En òf wonderen nog bestaan!

28-08-2010 08:10 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zeven weken geleden leek ie plots van de aardbodem verdwenen: onze lieve kater van nog geen jaar oud. Z'n maatje liep hier verloren mauwend rond, hij miste overduidelijk z'n kameraard. We hadden ze eerder samen uit het asiel gehaald, het was een gouden duo.

Naarmate de dagen verstreken, kwamen hier in de straat een vijftal posters te hangen van katten die weg waren en hier rees langzaam het besef, dat een katenhater wellicht zijn slag geslagen had. We hebben onze verdwenen kater overal opgegeven als vermist, maar helaas... nooit iets gehoord...

Gistermiddag open ik m'n mail en m'n oog valt op het eerste mailtje, ik ken de afzender niet: Ik lees en dònder van m'n stoel: Onze kater is gevonden... 50 kilometer verderop!! Met trillende vingers draai ik het telefoonnummer en een statige meneer (tenminste, zo klinkt ie) neemt aan en ik vraag ademloos: Heeft u mijn kat gevonden?!?

Het gesprek dat zich dan ontvouwt is prachtig: Meneer legt uit hoe-of-wat en ik krijg zelfs m'n kat "aan de telefoon": hij ligt op schoot bij meneer en ik hoor 'm luidruchtig spinnen.

Ik spring in de auto, tik het adres in de TomTom (49,6 km!!!) en scheur richting m'n eigen kleine wondertje. Wanneer ik op het adres aankom, sta ik voor een énorm huis (denk Gooische Vrouwen) en een typische meneer (yep, denk Gooische Vrouwen) staat al op de mééééterslange oprijlaan op me te wachten. Hij loodst me mee de enorme huiskamer binnen en jawel, daar op een prachtige rood fluwelen bank ligt ie dan, tussen allemaal kussens, mijn kat! De tranen springen in m'n ogen en... meneer huilt hartstochtelijk mee.

Hij vertelt hoe e.e.a. in z'n werk is gegaan en ik ben zo ontroerd door alle moeite die hij en zijn vrouw gedaan hebben: ze hebben blikjes voer gekocht, kattenmelk, speeltjes en zijn met onze kat naar de dierenarts geweest om te laten scannen. Ze hebben half internet afgestruind (hij laat me het briefje bij de laptop zien met alle gegevens) en zelfs hun hond tijdelijk verbannen naar de garage uit angst dat onze kat weer de benen zou nemen.

Na een uurtje vertrek ik met een tas vol kattenspullen en een vrolijk spinnende kat in 't mandje richting huis. Ik bedank de man voor zijn goede zorgen en welja, ik geef 'm drie dikke kussen! Enigszins verlegen zegt ie: "Ach ja, zo zie je maar dat wonderen de wereld nog niet uit zijn" en wéér zie ik 'm een traantje wegpinken.

Tijdens de rit naar huis blijf ik m'n kat aaien en aanraken en hij vertelt me héle verhalen! Ik snap er geen snars van, maar vraag me telkens weer af wat hij de afgelopen zeven weken meegemaakt moet hebben en vooral: hoe is ie 50 kilometer verderop beland?!?

Terwijl ik dit tik, ligt m'n kat, samen met z'n hervonden maatje naast me op de bank. Godsamme, wat kan het leven toch mooi zijn!

Buiten het feit, dat ik überhaupt m'n kat terug heb, ben ik vooral onder de indruk van de moeite die de vinders gedaan hebben om onze kat terug te bezorgen. Het doet me goed te realiseren dat er nog zulke lieve en onbaatzuchtige mensen zijn!

Vandaag gaat er een dikke, dikke bos bloemen 50 kilometer verderop en het eerste mailtje met een filmpje van de hereniging van onze katertjes is reeds verzonden.

Phoehéé!
quote:Yamuna schreef op 28 augustus 2010 @ 08:34:

ach wat een heerlijk verhaal om de dag mee te beginnen

fijn dat je kat weer thuis is !Ja zo zat ik ook, mijn dag is weer helemaal goed begonnen.
SUPERVERHAAL! Wat mooi en wat een geweldige mensen!
Djaza, wat maak je me blij op deze ochtend. Wat een prachtig verhaal. 7 weken weggeweest, en dan nog terugvinden. En dan nog wel 50 kilometer verder op!

Wat een lieve mensen hebben je kat gevonden, wauw! De wonderen zijn de wereld idd nog niet uit.

Geniet van je kat, en de andere is denk ik ook erg blij dat z'n maatje er weer is.
Wow, wat een mooi verhaal!! Blij voor je dat er zulke mensen bestaan!

(alleen de trouwe Opsporing Verzocht kijker in mij denkt wel even dat het ook het smoes had kunnen zijn... Maar gelukkig was het gewoon waar en bestaan zulke lieve mensen!)
Wat een mooi verhaal! En wat een mooi happy end... En wat een geweldige mooie mensen die zo goed voor je katje hebben gezorgd!
Tijdens de lange, lange rit was ik ook nog altijd niet overtuigd, dat het nou werkelijk mijn kat zou zijn. Hoewel het emailadres klopte, de naam, de omschrijving van de kat...

Maar toen ik 'm daar pontificaal luid spinnend op die prachtige bank zag liggen, knalde m'n hart bijna van blijdschap uit elkaar: hij was 't ècht!
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
Hij is gewoon lekker op vakantie geweest!
Heerlijk verhaal en wat een lieve mensen! Super dat je grote knuffelvriend weer bij je thuis is.

Kan natuurlijk zijn dat hij in een bestelbusje ofzo gekropen is, waardoor hij zover is gekomen?
He-le-maal geweldig, ben helemaal vrolijk geworden van je verhaal! @ Tuorrebout, ja, dat kan! Ik heb wel eens gehoord van een kat die ergens op de bus stapte en daarna dezelfde bus weer terug nam! Zoals anderen zeggen: misschien was hij even op vakantie maar wist hij de weg niet terug;-)

Wat een geweldig lieve mensen.
Wouw, wat een geweldig mooi verhaal! Een goed begin van mijn zaterdagochtend. En wat super dat je kat en maatje weer terug is.

Jammer dat Gooische Vrouwen is gestopt. Hadden ze dit verhaal in kunnen verwerken.
Djaaz wat een verhaal!!! En wat een prachtverhaal, ik ben plaatsvervangend blij voor je, wow!
Wat n heerlijk verhaal! Zit hier ook met een brok in mn keel, die van mij is ook een tijd weggeweest dus kan het moment van hereniging zo goed voorstellen!!! Wat een lieve man, ik zeg : Held van de week!!! :D Dus nu maar een camera om zn nek, kun je mooi zien hoe hij op avontuur gaat haha!
quote:Doperwt schreef op 28 augustus 2010 @ 09:19:

Wat n heerlijk verhaal! Zit hier ook met een brok in mn keel, die van mij is ook een tijd weggeweest dus kan het moment van hereniging zo goed voorstellen!!! Wat een lieve man, ik zeg : Held van de week!!! :D Dus nu maar een camera om zn nek, kun je mooi zien hoe hij op avontuur gaat haha! Die bestaan he!!! Zag het een keer op tv een cameraatje voor een kat zodat je ziet waar hij is geweest .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wat een heerlijk verhaal! Geef je kat maar een heleboel extra knuffels! (Alsof je dat nog niet deed ;) )
Wat een mooi positief verhaal. Er bestaan dus echt nog wel goede mensen.

Onze kat hebben wij na 1 1/2 jaar teruggevonden. De dag dat we hem kwijtraakten was op mijn verjaardag. Dat was echt een drama voor ons gezin.

En die kattenhaters hebben wij ook in de buurt. Wat bezield dat soort mensen toch. Laten ze elkaar en ander gespuis lekker opruimen. Of met zijn allen op een onbewoon eiland gaan wonen.
Ik heb geen motto.
Soms is het leven toch ook zo simpel hè... Ik hier m'n verhaal kwijt en ook jullie een goed gevoel aan het begin van het weekend...

Is dit nou karma?
Wat mooi zeg.

Ik heb gewoon tranen in mijn ogen, heel stom.
Ahh leuk zeg, ik zit gewoon met tranen in m'n ogen!
Mooi verhaal

Ook voor de mensen die hun kat nog kwijt zijn en hier weer een beetje hoop uit kunnen halen.
Het Viva forum is papaja.
Wat ontzettend fijn Wat een leuk berichtje om te lezen op de vroege zaterdag ochtend.
Wat een geluk en wat een mooi verhaal!

Heel veel plezier vandaag met zijn allen!
This is not kosher!
Wat een fantastische mensen en wat heerlijk dat je kat weer bij je terug is! Na al die weken had je misschien de moed al opgegeven dat hij nog terug zou komen?
Wat mooi dat je je wereldreiziger terug hebt

en wat mooi dat er mensen zoals deze man zijn .
Djeez Djaaz!! Fantastisch verhaal! En wat leuk geschreven! Boeide me meer dan de blogs die ik op deze site weleens lees.

Echt bizar dat zoveel mensen hun kat rond de zelfde tijd 'kwijtraarten. 'Hebben de andere mensen ook hun kat teruggevonden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven