Even perplex door buurvrouw

15-08-2014 23:06 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Ik kom net thuis van mijn werk en 2 seconden na het sluiten van mijn voordeur, gaat mijn bel. De buurvrouw van de andere kant van de flat (het is een L ik zit helemaal links 1 hoog, zij rechts 3 hoog) met de vraag of ik de branddeur die aan mijn huis zit dicht wil doen als ik hem gebruik want er liepen kinderen te rennen over de galerij. Ik zeg prima ik doe deze altijd dicht.

Het gesprek gaat wat verder en tot 10 x toe moet ik haar verzekeren dat ik de deur dicht doe.

Ze verteld hoe er al mensen zijn die niet meer met haar praten, en dat kan ik me achteraf nu best voorstellen.

Ze geeft aan de de voordeur (in het midden) gebruikt dient te worden en dat ik de beweging wel kan gebruiken met mijn paar kilo meer (whuut?, okee laat gaan ze bedoelt het vast niet zo, dacht ik nog)

Ik ben het zat en wil een einde aan het gesprek maken, en terwijl ze weg loopt zegt ze; ik zou maar meewerken want mensen hebben last van je katten...

Ehm? Pardon??

Ik vroeg gaat u nou dreigen/chanteren?

Nee, nee dat bedoelde ze niet zo, maar ik zou maar wel meewerken.

Ik heb haar goedenavond gewenst en de deur dicht gedaan.

Ter schets van de situatie, ik woon dus 1 hoog, heb een kattenluik en mijn katten gaan netjes van de brandtrap af naar buiten.

Ik woon hier al een jaar, nooit gehoord dat iets of iemand hier last van heeft en nog nooit geconstateerd dat de katten overlast veroorzaken. Er zijn geen tuinen dus er kan niet in gepoept worden, ze hebben ook gewoon een kattenbak.

Ik ben perplex door dit gesprek en snap niet dat ze zoiets erbij moest halen ondanks ik al meerdere keren ja en amen had gezegd.

Moet ik hier nog wat mee of moet ik het laten gaan?

Ik kan van ter voren vast de woningbouw op de hoogte stellen voor het geval er inderdaad klachten zijn, maar eigenlijk denk ik als er klachten waren geweest ik ze ondertussen wel een keer gehoord zou moeten hebben toch?

Wat denken jullie?
Don't know, don't care
Alle reacties Link kopieren
Gister op de koffie bij mijn opa en oma, die mevrouw ook kennen.

Ze waren haar zaterdag tegen gekomen en o ze had toch zo'n spijt. Het was niet haar bedoeling geweest, maar ze was zo kwaad geweest over de jeugd en de deur dat ik het moest ontgelden. Ze schijnt zelfs een excuus kaartje in de brievenbus te hebben gegooid, die ga ik vanmiddag legen, ben benieuwd.

Maar toch fijn te horen dat ze het zelf ook niet normaal vond!
Don't know, don't care

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven