Ervaringen glazen vloer?
zondag 5 juli 2020 om 10:02
De ramen in onze redelijk ruime woonkamer zijn op het noorden dus wij hebben een donkere hoek in de woonkamer, die precies onder de overloop op de 1e verdieping zit. Daarom overwegen we in de overloop een stuk glazen vloer te leggen, want hierboven zit wel weer precies een dakraam dus dan kunnen we ook in de woonkamer van die lichtinval profiteren.
We moeten ons nog laten adviseren, maar ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft? Leverde het de lichtopbrengst op die je verwachtte en kies je voor helder of mat glas? Ik maak me niet zo'n zorgen of we er naakt overheen wandelen, maar ik weet niet of het rommelig oogt als je direct zicht hebt op de overloop
We moeten ons nog laten adviseren, maar ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft? Leverde het de lichtopbrengst op die je verwachtte en kies je voor helder of mat glas? Ik maak me niet zo'n zorgen of we er naakt overheen wandelen, maar ik weet niet of het rommelig oogt als je direct zicht hebt op de overloop
dinsdag 7 juli 2020 om 12:08
rumforviva schreef: ↑07-07-2020 11:58Ah, ik ben daar dus niet alleen in!
Wellicht iets om in gedachten te houden voor een eventuele verkoop van het huis. Het zou mij wel van de koop van een huis weerhouden, vooral omdat ik geen beeld heb bij de kosten van het vervangen van een glazen vloer/plafond.
25 euro voor een kleedje van de Ikea.
dinsdag 7 juli 2020 om 16:21
Haha, ik zie het helemaal voor me
Wij hebben een keer een prachtig loft bezichtigd. Daar keek je van boven af zo de badkamer in. Heel bijzonder, maar ik zag mezelf daar al in het bad liggen terwijl mijn schoonmoeder (die regelmatig bij ons logeert) boven over de vide loopt. Of andersom
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 8 juli 2020 om 01:23
Ik heb een helder glazen overloop in mijn huis en ben er heel blij mee. Hij ziet centraal in de eerste verdieping. Erboven, op de tweede, is een vide en daarboven een groot dakraam. Het geeft heel veel licht in de woonkamer. Ik kijk omhoog en zie de lucht. Ik vind het ook erg leuk dat ik dwars door het huis kan kijken, en bv checken waar de kat zit
, of dat m'n telefoon nog beneden ligt.
Met logerende gasten gaat het tot nu toe zonder probleem, maar mocht het ongemakkelijk worden dan kun je er tijdelijk een kleedje oid overheen leggen. Kinderen vinden het altijd superleuk.
Er komen wat krassen op en vlekken zie je ook snel, maar ik ervaar dat zelf niet als een probleem. Als het ooit erg lelijk wordt vervang ik de bovenste laag glas.
De glazen vloer is ongeveer 4x1 meter, en het huis is zo ontworpen.
Met logerende gasten gaat het tot nu toe zonder probleem, maar mocht het ongemakkelijk worden dan kun je er tijdelijk een kleedje oid overheen leggen. Kinderen vinden het altijd superleuk.
Er komen wat krassen op en vlekken zie je ook snel, maar ik ervaar dat zelf niet als een probleem. Als het ooit erg lelijk wordt vervang ik de bovenste laag glas.
De glazen vloer is ongeveer 4x1 meter, en het huis is zo ontworpen.
woensdag 8 juli 2020 om 08:56
woensdag 8 juli 2020 om 21:51