Fietstas

07-03-2020 10:53 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn fietstassen hebben de afgelopen tijd teveel regen gehad, waardoor ze vanbinnen wat schimmel plekken hebben gekregen.

Volgens mij zijn ze aan vervanging toe, welke fietstassen heb jij en bevallen ze ?
Ik wil er eigenlijk niet teveel aan uitgeven, maar ook wel iets kopen wat een paar jaar goed blijft.
Tips ?
Ik gebruik de fietstassen van mijn dochter, die een krantenwijk heeft (zij wil niet gezien worden met fietstassen (puber) en gebruikt mijn fiets voor haar wijk.
Die tassen zijn echt briljant: ik kan er twee zeer volle boodschappentassen mee vervoeren. Al meerdere keren gehad dat mensen met verbazing stonden te kijken hoeveel ik mee kon nemen op de fiets.
Ik heb al jaren een paar van de xenos. Werken prima. Maar, ik gebruik ze niet heel intensief
Beck fietstassen
Hier ook Beck tassen. Nu na 5 jaar 2 keer per week boodschappen doen, dagelijks buiten tegen muurtjes aanstaan gaan de hoekjes van de tas stuk. Hij oogt wat groezelig omdat het wit van de klep (witte klep met tulpen schimmelplekjes krijgt. Volgende tas wordt dus donker van kleur.
Ik heb 2 fietstassen, maar er is nog wel ruimte voor en snelbinder zodat ik ook nog wat op de bagagedrager kan doen. Een zak aardappelen bijvoorbeeld. Bewust gekozen voor een open gedeelte op de bagagedrager. Geen idee welk merk, gekocht bij de fietsenwinkel, en ik heb er al jaren plezier van.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hema! In tegenstelling tot die van Beck zit de sluiting onder de flap, daardoor kan er meer in, en ze blijven altijd droog van binnen (als je ze niet open laat staan natuurlijk!).

*edit. Ik zie ze nu weer niet online maar ze lijken het meest hier op:
https://www.voordeelmuis.nl/img/jpg/1659/1659328.jpg (Kan nog geen plaatjes plakken).

Eerder hadden ze ze ook een periode niet maar toen kwamen ze ook later toch terug.
Fast Rider.
Polyester en zo groot mogelijk.

Op de andere fiets zitten kleinere canvas fietstassen van Fast Rider.
Zeker 30 jaar oud en in prima staat.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 07-03-2020 12:25
73.33% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Het merk weet ik zo niet maar de mijne waren rond de 75 euro bij de fietsenwinkel.

Klikken makkelijk dicht, zijn ruim, kunnen tegen een stootje, hebben een aantal ritsen en dus extra vakjes.
Mijn vorige fietstassen waren ook rond die prijs en die hebben 5 jaar lang prima hun werk gedaan. Op een gegeven moment idd wat schimmel maar toen ik viel en de klik haakjes kapot waren toch maar nieuwe gekocht.
Vind die ik heb wel vrij saai, zwart en grijs. Degene die ik had was roze met bloemen en vielen lekker op. Helaas waren dat soort er niet meer.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik heb waterdichte fietstassen van Decathlon, lekker ruim en waren niet duur.
Urban proof via Bol: ruim, stevig en in leuke kleuren
niet verder vertellen, maar ik heb in beide tassen een paar kleine gaatjes geprikt onderin. Want ik had er nog wel eens regenwater in staan (heel fijn, als je er niet aan denkt en ja handtas in de fietstas mikt...)
Gaatjes afgelakt, scheuren net uit, en ik heb nooit meer problemen
Bedankt voor alle tips ! :)
Wij hebben Willex canvas fietstassen voor op vakantie. De grootste, kan veel in :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven