Ervaringen stuc-behang
maandag 12 september 2011 om 14:15
Zoals de titel zegt, ik zoek ervaringen van mensen die stuc behang hebben gebruikt.
Mijn man en ik zijn beiden redelijk handig, maar stucen gaat onze pet te boven.
Wij hebben een ruimte op de 1e etage waar we 2jaar geleden een muur in hebben gezet zodat we een kamertje voor onze zoon konden maken. Helaas is de afwerking niet heel mooi. Je ziet duidelijk de kieren van de platen (het zijn geen gipsplaten trouwens, maar andere) lopen. We hebben het afgekit/plamuurt en behangen met vliesbehang. Maar het blijft lelijk.
Nu zijn we in de andere kamer bezig om wederom een kamertje te realiseren. Nu willen we de muur maken van gips/beton blokken en het daarna te behangen met stuc behang.
En mocht dit bevallen, ook de andere muur hiermee te behandelen.
Wie heeft hier ervaring mee en hoe is het bevallen?
Mijn man en ik zijn beiden redelijk handig, maar stucen gaat onze pet te boven.
Wij hebben een ruimte op de 1e etage waar we 2jaar geleden een muur in hebben gezet zodat we een kamertje voor onze zoon konden maken. Helaas is de afwerking niet heel mooi. Je ziet duidelijk de kieren van de platen (het zijn geen gipsplaten trouwens, maar andere) lopen. We hebben het afgekit/plamuurt en behangen met vliesbehang. Maar het blijft lelijk.
Nu zijn we in de andere kamer bezig om wederom een kamertje te realiseren. Nu willen we de muur maken van gips/beton blokken en het daarna te behangen met stuc behang.
En mocht dit bevallen, ook de andere muur hiermee te behandelen.
Wie heeft hier ervaring mee en hoe is het bevallen?
maandag 12 september 2011 om 14:41
Wij hebben ook een muurtje zelf geplaatst maar je moet het stucen. Om alleen vliesbehang erover heen te gooien is niet genoeg. Met vliesbehang kun je kleine oneffenheden verdoezelen maar geen kitranden.
Wij hebben eerst dat klant en klare stuc gekocht maar je kunt beter de poeder kopen.
Veel sterkte want dat heb je echt nodig.
Wij hebben eerst dat klant en klare stuc gekocht maar je kunt beter de poeder kopen.
Veel sterkte want dat heb je echt nodig.