct op. Rond 6 uur eten we, rond half 8 zitten we op de bank voor onze vrije avond. Je bent er dus geen uren mee bezig.
Hoi!

Welkom Chocolaila! Schrijf mee, doe mee en poets!

@Tja2,

Drukke weken; volgens mij is dat een synoniem voor de maanden november/december. Echt ik kom uren, dagen weken tijd te kort om alles te doen wat ik zou willen.

@Sylvester,

Volgens mij ga je best wel lekker; ik lees steeds dat je allerlei dingen opruimt, kan ordenen, etc. Ga zo door!!

@Amygdala,

Wat leuk dat je zo actief bezig bent met sporten en je wii.

Pff had ik die tijd en discipline maar. Ben echt erg druk nu met studie (moet echt een hele berg verslagen nog doen). Ook met werk druk druk.

Dit weekend was ik de nodige rommel beu. Ik heb behoorlijk wat opgeruimd, ik heb gestofzuigd en de hal gedweild. Dat was me echt een enorme bende. Ik was helemaal happy met het eindresultaat. Ook nog wel tijd gehad om de nodige leuke dingen te doen; Sinterklaasinkopen doen, avondje kaarten met familie, uitslapen.

Gisteren heb ik 4 wassen weggewerkt; alleen de strijk ligt nog te wachten; moet zo dadelijk al wel de helft gaan doen (moet wat nets aan ivm afscheid).

Morgen een dagje school en dan hoop ik in de wat saaiere lessen (die zijn er) wat Sinterklaasgedichtjes te kunnen maken.

Ik ga strijken nu en me klaarmaken voor een treurig afscheid.

Voor nu fijne dag!

Groetjes MDF

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven