En we tetteren door over onze dieren
maandag 15 februari 2010 om 22:16
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.
Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!
Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen
Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):
De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen
Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!
Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen
Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):
De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen
Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
zaterdag 20 februari 2010 om 17:54
quote:delphicat schreef op 20 februari 2010 @ 17:29:
Alle tetteraars, bedankt voor de steun
Ik ben met Poef bij de spoedkliniek geweest. Daar constateerden ze dat zijn blaas niet vol zit (dat dacht ik zelf ook al), dus het is geen "plaskater" (dat is iets heel gevaarlijks, dan zit de penis verstopt en gaan ze zonder behandeling heel gauw dood).
Hij heeft dus een blaasontsteking, en in tegenstelling tot mensen wordt dat bij katten niet veroorzaakt door bacteriën maar door stress. Maar ja, volgens mij heeft hij nu geen stress...
Nou das in ieder geval een lichtpuntje Delpi !
Die verstopte penis heeft mijn Jamie wel gehad (zie eerdere postings vandaag) dat is geen pretje...
Isa heeft ook blaasontsteking van de stress gehad (toen Zwart Monster zijn intrede deed hier in huis en dat met donder en geweld moest doen)
Ik heb toen begrepen dat het kán komen door stress maar ook andere oorzaken.
Zie hier: http://www.dierenkliniekb ... ndkat_blaasontsteking.htm
Alle tetteraars, bedankt voor de steun
Ik ben met Poef bij de spoedkliniek geweest. Daar constateerden ze dat zijn blaas niet vol zit (dat dacht ik zelf ook al), dus het is geen "plaskater" (dat is iets heel gevaarlijks, dan zit de penis verstopt en gaan ze zonder behandeling heel gauw dood).
Hij heeft dus een blaasontsteking, en in tegenstelling tot mensen wordt dat bij katten niet veroorzaakt door bacteriën maar door stress. Maar ja, volgens mij heeft hij nu geen stress...
Nou das in ieder geval een lichtpuntje Delpi !
Die verstopte penis heeft mijn Jamie wel gehad (zie eerdere postings vandaag) dat is geen pretje...
Isa heeft ook blaasontsteking van de stress gehad (toen Zwart Monster zijn intrede deed hier in huis en dat met donder en geweld moest doen)
Ik heb toen begrepen dat het kán komen door stress maar ook andere oorzaken.
Zie hier: http://www.dierenkliniekb ... ndkat_blaasontsteking.htm
zaterdag 20 februari 2010 om 17:55
zaterdag 20 februari 2010 om 18:09
zaterdag 20 februari 2010 om 18:29
Hoi tetteraars,
ik zie dat de meeste van jullie katten hebben dus misschien hebben jullie een antwoord op mijn vraag....
Wij zijn in december in ons huis komen te wonen en sinds kort gaan onze 2 poezen (3 en 4 jaar, geen familie) naar buiten. Hiervoor hebben we in een flat gewoond waar de katten alleen op de balkons kwamen.
De oudste poes ging al snel wat verder weg (buiten de tuin). De jongste is wat banger aangelegd en is pas sinds vandaag buiten de tuin gegaan (onze achtertuin heeft aan alle kanten een houten schutting). Na een kwartiertje wil ze alweer naar binnen. De oudste is al snel een uur buiten.
Nu is het zo dat de jongste poes heel erg boos wordt op de oudste als deze weer binnen is. Ook als ze al een tijdje weer binnen zijn. Blazen, grommen, slaan. Gelukkig wordt dit geen ruzie, de oudste loopt rustig weg en laat de jongste met rust.
Waar komt dit gedrag vandaan?Zou dit komen door geurtjes van buiten de tuin die de oudste poes meeneemt? Het is geen groot probleem, maar we zijn hier gewoon nieuwsgierig wat anderen hiervan denken...Dus, graag jullie commentaar
ik zie dat de meeste van jullie katten hebben dus misschien hebben jullie een antwoord op mijn vraag....
Wij zijn in december in ons huis komen te wonen en sinds kort gaan onze 2 poezen (3 en 4 jaar, geen familie) naar buiten. Hiervoor hebben we in een flat gewoond waar de katten alleen op de balkons kwamen.
De oudste poes ging al snel wat verder weg (buiten de tuin). De jongste is wat banger aangelegd en is pas sinds vandaag buiten de tuin gegaan (onze achtertuin heeft aan alle kanten een houten schutting). Na een kwartiertje wil ze alweer naar binnen. De oudste is al snel een uur buiten.
Nu is het zo dat de jongste poes heel erg boos wordt op de oudste als deze weer binnen is. Ook als ze al een tijdje weer binnen zijn. Blazen, grommen, slaan. Gelukkig wordt dit geen ruzie, de oudste loopt rustig weg en laat de jongste met rust.
Waar komt dit gedrag vandaan?Zou dit komen door geurtjes van buiten de tuin die de oudste poes meeneemt? Het is geen groot probleem, maar we zijn hier gewoon nieuwsgierig wat anderen hiervan denken...Dus, graag jullie commentaar
zaterdag 20 februari 2010 om 18:33
Volgens mij komt het door de geurtjes. Luna doet dat ook weleens bij Tijgertje of Balthasar als ze buiten zijn geweest. Luna mag pas weer naar buiten als de sloot niet meer bevroren is. Maar dan gromt ze soms ook eem beetje.
maar misschien weet iemand of het ook nog een andere reden kan hebben....
maar misschien weet iemand of het ook nog een andere reden kan hebben....
I can do anything i want, and so can you....

zaterdag 20 februari 2010 om 18:35
Ik heb rare katten.... ik heb net mijn avondeten op, stokbrood uit de oven met rivierkreeftjes. Heerlijk maar ik kreeg niet alles op. Normaal gesproken stop ik dat in de kliko hier die Tara heet. Nu heb ik besloten mijn katten er mee te verwennen... en wat denk je? Wasda? Kenniknie. Eetiknie. Lusiknie. Stomme beesten, rivierkreeft!

zaterdag 20 februari 2010 om 19:33
Toos, wat vreselijk dat die meid nog niet thuis is.
Bah.
Steeds maar zoeken en roepen, ik ken het zo goed.
Ik hoop heel erg met je mee hoor!
Delphi, gelukkig is het blaasontsteking. Ik heb twee gruiskaters gehad en dat is de hel.
Kleine Kees heeft het ook één keer gehad maar daarna gelukkig nooit meer. Blaasgruis is inderdaad heel gevaarlijk.
MV, doe even kalm aan, het kan gebeuren dat je eens een dag niet optimaal bent, dat herken ik maar al te goed. Hopelijk gaat het morgen weer wat beter met je!
O Bieb, wat een mooierd die Jamie. Erg dat hij er niet meer is, wat zul je hem missen......
Ratteke, dat herken ik, dat ze dan iets niet lusten.
Hopelijk voor jou was de rivierkreeft nog goed. Katten eten niks wat bedorven is.
Beeldige poezels Poez!
Bah.
Steeds maar zoeken en roepen, ik ken het zo goed.
Ik hoop heel erg met je mee hoor!
Delphi, gelukkig is het blaasontsteking. Ik heb twee gruiskaters gehad en dat is de hel.
Kleine Kees heeft het ook één keer gehad maar daarna gelukkig nooit meer. Blaasgruis is inderdaad heel gevaarlijk.
MV, doe even kalm aan, het kan gebeuren dat je eens een dag niet optimaal bent, dat herken ik maar al te goed. Hopelijk gaat het morgen weer wat beter met je!
O Bieb, wat een mooierd die Jamie. Erg dat hij er niet meer is, wat zul je hem missen......
Ratteke, dat herken ik, dat ze dan iets niet lusten.
Hopelijk voor jou was de rivierkreeft nog goed. Katten eten niks wat bedorven is.
Beeldige poezels Poez!

zaterdag 20 februari 2010 om 20:16
Yep,Jamie was een mooierd!
mn eerste Britskorthaar en hij was zo grappig!!
Genoot ervan als ik hem fohnde.
Hij ging gewoon heel hard miauwen als ik mn haar aan het fohnen was..net zo lang tot ik hem ook deed en stofzuigen vond hij ook heerlijk...flink hard met de borstel over hem heen en staart in de slang..ook al zo fijn
En als ik ooooit nog een kind mag krijgen gaat hij of zij Jamie heten
mn eerste Britskorthaar en hij was zo grappig!!
Genoot ervan als ik hem fohnde.
Hij ging gewoon heel hard miauwen als ik mn haar aan het fohnen was..net zo lang tot ik hem ook deed en stofzuigen vond hij ook heerlijk...flink hard met de borstel over hem heen en staart in de slang..ook al zo fijn
En als ik ooooit nog een kind mag krijgen gaat hij of zij Jamie heten

zaterdag 20 februari 2010 om 20:29
zaterdag 20 februari 2010 om 20:37
quote:Ratteke schreef op 20 februari 2010 @ 18:35:
Wasda? Kenniknie. Eetiknie. Lusiknie. Stomme beesten, rivierkreeft!
Hmmm, ik zou bijna als Leo gaan twijfelen aan de toestand van de kreeftjes
Maar sommige katten hebben een heel vreemd smaakpatroon. Ik ken beesten die verse zalm versmaden, en wel whiskas lusten. Nu vraag ik je?
Wasda? Kenniknie. Eetiknie. Lusiknie. Stomme beesten, rivierkreeft!
Hmmm, ik zou bijna als Leo gaan twijfelen aan de toestand van de kreeftjes
Maar sommige katten hebben een heel vreemd smaakpatroon. Ik ken beesten die verse zalm versmaden, en wel whiskas lusten. Nu vraag ik je?
zaterdag 20 februari 2010 om 20:40
Het kwam ook door poes3 van poez dat ik weer aan jamie moest denken,zelfde mooie blauw/witte tekening
Ik vind langharigen heel mooi maar ben blij dat ik die niet (meer) heb...wat een werk.
Ik had vroeger ook deze:
(is met ex mee naar buitenland verhuisd,weet niet of ze nog leeft dan zou ze inmiddels zo'n 16 jaar moeten zijn)
Ik vind langharigen heel mooi maar ben blij dat ik die niet (meer) heb...wat een werk.
Ik had vroeger ook deze:
(is met ex mee naar buitenland verhuisd,weet niet of ze nog leeft dan zou ze inmiddels zo'n 16 jaar moeten zijn)
zaterdag 20 februari 2010 om 20:43
zaterdag 20 februari 2010 om 20:50
Ja het is ook raar.
En helemaal als je weet dat ik ruim 2 jaar heb lopen dubben of ik bij (ex)vriend weg zou gaan of niet omdat ik nooit allevier onze katten zou mee kunnen nemen.
Die langharige was echt mijn meisje...
Maar ook een echte buitenkat en ik ging terug naar de stad in een klein flatje.
Ik zou Jamie (want jong en flexibel) en Isa(bel) meenemen.
Isa was nog kittentje toen.
En de twee oudjes (de langharige en nog een blauwe korthaar) zouden bij ex blijven in ons oude huis.
En toen had hij in notime een nieuwe vriendin (mannen treuren heel kort ? )
Een Duitse en er moest naar Duitsland verhuisd worden omdat ze ineens zwanger bleek te zijn.
En hup was hij met m'n katten...terijl ik gedacht had daar af en toe langs te kunnen gaan zoals afgesproken..ik had zelfs de sleutel mogen houden....
En helemaal als je weet dat ik ruim 2 jaar heb lopen dubben of ik bij (ex)vriend weg zou gaan of niet omdat ik nooit allevier onze katten zou mee kunnen nemen.
Die langharige was echt mijn meisje...
Maar ook een echte buitenkat en ik ging terug naar de stad in een klein flatje.
Ik zou Jamie (want jong en flexibel) en Isa(bel) meenemen.
Isa was nog kittentje toen.
En de twee oudjes (de langharige en nog een blauwe korthaar) zouden bij ex blijven in ons oude huis.
En toen had hij in notime een nieuwe vriendin (mannen treuren heel kort ? )
Een Duitse en er moest naar Duitsland verhuisd worden omdat ze ineens zwanger bleek te zijn.
En hup was hij met m'n katten...terijl ik gedacht had daar af en toe langs te kunnen gaan zoals afgesproken..ik had zelfs de sleutel mogen houden....
zaterdag 20 februari 2010 om 21:02
Ach, wat jammer dat het zo gelopen is, en dat jullie geen contact meer hebben. Met twee mailtjes per jaar had je toch nog iets geweten.
Mijn Poef is een verjaardagscadeau van mijn ex. Gekregen voor mijn laatste verjaardag samen, toen we ruim vier jaar samenwoonden. Dus technisch gesproken was Poef van mij, toen het uitging. Maar ook in de praktijk, Poef is altijd heel erg op mij gericht geweest, en ex was een aardige vervanging als ik niet aanwezig was.
Ex en ik zijn gelukkig beste vrienden gebleven, en nu 9 jaar later komt hij nog regelmatig langs (ook al woont hij nu met nieuwe liefde overzee), en dan herkent Poef hem ook direct en zijn ze even heel blij met elkaar. Dus daar hebben we alledrie wel geluk mee, dat het zo gelopen is.
Mijn Poef is een verjaardagscadeau van mijn ex. Gekregen voor mijn laatste verjaardag samen, toen we ruim vier jaar samenwoonden. Dus technisch gesproken was Poef van mij, toen het uitging. Maar ook in de praktijk, Poef is altijd heel erg op mij gericht geweest, en ex was een aardige vervanging als ik niet aanwezig was.
Ex en ik zijn gelukkig beste vrienden gebleven, en nu 9 jaar later komt hij nog regelmatig langs (ook al woont hij nu met nieuwe liefde overzee), en dan herkent Poef hem ook direct en zijn ze even heel blij met elkaar. Dus daar hebben we alledrie wel geluk mee, dat het zo gelopen is.
zaterdag 20 februari 2010 om 21:09
Hey tetteraars, ons topic is op hol geslagen . Een avondje naar de film en een dag in bed met hoofdpijn (nee, niet lopen slepen op de HHB) en wow, wat zijn er veel pagina's en leuke verhalen bijgekomen . En dan heb ik het nog niet eens gehad over de leuke foto's! En de mogelijke filmdate om Leo te zien schitteren. En dan lees ik ook nog dat ze daarvoor zo ongeveer om de hoek opnames heeft gehad.
Omdat die hoofdpijn nog wat nasuddert wordt het een kort forumbezoekje: morgen hopelijk meer fut.
En Etosha, morgen hopelijk resultaat van je nachtelijke speurtocht!
Omdat die hoofdpijn nog wat nasuddert wordt het een kort forumbezoekje: morgen hopelijk meer fut.
En Etosha, morgen hopelijk resultaat van je nachtelijke speurtocht!