Ervaring met combi stofzuiger dweil

22-10-2024 13:53 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het klinkt zo handig, een combi van een steelstofzuiger en dweil. Maar werkt het in de praktijk ook? Wie heeft zo’n apparaat en kan vertellen of het wel of niet iets is?

Moet je de dweil tijdens het dweilen schoonmaken? En hoe goed werkt het echt? Of zou een losse dweil en losse steelstofzuiger toch handiger zijn?

Benieuwd naar jullie ervaringen. Ik kijk nu naar de Samsung jet 85 pro, een andere kan uiteraard ook!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een robotstofzuiger die ook kan dweilen. In het begin gebruikte ik het wel regelmatig maar echt goed schoon word het niet. Nu gebruik ik de functie nog wel op de bovenverdieping omdat hij goed onder het bed kan.

Qua steelstofzuiger zou ik vooral kijken naar hoe lang hij op de accu kan zuigen. Hoe groot het opvangreservoir is. En welke andere functies (zoals bijvoorbeeld lampje) hij heeft. Voor een dweil zou ik andere eisen hebben en wil ik bijvoorbeeld dat hij goed uitgewrongen kan worden en ik er ook een beetje druk op kan zetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik heb een bissel croswave en ik ben al jaren fan. er zijn maar 2 nadelen:

- hij is niet zo flexibel als een normale dweil dus even onder een kast gaat niet.
- hij neemt 1,5cm aan de zijkant niet mee (maar ik heb al gezien dat nieuwere modellen wel helemaal tot de rand gaan


verder: top.

een robotstofzuiger kan niet dweilen, dat is met een nat doekje dat soms opnieuw water krijgt het stof afdoen. leuk maar zinloos.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn robotstofzuiger dweilt ook en ik ben er tevreden over. Stofzuigen en meteen dweilen, en vies water stopt hij netjes in een aparte bak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een Bissel mogen proberen en vind hem heel handig. Vooral omdat ik, als ik de benedenverdieping heb gestofzuigd, geen zin meer heb om te dweilen.
Zou m wel als dweil erbij kopen, want voor de bovenverdieping gebruik ik de gewone stofzuiger. Maar ik zou vaker dweilen als ik zo'n apparaat had.
nu even wachten op een goede aanbieding.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben de Eufy X10 pro omni. Ik ben zeer zeer tevreden. Das dan wel een ‘gewone’ robot, geen steelstofzuiger.

Die dweilt heel goed. 2 ronde dweiltjes die roteren en ook met kracht op de grond drukken, en tussendoor worden de dweilen gewassen (je kunt het instellen hoe vaak, ik laat ze elke 10 minuten wassen). Aan het einde worden de dweilen weer gedroogd.

Ik haal ze zelf wekelijks eraf en gooi ze dan even in de wasmachine, maar dat mag en kan veel minder vaak, dan zijn ze echt nog fris en zonder geurtjes.

Dus wat hier en vaak gezegd wordt dat het geen echt dweilen is met zo’n robot: bij deze robot wel. Bij andere robots idd vaak niet, bij de Roomba hangt de dweil er passief achteraan en hij wordt tussendoor ook niet gewassen en niet gedroogd. Dit is de enige die ik heb gevonden die dit allemaal wel doet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cherimoya schreef:
22-10-2024 21:09
Wij hebben de Eufy X10 pro omni. Ik ben zeer zeer tevreden. Das dan wel een ‘gewone’ robot, geen steelstofzuiger.
Deze heb ik dus ook, en schreef hierboven dat ik ook tevreden ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor alle reacties!

De Eufy robot klinkt fantastisch en zie ook bijna alleen maar goede reviews op Coolblue. Het gaat bij mij vooral om de woon- en slaapkamer die ik het liefst om de dag zou willen doen. Doordat dat op andere verdiepingen is, is een robot net wat minder handig denk ik.

Ik zie ook 2 keer de Bissel voorbij komen, interessant dat merk kende ik nog niet. KatjaSasja, is dat dan ook de croswave die jij hebt geprobeerd of heb je een ander op het oog?

Andere ervaringen zijn ook nog steeds erg welkom!
Alle reacties Link kopieren Quote
Cherimoya schreef:
22-10-2024 21:09
Wij hebben de Eufy X10 pro omni. Ik ben zeer zeer tevreden. Das dan wel een ‘gewone’ robot, geen steelstofzuiger.

Die dweilt heel goed. 2 ronde dweiltjes die roteren en ook met kracht op de grond drukken, en tussendoor worden de dweilen gewassen (je kunt het instellen hoe vaak, ik laat ze elke 10 minuten wassen). Aan het einde worden de dweilen weer gedroogd.

Ik haal ze zelf wekelijks eraf en gooi ze dan even in de wasmachine, maar dat mag en kan veel minder vaak, dan zijn ze echt nog fris en zonder geurtjes.

Dus wat hier en vaak gezegd wordt dat het geen echt dweilen is met zo’n robot: bij deze robot wel. Bij andere robots idd vaak niet, bij de Roomba hangt de dweil er passief achteraan en hij wordt tussendoor ook niet gewassen en niet gedroogd. Dit is de enige die ik heb gevonden die dit allemaal wel doet.

hmm interessant. ik heb ook een eufy, maar idd met een passief lapje dat over de vloer gesleept wordt. ik ga eens naar de X10 kijken!
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren Quote
let op bij een steel-apparaat dat je onder je bent kunt. mijn crosswave van een paar jaar oud kan dat niet.

deze heb ik: https://www.bol.com/nl/nl/p/bissell-cro ... oJEALw_wcB
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren Quote
broadway schreef:
23-10-2024 08:53
hmm interessant. ik heb ook een eufy, maar idd met een passief lapje dat over de vloer gesleept wordt. ik ga eens naar de X10 kijken!
We hadden hiervoor een Roomba met zo’n passief lapje, dit is echt een groot verschil. Ik heb geen aandelen hoor, ben gewoon erg fan 🤣

Wij hebben hem bij Coolblue gehaald, daar mocht je hem 30 dagen testen en retour doen als je de doos netjes bewaarde enzo. Wellicht hebben ze dat nog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cherimoya schreef:
23-10-2024 09:33
We hadden hiervoor een Roomba met zo’n passief lapje, dit is echt een groot verschil. Ik heb geen aandelen hoor, ben gewoon erg fan 🤣
dat snap ik nu ik die van jou gezien heb! ik heb onze eufy nog niet lang dus nu helaas geen optie, maar ik ga zeker beter opletten als deze vervangen moet worden!
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Rodelelie schreef:
23-10-2024 07:56
Bedankt voor alle reacties!

De Eufy robot klinkt fantastisch en zie ook bijna alleen maar goede reviews op Coolblue. Het gaat bij mij vooral om de woon- en slaapkamer die ik het liefst om de dag zou willen doen. Doordat dat op andere verdiepingen is, is een robot net wat minder handig denk ik.

Ik zie ook 2 keer de Bissel voorbij komen, interessant dat merk kende ik nog niet. KatjaSasja, is dat dan ook de croswave die jij hebt geprobeerd of heb je een ander op het oog?

Andere ervaringen zijn ook nog steeds erg welkom!
Ja, de crosswave. Fijne is dat 'ie alleen maar schoon water gebruikt. voor vies water is er een ander reservoir.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven