Ervaringen studentenwoningweb/woningnet

17-11-2013 13:34 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik sta al enige tijd ingeschreven bij studentenwoningweb. De woningen in de (in mijn ogen) 'mindere wijken' zijn voor mij al beschikbaar, maar ben aan het wachten tot er iets voorbij komt dat meer in het centrum ligt. Ik heb in principe geen haast, dus dat is prima.

Nu keek ik van de week op studentenwoningweb en sta ik plots op plek 9 op een super woning in een fijne (en voor mij ook bekende) wijk! Het klinkt op zich wel goed, maar wat betekent dit nu? Wanneer word je uitgenodigd voor een bezichtiging? En hoe gaat dat allemaal in zijn werk?

Ik ben benieuwd naar positieve of negatieve ervaringen met studentenwoningweb/woningnet.

Groetjes,

Amelie
Ik heb positieve ervaringen met studentenwoningweb! Het is al een geleden maar ik geloof dat ik binnen een week een e-mail kreeg met de datum en tijd waarop de bezichtiging is. Deze is dus samen met alle ander genodigden. Via de website kan je dan aangeven of je de woning wel of niet accepteert. Paar dagen daarna krijg je vervolgens bericht met of jij het wel of niet bent geworden.

De kans dat jij de woning krijgt op de 9e plaats is echter wel heel klein tot nihil. Je kan wel altijd voor het idee gaan kijken natuurlijk! Mocht je meer specifieke vragen hebben stel ze gerust
quote:Jamie-Lee schreef op 17 november 2013 @ 13:43:

Ik heb positieve ervaringen met studentenwoningweb! Het is al een geleden maar ik geloof dat ik binnen een week een e-mail kreeg met de datum en tijd waarop de bezichtiging is. Deze is dus samen met alle ander genodigden. Via de website kan je dan aangeven of je de woning wel of niet accepteert. Paar dagen daarna krijg je vervolgens bericht met of jij het wel of niet bent geworden.

De kans dat jij de woning krijgt op de 9e plaats is echter wel heel klein tot nihil. Je kan wel altijd voor het idee gaan kijken natuurlijk! Mocht je meer specifieke vragen hebben stel ze gerustDank je voor je reactie! Op de hoeveelste plek stond jij toen je de e-mail kreeg? En hoe wordt bepaald of je het wordt of niet? Bijvoorbeeld als de 8 voor mij de woning niet willen?
Ik stond op de eerste en tweede plek (verschillende woningen, ook centrum). Ik reageerde echter ook alleen maar op woningen waar ik op die plek zou eindigen, vlak voor de sluitingstijdstip (als het goed is kan je voor je reageert bij de advertentie al zien hoeveelste je zou worden als je reageert). Volgens mij worden de eerste 15 of 10 uitgenodigd. Jij krijg de woning inderdaad alleen indien de 8 voor je niet willen of niet reageren op de website of ze wel of niet willen. Dat ze niet naar de bezichtiging komen bijvoorbeeld zegt dan niks.
Oke top! Ik ben benieuwd!

Weet iemand of je je tegelijkertijd kan inschrijven bij studentenwoningweb en woningnet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven