Ektorp hoes verven

14-03-2013 14:20 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik wil graag mijn 3 persoons ektorp hoes verven. Van wit naar grijs. Maar vraag me af hoeveel pakjes ik moet hebben. Doe de kyssenhoezen apart. Er staat 1 pakje per 600 gram maar dat zou betekenen dat ik enorm veel pakjes moet?

Heb geen weegschaal. Iemand ervaring?

Groetjes
Past hij wel in de wasmachine?
Ja ik heb de hoes laatst gewassen
Ik zou het niet doen. Heb het zelf geprobeerd in de wasmachine ( wit naar bruin ), werd een grote vlekken bende. Heb de hoes weg kunnen gooien.
Wat google mij verteld

- Kijk goed naar de beschrijving. Sommige stoffen zijn te groot/zwaar waardoor het sneller vlekkerig wordt.

- Katoen, linnen en viscose kunnen worden geverfd. Op mengingen met polyester wordt een lichter kleurresultaat verkregen. Nylon en andere synthetische stoffen kunnen niet worden geverfd. Wol en zijde kunnen alleen met Dylon handwas verf geverfd worden. Volgens de ikeasite is de hoes 100% katoen dus dat moet lukken.

Voor gordijnen adviseert dylon 2000 gram ik verwacht dus dat je minstens 3 pakjes nodig hebt...

Ikea koopjeshoek is misschien ook een optie, laatst lagen daar voor verschillende baken/stoelen hoezen voor nog geen 10 euro.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
En even marktplaatsen of je een grijze hoes kunt vinden. Het is geen kleur die je nooit ziet, dus ik zou de gok niet wagen om 'm in de kleurspoeling te gooien..
Sterker nog ik zou denk ik voor een nieuwe hoes gaan.

voor 2 en 3-zits bank en stoel zijn deze 49 euro. Met vier pakjes verf zit je daar 'maar' 10 euro onder met het risico op mislukken.

Voor de hoekbank versie is de hoes wel duur daar is verven misschien wel rendabel.
De witte hoes is inderdaad erg goedkoop maar de gekleurde al meer dan 150 euro
Misschien kan je er nog even voor doorsparen, dan weet je zeker dat je goed zit
quote:jannie_27 schreef op 14 maart 2013 @ 15:01:

De witte hoes is inderdaad erg goedkoop maar de gekleurde al meer dan 150 euro

*Klikt verder dan wit*

Waaaaaaaat 150 euro extra voor sommige kleurtjes!
Ik zou het gewoon proberen. Kun je altijd nog een nieuwe hoes kopen.
Ik heb het ook een keer geprobeerd, maar ook alleen maar vlekken. Helemaal niet egaal, dus ik zou het ook niet doen.
Ik heb het ook overwogen maar ben bang dat het toch af gaat geven...
Bij mij is het verven van een hoes faliekant mislukt.

Mijn wasmachinetrommel is niet groot genoeg om de hoes los rond

te laten draaien. Gevolg alles vlekkerig. Misschien als je een hele grote trommel hebt dat het lukt.
Volgens de site van Ikea weegt de Blekinge wit hoes 6,3 kilo inclusief verpakking. Denk zo een 6 kilo zonder.

Tien pakjes kopen dus.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik zou het proberen in de badkuip. Veel water, twee pakjes zwart erbij, geen grijs. Hoes en kussens erbij en dan een paar uur laten staan en af en toe roeren. Dan wordt het egaler en heb je minder verf nodig.
Zou de badkuip daar tegen kunnen? Mijn badkuip zou denk ik verkleuren.
quote:_Hazeltje_ schreef op 14 maart 2013 @ 17:26:

Ik zou het proberen in de badkuip. Veel water, twee pakjes zwart erbij, geen grijs. Hoes en kussens erbij en dan een paar uur laten staan en af en toe roeren. Dan wordt het egaler en heb je minder verf nodig.Moet je wel de goede pakjes hebben. Er is verschil tussen machine verven of op de hand.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik heb besloten om het NIET te doen. Risico is te groot dat het gaat mislukken en heb ook geen badkuip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven