Een schoon, opgeruimd huis!

20-04-2009 20:27 1902 berichten
Zoals er meerdere lijn topics bestaan, weet ik dat er ook een 'opruim' topic bestaat. Heb er in het begin een tijdje geschreven, maar geen discipline, andere zaken aan mn hoofd, dus niet vol gehouden.

Nu echter gaat de knop om!

Ik wil een opgeruimd huis!

En ik ken mezelf, dat gaat zo niet lukken, ik heb een stok achter de deur nodig. Ik moet een lijstje hebben, waarbij ik kan afstrepen, of doelen stellen voor die dag.

Zondag al heel de dag in de tuin bezig geweest, die staat er weer oppietoppie bij Alleen lag daar mn prioriteit natuurlijk niet, maar je kent het, mooi weer, lekker buiten blablabla. Het eerste excuus dus.

Ik ben momenteel elke dag thuis, zou dus elke dag heel wat kunnen doen, maar juist door het elke dag thuis zijn ben ik een kei geworden in het uitstellen, wat ik vandaag niet doe kan morgen immers wel, met als resultaat dat ik einde van de week een dag bezig ben, terwijl het elke dag een uurtje zou zijn, bij wijze van spreken.

Wie doet er mee?!

Mijn doelen voor morgen zijn alvast:

* bijkeuken uitsoppen, onbruikbare dingen weggooien, mss practisch en opnieuw indelen.

(niet een te groot doel, ben heel de ochtend al bij mn oma aan het poetsen, en zo leuk vind ik dat poetsen nou ook weer niet )
Goedemorgen!

Gefeliciteerd aan de jarige jetjes, en sterkte voor Elo, kalm aan he!

Hier een beetje een dipdag, dus ik heb niet zoveel op de planning staan. Net Snaaks kamertje gedaan, bed afgehaald, alles afgesopt, stofzuigeren etc. Zometeen nog wat boodschapjes halen en dan geloof ik het wel..
Maroon, echt serieus en met het risico nu als een ouwe doos over te komen; je kunt beter nadenken in een opgeruimd huis.

Ruim in ieder geval even op, ook al doe je verder niks. Je hebt veel aan je hoofd. Orde kan je nu helpen.

Lieve leo, als ik jou ook niet had

Heb idd nog even gestofzuigd, wasje van gister opgevouwen en opgeruimd en nog wat administratie gedaan.

Volgende wasje zit in de machine, straks na het middageten even afwassen, en dan vanmiddag met dit rotweer maar thuisbioscoopje doen. Gordijnen dicht, kindercola erbij, wat lekkers en een leuk dvdtje, Snaak blij, ik vind het gezellig, allebei blij dus haha.
Ik vind het fijn dat je het van me aanneemt.

Je denkt erg veel na lees ik op andere topics en troep verlamt je dan. Tenminste, het verlamt mij en ik zou me voor kunnen stellen dat dat voor anderen ook opgaat.

Ga je voor jezelf eens een lijst maken met je twijfels en gedachten en zo Maroon? Dat je gedachten niet alle kanten op vliegen?

Als je hulp nodig hebt hoor ik het wel ok?
eleonora heeft gelijk, rotzooi werkt verlammend. Van mijn moeder ooit een gouden tip gekregen. Bij alles wat ze wilde kopen dacht ze: "Mwah, moet ik ook opbergen en schoonmaken, weegt dat op tegen het gemak van het item?". Als het antwoord nee was, kocht ze het niet, bespaarde haar ook bakken geld!
Alle reacties Link kopieren
goede tip dickens. Zo denk ik als ik de troep al gekocht heb en laten aan t uitzoeken/opruimen ben. Bewaren ja/nee?

Maroon, ondanks je dipdag heb je nog veel gedaan vandaag!

Veel plezier met jullie biosmiddagje.

Ik zou dozen uitzoeken en spullen op vrijmarkt verkopen.

Maar ...... ben r nog niet aan toe merkte ik dit weekend om zoon's speelgoed en babykleding etc te verkopen.

Dan maar een jaartje wachten
koffie, zwart graag...
Eleonora, dat lijstje heb ik allang klaar, haha. Veel meer voordelen dan nadelen hoor, alleen steeds maar de twijfel en het gevoel van " wat als ik daar niet kan aarden"

Moeilijk he Sylvester, ik heb ook vorig jaar pas Snaak haar kleertjes weg kunnen doen, toen was ze ruim 3, en nog had ik moeite met de babydingetjes wegdoen. Ik heb met mezelf de afsrpaak gemaakt dat ik van elke maat 1 mooi setje mocht houden, voor het geval er ooit nog eens een klein Snaakje bijkomt.

Zonet toch nog wel echt flink geweest, heb eindelijk de trap/voorraadkast maar eens opgeruimd, grote hoeveelheid rommel eruit gehaald, en nu ziet het er weer netjes uit. Meteen tot de conclusie gekomen dat ik een maand geen boodschappen hoef te doen, oeps.. (mag graag wat op voorraad hebben)
Ja, daar ben ik weer!

Ik heb vandaag tientallen mailtjes beantwoord en allerlei telefoontjes die ik echt moest doen. Er zit een was in, alle sokken eens uitgezocht, vaatwasser draait, bleek in het toilet gegooid en nu ben ik me door de stapel administratie aan het worstelen.

Ik lees veel goede tips van jullie en merk dat ik er al een aantal 'ongemerkt' toepas.

Nooit met lege handen weglopen en opruimen waar je mee bezig was, zijn een paar voorbeelden hiervan. Dit alleen scheelt al zoveel!
Hé leuk hier en wat motiverend. Jullie brengen het een beetje alsof het ontzettend leuk en voldoening gevend werk is.

De sokken had ik gister al uitgezocht en mijn wasmachine vreet ze echt op hoor, want ik heb zoveel enkelen over.

Nu ga ik zo de voordeur en etc. maar eens doen. Ging er net doorheen en ineens viel het me toch wel heel erg op dat dat heel erg nodig is. En dan kan je wel een net huis hebben, maar als de entree er al niet uitziet. Pak ik direct de trappen ff mee.
Wat zijn jullie super actief geweest allemaal, super!

En een extra pluim voor Maroon, omdat ze zoveel heeft gedaan, terwijl ze er eigenlijk helemaal geen zin in had.

Vandaag heb ik:

-Boven- en beneden verdieping opgeruimd

-Boodschappen gedaan

-3 Wassen gedraaid/gedroogd/gevouwen

-Alle ramen beneden van binnen en buiten gewassen (incl. schuur)
The time is now
Hallo,

Ik lees hier nu steeds mee, maar zal toch eens reageren. Jullie inspireren me echt. Ben vandaag ook begonnen. Had/heb de boel hier ook niet onder controle momenteel. Maar daar gaat verandering inkomen.

Vandaag gedaan:

- alle ramen buitenom

- vier keukenkastjes gesopt en opnieuw ingedeeld

- drie wassen schoon en droog (moet nog strijken en vouwen)

- kamer opgeruimd en stofgezogen.

Heerlijk om dit even neer te typen!

Als 'stok achter de deur' zal ik me hier regelmatig melden.

Succes allemaal!
tsja.....
Ik ben trots op jullie!

Fijn om te lezen wat iedereen weer gedaan heeft.

Valt het mee of tegen, deze (voor sommigen nieuwe) manier van omgaan met je huishouden?
Maroon, goed dat je een lijst hebt en ik geloof toch nog steeds echt in dat je soms gewoon achter je hart aan moet gaan hoor. Voor hetzelfde geld is dit wat je gaat doen het hé-le-maal voor jou!
Dickens, goeie van je moeder, ik probeer ook zo te leven, al vind ik het wel lastig eerlijk gezegd. Soms overheerst toch het hebben, hebben, hebben gevoel
Goeiemorgen allemaal,

Zo te zien ben ik de eerste die zich hier meldt vandaag. Hoe gaat hte bij jullie? Hier best lekker, wat betekent dat ik het huishouden nog niet heb aangeraakt.

Dank voor alle felicitaties!! Zelfs op mijn werk voelde ik me helemaal jarig (kids voor me gezongen, collega's die zeiden dat ik niet zo oud eruit zie als ik werkelijk ben, veel telefoontjes van mensen die me wilden feliciteren, etc.).

Ik heb heerlijk uitgeslapen, was ik aan toe, kom net onder de douche vandaan.

Mijn planning voor vandaag:

- boodschappen doen (doen we liever niet op een drukke zaterdag, dus op mijn vrije dag).

- vaatwasser uitruimen en inruimen wat erin moet

- was draaien

- keuken opruimen

Mocht ik nog superenthausiast zijn dan wil ik ook nog de badkamer een sopbeurt geven.

@ Dickens, thanks voor de tip van je moeder, ga die zeker ook gebruiken

@ Monissa, uiteindelijk geeft het ook veel voldoening. Ik kan 's avonds echt op de bank gaan hangen en trots op mezelf zijn. Bovendien vindt vriendlief het ook wel fijn (hij doet ook best wel wat in het huishouden hoor).

@ Eleonora, voor mij valt het dan wel mee, het enige wat tegenvalt is het beginnen eraan. Eenmaal bezig dan ben ik net een dieselmotor, die weet ook niet van ophouden. Het meest vervelende vind ik wel de afwas (dingen die niet in de vaatwasser kunnen (te groot) of mogen (houten snijplanken, dure messen).

Wat is jullie planning??? Succes vandaag allemaal!

Liefs MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Vandaag ga ik geen ruk doen (wel 1 of 2 wasjes en de afwas en klussen in nieuwe woning), ik ga volgende maand verhuizen en schoonmaken hoef ik dan niet van mezelf ;) Zal wel weer heel veel uit gaan mesten bij inpakken (zit nu tijdelijk gehuurd dus heb al een enorme slag gemaakt bij vorige verhuzing). Gaf trouwens een heerlijk gevoel, al die vuilniszakken met rotzooi aan de straat zetten. Ik bewaar ook niks meer onder het mom van: mss is het wat voor die of die?
quote:eleonora schreef op 27 april 2009 @ 21:27:

Dickens, goeie van je moeder, ik probeer ook zo te leven, al vind ik het wel lastig eerlijk gezegd. Soms overheerst toch het hebben, hebben, hebben gevoel

Ja, hebzucht, 1 van de nobelere menselijke trekjes

Een virendin van mij zegt altijd: het is geen hobby maar een hebbie!
Hej allen!

FF niet geschreven....ook even niet zoveel gedaan Niks naast de gebruikelijke wasjes en afwasmachine laten draaien.

Vanmorgen naar de huisarts geweest, loop nu 2 weken weer met een enorme verkoudheid...en de gene daarvoor was nog maar 5 weken terug. Blijk ontstoken neusslijmvlies te hebben en opgezette lymfen. Een virusje dus, met een beetje extra irritatie door hooikoorts. Heel fijn....

Tis niet dat ik op bed lig...maar alles kost kost meer energie en ehm krijg minder energie van de leuke dingen

Maargoed, genoeg gezondheid-gebla Heb vanmorgen (opberg)bakken gehaald laatst mn gereedschap en dergelijke gesorteerd en in zulke bakken opgeruimd. Wordt t niet zo'n chaotisch zooitje...straks mn voorraadtoiletspul ook eens uitzoeken en zo opruimen (heb nogal grote inbouwkasten dus dit is wel handig).

Verder nog even stofzuigen en een boek lezen (ja moet rust nemen van de huisarts... dus hihi dan doe ik dat maar )
Vorige week zag ik dit topic al, net op het moment dat mijn man en ik ruzie hadden over het huishouden. Ik ben nl. meer van de franse slag opruimen en hij is van het supergoed-ik-verschuif-alle-meubels-en-veeg-ook-boven-de-kasten-opruimen. Dus ik moest stiekem wel lachen om dit topic en ben het ook maar gaan doorlezen.

Het enige wat we ons allebei moeten aanleren is het bijhouden, dat gebeurd helaas niet regelmatig en dan is het weer een huishouden van Jan Steen.

We hebben een zoon van 12 en een dochter van 11 jaar. Je zou denken dat die op die leeftijd iets meer doen, maar niets is minder waar. Wanneer ze thuiskomen is het, tas op de grond gooien, jas op de bank of stoel, schoenen uit en die slingeren dan ook rond. Er moet dus altijd gezegd worden opruimen, btje vermoeiend als dat elke dag moet. Voor de rest hebben ze allebei wel taken, maar dat gebeurd op een manier die nog minder is dan mijn Franse Slag. Dat vind ik toch vaak wel errug irritant. We roepen ze vaak terug om het nog een keer te doen wanneer het niet goed is, maar is wel erg vermoeiend.

Maar goed vorige week vrijdag ben ik begonnen met het huis schoonmaken (op dezelfe manier als mijn man);

- de badkamer (he-le-maal gedaan totdat het blinkt)

- hal boven, alles weggegooid wat wegkon en alles opgeruimd

- kamer van man en mij opgeruimd en dingen weggegooid

- ondertussen hebben de kinderen hun kamer gedaan, jaja zelfs met een doekje overal over gegaan.

- vervolgens gestofzuigd en gedweild

Zaterdag;

de hele beneden verdieping, woonkamer, keuken en de hal.

Nu is het dus bijhouden he.

Zondag

- gestofzuigd en gedweild

- mijn stofzuiger schoongemaakt. Heb een zakloze en afentoe moet het cylinder(weet niet precies hoe het heet) ook schoongemaakt worden. Dan gaat het stofzuigen de volgende x weer krachtiger.

Maandag;

niets gedaan, we waren laat thuis

Vandaag;

- ik wil mijn afzuigkap schoonmaken en de lades in de keuken uitspitten en (weer) netjes indelen.
Ha Rapid, welkom! Dat klinkt als een veelbelovende start.

Ik heb een superdag, de kinderen ook. Ze spelen lekker om me heen terwijl ik vanalles aan het schoonmaken en opruimen ben.

De benedenverdieping is nu vrijwel op orde, alleen de luxaflexen achter moeten nog.

Boven is een zooi, overal liggen kleren die weg moeten, opgeruimd, gestreken of gewassen. Ga ik zo eens mee beginnen.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
In het kader van als ik nou iedere dag een klusje wat lang is blijven liggen aanpak, is mijn huis binnenkort een paleisje, heb ik na de gebruikelijke afwas (nog van gisteravond en hier helaas geen plaats voor een afwasmachine), het kruidenrek, de afzuigkap en de voorraadbussen schoongemaakt. Daarna de antieke kast in de keuken uitgemest (verzamelplaats van alles wat je ff niet kwijt kan) en uitgestoft. Tussendoor nog tegeltjes etc. etc. dus nu mag ik van mezelf lekker banken.

@Roosje, beterschap. Hier nog één die al de hele winter verkouden is.
Dank je wel Dejavu!

Ik vergeet helemaal te vertellen dat voor het eerst sinds maanden (misschien wel jaren :)- ) alle was is weggewerkt. (Wij wassen nl. alleen in het weekend of, indien nodig, doordeweeks in de avond)

Het moet niet gekker worden ..........
Hihi allemaal bezige mensen hier!

Mijn kasten zijn weer wat opgeruimder... :-)

net onder het genot van een kopje thee en een stukje chocola met een vriendin zitten bellen. Weer lekker bijgekletst.

Nu nog even door met opruimen, kan ik vanavond even lekker voor mijzelf zorgen...kwam tijdens het opruimen maskertjes tegen, lijkt me vanavond een goed moment voor!

Hmmm ik ga....mn slaapkamer doen!
Vandaag niet veel gedaan. Had vanochtend een afspraak en vanmiddag hebben de kids me bezig gehouden...

Gedaan:

- koelkast schoongemaakt

- nog een keukenkastje schoon en opgeruimd

Morgen:

- heel veel was vouwen en in de kast

- een giga mand strijkwerk

- bijkeuken opruimen en poetsen.

(ik kom me wel verantwoorden morgenavond, dus ik moet!)

Groeten famke
tsja.....
weinig gedaan vandaag ivm verlate verjaardagsvisite zoon.

Daarna kadootje die stuk was geruild, sinds maanden weer eens kleding geshopt en dvdrek gekocht bij Ikea.(komt achter gordijn, dus ruimte in de tv kast voor nieuwe spelcomputer zoon.

Heb wel gelijk nadat visite weg was gestofzuigd en vaatwasser ingeruimd. Oftewel, t ziet er nog steeds netjes uit.

Ik merk dat ik de laatste weken alles keurig steeds opruim en dat het daardoor niet meer zo;n berg word (kleding in slaapkamer, oude kranten/folders etc)
koffie, zwart graag...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven