Fietsenbanden oppompen

29-10-2012 13:50 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik kan niet geloven dat ik raad hierover moet vragen maar het gaat om het volgende:

Mijn vriend heeft pas geleden een nieuwe fietsenpomp gekocht. Met twee verschillende maten openingen welke op het ventiel kunnen. Ook zit hier aan de achterkant een hendeltje die omhoog/omlaag kan. Maar als ik 1 van de openingen op het ventiel druk (diegene die past natuurlijk) en ik ga pompen, komt er door het andere gat lucht ipv dat het richting me band gaat,

Nu zitten er ook twee van die oranje draaibuisjes bijgeleverd, die je dus precies in die openingen kunt draaien. Maar wat gebeurd er? Dan komt er helemaal geen lucht door het opengelaten gat heen. Ik heb ook al dat hendeltje omgezet, niets helpt.

Het is vast en zeker doodsimpel maar ik kom er echt niet uit. Iemand een goede tip?
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Welk type ventiel heb je? Als je een frans ventiel hebt dan moet je dat eerst opendraaien. Google even op frans ventiel.
Je moet het juiste ventielgat op het ventiel zetten, dan hendeltje omhoog zodat hij vast zit en dan pompen, heb je dat wel zo gedaan?
quote:netniet schreef op 29 oktober 2012 @ 14:18:

Je moet het juiste ventielgat op het ventiel zetten, dan hendeltje omhoog zodat hij vast zit en dan pompen, heb je dat wel zo gedaan?Volgens mij niet. Ik probeer het even kom er zo op terug
quote:netniet schreef op 29 oktober 2012 @ 14:18:

Je moet het juiste ventielgat op het ventiel zetten, dan hendeltje omhoog zodat hij vast zit en dan pompen, heb je dat wel zo gedaan?

dit idd. En soms zit het ventielgat niet helemaal goed op het ventiel, dan kun je alsnog niet pompen. Moet je er een beetje aan wiebelen tot het wel lukt.

Kan ook zijn dat je ventiel kapot is. Heb eens een half uur staan klooien, uiteindelijk als laatste uitweg bij de bouwmarkt voor een euro 2 nieuwe ventielen gekocht en zowaar... probleem opgelost, kon weer pompen.
quote:vrouwtje89 schreef op 29 oktober 2012 @ 14:25:

[...]

Volgens mij niet. Ik probeer het even kom er zo op terugIs gelukt hoor. Hartstikke bedankt voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven