Ervaring met vloerverwarming?

09-10-2013 16:19 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht en hier komt vloerverwarming in als hoofdverwarming (dus geen losse radiatoren). Overal horen we andere verhalen over wat voor vloer hier op kan. In de ene winkel zeggen ze dit, in de andere winkel zeggen ze weer het tegenovergestelde. Zo wordt er gezegd dat laminaat en hout er beter niet op kan en dat je dan beter kunt kiezen voor tegels of pvc.

Heeft iemand hier ervaring met vloerverwarming als hoofdverwarming? Wat voor vloer hebben jullie hier op en hoe bevalt dit? Verder nog tips en trics?

Alvast bedankt
Zat vorig jaar precies met dezelfde vragen. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor parket ondanks dat mensen ons dit afraadde.

We hebben wel een speciale ondervloer gebruikt.

Verschillende buren hebben gietvloeren, PVC of tegels, maar wij vonden hout zoveel mooier!

Tot op heden hebben we er geen problemen aan ondervonden. Wel hebben we een luchtbevochtiger staan om evt scheuren te voorkomen.

We hebben naast verwarming ook koeling overigens.
Wij hebben gekozen voor keramisch parket, plavuizen in houtmotief. Het ligt er nog niet, ons nieuwbouwhuis is in aanbouw.

Dit is onze vloer (rechts)

Vloer

Vriend vond hout mooi, ik vind plavuizen praktisch, vandaar dit compromis.

Hout kan wel met vloerverwarming, al kan het gaan werken op den duur. Door een 'extra' ondervloer gaat hitte verloren volgens onze installateur, maar of dat nu zo verschrikkelijk is.. Het kan volgens mij prima.

Nog geen ervaring met vloerverwarming als hoofdverwarming, in maart kan ik er denk ik over mee praten:) En hier ook koeling.
Als je voor laminaat kiest moet je even kijken welke laminaat er voor geschikt is en dan heb je een andere onder vloer dan normaal maar kan prima hoor.

Vloerverwarming is een andere soort warmte, sluit zich als het ware om je heen en het blijft langer warm.
Ik heb een houten vloer en geen problemen ermee. Hout met vloerverwarming wordt veel toegepast in Scandinavie dus echt bijzonder is het niet.
Ik heb in mijn hele huis vloerverwarming en overal laminaat gelegd.

Wel inderdaad met een speciale ondervloer. Ik woon hier nu 2 jaar en ik ben erg tevreden.
Bij ons ligt er marmoleum op, al dik 20 jaar heel tevreden mee!
Je bent nooit ergens te oud voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven