Ervaringen glazen vloer?

05-07-2020 10:02 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
De ramen in onze redelijk ruime woonkamer zijn op het noorden dus wij hebben een donkere hoek in de woonkamer, die precies onder de overloop op de 1e verdieping zit. Daarom overwegen we in de overloop een stuk glazen vloer te leggen, want hierboven zit wel weer precies een dakraam dus dan kunnen we ook in de woonkamer van die lichtinval profiteren.

We moeten ons nog laten adviseren, maar ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft? Leverde het de lichtopbrengst op die je verwachtte en kies je voor helder of mat glas? Ik maak me niet zo'n zorgen of we er naakt overheen wandelen, maar ik weet niet of het rommelig oogt als je direct zicht hebt op de overloop :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met een glazen vloer, maar het raam op onze badkamer is matglas en dat laat gewoon licht door, veel meer dan ik had verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het lijkt me een hele mooie oplossing. Het wordt er lichter en ruimtelijker van. Ik zou wat dat betreft ook zeker gewoon helder glas nemen zodat je juist van dat ruimtelijke beeld profiteert. Je kijkt van beneden naar de overloop, dus tenzij je overloop vol staat met kasten met meuk lijkt me dat niet snel rommelig?

In de de situaties die ik ken vind ik het veel toevoegen aan licht en ruimte. Het glas krast op den duur een beetje en het voelt (in het begin) wat ongemakkelijk om over glas te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt heel leuk! Afhankelijk van hoe het zonlicht erop valt, zou je hooguit rekening kunnen houden met een schittering. Die is bij matglas natuurlijk wat minder fel, dat zou een voordeel kunnen zijn als de zon er recht op schijnt. Maar als je daar geen last van zou hebben, lijkt me transparant glas erg mooi.
Zelf geen ervaring.