electriciteit bijbetalen
zondag 6 juni 2010 om 14:42
helaas moet ik bijna 300 euro bijbetalen, en dat alleen voor electriciteit!
ik betaalde al 35 euro in de maand, maar dat was dus flink te weinig!
nu ga ik dus streng bezuinigen. dus (ik heb spaar)lampen alleen aan als het echt nodig is. de computer uit zetten als ik er niet achter zit. de tv alleen aan als ik er ook echt naar kijk.
en alle standby apparaten, magnetron bijvoorbeeld, helemaal volledig uit zetten.
de senseo meteen uitzetten na gebruik, en de waterkoker slechts 1 x aanzetten en dan het hete water in de thermoskan bewaren.
maar.. zijn er misschien nog meer dingen die ik kan doen.?
hoe doen jullie dat, zijn jullie je ook bewust van de kosten?
betaal ik voor mijn 1 persoons huishouden niet veel te veel?
ik betaalde al 35 euro in de maand, maar dat was dus flink te weinig!
nu ga ik dus streng bezuinigen. dus (ik heb spaar)lampen alleen aan als het echt nodig is. de computer uit zetten als ik er niet achter zit. de tv alleen aan als ik er ook echt naar kijk.
en alle standby apparaten, magnetron bijvoorbeeld, helemaal volledig uit zetten.
de senseo meteen uitzetten na gebruik, en de waterkoker slechts 1 x aanzetten en dan het hete water in de thermoskan bewaren.
maar.. zijn er misschien nog meer dingen die ik kan doen.?
hoe doen jullie dat, zijn jullie je ook bewust van de kosten?
betaal ik voor mijn 1 persoons huishouden niet veel te veel?

zondag 6 juni 2010 om 15:01
zondag 6 juni 2010 om 15:04
Ik vind 35 euro ook erg weinig hoor.
Om te besparen gaat hier de verwarming nooit hoger dan 20 graden, ik ben zelf nogal kouwelijk aangelegd en kruip dan onder een fleecedeken. Verder folie achter je verwarming, zodat de warmte niet in de muur trekt, maar de ruimte in.
Google eens op bespaartips, daar komt nog veel meer uit!
Om te besparen gaat hier de verwarming nooit hoger dan 20 graden, ik ben zelf nogal kouwelijk aangelegd en kruip dan onder een fleecedeken. Verder folie achter je verwarming, zodat de warmte niet in de muur trekt, maar de ruimte in.
Google eens op bespaartips, daar komt nog veel meer uit!
zondag 6 juni 2010 om 15:09
Ik weet niet bij wie je aangesloten bent maar ik doe eens in de zoveel tijd (3 maanden geloof ik) zo'n check, dan vul ik op de website mijn meterstanden in en krijg dan in een tabel te zien hoe het met m'n verbruik zit, ook in vergelijking met wat ik betaal.
In mijn vorige huis betaalde ik 125 per maand (2 personen).
In ons huidige huis was de schatting op 65 (!!) gemaakt, de vorige bewoner was alleen, misschien dat ze daar vanuit gingen?
Ik heb toen m'n voorschot op 100 euro gezet en na 3 maanden eens gekeken, zou 400 euro bij moeten betalen eind van het jaar volgens de schatting.
Zit nu op 130 per maand.
Wil niet weten hoeveel ik bij had moeten betalen met dat voorschot van 65 euro!
En dat het hier enkelglas is, merk ik wel hoor!.
Huis is slecht geisoleerd, toen het sneeuwde had ik de sneeuw in m'n keuken liggen. De vraag is of deze buurt nog gerenoveerd wordt. Maar in de winter is het zo tochtig als ik weet niet wat.
Stook me rot om het warm te houden.
In ons huidige huis was de schatting op 65 (!!) gemaakt, de vorige bewoner was alleen, misschien dat ze daar vanuit gingen?
Ik heb toen m'n voorschot op 100 euro gezet en na 3 maanden eens gekeken, zou 400 euro bij moeten betalen eind van het jaar volgens de schatting.
Zit nu op 130 per maand.
En dat het hier enkelglas is, merk ik wel hoor!.
Huis is slecht geisoleerd, toen het sneeuwde had ik de sneeuw in m'n keuken liggen. De vraag is of deze buurt nog gerenoveerd wordt. Maar in de winter is het zo tochtig als ik weet niet wat.
Stook me rot om het warm te houden.
zondag 6 juni 2010 om 15:18
35 euro vind ik ook niet hoog hoor, vind het aan de lage kant. Ik betaal 45 euro (vorig jaar 52 euro), ik woon alleen en ik kook, net als dolfje, ook electrisch.
Ik zet de verwarming in de winter vaak op 20 graden, draai 2 wassen in het weekend (goedkoper stroom) en heb geen droger, maar hang alles op een droogrek en dat gaat prima. Ik heb een laptop die vaak aanstaat, en doe alleen licht aan in de kamer waar ik ben.
Ik heb nog nooit hoeven bijbetalen. Krijg meestal een klein beetje geld terug.
Ik zet de verwarming in de winter vaak op 20 graden, draai 2 wassen in het weekend (goedkoper stroom) en heb geen droger, maar hang alles op een droogrek en dat gaat prima. Ik heb een laptop die vaak aanstaat, en doe alleen licht aan in de kamer waar ik ben.
Ik heb nog nooit hoeven bijbetalen. Krijg meestal een klein beetje geld terug.

zondag 6 juni 2010 om 15:24
quote:Kuzu schreef op 06 juni 2010 @ 15:09:
Ik weet niet bij wie je aangesloten bent maar ik doe eens in de zoveel tijd (3 maanden geloof ik) zo'n check, dan vul ik op de website mijn meterstanden in en krijg dan in een tabel te zien hoe het met m'n verbruik zit, ook in vergelijking met wat ik betaal.
Zit nu op 130 per maand.
En dat het hier enkelglas is, merk ik wel hoor!.Huis is slecht geisoleerd, toen het sneeuwde had ik de sneeuw in m'n keuken liggen. De vraag is of deze buurt nog gerenoveerd wordt. Maar in de winter is het zo tochtig als ik weet niet wat.
Stook me rot om het warm te houden.Maar je stookt toch niet op electriciteit? En TO heeft het volgens mij alleen over haar electriciteits kosten.
Zit nu op 130 per maand.
En dat het hier enkelglas is, merk ik wel hoor!.Huis is slecht geisoleerd, toen het sneeuwde had ik de sneeuw in m'n keuken liggen. De vraag is of deze buurt nog gerenoveerd wordt. Maar in de winter is het zo tochtig als ik weet niet wat.
Stook me rot om het warm te houden.Maar je stookt toch niet op electriciteit? En TO heeft het volgens mij alleen over haar electriciteits kosten.
zondag 6 juni 2010 om 15:28
quote:Courage schreef op 06 juni 2010 @ 15:22:
Lieve mensen: TO heeft het alleen over electriciteit.
Als je je eigen voorschotbedrag noemt, noem dan ook alleen electriciteit en geen gas+electriciteit!
Dit wordt anders appels en peren de hele tijd.Hier is verwarming ook elektriciteit, dus misschien bij de mensen die het bewust noemen ook? (ik roep maar wat... )
Lieve mensen: TO heeft het alleen over electriciteit.
Als je je eigen voorschotbedrag noemt, noem dan ook alleen electriciteit en geen gas+electriciteit!
Dit wordt anders appels en peren de hele tijd.Hier is verwarming ook elektriciteit, dus misschien bij de mensen die het bewust noemen ook? (ik roep maar wat... )

zondag 6 juni 2010 om 15:49
Toen vorig jaar mijn maandbedrag ernstig omlaagging (de vorige bewoners hadden een krankzinnig hoog voorschot), heb ik er op eigen houtje 15 euro per maand bij op gedaan, om zeker te weten dat ik aan het eind van het jaar niet hoefde bij te betalen. Twee weken geleden kreeg ik méér terug dan die 15 euro per maand...

zondag 6 juni 2010 om 16:19

zondag 6 juni 2010 om 16:31

zondag 6 juni 2010 om 17:05
Hou er rekening mee dat sommige apparaten al stroom verbruiken als ze in het stopcontact zitten, zelfs als ze uit staan! Bijvoorbeeld laptops, computer- en randapparatuur, opladers.
Een tv heeft overigens vaak een heel laag standbyverbruik. Daar maakt het nauwelijks verschil of hij uit staat of op standby. Wat inderdaad wel uitmaakt is dat je hem alleen aan laat staan als je ook daadwerkelijk kijkt.
Een tv heeft overigens vaak een heel laag standbyverbruik. Daar maakt het nauwelijks verschil of hij uit staat of op standby. Wat inderdaad wel uitmaakt is dat je hem alleen aan laat staan als je ook daadwerkelijk kijkt.