Ervaringen boxspring / matras

29-08-2019 12:04 23 berichten
Goedemorgen dames,

Met welke boxsprings / matrassen hebben jullie goede ervaringen?

Iemand die ervaring heeft met Caresse, Avek, Serta?
Andere merken?

Ikea en Swiss Sense vallen voor mij persoonlijk af (ik lees niet veel goede verhalen over Swiss Sense en heb op dit moment Ikea matrassen waar al vrij snel kuilen in kwamen).

Ik vind het belangrijk dat er niet snel kuilen in het matras komen. Maar de meeste ècht goede boxsprings met goede matrassen zijn erg duur.
En ik heb net een huis gekocht, dus dat houdt echt even op :)

Ik twijfel nu tussen mijn matrassen vervangen voor ‘redelijke’ matrassen die ik anderhalf jaar kan gebruiken en dan een Auping (of soortgelijke) boxspring komen met echt goede matrassen of nu zoeken naar een goedkopere maar toch aardig goede boxspring.
Totaalprijs dan EUR 2.000 tot 2.700 ongeveer.

Op internet lees ik over veel merken negatieve reviews (snel kuilen met name).
Over Caresse en Avek lees ik tot nu toe niet erg veel.

Maar misschien hebben jullie (over langere tijd) goede ervaringen met deze of hele andere merken.

Ik hoor het graag! Alvast bedankt!
O ja... ik lees ook veel over allerlei giftige stoffen in matrassen. Liefst ook iets waarbij dat niet (of zo min mogelijk) aan de orde is...

Ik weet dat je voor deze prijs waarschijnlijk nooit echt een fantastisch bed zult hebben, maar misschien zijn er toch bedden die relatief goed zijn (goede prijs-kwaliteit verhouding).
Spaar voor een Auping, dan ben je voor vele jaren onder de pannen en hoef je je niet af te vragen of het wel voldoet.

En voor een matras voor de komende anderhalf jaar kan je kijken bij opmaatmatras.nl
Heb je zelf ook een Auping, Cateautje?
Zo ja, welke matrassen?
Dank voor de tip/website :)
Nog nooit zo lekker geslapen als op onze swiss sense maar dat wilde je niet horen begrijp ik :)
Miss-Pippilotta schreef:
29-08-2019 12:11
Heb je zelf ook een Auping, Cateautje?
Zo ja, welke matrassen?
Nee, ik ben zo dom geweest om het niet te doen, maar van huis uit ben ik wel Auping gewend en het is gewoon het beste dat er is voor de gemiddelde consument.
Yildizlar schreef:
29-08-2019 12:13
Nog nooit zo lekker geslapen als op onze swiss sense maar dat wilde je niet horen begrijp ik :)
Ha ha, nou... alle ervaringen zijn zeker welkom! Fijn om te horen dat jullie zo tevreden zijn.
Ik ben gewoon wel erg huiverig door de toch wel veel negatieve reviews die ik lees.

Hoe lang hebben jullie het bed al?
Geen kuilen dus? ;)
Cateautje schreef:
29-08-2019 12:13
Nee, ik ben zo dom geweest om het niet te doen, maar van huis uit ben ik wel Auping gewend en het is gewoon het beste dat er is voor de gemiddelde consument.
Ik denk het ook.. ik kan wel eentje kiezen die niet elektrisch verstelbaar is en met de simpelste matrassen en topper voor 3.000,-. Maar met wat ik echt zou willen kom ik echt rond 4.700 of 5.000 uit of zo.
Ik weet ook niet of de ‘slechtste’ matrassen van Auping nog steeds echt goed zijn.
Vriend van mij had daar ook best snel kuilen in volgens mij.
Beetje allergisch voor: op die Ikea matrassen lijkt het net alsof ik midden in de Alpen lig of zo....
Is een boxspring geen enorm stofnest?
Alle reacties Link kopieren
Misschien een suffe opmerking, maar is een boxspring ook wel echt geschikt voor je?
Omdat je het over kuilen hebt? Ik heb geen boxspring omdat het voor mij te zacht ligt. Zelfs met een hard matras. Ik heb dus een bed met een lattenbodem en een matras met binnenvering. Die zijn ook betaalbaarder.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Miss-Pippilotta schreef:
29-08-2019 12:24
Ha ha, nou... alle ervaringen zijn zeker welkom! Fijn om te horen dat jullie zo tevreden zijn.
Ik ben gewoon wel erg huiverig door de toch wel veel negatieve reviews die ik lees.
Wij hebben een boxspring van Swiss Sense.
De prijs was € 4800,-. Nu heb ik geen ervaring met de goedkopere boxsprings.

1 x per kwartaal de matrassen draaien in de rondte of omkeren. Dat was het advies wat ze gaven. Zo krijg je geen kuilen.

Onze gasten slapen op een Ikea houten bed met daarop matrassen van Swiss Sense. Matrassen (2x) waren € 1000,-
Nog nooit klachten gehad.

Het is erg persoonlijk en niemand heeft dezelfde lichaamsbouw en iedereen slaapt weer anders (houding, ritme qua tijden enz).

Ik zou gaan voor persoonlijk advies door een onafhankelijke deskundige.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Oja, sinds wij Swiss Sense hebben, had manlief geen stijve rug meer in de ochtenden.
Nogmaals, matrassen zijn persoonlijk.
Jaja007 schreef:
29-08-2019 12:51
Oja, sinds wij Swiss Sense hebben, had manlief geen stijve rug meer in de ochtenden.
Nogmaals, matrassen zijn persoonlijk.
Hier ook en sterker nog we slapen beter door i.p.v. telkens wakker.
Manta schreef:
29-08-2019 12:30
Is een boxspring geen enorm stofnest?
Was ik eigenlijk ook beetje bang voor, dat het niet goed schoon te houden is (doordat het van stof is in plaats van kunststof of hout).
dianaf schreef:
29-08-2019 12:34
Misschien een suffe opmerking, maar is een boxspring ook wel echt geschikt voor je?
Omdat je het over kuilen hebt? Ik heb geen boxspring omdat het voor mij te zacht ligt. Zelfs met een hard matras. Ik heb dus een bed met een lattenbodem en een matras met binnenvering. Die zijn ook betaalbaarder.
Ik weet het niet, zal eens in een winkel informeren. Ik heb nu ook een lattenbodem.
Maar volgens mij gaat het vooral om het soort matras en de kwaliteit daarvan.
Jaja007 schreef:
29-08-2019 12:49
Wij hebben een boxspring van Swiss Sense.
De prijs was € 4800,-. Nu heb ik geen ervaring met de goedkopere boxsprings.

1 x per kwartaal de matrassen draaien in de rondte of omkeren. Dat was het advies wat ze gaven. Zo krijg je geen kuilen.

Onze gasten slapen op een Ikea houten bed met daarop matrassen van Swiss Sense. Matrassen (2x) waren € 1000,-
Nog nooit klachten gehad.

Het is erg persoonlijk en niemand heeft dezelfde lichaamsbouw en iedereen slaapt weer anders (houding, ritme qua tijden enz).

Ik zou gaan voor persoonlijk advies door een onafhankelijke deskundige.
Dank voor je ervaring.
Dat is inderdaad wel een dure boxspring. Fijn dat je voor die prijs dan ook wel echt iets goeds hebt.
Maar toch opnieuw een goede ervaring met swiss sense.
Kan best dat die negatieve reviews vooral gaan over de bedden in een lage prijsklasse. Je hebt daar ook boxsprings van 1500 euro of zo. Dat mag natuurlijk nooit te vergelijken zijn met een bed van 4500 euro als het goed is :)
Yildizlar schreef:
29-08-2019 13:15
Hier ook en sterker nog we slapen beter door i.p.v. telkens wakker.
O... dat zou ik ook heerlijk vinden, ik word ook vaak wakker.
Welke hebben jullie?

Ik zal nog eens even googelen.
Auping K2 bedspiralen met Auping potenset eronder. Onverwoestbaar, strak & simpel design. Gemakkelijk stof verwijderen onder het bed.

Daar bovenop matrassen naar keuze.
Hoe zwaar wegen jullie?
Als je overgewicht hebt dan krijg je in elk matras sneller kuilvorning.
Miss-Pippilotta schreef:
29-08-2019 13:56
Dank voor je ervaring.
Dat is inderdaad wel een dure boxspring. Fijn dat je voor die prijs dan ook wel echt iets goeds hebt.
Maar toch opnieuw een goede ervaring met swiss sense.
Kan best dat die negatieve reviews vooral gaan over de bedden in een lage prijsklasse. Je hebt daar ook boxsprings van 1500 euro of zo. Dat mag natuurlijk nooit te vergelijken zijn met een bed van 4500 euro als het goed is :)
Dat is ook zo.
Maar in die 4800 euro wat we betaald hebben zit ook het hele pakket erbij in (all inclusief), o.a elektrisch verstelbaar met draadloze afstandsbediening.
Je kunt je eigen boxspring geheel zelf samen stellen zodat dit bed speciaal voor jou op maat wordt gemaakt.
Dit hadden wij gedaan. Het is ook waar je wensen en je voorkeuren naar uitgaan.
Hier een auping boxspring met 2 matrassen (man heeft een steviger matras dan ik) en een splittopper er boven op. Veel geld voor betaald, €5500 dacht ik. Ik heb nogal de neiging om naar het midden te rollen tegen man aan maar ik rol dus nu in een kuil. Had bij nader inzien liever een 2 persoons matras gehad. Hadden we alleen geen verschillende hardheid kunnen kiezen.. maar dit is ook niet echt fijn.
Wij zijn niet zwaar, ik weeg zelf net 60 kilo...

Ik ben net naar een winkel geweest... vond bijna alles eigenlijk wel lekker liggen, moeilijk.

Ik moet zeggen dat ik er wel van schrik om zelfs over Auping toch wel erg veel negatieve ervaringen te lezen. Ik snap dat het niet alles zegt en dat iedereen anders is... maar voor een duur merk dat zo’n goede naam heeft vind ik het wel teveel negatieve reviews.

Nog maar even goed in verdiepen.

Hoe lang hebben jullie het bed, kleinaapie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven