En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
haha, was het maar zo makkelijk met tellsell. Ik kan helaas mijn schuideur naar de veranda nog niet open zetten, of ik moet een poes (loki) in de gang doen en dat wil ik niet. Maar straks gaat hij aan een tuigje aan een waslijn over de grond, ik kan niet wachten tot ik mn schuifdeur lekker open kan zetten. Die zit aan ons zitgedeelte dus dan is buiten echt bijna samen met binnen, zeker als straks de tuin ook mooi is gemaakt. Nog niet gedaan, want verhuisd in december dus nog niet nodig geweest.
I can do anything i want, and so can you....
Als het aan telsell ligt verdwijnen onze fysieke en huishoudelijke ongemakken inderdaad als sneeuw voor de zon .

Hier overigens 3 enorme tuttebollen hoor: staat de deur open is dit wat ze doen:

En de vogels buiten maar om aandacht schreeuwen

Het is misschien toch nog te koud...of ze vinden de lawaai makende kleinkids van de buren niet zo leuk.

Ik kan me voorstellen dat je nu al uitkijkt naar het moment dat je ook de deuren op kan gooien: genieten zit soms in van die kleine dingen.
Hallo dierentetteraars

Ik wil al een hele tijd een beestje. Tot nu toe paste een dier niet in mijn leven (studentenhuis, onregelmatig leven), maar dat verandert nu. Het begint dus weer te kriebelen.

Nu was ik niet gericht op zoek, maar kwam ik op marktplaats een advertentie tegen van een kat die een nieuw thuis zoekt. En door de omschrijving en de foto's ben ik verliefd. Verliefd op een kater van 4 jaar oud. Ik heb inmiddels mailcontact met de eigenaar en het klinkt alsof de kat qua qua karakter en leefstijl best goed bij mij past.

Nu wil ik toch voorkomen dat ik te impulsief ga zijn in dit geval. Ik wil het dus goed overdenken. Past het, klopt het, kan het, kan ik het betalen, komt hij geen aandacht tekort als ik werk, etc. Misschien kunnen jullie mij helpen? En heeft er iemand ervaring met Marktplaats voor dieren?
Ik zal er straks nog op terug komen Kathy. Ik heb 1 verwaarloosde kat van MP, en eentje die het nekje omgedraaid zou worden dus niet echt vergelijkingsmateriaal voor jou.

Als je de echte reden denkt te weten waarom de kat weg moet en het klikt, wat weerhoudt je ervan?

Tuurlijk zou je ook nog in het asiel kunnen kijken. Maar volg je gevoel. Als de kat hoe dan ook weg moet dan zou die anders ook in het asiel belanden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Hoeveel mensen hebben er hier honden en katten?

Ik vind het zo superleuk en ik ben zo mega trots op onze honden. Eind december hebben wij 2 kittens er bij genomen. Best wel spannend hoe dat zou gaan. De eerste weken ging het best wel lastig. Vooral Sanna, onze Golden, snapte er helemaal niks van. Ze wilde spelen maar de katjes schrokken zich natuurlijk wezeloos elke keer dat die gele bullenbak op hun afkwam en gingen blazen. Dat vond Sanna op haar beurt weer verschrikkelijk eng. Maar nu na dik 2 maand gaat het echt super. De katjes geven constant kopjes aan de honden, je kent dat wel, lekker met hun lijfjes langs die grote hondenlijven, vooral Hopper onze teckel is favoriet met zijn lange lichaam op korte pootjes.

Ik kan zo genieten van die 4!

Trouwens, een van jullie (ik denk Eleonora) plaatste een foto van een grijze kat met witte pootjes, dat is sprekend onze Toulouse maar dan in het groot. 't Zijn echt van die doddebolletjes.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Ja, het verhaal waarom de kat weg moet staat me een beetje tegen (gaat niet samen met nieuwe rashond), maar lijkt me wel de waarheid. Ik wilde graag een kat uit het asiel omdat die een nieuwe kans verdienen wat mij betreft. Maar dit exemplaar moet volgens mij niet veel langer in dit huis blijven (als ik hoor over de stress van beide kanten) en komt anders inderdaad ook in asiel.

Ik heb afgesproken binnenkort kennis te maken met dier en baas.
Annekeg, ik lag helemaal dubbel om die foto van Hopper met die zonnebril op

Wij hadden vroeger thuis een herdershond en 2 katten. Met de ene kat was ze dikke maatjes en met de andere...tja...die 2 verdroegen elkaar maar meer ook niet. Scheelde denk ik ook dat de katten er al waren toen de hond er bij kwam. Maar met die ene kat (de kater) was het altijd dikke pret, die 2 konden zo leuk spelen samen!

Pff, het lijkt trouwens vandaag wel of ik geen 2 maar 6 katten heb, ze hebben het voorjaar zwaar in hun bol en zijn overal tegelijk. Ik wilde net al foto's maken maar ze zijn veel te bewegelijk.

Kathy, ik denk op zich dat je een goede keuze maakt met deze kat! Deze krijgt in principe toch ook een nieuwe kans dan, bij jou? Goed dat je er binnenkort heen gaat, ik hoop dat het in het echt ook klikt!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ja, Hopper is zeer modebewust en ook nog eens fotogeniek. 't Is een echte teckel trouwens verschrikkelijk eigenwijs. Maar dat trekt me ook zo in teckels.

Bij ons waren/zijn de honden 41/2 en 8 toen de poezen kwamen. Dat maakte het behoorlijk spannend.

De poezen kunnen het gelukkig ook erg goed met de vissen vinden maar dat komt waarschijnlijk omdat er glas omheen zit.
anoniem_55660 wijzigde dit bericht op 02-03-2010 14:37
Reden: kleine oogjes
% gewijzigd
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Oewaaaa, morgen komt onze nieuwe bank en ik wist al dat we tussen 7 en 12 gepland stonden. Belden ze net dat we als eerste op de planning staan, dus ik vermoed dat we al heeeeeel vroeg de bank krijgen. Gaaaaaap, nou ze doen het maar met een Olijf in huispak hoor!

Vanavond wordt onze oude bank dus opgehaald en dat wordt dan daarna verplicht achter de pjoet zitten bij gebrek aan bank dus

Joepie, ben echt zo benieuwd!!
Olijf, leuk!! En even vroeg in ontvangst nemen in je huispak is beter dan de hele ochtend maar zo zitten wachten tot ze komen . Foto's spammen van de nieuwe bank = ook leuk
Precies, als je de hele ochtend zit te wachten, dan durf ik op een gegeven moment al zowat niet meer naar de wc, want stel je voor dat ze dan net aanbellen!

Nou ja, die bezorgers zullen zo vroeg op de ochtend wel meer huispakken zien hoor en daarbij kan ik me niet voorstellen dat ze er ook maar iets van denken

Foto's komen er uiteraard aan!
quote:Olijfje_ schreef op 02 maart 2010 @ 14:45:

Precies, als je de hele ochtend zit te wachten, dan durf ik op een gegeven moment al zowat niet meer naar de wc, want stel je voor dat ze dan net aanbellen!

Nou ja, die bezorgers zullen zo vroeg op de ochtend wel meer huispakken zien hoor en daarbij kan ik me niet voorstellen dat ze er ook maar iets van denken

Foto's komen er uiteraard aan!Als ik bedenk in welke tenue's ik pakjes van de post heb aangenomen...dan is het bijna een wonder dat die bezorger nog aan durft te bellen .
Na raadplegen van het huurcontract begrijp ik net van mijn vriend dat wij contractueel geen huisdieren mogen hebben op de plek waar we nu wonen. We hebben het al vaker over huisdieren gehad en hij zei steeds dat het ok was, maar kennelijk mág het dus helemaal niet. Helaas pindakaas dus.

Dan lees ik gewoon weer af en toe met jullie mee, als ik dierenkriebels heb
Balen Kathy. Willen jullie nog lang daar blijven wonen? Misschien met de huisbaas gaan praten of er geen uitzondering kan komen? Dat evt. schade door jullie betaald wordt?

Leuk Olijfje, benieuwd naar de foto.
Kathy, ik zou zeker even bellen naar je verhuurder, wat MV ook al zegt. Soms maken ze voor katten wel uitzonderingen en zeker als het geen kitten meer is. Wie weet joh, niet geschoten is altijd mis!

Mijn ouders namen bijv. vroeger altijd hun kat mee op vakantie en als er bij een huurhuisje stond 'geen huisdieren toegestaan', maakten ze vaak voor een kat wel een uitzondering.

Dus, wie weet???
Ja, misschien wel een goed idee... zal even contact opnemen.
Kathy, ik heb hetzelfde gehad, een huurcontract met een huisdierverbod. Een belletje naar de huisbaas was genoeg. Uiteindelijk heeft die vaak liever dat jij blij blijft zitten met een kat, dan dat je weer vertrekt omdat je echt graag een kat wil.

Ik moest het van de huisbaas wel even overleggen met de man die boven mij woonde, maar die vond het ook prima.

Olijf in huispak.... weet je zeker dat die mannen dat wel aan kunnen? Straks bezwijken ze onder jouw aanzicht en de bank, haha.

Annekeg, dat beeld van die poezenkoppies langs dat lange teckellijf, heerlijk
quote:Talkinghead schreef op 02 maart 2010 @ 01:06:

Meiden, wat een mooie verhalen weer en die foto's van die walvissen van Biebelie . En Bieb, wat is Dimitris mooi opgedroogd onder jouw bezielende leiding . En Tara is ook een lekker ding .

Dank!

Wil je nog zien hoe hij er eerst aan toe was?

VOOR:

en nog een keertje NA:

van skeletje naar vetje

En nu ga ik eerst koken en daarna verder lezen...nog een post of 50 te gaan denk ik...
Oh en bij die eerste foto was hij dus al een week of 10 hé...
Mooi beest die Dimitris.....Echt een plaatje.

Olijf, wat leuk, een nieuwe bank, heerlijk is dat he?

Kan me voorstellen dat je je er op verheugt.

Anneke, wat schrijf je leuk, ben blij dat je bij ons bent komen schrijven.

Als je zin hebt, kom je dan ook bij de hyves?

Mensen, ik zit erg met onze lieve Robo, die zo nu en dan meepost.

Ze heeft vandaag slecht nieuws gehad.

Ik ben ontzettend verdrietig over haar.

Haha, dat bewaarblik van Whiskas bij die 2e foto, Lang leve mijn kat. Ik heb die ook. Ik heb een kattentoilet en daar staat hij (zit alleen iets anders in dan snoepjes of voer ).
Ohhhh wat erg. Is het ergens te lezen Lé? Heeft ze een onderzoek gehad?

Robo, mocht je hier lezen, heel veel sterkte .
Op haar eigen topic, op psyche schrijft ze dagelijks en ook vandaag heeft ze gepost.

De biopsie uitslag is niet goed.

Ze heeft veel verdriet.
Ach nee, dat vind ik heel rot.

Heel veel sterkte, Robo.

Biebelie, echt top gedaan

En las net snel het nieuws op het topic van Robo, echt zo verdrietig. Ook als je hier leest Robo, en koppie van de poezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven