Elektrische deken
dinsdag 15 november 2011 om 19:23
Ik denk erover om een elektrische deken te kopen. Ik heb geen verwarming in de slaapkamer en het is er best wel heel erg koud. De extra deken en de kruik heb ik al geprobeerd, maar dit lijkt niet genoeg.
Hebben jullie een elektrische deken? Hoe bevalt dit? En ik zie overal in de folders elektrische onderdekens, doe je die dan onder je onderlaken? Het lijkt mij niet dat je er zo op slaapt.
Alle tips en ervaring zijn welkom!
Hebben jullie een elektrische deken? Hoe bevalt dit? En ik zie overal in de folders elektrische onderdekens, doe je die dan onder je onderlaken? Het lijkt mij niet dat je er zo op slaapt.
Alle tips en ervaring zijn welkom!
dinsdag 15 november 2011 om 20:09
Ik liet m 's nachts vaak gewoon aan hoor. Niks aan het handje. En dat op een 13 jaar oud ding. Nooit bang geweest voor brand of wat dan ook. Ik heb wel een keer over brand gedroomd. Toen dacht ik dat ik m uit had gezet... stond ie op de voetenstand... en die werd wel héét!
En als ik het te warm kreeg werd ik altijd wakker en dan deed ik m uit en rolde naar de koude kant van het bed.
En als ik het te warm kreeg werd ik altijd wakker en dan deed ik m uit en rolde naar de koude kant van het bed.
dinsdag 15 november 2011 om 20:10
quote:miepje1971 schreef op 15 november 2011 @ 20:09:
Wie weet een goed merk dat niet te duur is? En waar te koop?Goed merk weet ik niet maar je kan ze bij de Kruidvat, Hema, Blokker, dat soort winkels voor een paar tientjes een halen. Het is maar net hoe luxe je het ding wil hebben. Maar reken op 30 euro en hoger.
Wie weet een goed merk dat niet te duur is? En waar te koop?Goed merk weet ik niet maar je kan ze bij de Kruidvat, Hema, Blokker, dat soort winkels voor een paar tientjes een halen. Het is maar net hoe luxe je het ding wil hebben. Maar reken op 30 euro en hoger.
Het enige toestel waarmee wél problemen zijn vastgesteld is een elektrisch deken. Bij gebruik daarvan bleken zwangere vrouwen meer miskramen te vertonen en neemt de kans op leukemie toe. De oplossing is echter simpel: verwarm het deken op voorhand en zet het af als je eronder kruipt.
Bron: gezondheid.be
Verder heb ik ook wel eens gelezen dat het beter is om zelf je bed op te warmen met je eigen lichaamswarmte, omdat je je eigen 'thermostaat' anders ontregelt. En uiteindelijk zou je dus mogelijkerwijs dikker kunnen worden omdat je lijf niet meer hoeft te werken om warm te worden....
In ieder geval zal ik nooit en te nimmer een elektrische deken aanschaffen. Het idee dat je in een warm bed stapt, jakkes. Net alsof er voor jou al iemand in heeft liggen slapen...
Bron: gezondheid.be
Verder heb ik ook wel eens gelezen dat het beter is om zelf je bed op te warmen met je eigen lichaamswarmte, omdat je je eigen 'thermostaat' anders ontregelt. En uiteindelijk zou je dus mogelijkerwijs dikker kunnen worden omdat je lijf niet meer hoeft te werken om warm te worden....
In ieder geval zal ik nooit en te nimmer een elektrische deken aanschaffen. Het idee dat je in een warm bed stapt, jakkes. Net alsof er voor jou al iemand in heeft liggen slapen...
dinsdag 15 november 2011 om 20:16
@ tomatensoep : ik ben iets minder ouderwets, maar bij koude voeten doe ik mijn bedsloffen aan zijn van hetzelfde spul als je dekbed, zitten veertjes in en isoleren erg goed. Ik heb met die dingen nooit meer koude voeten! Heb net weer een nieuw paar gekocht voor 6 euro. Rood met witte rendiertjes haha!
dinsdag 15 november 2011 om 20:20
Ik ben inmiddels aan mijn 2 deken. De eerste deken moest ik met touwtjes onder het matras doorhalen en dan vastknopen zodat de ED goed bleef liggen. Dit gebeurde niet echt.
Door het omdraaien 's nachts verschoof de deken nogal eens. Nu heb ik er een van de Blokker die ik gewoon op het matras leg zonder enige bevestiging. Gewoon molton en hoeslaken erover en ondanks het woelen blijft hij liggen en verschuift hij niet.
Ik zou dit even checken als je er een aanschaft.
Door het omdraaien 's nachts verschoof de deken nogal eens. Nu heb ik er een van de Blokker die ik gewoon op het matras leg zonder enige bevestiging. Gewoon molton en hoeslaken erover en ondanks het woelen blijft hij liggen en verschuift hij niet.
Ik zou dit even checken als je er een aanschaft.
dinsdag 15 november 2011 om 20:27
Door dit topic dacht ik: jaaaaa en electrische deken, dat is wat ik nodig heb....! Ik lig ook altijd een redelijke tijd wakker als ik met koude voeten m'n bed in stap en dat is eigenlijk waardeloos. Ik heb er 1 gevonden voor 20 euro (25 incl. verzenden), met goeie reviews : http://www.wehkamp.nl/moo ... 71504/C29_9I1_H28_671504/
En dus gelijk maar besteld...
En dus gelijk maar besteld...
dinsdag 15 november 2011 om 20:31
Ik ben ermee opgegroeid, maar had de afgelopen 10 jaar geen meer, omdat ik altijd in 'warme' huizen woonde, met cv. Inmiddels woon ik in een aftandse jaren 30 rijtjeswoning, zonder cv en met alleen een gaskachel in de woonkamer. In de slaapkamer is het niet veel warmer dan buiten en die electrische deken is hier echt noodzakelijk nu. Ik ga vaak alleen naar bed, en dan is het zo koud, dat ik inderdaad uren wakker kan liggen van de kou. Sokken helpen dan echt niet meer. Als ik op die warme deken ga liggen, dan ben ik in een paar minuten weg.. Ik vind het echt dé uitvinding van de vorige eeuw.
dinsdag 15 november 2011 om 20:36
quote:mimootje schreef op 15 november 2011 @ 20:13:
heb er jaren geleden 1 gehad maar ik tintelde op dat ding, zwakstroom zei mijn ex... Ik hoef er nooit weer een en daarnaast vind ik het heerlijk om een fris bed in te kruipen met een pittezak aan mn voeten.Ja je mag inderdaad niet teveel in je bed plassen, dan krijg je raar haar
heb er jaren geleden 1 gehad maar ik tintelde op dat ding, zwakstroom zei mijn ex... Ik hoef er nooit weer een en daarnaast vind ik het heerlijk om een fris bed in te kruipen met een pittezak aan mn voeten.Ja je mag inderdaad niet teveel in je bed plassen, dan krijg je raar haar
dinsdag 15 november 2011 om 21:25
quote:Tomatensoep schreef op 15 november 2011 @ 19:55:
Ik ben vast ouderwets, maar als ik koude voeten heb doe ik gewoon mijn sokken aan.
Maar wat als je die al aan hebt?
Ik had er nooit zo over nagedacht en ga naar bed met warme pyjama, 2x dikke sokken, een extra dekbed en een kruik. En het meeste daarvan gaat dan in de loop van de nacht uit/af. Zo'n elektrische deken klinkt een stuk aangenamer en makkelijker. Misschien maar eens vragen aan Sinterklaas.
Ik ben vast ouderwets, maar als ik koude voeten heb doe ik gewoon mijn sokken aan.
Ik had er nooit zo over nagedacht en ga naar bed met warme pyjama, 2x dikke sokken, een extra dekbed en een kruik. En het meeste daarvan gaat dan in de loop van de nacht uit/af. Zo'n elektrische deken klinkt een stuk aangenamer en makkelijker. Misschien maar eens vragen aan Sinterklaas.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
dinsdag 15 november 2011 om 21:27
quote:tonkje schreef op 15 november 2011 @ 21:25:
[...]
Ik had er nooit zo over nagedacht en ga naar bed met warme pyjama, 2x dikke sokken, een extra dekbed en een kruik. En het meeste daarvan gaat dan in de loop van de nacht uit/af. Zo'n elektrische deken klinkt een stuk aangenamer en makkelijker. Misschien maar eens vragen aan Sinterklaas.Misschien?? Zeker doen! Man oh man, zo lekker als je een warm bedje kan schuiven. En die dingen die jij noemt, jeej, da's ook wat. Ik slaap zomer en winter in onderbroek + hemdje.....
[...]
Ik had er nooit zo over nagedacht en ga naar bed met warme pyjama, 2x dikke sokken, een extra dekbed en een kruik. En het meeste daarvan gaat dan in de loop van de nacht uit/af. Zo'n elektrische deken klinkt een stuk aangenamer en makkelijker. Misschien maar eens vragen aan Sinterklaas.Misschien?? Zeker doen! Man oh man, zo lekker als je een warm bedje kan schuiven. En die dingen die jij noemt, jeej, da's ook wat. Ik slaap zomer en winter in onderbroek + hemdje.....
dinsdag 15 november 2011 om 21:39
Ik wilde er ook nooit aan ..... Een lekker fris bed, dat was mijn ding (vond ik).
Totdat ik een keer in Azië in een basic hotel sliep: geen bed maar matrasje uitrollen op de verwarmde vloer; wat was dát lekker! Thuisgekomen meteen een elektrische deken aangeschaft. 's Zomers ligt die op zolder, maar morgen ga ik mijn bed verschonen en dan gaat-ie er weer op. Ik kan me nu al verheugen op morgenavond Half uur van te voren op standje 3 en ik stap in een heerlijk voorverwarmd bed. Dan zet ik hem uit, als ik er eenmaal in lig is het niet meer nodig.
Ook zo fantastisch als je rillerig bent van een flinke verkoudheid of een griepje, of als je spierpijn hebt van het sporten .....
Totdat ik een keer in Azië in een basic hotel sliep: geen bed maar matrasje uitrollen op de verwarmde vloer; wat was dát lekker! Thuisgekomen meteen een elektrische deken aangeschaft. 's Zomers ligt die op zolder, maar morgen ga ik mijn bed verschonen en dan gaat-ie er weer op. Ik kan me nu al verheugen op morgenavond Half uur van te voren op standje 3 en ik stap in een heerlijk voorverwarmd bed. Dan zet ik hem uit, als ik er eenmaal in lig is het niet meer nodig.
Ook zo fantastisch als je rillerig bent van een flinke verkoudheid of een griepje, of als je spierpijn hebt van het sporten .....
dinsdag 15 november 2011 om 21:48
dinsdag 15 november 2011 om 22:05
kan echt niet zonder mijn elektrische deken in de winter.Ik heb hem er alleen nog niet op liggen moet ik nog doen van de week.Manlief wil er geen een,maar ondertussen wel zijn voetjes warmen aan mijn kant.Haha,ik zet hem ook altijd een uurtje van te voren aan,en wat is het een genot om in een heerlijk warm bedje te stappen,en dan zet ik hem natuurlijk wel uit
dinsdag 15 november 2011 om 22:18
Ik heb ook altijd een electrische deken. Zalig. Die van mij gaat automatisch na bijv. een uur uit. Word dus nooit midden in de nacht wakker omdat het zo warm is.
Eerlijkgezegd is mijn vorige deken verbrand. De matras en mijn pyama waren verschroeid. Er ontstond niet brand gelukkig.
Zat wel kema keur op, maar toch kan er blijkbaar nog wel eens iets mis gaan. Toch heb ik weer een nieuwe die nu aanstaat.
Eerlijkgezegd is mijn vorige deken verbrand. De matras en mijn pyama waren verschroeid. Er ontstond niet brand gelukkig.
Zat wel kema keur op, maar toch kan er blijkbaar nog wel eens iets mis gaan. Toch heb ik weer een nieuwe die nu aanstaat.
dinsdag 15 november 2011 om 22:25
Ik heb er ook eentje en vind het echt heerlijk! Wegens chronische ziekte heb ik vaak een pijnlijk lijf en een warm bed doet dan zo goed, echt heel fijn.
Maar alsjeblieft, zet hem uit als je gaat slapen. Natuurlijk gaat het bijna nooit fout, maar het KAN echt heel erg fout gaan. Ik heb bij de Technische Recherche foto's gezien van een vrouw die was overleden doordat haar deken verbrandde, dat wil je niet..
Maar alsjeblieft, zet hem uit als je gaat slapen. Natuurlijk gaat het bijna nooit fout, maar het KAN echt heel erg fout gaan. Ik heb bij de Technische Recherche foto's gezien van een vrouw die was overleden doordat haar deken verbrandde, dat wil je niet..