Ervaring met klusjesmannen?

07-06-2008 00:38 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een vraag.

Mijn vriend en ik willen graag het een en ander verbouwen in huis.

Als ik heel eerlijk ben zou ik het huis graag van top tot teen opnieuw doen, maar laten wij eerst maar eens een paar dingen doen en dan zien wij verder.

Het gaat hierbij in eerste instantie om een nieuwe badkamer en waarschijnlijk ook nieuwe binnendeuren (sommige deuren sluiten nu niet meer goed en zijn lelijk bovendien zit er zo glas boven de deur, zodat er bijvoorbeeld licht op de slaapkamer binnenkomt ook al is de deur dicht en ik niet slapen kan :(). En ook de een of andere kamer opnieuw schilderen of behangen en nieuw vloerbedekking erin.

Het probleem is dat wij beiden gezegend zijn met linkerhanden en bovendien 0,0 ervaring. Verven durf ik nog wel aan, behangen al niet meer, andere dingen geen ervaring mee. Misschien kunnen wij ook wel meer dan wij denken, maar wij hebben dus totaal geen ervaring en totaal geen idee waar te beginnen. Als iemand ons een spoedcursus klussen wil geven is hij/zij van harte welkom....

Wij dachten er aan om dit door iemand te laten doen, de badkamer sowieso. Maar wij kennen geen klusjesmannen of zo en ook zo snel niemand die weer iemand kent. Familie en vrienden, die eventueel zouden kunnen helpen wonen ver weg en bovendien wil ik mij niet zo afhankelijk maken van hun schemas en ik wil niet in het krijt staan.

Geld om dit uit te besteden is er in principe wel, maar hoe pakken wi het aan? Ik wil best betalen voor goed werk, maar ook niet teveel. Door ons gebrek aan ervaring weten wij totaal niet waar wij bij offertes op moeten letten.

Dus, wie heeft er tips? Hoe kom ik aan mensen, waar moet ik op letten, wat is handig? Alles door een aannemer of zo laten doen, of beter apart?

Bijvoorbeeld: Voor de badkamer, meestal kun je van een badkamerzaak wel ook de installatie uit laten voeren, maar dit is vaak duur? En als je ook een nieuwe deur wilt, waar dus ook het gat voor veranderd moet worden vanwege dat bovenlicht. Wat kun je dan beter eerst laten doen?

Heel erg bedankt voor het meedenken.
Ik heb 2 tips:

www.werkspot.nl

een soort veiling voor klussen. Je omschrijft de klus, waarna klusbedrijven erop inschrijven. Je ziet dat de bedragen die ze vragen vaak rap omlaag gaan ;) Mensen die dat bedrijf eerder hebben ingeschakeld laten een beoordeling achter, zo krijg je een idee van de betrouwbaarheid en kwaliteit van de klusser (als-ie tenminste niet alle recensies zelf heeft geschreven...)

Ook handig om een idee te krijgen van de kosten omdat je kunt zien wat er geboden wordt bij anderen.

www.casius.nl

is iets soortgelijks, maar dan zoekt een tussenpersoon een betrouwbare klusser voor je. Casius werkt ook samen met de Praxis, als je daar bv spullen voor de nieuwe badkamer koopt (of binnendeuren) dan kun je er ook een klusser 'bijbestellen'.

Ik heb ook de ballen verstand van verbouwen en klussen en vind dit echt een uitkomst!
.
Ik heb zelf een aardige klusjesman getroffen bij het opknappen van mijn huis. Dit was via via. Jullie geven aan niemand te kennen, maar dat dacht ik ook. Vertel over jullie plannen aan anderen, die kennen weer andere mensen en daar zouden best handige lieden tussen kunnen zitten. Nee heb je, ja kun je krijgen. Verder meldt je dat jullie niet echt handig zijn. Dan zou ik vooral niet aan een badkamer of keuken gaan beginnen, maar bijvoorbeeld verven en behangen zijn dingen die goed te doen zijn. Ik dacht ook dat ik niet handig was, maar al doende leert men.

Tip: Ga niet in het hele huis tegelijk aan de slag, maar deel het op in projekten. Dan hou je het klussen langer vol.

Succes.
Ik heb twee keer iets in mijn huis laten verklussen.

Ook ik kende niemand.

Heb de huis-aan-huis bladen uitgeplozen, en voor iedere klus zeker drie mannetjes gesproken en langs laten komen voor een prijsopgave.

Niet gekozen voor de goedkoopste, maar voor degene die me het meest betrouwbaar en degelijk leek.

Een voorwaarde die ik wel stelde was een totaalprijs (geen bedrag per uur afspreken) voor de hele klus, een omschrijving er van op papier.

Alletwee de keren is het naar volledige tevredenheid verlopen met een prima resultaat.

Maar ik moet toegeven, het was wel even een sprong in het diepe om te beslissen om 'vreemden' in huis te halen, maar de volgende keer zou ik het weer zo doen.
In welke omgeving zoek je een klusjesman? Ik ken wel een goeie, maar dat is in omgeving Rotterdam.
Heel erg bedankt voor de reacties.

Het heeft nog niet echt haast, dus we zullen wel rond blijven vragen en anders gewoon een paar offertes laten maken. Ik wilde er vooral zeker van zijn, dat niet iedereen zou roepen: "Niet doen, je weet niet wat je in huis haalt als het geen bekende is"

Behangen zou ik idd nog wel zelf willen proberen. Dat lijkt mij een kwestie van oefenen, maar bij de andere dingen weet ik niet eens wat je zou moeten doen, wat voor materiaal je nodig hebt en zo voorts. Dus maar laten doen en dan goed meekijken zodat ik er zelf ook nog iets van leer.....

We wonen trouwens in Noord-Hollandm dus Rotterdam is niet echt om de hoek.
quote:impala schreef op 07 juni 2008 @ 01:03:

Ik heb 2 tips:

www.werkspot.nl

een soort veiling voor klussen. Je omschrijft de klus, waarna klusbedrijven erop inschrijven. Je ziet dat de bedragen die ze vragen vaak rap omlaag gaan ;) Mensen die dat bedrijf eerder hebben ingeschakeld laten een beoordeling achter, zo krijg je een idee van de betrouwbaarheid en kwaliteit van de klusser (als-ie tenminste niet alle recensies zelf heeft geschreven...)

Ook handig om een idee te krijgen van de kosten omdat je kunt zien wat er geboden wordt bij anderen.

www.casius.nl

is iets soortgelijks, maar dan zoekt een tussenpersoon een betrouwbare klusser voor je. Casius werkt ook samen met de Praxis, als je daar bv spullen voor de nieuwe badkamer koopt (of binnendeuren) dan kun je er ook een klusser 'bijbestellen'.

Ik heb ook de ballen verstand van verbouwen en klussen en vind dit echt een uitkomst!Wat een supergoede tips. Heel hartelijk bedankt.
Verven, behangen en vloerbedekking leggen zijn écht niet heel moeilijke klussen en -een enkele uitzondering daargelaten- écht projecten die je makkelijk zelf afkunt. Op de wonen peiler heb ik vandaag een topic gestart dat 'klussen' heet hier zijn meerdere dames met ervaring die je vast het eea. uit willen leggen als je een project van start gaat.
Ik zou vooral eerst bij de VLOK kijken! Dat is een soort vereniging voor klusjesmannen. Als iemand bij de VLOK is aangesloten, heeft hij in elk geval voldoende verzekering en kun je - als er iets misgaat - naar de Geschillencommissie... Wij hadden gedoe met een klusjesman die slecht had getegeld waardoor we in totaal 1100 euro schade hadden. Die man beloofde het te verhalen op zijn verzekering maar deed dat niet, en nu krijgen we gelukkig (na een omweg via Geschillencommissie en VLOK) van de VLOK ons geld terug. De VLOK staat garant tot een best wel hoog bedrag, iets van 20.000 euro ofzo. En verder: goed rondvragen! Als je iemand in Amsterdam nodig hebt, mail me dan even. Wij hebben echt een top-klusjesman...
Klus veiling is er ook op klusbode.nl

Hebben ze ook handige gratis tools online

(offertevergelijker en projectplanner)
Hoi Anna1982,

Toevallig zoeken wij een betrouwbare klusjesman in A'dam en jij laat weten een hele goede te kennen, wil je die toavllig met me delen? Ik zou je heel dankbaar zijn!
Ook ik zoek er eentje in Amsterdam
een klusjesman moet je inderdaad niet kiezen op prijs, maar op gevoel. Bij wie voel jij je het prettigst, wie vertrouw je? Dat zijn de vragen die je je af moet vragen.

Ik heb aan de ene kant makkelijk praten, mijn man heeft een klussenbedrijf, dus ik zou graag willen zeggen neem contact met ons op. Hoewel het natuurlijk altijd mag, maar het niet direct de bedoeling van mijn reactie is.

Al doende leer je, soms moet je dingen gewoon gaan doen en dat weet je of je het kan of niet. Schilderen is niet al te ingewikkeld bijvoorbeeld, maar een badkamer is een ander verhaal.

Wat je het beste kan doen, ik zei het meteen al, luister naar je gevoel! Nodig mensen uit te komen kijken, laat ze een prijsopgave maken en ga op je gevoel af.

Succes! (ik weet dus nog wel een betrouwbaar en prima klusser in het midden van het land die alle kanten op kan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven