Een schoonen pot

29-11-2010 12:02 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb zoveel geleerd van mijn vraag van vorige week over strijken en niet strijken, dat ik een volgende vraag voelde opkomen.

Hoe vaak maken jullie het toilet schoon en hoe doe je dit? En hoe vaak zou het moeten volgens jullie of volgens 'de huishoudschool'?

Ik neem me altijd voor om hem in ieder geval om de dag te doen en in het weekend als er wat meer volk over de vloer is misschien extra. Maar het komt er niet altijd van.

Verder vind ik het wel makkelijk om het met allesreiniger en toiletpapier te doen (wasbakje ook meteen). Hoef ik ook geen doekjes uit te wassen. Verder even toiletreiniger in de pot en schrobben met de toiletborstel. Daarnaast eens per week stof afnemen en stofzuigen als de rest van het huis ook gebeurt en als ik zin heb dweilen.

Maar goed, ik loop alweer een hele week achter. Lekker voornemen dus...

Hoe gaat het bij jullie?

Hoe vaak maken jullie je toilet(pot) schoon?

Totaal aantal stemmen: 55

Twee keer per dag (2%)
Een keer per dag (7%)
Om de dag (5%)
Twee keer per week (13%)
Een keer per week (45%)
Zo af en toe (27%)
Ongeveer 1 keer per week. Indien nodig haal ik er de borstel tussendoor wel 'ns doorheen. Maar echt 'n scheut glorix er in en poetsen doe ik maximaal 1 keer per week, kan ook langer zijn als ik er geen zin in heb en hij is niet echt vies.

Ik gebruik lotus maestro keukenrolpapier om schoon te maken. Dat kan na gebruik idd ook gelijk doorgespoeld of in de vuilbak ipv dat je met zo'n ranzig doekje blijft zitten.
quote:elninjoo schreef op 29 november 2010 @ 12:05:

Ik gebruik lotus maestro keukenrolpapier om schoon te maken. Dat kan na gebruik idd ook gelijk doorgespoeld of in de vuilbak ipv dat je met zo'n ranzig doekje blijft zitten.Keukenrol doorspoelen? Gaat dat goed???
ik heb kinderen die nog wel eens knoeien, die hier ieder dag met een een vochtige doekje van de liddl (die blauwe pakken) en 1 x per week grote beurt. Dus pot met toiletreiniger, bril etc. met beetje chloor in water met allesreiniger,. Ik beging met lichtknopje, muur, bril, pot en dan vloer als laatste
Twee tot drie keer per week. Bleek in de wc, met de wcborstel schoonmaken en de bril met een hygienisch wegwerpdoekje voor de wc.

De vloer en het wasbakje, de deurknop, het vuilnisbakje legen enz. 1 keer per week.
Een keer per week een grote beurt en naar behoefte doordeweeks een doekje erover heen (prefab wcdoekjes van de xenos, ideaal!).

(toilet wordt gebruikt door 2 personen)
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
Een keer per week een grote beurt waarbij tegels, fonteintje, deur, pot en vloer met allesreiniger met een doekje wordt schoongemaakt. Doekje gooi ik na gebruik weg. Soms gooi ik een vaatwastablet in de pot, waar ik kokend water op giet en wat ik erin laat staan tot het volgende wc gebruik. Verder hangt er zo'n ambi puur dingetje in, gebruik ik dagelijks bleek en reinig ik de bril dagelijks met natte hygienische doekjes.
Een keer per week groot onderhoud en tussendoor met de borstel en glorix er doorheen/doekjes. Na een feestje vaak ook een keer extra. Mijn wasbak word ik simpel van, kraan lekt dus roest ed. kan ik tegenaan blijven schrobben met chloor.
Ik gebruik Glorix O2, die ruikt tenminste lekker fris en niet naar chloor.

Vuilnisbakje leeg ik zodra de zak vol is en dat kan dus wel weken duren.
Een keer per maand, omdat mijn huisgenoten het nooit doen, en ik 't ook niet vaker wil doen dan wat mijn verantwoordelijkheid is. Ik kan echt van alles aan nu qua bacteriën en stank :D
anoniem_94048 wijzigde dit bericht op 29-11-2010 12:19
Reden: typefout
% gewijzigd
1 keer per week.

We werken allebei fulltime dus zijn weinig thuis, en hebben geen kinderen. Uiteraard als het vies is, wacht ik niet tot het schoonmaakdag is.

Emmer sop erbij, eerst de deur/lichtknop/wcrolhouder. Daarna de spoelknop, de deksel van de bril, de scharnieren van de bril en de zitting zelf, daarna de onderkant van de bril en de rand van de pot. Dan gaat er een scheut jif met bleek in de pot en ga ik lekker schrobben. Doorspoelen, en een scheut dikbleek erin, lekker schrobben en laten schuimen en de borstel blijft in de bleek, in de pot staan tot het eerst volgende toiletbezoek. De houder van de wcborstel maak ik schoon onder de kraan in de badkamer, met jif en het schoonmaakdoekje. Daarna gaat het doekje met jif over het prullenbakje, zakje wordt vervangen. Als laatste dweil ik de vloer.

Wij hebben (gek genoeg) geen kraan en wasbakje in de wc.

Als ik heel veel zin heb, een paar keer per jaar, neem ik de muren en het plafond mee.

Wil je ook weten hoe ik de badkamer schoonmaak?
quote:elninjoo schreef op 29 november 2010 @ 12:18:

Ik gebruik Glorix O2, die ruikt tenminste lekker fris en niet naar chloor.

Vuilnisbakje leeg ik zodra de zak vol is en dat kan dus wel weken duren.Gooi je er alleen lege wcrollen in of ehhh...?
quote:_airecolette_ schreef op 29 november 2010 @ 12:24:

[...]

Gooi je er alleen lege wcrollen in of ehhh...?

ja, voornamelijk wc-rollen en lege badschuim

en als ik mezelf eens in de ca. 3 maanden ongesteld laat worden dan is het wel weer tijd om de vuilnisbak te legen
Ik wil juist de chloorgeur! Ik hou van schoonmaakgeurtjes, voor mijn gevoel lijkt het dan schoner...(slaat rationeel gezien natuurlijk nergens op).
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
1x per week, met die wc-doekjes, waarbij ik wel nog effe glorix gebruik tot een meter vanaf de grond op de betegelde muren.

En verder glorix in de pot, kwartiertje laten staan, klaar is kees!
1 keer per week alles grondig schoonmaken de rest van de week hou ik het bij met vochtige doekjes( action of aldi) en mik ik er nog een paar keer chloor in.
Eén keer per dag ( beide wc's ) .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:_airecolette_ schreef op 29 november 2010 @ 12:22:

1 keer per week.

We werken allebei fulltime dus zijn weinig thuis, en hebben geen kinderen. Uiteraard als het vies is, wacht ik niet tot het schoonmaakdag is.

Emmer sop erbij, eerst de deur/lichtknop/wcrolhouder. Daarna de spoelknop, de deksel van de bril, de scharnieren van de bril en de zitting zelf, daarna de onderkant van de bril en de rand van de pot. Dan gaat er een scheut jif met bleek in de pot en ga ik lekker schrobben. Doorspoelen, en een scheut dikbleek erin, lekker schrobben en laten schuimen en de borstel blijft in de bleek, in de pot staan tot het eerst volgende toiletbezoek. De houder van de wcborstel maak ik schoon onder de kraan in de badkamer, met jif en het schoonmaakdoekje. Daarna gaat het doekje met jif over het prullenbakje, zakje wordt vervangen. Als laatste dweil ik de vloer.

Wij hebben (gek genoeg) geen kraan en wasbakje in de wc.

Als ik heel veel zin heb, een paar keer per jaar, neem ik de muren en het plafond mee.

Wil je ook weten hoe ik de badkamer schoonmaak?
quote:_airecolette_ schreef op 29 november 2010 @ 12:22:

Emmer sop erbijVind je dat niet vies om zo'n doekje elke keer terug in hetzelfde water/sop te moeten doen?
quote:elninjoo schreef op 29 november 2010 @ 12:31:

[...]

Vind je dat niet vies om zo'n doekje elke keer terug in hetzelfde water/sop te moeten doen?Neuh want ik ga van "schoon" naar "vies". Soms doe ik het doekje ook onder de kraan, maar dat moet dan in de keuken, en eigenlijk vind ik het viezer om een wc-doekje uit te spoelen op een plek waar eten gemaakt wordt, dan een emmer sop te gebruiken.
anoniem_111562 wijzigde dit bericht op 29-11-2010 12:36
Reden: soP
% gewijzigd
quote:_airecolette_ schreef op 29 november 2010 @ 12:35:

[...]

Neuh want ik ga van "schoon" naar "vies". Soms doe ik het doekje ook onder de kraan, maar dat moet dan in de keuken, en eigenlijk vind ik het viezer om een wc-doekje uit te spoelen op een plek waar eten gemaakt wordt, dan een emmer som te gebruiken.Daarom gebruik ik wegwerp, die hoef ik niet uit te spoelen.
Ik vind wegwerp niet nat genoeg, ik spetter en plens altijd de hele wc nat. Leuk he, al die verschillende manieren
Te weinig. Wel altijd als er bezoek langs komt.

Hoe: met bleek
2 keer per week grondig. Na gebruik evtl. borstelen en iedere avond een coregatab (gebitsreiniger) erin. (in de wc dus)
Gebitsreinigers en vaatwastabletten zijn een goeie tip zeg. Ik had altijd van die wctabs...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven