Ervaringen vrijstaande combi-magnetron
woensdag 11 augustus 2010 om 19:14
Onze combi-magnetron is er deze week mee opgehouden. Op zoek naar vervanging. We hebben ons al wat verdiept in kieskeurig.nl en dergelijke sites, maar we komen er niet uit. Recensies spreken elkaar tegen of zijn verouderd. Ik zou daarom heel graag jullie ervaringen en meningen horen. Alvast erg bedankt!
We hadden overigens een Sharp. Daarin bakken moest altijd langer dan de bedoeling was. Trouwe dienst, dat wel. Een model uit 1988.
We hadden overigens een Sharp. Daarin bakken moest altijd langer dan de bedoeling was. Trouwe dienst, dat wel. Een model uit 1988.
woensdag 11 augustus 2010 om 19:20
Ik heb een Siemens oven met extra functie een magnetron. Het ding was wel duur destijds maar is nog steeds geweldig. Vriendje heeft er zelfs al twee keer met aluminiumfolie in gemicrogolfd. "Wat ruikt het raar en het vonkt helemaal ik heb hem maar weer uitgezet." als commentaar!!! Hij is loeizwaar, dat wel. Maar ook heel goed. Als je hier iets aan hebt?

woensdag 11 augustus 2010 om 19:29
Hier ook net een nieuwe nadat de oude 13 jaar trouw dienst had gedaan.
Ook een Samsung Trio gekocht. Werkt prima. Ach eigenlijk hoef ik ook helemaal geen apparaat met 1001 en functies. Als je het heel sec bekijkt gebruik je eigenlijk maar 30% van alle mogelijkheden. Ik ontdooi bijvoorbeeld nooit voedsel met een ontdooifunctie. Pleur de hele handel gewoon kort in de magnetron.
Oven werkt perfect en bovendien heel stil.
Owwww, het enige nadeel van deze Samsung....de gemiddelde de ovenschalen passen niet. Maximaal 33 cm mag de schaal lang zijn. De meeste schalen zijn 34cm. Dat is wel chagerijnig.
Ook een Samsung Trio gekocht. Werkt prima. Ach eigenlijk hoef ik ook helemaal geen apparaat met 1001 en functies. Als je het heel sec bekijkt gebruik je eigenlijk maar 30% van alle mogelijkheden. Ik ontdooi bijvoorbeeld nooit voedsel met een ontdooifunctie. Pleur de hele handel gewoon kort in de magnetron.
Oven werkt perfect en bovendien heel stil.
Owwww, het enige nadeel van deze Samsung....de gemiddelde de ovenschalen passen niet. Maximaal 33 cm mag de schaal lang zijn. De meeste schalen zijn 34cm. Dat is wel chagerijnig.
woensdag 11 augustus 2010 om 19:35
Uiteindelijk vind ik al die ervaringen op die vergelijkingssites ook maar verwarrend. De beste koop van de consumentenbond biedt dan uitkomst. Zie deze site of zoek even de hele test op in de gids in de bibliotheek :
http://www.magnetron-gids.com/combimagnetron.html
http://www.magnetron-gids.com/combimagnetron.html

woensdag 11 augustus 2010 om 19:54
woensdag 11 augustus 2010 om 20:34
De verhalen over de Samsungs (CE 117 & 137) klinken erg positief, maar mijn vriend heeft daar een veto over uitgesproken. Hij vindt ze erg lelijk. Over smaak valt niet te twisten? Hoop nu eigenlijk een ander model van Samsung tegen te komen dat wel groot genoeg is. 2Italy, het is inderdaad belangrijk dat de ovenschaal er wel in past.
Stomen is mooi meegenomen denk ik, geen vereiste.
Ik ga ook even verder kijken bij Sharp. R-891 klinkt goed, maar is te klein voor een ovenschaal denk ik.
Iemand ervaringen met Whirlpool? Ik hoor dat het goede combimagnetronnen zijn, maar dat ze erg lawaaiig zijn.
Stomen is mooi meegenomen denk ik, geen vereiste.
Ik ga ook even verder kijken bij Sharp. R-891 klinkt goed, maar is te klein voor een ovenschaal denk ik.
Iemand ervaringen met Whirlpool? Ik hoor dat het goede combimagnetronnen zijn, maar dat ze erg lawaaiig zijn.
woensdag 11 augustus 2010 om 20:43
Wij hadden ooit een whirlpool, die heeft na 5 jaar in onze keuken ook nog 3 jaar bij mijn zusje dienst gedaan (wij waren verhuisd en hadden inbouw in de nieuwe keuken). Best netjes voor die prijs! Wat ik bij die whirlpool fijn vond was de crisp-functie en het feit dat je de draaiplaat ook kon stilzetten (daardoor kon er ook een ovenschaal in).
Verder geen andere ervaringen.
Verder geen andere ervaringen.

donderdag 12 augustus 2010 om 12:01
Onlangs weer een Whirlpool combimagnetron gekocht, m'n derde.
De vorige deed het nog steeds (na 12 jaar geloof ik), maar de nieuwe heeft ook een stoomfunctie, echt superhandig en gezond naar het schijnt. Ik zou ook niet meer zonder de crispfunctie kunnen.
Dit type heet sixth sense, hij "voelt" of je pizza gaar is.
Wereldding! (en nee, geen aandelen natuurlijk
)
De vorige deed het nog steeds (na 12 jaar geloof ik), maar de nieuwe heeft ook een stoomfunctie, echt superhandig en gezond naar het schijnt. Ik zou ook niet meer zonder de crispfunctie kunnen.
Dit type heet sixth sense, hij "voelt" of je pizza gaar is.
Wereldding! (en nee, geen aandelen natuurlijk